Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-03-2013, 13:37
palla palla is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 187
Default Mk2 1.8 16v turbo 4-motion (360pk, 411Nm)

Beste Vw forumleden.

Ik ben een student van de opleiding autotechniek op de HRO in rotterdam Heijplaat. Na een verleden van auto's ben ik begonnen om spullen te verzamelen voor een project.

Allereerst bedacht wat ik wil gaan doen. In eerste instantie wilde ik(omdat ik hier nog wat spullen van heb) een 1.8 20vt blok in een mk2 gaan bouwen. Toen ik hier mee bezig was was er toevallig een blok te koop hier op het vwforum. Dit was het blok van Jordy87. Dit blok had eigenlijk alles al wat ik met een 20vt nog zou moeten doen. Financieel gezien was dit gewoon veel aantrekkelijker om te doen en het vermogen wat het blok geeft is al 360pk en 411Nm koppel. Om een 20vt turbo om te bouwen naar dit vermogen kost alleen al 6000 euro, dus na overweging gegaan voor het complete blok.

Blok opgehaald compleet op de oliepeilstok, gasklep g60, kabelboom, drukregelaar en koppeling/vliegwiel na
wel een compleet uitlaatsysteem, versnellingsbak 02a en oliekoeler met sandwichplates. Er zit mapping op van JD engineering en de LMM is weggeschreven.

Voor dit project heb ik natuurlijk ook een golf nodig om het geheel in te bouwen.
Via dit forum heb ik een golf 1.3c gekocht uit 1986. Geen wegenbelasting en verzekering is 120 euro per jaar, dus schorsen heeft niet eens zin. APK tot augustus meen ik.

Nu ben ik dus eigenlijk ideëen aan het opdoen wat ik precies met de golf ga doen.
Ik zit nog te twijfelen of er een quattro systeem of alleen een fwd systeem op te bouwen
Aangezien ik misschien ook trackdays wil gaan rijden komt er iig wel een kooi en in 2 kuipstoelen.