Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-10-2012, 14:51
Bote's Avatar
Bote Bote is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 106
Default Start onderbreking storing Golf 4 met Texalarm

Hoi,
Golf 4 1.4 16v 1999. Ongeveer 200.000km
Heb fout code: 17978 Engine Start Block by Immobilizer.

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17978.html

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en wat is de meest logische verklaring?
Had zo pas een melding van te weinig stroom in de afstandbediening van de sleutel, toen liep de auto bij koude start onregelmatig stationair. Sleutel afstandbediening batterij vervangen en dat was toen over.
Zit Texalarm rommel in de auto, maar weet niet of startonderbreking daar iets mee te maken heeft.
Deursloten zijn bijden kapot, het lampje gaat niet aan bedoel ik dan. Soms wel. Maar de auto denkt dat de deuren altijd gesloten zijn, lijkt mij niet belangrijk bij startonderbreker?
Ik ga er ook niet vanuit dat er iemand met de auto of sleutel heeft zitten rommelen.
Auto staat erg vochtig op het moment. Wat betreft vocht in de systemen, maar het is een type 4 dus isolatie moet toch goed zijn?
Probeer op het moment de reserve sleutel om er zeker van te zijn dat de afstandbediening niet stuk is.
Als je verstand van hebt en wilt delen, graag.
Groet,
Reply With Quote
  #2  
Old 20-10-2012, 15:19
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

chip voor startblokkering zit niet in de afstandsbediening maar in de sleutel.

Slecht lopen kan nooit door de batterij van de sleutel komen, is waarschijnlijk puur toeval dat deze sindsdien goed loopt

Heb je problemen met de startblokkering --> aanslaan en daarna na 2 sec afslaan met een knipperent lampje van de startblokkering ??
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #3  
Old 20-10-2012, 15:53
Bote's Avatar
Bote Bote is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 106
Default Probleem =

Heb oude type sleutel dan he, is met Texalem astandbediening.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=68505

Zo een dus.
Heb dan gewoon zo n plastick sleutel, maar daar zit chipje in?
Oja auto begint te hobbelen soms, vooral hobbelweg. Lijkt dan slecht contact met een componet ja. Is dan net of geen brandsof of vonk krijgt, je kent het wel.
Maar moet weten of de Texalarm troep er tussen zit te kutten. Dus waar ik moet gaan zoeken enz.
Groet,
Reply With Quote
  #4  
Old 20-10-2012, 16:53
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Bote
Heb dan gewoon zo n plastick sleutel, maar daar zit chipje in?
Oja auto begint te hobbelen soms, vooral hobbelweg. Lijkt dan slecht contact met een componet ja. Is dan net of geen brandsof of vonk krijgt, je kent het wel.


Maar moet weten of de Texalarm troep er tussen zit te kutten. Dus waar ik moet gaan zoeken enz.
Groet,

In de sleutel zelf zit inderdaad een chipje.
Die storing krijg je als hij een keer de sleutel niet herkend heeft en dus weer is afgeslagen.
Zou hier weinig aandacht aan besteden als hij gewoon blijft lopen en verder niet afslaat na het starten.

Texalarm kun je gewoon doorlussen, even bedrading volgen en dan kom je van eigens een paar orginele draden tegen welke doorgeknipt zijn en doorgelust zijn naar de texalarm. De orginele draden moet je gewoon weer met elkaar verbinden om de blokkering van de texalarm op te heffen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #5  
Old 20-10-2012, 19:35
Bote's Avatar
Bote Bote is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 106
Default Andere sleutel

Ging dus even op pad met andere sleutel, maar vandaag geen probleem met dat ding.
Afslaan doet gelukkig niet, alleen kut lopen.
Weet niet of vonk stroom voorziening en brandstof druk, toevoer en werking megenomen is in het foutcode systeem. De code van de onderbreking was nu het enige die er stond en dat ik uit kan zoeken waarom dat ding ruk loopt.
Handig al die rommel electronica als het niet feilloos blijft werken ja. Net als het soldeer van de deursloten dat kapot gaat en de binnen lamp niet gaat branden. Type 2 had dat niet,
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum