Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 02-02-2015, 22:10
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Amen! En volledig mee eens
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #62  
Old 03-02-2015, 20:23
SpeedieD SpeedieD is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2012
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by swinz
Ik vind zijn woordkeuze / zin opbouw niet echt positief onderbouwd, en zo is dat vrijwel altijd als ik reacties van hem lees op andere topics (vooral bij het afzeiken van Marktplaats auto's)

Kritiek is altijd welkom en geloof me dat ik zelf ook wel weet dat het knapper kan, maar met mijn budget kies ik er liever voor een motor te reviseren dan een bodem van een originele kleur te voorzien (dat deel zie je alleen op de brug en boeit MIJ verder niet (behalve dat het gewoon roestwerend moet zijn), en laat het nu net MIJN auto zijn die ik niet voor iemand anders bouw.

Overigens kan het zo zijn dat tectyl niet volledig dicht, maar onder de tectyl zit een 2K primer van Spies Hecker (als ik het goed schrijf) en ik heb vertrouwen in dat spul.

Eensch! Veel plezier met jouw project!
Reply With Quote
  #63  
Old 09-02-2015, 23:30
Mk1driver's Avatar
Mk1driver Mk1driver is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,723
Default

Quote:
Originally Posted by swinz
Ik vind zijn woordkeuze / zin opbouw niet echt positief onderbouwd, en zo is dat vrijwel altijd als ik reacties van hem lees op andere topics (vooral bij het afzeiken van Marktplaats auto's)

Kritiek is altijd welkom en geloof me dat ik zelf ook wel weet dat het knapper kan, maar met mijn budget kies ik er liever voor een motor te reviseren dan een bodem van een originele kleur te voorzien (dat deel zie je alleen op de brug en boeit MIJ verder niet (behalve dat het gewoon roestwerend moet zijn), en laat het nu net MIJN auto zijn die ik niet voor iemand anders bouw.

Overigens kan het zo zijn dat tectyl niet volledig dicht, maar onder de tectyl zit een 2K primer van Spies Hecker (als ik het goed schrijf) en ik heb vertrouwen in dat spul.


Kort lontje hoor voor iemand die overal zijn auto laat zien, als je dat doet moet je tegen (in mijn ogen) opbouwende kritiek kunnen. Zo niet, lekker bouwen zonder het overal te posten.
__________________
BMW E30 325i
Golf 7 highline business R
Reply With Quote
  #64  
Old 10-02-2015, 00:29
punk3000 punk3000 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 81
Default

Het klinkt een beetje als een opel rijder, als ik eerlijk ben....

Maar ik ben jaloers op je golf, erg mooi ding.
Als geld en tijd toch eens niet de beperkende factor zou zijn.
Reply With Quote
  #65  
Old 10-02-2015, 07:09
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1driver
Kort lontje hoor voor iemand die overal zijn auto laat zien, als je dat doet moet je tegen (in mijn ogen) opbouwende kritiek kunnen. Zo niet, lekker bouwen zonder het overal te posten.

Ik denk vooral dat het eraan ligt hoe je iets brengt,het komt nogal sarcastisch over hoe hij bepaalde dingen schrijft
Reply With Quote
  #66  
Old 10-02-2015, 07:12
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
roest hij alleen maar harder van, onder die rommel..en ben ook blij dat het jouw auto is..

Dan zou het onder de bodem ook slecht zijn of niet soms?
Leg mij dan eens uit waarom het slecht is?
Reply With Quote
  #67  
Old 10-02-2015, 07:50
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

wilde eerst gewoon niet meer reageren..
geschreven woord is zoveel anders dan iemand face to face te woord staan..
ten eerste haalt iedereen hier 2a3 dingen door elkaar..
wat ik bedoelde is de 'bobbeltjeslak' onder de achterbumper .oftewel 'bodyschutz'..dat is een 1 component rubberachtig product..steenslagcoating ..en mits goed gebruikt eigenlijk onmisbaar..
wat wel heel veel gedaan word/werd is een halve auto in dat spul spuiten om maar van oneffenheden af te zijn..indien gewenst kun je dat spul 2-3 mililmeter dik spuiten..
echter ...wil je dat?
en in dit geval (de Pirelli)lijkt me dat ook nooit nodig geweest te zijn..wat ik er van kan zien is de auto verder gewoon netjes klaargezet..dan vind ik het gewoon jammer dat men zoiets doet..het zit er origineel ook niet..
dat heeft met geld niks te maken..een bus Colad zal ergens rond de 3 tientjes zitten of iets..
het zwarte spul dat normaal op de bodem gespoten word is undercoating..of soms Bitac..vroeger zat dat op elke auto..ook hier geldt weer .nooit te dik aanbrengen..
te dikke lagen gaan scheuren na verloop van tijd,in die scheuren blijft water achter dat vervolgens gewoon lekker het plaatwerk opvreet..
en dan is er nog ML..dat is een wax voor in holle ruimtes chassisbalken etc..beschermt van binnenuit..en is zodoende nog belangrijker dan al het andere..
Jappen en Koreanen uit de jaren 80 en 90 hadden dit niet af fabriek..vandaar dat je nooit meer een Datsun Cherry ziet..
ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is..en ja soms kom ik grof over ..wil niet zeggen dat ik alleen maar loop te dissen hiero..
als iemand een advertentie plaatst vanaf Marktplaats..van een 83er GTI voor 8000 euro..die geen naden tussen front en voorschermen meer heeft..dan heb ik daar een mening over..
er zijn gasten bij die op dat moment enkel die RSen zien..en volledig het schip ingaan daardoor..en geloof me .ik weet zeker niet alles..
Reply With Quote
  #68  
Old 10-02-2015, 13:23
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Kijk dit bedoel ik nou,nu heb je het op een heel andere manier gebracht en duidelijk uitgelegd,ik denk dat dit wordt gewaardeert
Ik denk ook dat heel vaak,en dat zie ik dan op Facebook dat mensen soms ergens op reageren op een bepaalde manier maar het niet zo bedoelen maar toch verkeerd wordt opgevat
Het is overigens wel een mooie golf 1
Kijken uit naar de volgende update

Last edited by skywalker38 : 10-02-2015 at 13:25.
Reply With Quote
  #69  
Old 10-02-2015, 14:05
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
geschreven woord is zoveel anders dan iemand face to face te woord staan..


Juist
Reply With Quote
  #70  
Old 10-02-2015, 14:22
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

+1 voor Heinz en hulde voor het mooie project van Swinz
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #71  
Old 10-02-2015, 16:51
Cabby1990's Avatar
Cabby1990 Cabby1990 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 324
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Wie zegt dat hij jou niet in zijn waarde laat ? Hij bedoelt 't wellicht goed, maar dat wordt 'm niet in dank afgenomen, 'n goedbedoelde kritische noot van hoe 't evt beter kan mag blijkbaar niet...

Leuk PiGo'tje btw


__________________
Golf mk1 Cabrio '90 SOLD
Golf mk1 swallowtail '75 1.8T SOLD
Passat 3bg 2003 SOLD
Golf mk6 SOLD
Golf mk2 gti 16v 1988

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113400
Reply With Quote
  #72  
Old 10-02-2015, 18:41
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Ik heb al meerdere mensen gesproken van het forum hier die ook een Golf Gti aan het restaureren zijn en de meeste hebben mij gevraagd welke delen nu wel en welke niet in de bodyschutz gespoten horen te worden (naast nog andere vragen natuurlijk). Veel mensen die hun auto restaureren weten niet hoe het er origineel hoort uit te zien. Dus voor je gaat beginnen aan je auto eerst alles goed uitzoeken. Heinz weet echt heel veel van Golf 1 en denk nog wel meer dan mij met 25 jaar ervaring. Zelf ben ik zo erg dat ik elk verkeerd boutje of wat dan ook onder de motorkap zie bij een Gti dan. Ik ben het met Heinz eens dat die bodyschutz niet hoort op jou Gti. Ik zou me er niet druk over maken verder ziet alles er top uit en denk dat meniggeen jaloers is op jou auto.
Reply With Quote
  #73  
Old 10-02-2015, 19:19
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Ik denk dat we de bodyschutz discussie en de wie heeft gelijk discussie wel kunnen afsluiten.

Komt het topic niet ten goede.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #74  
Old 10-02-2015, 21:10
swinz's Avatar
swinz swinz is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 412
Default

Op zich vind ik die discussie niet erg als Heinz gewoon het verhaal direct verteld zoals in zijn laatste bovenstaande post (bedankt voor de opheldering!)

Ik ben best een Golf 1 liefhebber maar zou niet weten wat waar wel/niet zou moeten
Ik heb de schadehersteller dan ook de vrije hand gegeven en hij heeft dit zo voor zover ik weet naar alle goede bedoeling gedaan, niet om oneffenheden weg te werken gezien hij de wielkast randen en het achterpaneel op de las punten gewoon strak heeft gedaan en ik geen dikke lagen plamuur heb gespot.

Misschien wel een kant-tekening, dit is geen las/spuitklus van 10.000euro geweest en ik verwacht ook geen torenhoge taxatie van deze auto (het is niet mijn insteek geweest om een museumstuk/trailer-bitch te maken omdat dit een auto moet worden om regelmatig te gebruiken voor leuke uitjes met het gezin).

Nogmaals wat betreft het "korte lontje / niet tegen opbouwende kritiek" kunnen, dat vind ik wat kort door de bocht om te zeggen, gezien de eerdere post van Heinz alles behalve opbouwend was. Als ik dan zo reageer en dat niet gewenst is wil ik een ieder die wel interesse heeft best uitnodigen het alleen via mijn eigen site te volgen en verwijder ik het topic hier wel?!
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project)

MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland.
Reply With Quote
  #75  
Old 11-02-2015, 07:44
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Ik zou gewoon lekker je topic bijhouden, er zijn ook veel mensen die het wel volgen zonder te posten . Discussie blijft altijd en via internet is dat altijd lastiger dan face 2 face. Gaaf ding trouwens! Neem je hem mee naar Volksdub?
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #76  
Old 11-02-2015, 21:25
swinz's Avatar
swinz swinz is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 412
Default

Ik ben bang dat ik dit meeting seizoen nog niet ga redden met de Golf wegens (leuke) omstandigheden (daar over later meer), uiteraard wil ik wel proberen op de meeting aanwezig te zijn en zou dan graag jouw Mk1 eens in het echt zien Nyn

De Golf gaat eind deze maand wel naar een Garage box zodat ik er ten alle tijden lekker bij kan i.p.v. afhankelijk te zijn van openingstijden..
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project)

MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland.
Reply With Quote
  #77  
Old 11-02-2015, 21:28
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Lekker blijven posten, ik vind het leuk om te volgen
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum