Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-01-2013, 23:22
oldskool1978 oldskool1978 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 5
Cool introducing 83er mk1..

Hallo iedereen,!

ik heb een project op de kop getikt in de vorm van een 83er mk1, 1,1 met een 4 bak in een redelijke staat,wel wat laswerk ec maar ik heb goede hoop om m weer op de weg te krijgen...


Het moet een strakke lage mk1 worden met niet te veel poespas....

Nu wil ik de mk1 gebruiken om rond te cruisen vd zomer en het liefst met een automaat.

Kan iemand mj vertellen welke blokken met automaat bakken zonder al teveel rigureuze verbouwingen in mijn mk1 te bouwen zijn?

Het hoeft geen snel blok te zijn, nogmaals het is om te cruisen...

Ik dacht zelf evt aan de oude originele 1.5 met automaat combi al uit de mk1,is dit plug en play?

of evt een blok en auto bak uit een cabrio mk1?

wat zijn de punten die verschillen en waar ik op moet letten of tegenaan kan lopen met deze plannen?

is het uberhaupt wel de moeite waard omdat het zo en zo veel aapassing vereist...

Ik hoor het graag,

Thanx already,

Mvg
Rico

Last edited by oldskool1978 : 18-01-2013 at 21:43.
Reply With Quote
  #2  
Old 17-01-2013, 23:27
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
Send a message via MSN to ScareMercy
Default

Je zult de motorsteun aan de distributiezijde moeten verplaatsen (lassen)
De pedalen, stuurhuis, pook en het stukje kabelboom naar de pook (eenvoudig zelf te maken) met mechanisme en schakelkabel van een automaat moeten monteren.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote
  #3  
Old 17-01-2013, 23:33
oldskool1978 oldskool1978 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 5
Default

Oei ok,

Eigenlijk heb ik net de slechtste basis genomen voor een automaat ombouw volgens mij

Last edited by oldskool1978 : 18-01-2013 at 19:01.
Reply With Quote
  #4  
Old 18-01-2013, 17:17
Coen72 Coen72 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 454
Default

Heb je een smartphone? Dan is het wel erg easy tegenwoordig. Ik gebruik op mijn smartphone de app van Photobucket. In de app heb je de mogelijkheid op foto's vanuit je fotorol te uploaden naar de server van Photobucket. Als je dat hebt gedaan, kun je in de app de 'img'(image) code kopiëren naar je klembord. Als je dat gedaan hebt, ga je naar Volksforum en plakt daar de img code in je post. Als je het niet via de app kunt of wilt doen, kan het ook via de pc. Maak een account aan bij Photobucket en upload je foto's naar de server en de rest van de stappen is hetzelfde.
Reply With Quote
  #5  
Old 18-01-2013, 17:51
oldskool1978 oldskool1978 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by Coen72
Heb je een smartphone? Dan is het wel erg easy tegenwoordig. Ik gebruik op mijn smartphone de app van Photobucket. In de app heb je de mogelijkheid op foto's vanuit je fotorol te uploaden naar de server van Photobucket. Als je dat hebt gedaan, kun je in de app de 'img'(image) code kopiëren naar je klembord. Als je dat gedaan hebt, ga je naar Volksforum en plakt daar de img code in je post. Als je het niet via de app kunt of wilt doen, kan het ook via de pc. Maak een account aan bij Photobucket en upload je foto's naar de server en de rest van de stappen is hetzelfde.



Das duidelijke taal!

thanx

Ga ik regelen!



Iemand nog info betreffende dit topic??
Reply With Quote
  #6  
Old 18-01-2013, 18:03
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Uit leg foto's uploaden via de site hier

http://www.volksforum.com/forum/sho...ighlight=upload

http://www.volksforum.com/albums/upload.php

Stuurhuis is volgens mij niet nodig heb die van mij in de hal liggen en die is volgens mij gelijk aan de 4 bak.
Motor steun moet id wel koppeling pendaal kan je volgens mij gewoon zelf verwijderen.
Zo dat je alleen rem en gas over blijft.
Mocht je je plannen door zetten ik heb nog een automaat bak met startmotor deze is namelijk ook anders dan de 4 bak ,pendalen, schakelpook compleet met kabelboom en schakelkabel en evt andere benodigheden voor je ombouw.
Ik heb me automaat er vorige maand uit gehaald samen met een 1500JB blok.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #7  
Old 18-01-2013, 18:26
oldskool1978 oldskool1978 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 5
Default

Voor de goede orde tog wat pics kunnen plaatsen van de mk1 en de vorderingen die ik de eerste week heb gemaakt ...tis niet zo spannend als bij sommige jongens hier op dit forum maar ik wilde jullie het tog niet onthouden...

Na 7 jaar buiten in een hoekje gestaan te hebben, met de bergingswagen opgehaald en direkt de brug op bij een maat van me in zn garage... kijken of ik het oude beestje weer tot leven kan wekken..
Ik heb de mk1 niet horen lopen en zo eigenlijk ongezien meegenomen dus weet niet wat voor vlees ik in de kuip heb

[IMG]http://i832.photobucket.com/albums/zz243/nastyfordcustom/DSC_0426_zpsfd4ef511.jpg[/ :




Linksachter wielrand slecht, rechts iets minder maar ook slecht en rondom wat kleine roestplekjes...en wat elektra werk om wat functie's werkend krijgen...


Hier de achteras en de tank op de achtergrond met demontage ....tevens de vulpijp en
slangen en leidingen en toebehoren worden vervangen...





Gelijk maar aan de binnenkant een begin gemaakt met wat laswerk...








Korte samenvatting wat ik deze eerste wk gedaan heb...

Wat Laswerk,Niewe remslangen en leidingen vervangen, tank gespoeld en achteras nagelopen. delen benzine leidingen vervangen, deze waren oud en slecht..grote beurt gegeven, niewe accu, interieur gereining en wat raamrubbers vervangen, niew gasveer achtwerklep, niewe vulhals ,stuurtje gemonteerd,Remmen rondom vervangen ,gangbaar en schoongemaakt, roest even schoongemaakt en in de zink gezet voorlopig, druk weekje geweest

Tog nog lopend gekregen en redelijk rijdend en netjes vd werkplaats naar mijn stalling gereden..








En zo gaat ze even voorlopig in een stalling tot nader order....






Moet een laag, dik en strakke mk1 worden en het liefst met een automaat...kleur word denk ik candy apple red (diep bordeaux rood) met rota of ronal turbo velgen, natuurlijk schroefset en wat strakke subtiele accesoires...minder is meer

Nu eerst wat plaatwerk en parts bij elkaar zoeken...

Last edited by oldskool1978 : 18-01-2013 at 19:14.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum