Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-09-2012, 15:52
MK1-17 MK1-17 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 30
Default Waterpomp Golf 1 1.3

Hallo iedereen,

vraagje,

ik heb het ook al een paar dagen geleden gesteld in de technische werkplaats, bij de how-to distributieriem vervangen, maar nog geen antwoord gekregen, daarom dat ik ze hier nog eens stel.

Stap 10: het tekeningetje waar de uitleg bijstaat dat je de waterpomp met de klok mee moet draaien om de riem te lossen.

Is het de bedoeling dat als je daar dus de schroevendraaier tussensteekt, zoals afgebeeld, is het dan de bedoeling dat dat draait, of is het de bedoeling dat je met de schroevendraaier die pomp achteruit trekt eigenlijk ?

Aangezien ik er niet in geslaagd ben om dat te verdraaien met een schroevendraaier, ga ik er van uit dat je de schroevendraaier eigenlijk als een hefboom gebruikt om die waterpomp te verplaatsen.

Iemand die mij dit kan verduidelijken / bevestigen ?

Alvast bedankt !
Reply With Quote
  #2  
Old 30-09-2012, 18:50
BQ88's Avatar
BQ88 BQ88 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 50
Default

Quote:
Originally Posted by MK1-17
Hallo iedereen,

vraagje,

ik heb het ook al een paar dagen geleden gesteld in de technische werkplaats, bij de how-to distributieriem vervangen, maar nog geen antwoord gekregen, daarom dat ik ze hier nog eens stel.

Stap 10: het tekeningetje waar de uitleg bijstaat dat je de waterpomp met de klok mee moet draaien om de riem te lossen.

Is het de bedoeling dat als je daar dus de schroevendraaier tussensteekt, zoals afgebeeld, is het dan de bedoeling dat dat draait, of is het de bedoeling dat je met de schroevendraaier die pomp achteruit trekt eigenlijk ?

Aangezien ik er niet in geslaagd ben om dat te verdraaien met een schroevendraaier, ga ik er van uit dat je de schroevendraaier eigenlijk als een hefboom gebruikt om die waterpomp te verplaatsen.

Iemand die mij dit kan verduidelijken / bevestigen ?

Alvast bedankt !


Het is inderdaad zo dat je de schroevendraaier moet gebruiken als hefboom om de waterpomp te kunnen verdraaien.
Let wel op dat je eerst de 3 M6 boutjes waar de pomp mee opgespannen zit een beetje losdraait.
Anders mag je zo hard duwen met je schreovendraaier als je wil, je krijgt geen beweging in de pomp.
__________________
Golf 1 1100cc 1983 - das original
Reply With Quote
  #3  
Old 04-10-2012, 16:24
MK1-17 MK1-17 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 30
Default

Bedankt voor je antwoord, de riem ligt er netjes over, nokkenaspoulie, krukaspoulie en ontsteking staan zoals het hoort,
echter, die waterpomp maakt mij het leven lastig,
die 3 boutjes nr 10 een paar slagjes losgedraaid, maar 't lukt mij dus niet om die waterpomp te laten bewegen ,met als gevolg dat ik dus mijn riem niet kan opspannen.

Alle tips zijn welkom !
Reply With Quote
  #4  
Old 12-10-2012, 10:32
MK1-17 MK1-17 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 30
Default

Echt niemand die de gouden tip voor mij heeft ??

Die plaatjes waar je de schroevendraaier moet tussensteken ondertussen al afgebroken , schroevendraaier volledig overgeplooid, maar geen millimeter beweging in te krijgen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum