Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-10-2009, 19:22
rbouwmeesters rbouwmeesters is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 20
Angry Startproblemen Polo diesel

Hallo,

Ik heb een probleem Met een Polo 6n diesel (47kw,1998).

De koude start is gewoon goed, en als hij warm is en je start binnen 10 min. weer is er ook niks aan de hand.

als de auto tussen een kwartier en een uur heeft stil gestaan wil hij echter bijna niet starten.

ik dacht eerst dat de temp sensor kapot was, maar hier is nu 2 keer een nieuwe ingekomen. (1x imitatie, nu org. VW)

Als ik de stekker van de temp sensor loshaal start de auto vervolgens wel goed, dan gaat de voorgloei lamp ook branden.

-een jaar geleden is er een nieuw (vast) vliegwiel met drukgroep ingekomen.
-tegelijk ook een nieuwe startmotor.
-toen deze problemen een halfjaar begonnen 4 nieuwe gloeispiralen.

De laatste 2 weken gaat af en toe na het starten de olie lamp branden, als je hem even stop zet en weer start gaat het weer goed. olie is uiteraard wel aan peil.

sinds een dag of 3 gaat +/- 1 sec. voordat het lampje van het gloeien uitgaat de rest van de lampjes al uit .

ik snap er weinig van, auto is al naar de garage geweest, maar kunnen ook niks vinden, auto is ook uitgelezen.

iemand enig idee? krijg zelf steeds meer het gevoel van een of andere elektrische storing

Last edited by rbouwmeesters : 12-10-2009 at 20:36.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-10-2009, 13:47
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Waarschijnlijk zit het hem in jouw dynamo aansluit kabel. Teminste sensoren en dergelijk worden hierdoor aangestuurd.

Dit is de kabel die vanaf de dynamo loopt (2-polige stekker) en die loopt voor de motor langs naar de startmotor, daar zat bij mij nog een stekker.

1 van de kabels is voor het toerental signaal en die andere als bevestiging dat de motor loopt.

Ik moet wel zeggen dat die Lucas pompen niet heel erg optimaal functioneren. Ik heb mijn motor eruit gegooit bij 278dkm en nu ligt er al ruim 40dkm met veel plezier een snelle TDI in.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum