Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-06-2008, 21:28
ttielemans ttielemans is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 10
Send a message via MSN to ttielemans
Default Polo 1.3 6n1 probleem

Hallo,

Tot mijn spijt kwam ik er maandag achter dat er was ingebroken in "mijn polootje"

Het betreft een polo 1.3, 6n1, 40kW, 5-deurs, Hatchback uit oktober 1994.

Heel de auto was overhoop gehaald, maar er lag niets waardevols in. Helaas was dit nog niet het ergste voor me. Ik dacht: Ja k*t, maargoed, er is niets weg, dus ik ga wel naar mijn werk.. aangifte laat maar zitten..


Nou, leuk idee inderdaad, maar toen ik de auto wou starten: niets.
Zelfs de startmotor begon niet te draaien.

Inmiddels zijn we tot de conclusie gekomen dat het startrelais was gestolen (dus ook angst dat ze terug komen) en we kwamen er achter dat het contact slot van binnen is gesloopt waarschijnlijk.

Als je namelijk buiten het slot om verbinding maakt kan je de auto wel starten. Ik kan er dus eventueel een schakelaar tussen maken (dus de sleutel er in ivm de startblokkering + startknop maken) maar dit is natuurlijk geen fatsoenlijke optie. Immers, hoe krijg je hem dan nog óóit verkocht?

Nu heb ik dus een vraag gestuurd naar de dealer, hoeduur het kost om dit te laten repareren, maargoed, ik moet realistisch blijven: Er moet zeer waarschijnlijk een nieuw contact slot in. (weet iemand toevallig al de ongevere prijs?)

Is dit mogelijk, zonder dat ik met 2 aparte sleutels eindig voor het contact slot en de deuren? Zo ja, hoe?

Of weet iemand contactslot + deursloten + beide sleutels + startblokkering? En heeft iemand de mogelijkheid om dit in te bouwen?

Het zuurste van alles is nog, dat ik 21 juni met de auto op vakantie wou (wil?) gaan.

Sorry voor het lange verhaal, maar alvast bedankt voor de reactie.
Ik ben er in ieder geval goed ziek van.. Ik weet zelfs wie het waren, alleen ik heb geen namen / locaties, dus ik erger me kapot. Polen, dat wel, helaas.. Niets tegen polen, maar ik heb altijd verteld dat t niet waar was wat ze over polen zeiden, nouja.. tot nu dan.

Grt. Ted

Last edited by ttielemans : 11-06-2008 at 21:48.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-06-2008, 20:32
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

ik heb het ooit bij een peugeot 205 van een maat van mij gedaan, die had voor 45 eurie een compleet setje (contact en 3 deursloten) bij de sloop gehaald en een zaterdagje werk en het zat er in.
nou kost dit zeker wat meer bij een polo maar het is wel de moeite waard om eens wat sloperijen af te bellen, als je het zelf kan of iemand kent die het erin kan zetten, ben je veel goedkoper uit dan bij de dealert. alleen zitten contactsloten meestal met breekbouten vast en dat is nogal een gedoe om die er uit te krijgen als je er niet goed bij kan.
je kan het misschien gewoon uitboren.
ik zou ook als ik jou was gewoon aangifte doen. misschien gebeurt er wel niks mee maar stel er zijn meerdere gevallen bij jou in de buurt dan zullen ze er misschien een onderzoek naar instellen en dan hebben ze natuurlijk wel wat aan jou informatie enzo.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #3  
Old 12-06-2008, 23:57
ttielemans ttielemans is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 10
Send a message via MSN to ttielemans
Default

Ja, aangifte is na het niet starten natuurlijk wel gedaan, toen werd een stuk serieuzer dan iemand die rond geneusd heeft in de auto.

Het monteren zou geen probleem zijn, daar we best technisch aangelegt zijn.
Ik heb ook al wat meer info van Ron21, waar ik morgen even mee aan de slag ga.

Maar mocht ik alsnog het hele contactslot vervangen, neem ik aan dat de startonderbreking ook moet worden vervangen?

Grt. Ted
__________________
Wypierdalać od mojego Samochodu!
Reply With Quote
  #4  
Old 13-06-2008, 17:08
--daniel--'s Avatar
--daniel-- --daniel-- is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 166
Default

Ja, volgens mij zit er een chip in je sleutel die correspondeert met de ring die om het contactslot zit. Dat is de startblokkeering. Achter het slot kun je hem dus echt niet starten, je hebt die chip gewoon nodig. Maar ja, de gemiddelde crimineel is niet zo slim.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-06-2008, 00:47
ttielemans ttielemans is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 10
Send a message via MSN to ttielemans
Default

Ja, dachten ze daar vooraf maar bij na.. had me veel tijd, geld en moeite gescheeld..

Schijnbaar moet dat hele stuur er af om bij dat contactblok te komen, iemand hier ervaring mee? en eventueel iemand die in de buurt van eindhoven hier de komende week tijd en zin in heeft om mee te helpen? uiteraard tegen betaling?

Plan was 21 juni met die polo op vakantie te gaan.. zeer pijnlijk dus..
__________________
Wypierdalać od mojego Samochodu!
Reply With Quote
  #6  
Old 15-06-2008, 06:53
--daniel--'s Avatar
--daniel-- --daniel-- is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 166
Default

Het stuur moet er inderdaad af. Het is een soort aluminium ring die om de stuurpen heen zit. En om bij het torxje van het electronische gedeelte te komen moet het stuur er ook al af. Opzich is het niet zo heel veel werk om een nieuw slot er in te zetten. 21 Juni lijkt mij wel haalbaar. Let wel dat je niet zomaar een andere startblokkering er in kunt zetten. De computer zal dan ook opnieuw ingeleerd moeten worden.
Reply With Quote
  #7  
Old 16-06-2008, 00:06
ttielemans ttielemans is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 10
Send a message via MSN to ttielemans
Default

Hmm, het slot is nu officieel ook overleden, in het begin gaf die geen problemen, maar toen ik er in scheen met een lampje, zie ik schade. Ook gaat de sleutel er af en toe niet lekker in, en blijft het slot naar binnen zitten.

Is het ook mogelijk om zo een slot te laten maken bij de dealer? met dezelfde sleutel zegmaar? Dit schijnt wel bij Honda te kunnen, ook bij de oude modellen. Natuurlijk haal ik dit niet voor 21 juni, maar is het ook bij VW mogelijk? En weet iemand de ongevere kosten?

Ik moet hem nu starten bwv een hotwire. Stond de politie wel raar van te kijken.
__________________
Wypierdalać od mojego Samochodu!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum