Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 12-12-2011, 20:06
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

Jongens even wakker worden met de nieuwe regelgeving ga je ook voor een oldtimer met lpg dik belasting betalen hoor dus gauw die lpg er uit.
Reply With Quote
  #22  
Old 12-12-2011, 21:15
dpwacky dpwacky is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 154
Default

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
Jongens even wakker worden met de nieuwe regelgeving ga je ook voor een oldtimer met lpg dik belasting betalen hoor dus gauw die lpg er uit.


Waar vind je die regelgeving?
__________________

1.9D 64pk 1984 golf 1 cabrio rood

1.9TDI 90pk 1986 golf 2 grijs

1.9TDI 150pk 1983 golf 1 geen kleur meer

Reply With Quote
  #23  
Old 12-12-2011, 21:17
dpwacky dpwacky is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 154
Default

Gevonden, maar we hebben het hier over een auto van 1986, dus LPG er gewoon inlaten

http://www.lenl.eu/services/nieuwe-oldtimer-regeling
__________________

1.9D 64pk 1984 golf 1 cabrio rood

1.9TDI 90pk 1986 golf 2 grijs

1.9TDI 150pk 1983 golf 1 geen kleur meer

Reply With Quote
  #24  
Old 12-12-2011, 21:54
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo ..

ja als je de prijsen bekijkt ..
ben je netzoveel als wegenbelasting kwijt .. iedergeval vanaf 1986

http://www.oldtimernieuws.nl/2011/1...-bouwjaar-1987/
Reply With Quote
  #25  
Old 12-12-2011, 22:17
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
Jongens even wakker worden met de nieuwe regelgeving ga je ook voor een oldtimer met lpg dik belasting betalen hoor dus gauw die lpg er uit.

niet waar... niet voor een 86-er
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #26  
Old 13-12-2011, 00:29
Losha Losha is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 202
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Bam!!!!
Jackpot.
Alles wat tegenwoordig belastingvrij is is ineens goud waard


ja, dat snap ik ook nog steeds niet
net als "origineel nederlands" .. komen toch allemaal uit dezelfde fabriek in wolfsburg ...
__________________
HeliosBlauw past bij jou.

Last edited by Losha : 13-12-2011 at 00:33.
Reply With Quote
  #27  
Old 13-12-2011, 08:03
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

ook voor een 86er ga je in dit geval belasting betalen omdat er een lpg installatie naderhand is ingebouwd voor een 86 diesel betaal je niets, als dit origineel af fabriek is dan zou ik hem ook verkopen
Reply With Quote
  #28  
Old 13-12-2011, 08:07
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

eea heb ik gelezen in de laatste autoweek (aanpassing)
Reply With Quote
  #29  
Old 13-12-2011, 09:41
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Klopt niks van je verhaal helaas, geldt alleen voor auto's ná 1986
Reply With Quote
  #30  
Old 13-12-2011, 10:33
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

lees dan maar even dat andere topic over belastingvrije topic
Reply With Quote
  #31  
Old 13-12-2011, 11:28
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
lees dan maar even dat andere topic over belastingvrije topic

heb je het zelf wel goed gelezen?

"Voor auto’s die onder de regeling vallen die tot en met 2011 geldt, hoeft men overigens ook in de toekomst geen brandstoftoeslag te gaan betalen."

dus, alles wat na 1 januari 2012, 25 jaar of ouder is valt onder de nieuwe regeling. dus met brandstof toeslag.
dus, alles wat voor 1 januari 2012, 25 jaar of ouder is valt onder de oude regeling. dus zonder brandstof toeslag.

@ Sten: welkom hier. gewoon voor 2250 je auto te koop zetten en kijken hoe lang het duurt. als na 3 maanden je hoogste bod 1250 is, zou ik dat bod accepteren en hem lekker verkopen.
Reply With Quote
  #32  
Old 13-12-2011, 13:54
sten_golf2 sten_golf2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 34
Default

Quote:
Originally Posted by Sa2_hidup
Op Marktplaats heb ik weinig/geen belastingvrije Golfjes kunnen vinden op lpg.

.

De prijs is te bepalen door het aantal Km op de teller, motortype, brandstof, transmissie enz.

Ik denk dat de prijs ook een beetje afhangt van de geschiedenis van de auto, het onderhoud: Wat is er onderhouden, vervangen, toe aan vervanging en of het door een dealer of beunhaas is gedaan.
Als de auto meerdere eigenaren heeft gehad, dan is dit natuurlijk niet altijd na te gaan als er geen onderhoudsboekje(s) beschikbaar is/zijn.

Tuurlijk is een 25+ jarige auto geen nieuwe auto, maar er kunnen wel wat aandachtspuntjes aan zitten.

Al met al wel een interessante auto, omdat bij deze geen wegenbelasting hoeft betaald te worden, LPG is zeker een plus naar mijn mening, onderhoud aan deze type hoeft niet veel te kosten en verzekering hiervoor is meestal niet al te veel.

Als u zegt voor €500,- mag hij/zij weg, dan denk ik dat deze gauw verkocht is.

€1000,- is ook nog een reëel bedrag voor deze auto, maar dan zal het denk ik wel wat langer duren voor deze verkocht is. Boven de €1000,- dan zou er denk ik toch meer info over vrij moeten komen. Foto's over de genoemde schade en plekjes zullen dan ook helpen de auto goed in de verkoop te zetten (en deze misschien sneller te verkopen).



Bedankt voor de reactie. Ik kon inderdaad ook geen wegenbelastingvrije en op lpg golf 2 vinden waardoor een prijsindicatie lastig is in te schatten. Nog wat info waar je het over hebt:

Motor: 1300
Brandstof: LPG en benzine
Transmissie: 4-bakje handgeschakeld
km: 2 ton
Onderhoud: het onderhoudsboekje is door vorige eigenaren ingevuld, eveneens bonnen van de grote zaken. Bon van lpg inbouw is aanwezig (bij 180.000 km)

Bij 190.000 tot nu is het volgende vervangen:
Distributieriem!
Waterpomp
brandstofpomp
Remleidingen/remslang/2 remcilinders
fuseekogel L
Schokdempers
remblokken voor
motorsteun
en uiteraard een hoop klein spul dit is ook aan te tonen
Alles door een erkende autogarage laten doen en klauwen met geld kwijt natuurlijk.

wat betreft de plekjes niets schrikbarends. hier en daar wat roestplekjes op de bekende plekken bijv. onder de achterbumper maar de bodem en dragende carosseriegedeeltes zijn keihard.

Heb in ieder geval een beter beeld wat de auto waard zal zijn en of het het overwegen waard is om hem te gaan verkopen
Reply With Quote
  #33  
Old 13-12-2011, 14:01
sten_golf2 sten_golf2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 34
Default

Quote:
Originally Posted by 1982kameiX1
heb je het zelf wel goed gelezen?

"Voor auto’s die onder de regeling vallen die tot en met 2011 geldt, hoeft men overigens ook in de toekomst geen brandstoftoeslag te gaan betalen."

dus, alles wat na 1 januari 2012, 25 jaar of ouder is valt onder de nieuwe regeling. dus met brandstof toeslag.
dus, alles wat voor 1 januari 2012, 25 jaar of ouder is valt onder de oude regeling. dus zonder brandstof toeslag.

@ Sten: welkom hier. gewoon voor 2250 je auto te koop zetten en kijken hoe lang het duurt. als na 3 maanden je hoogste bod 1250 is, zou ik dat bod accepteren en hem lekker verkopen.


ik merk ook hier weer dat er over regelgeving wat betreft belastingvrije wagens of niet veel discussie is. Ik heb wel gemerkt dat er een hoop fabeltjes de rondte gaan en dat kennissen die bij het rdw werken mij zelfs ook de verkeerde dingen vertellen! wat ik er in ieder geval van begrepen heb is dat er elk jaar weer iets veranderd en veel wetgeving slechts plannen zijn e.d. voorlopig rijd ik in ieder geval zonder belasting, op lpg en 8 euro verzekring in de maand!!

en over de verkoop. dat is inderdaad een idee. ik heb alle tijd dus wie weet wat er gebeurd!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum