Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-08-2011, 20:09
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default 16v probleem

hallo,

ik heb sinds een half jaar een mk2 gti 16v kr, dat ik deze auto kocht moest eigenlijk de distributie vervangen worden, maar door tijd gebrek niet aan toegekomen. afgelopen 3 weken had ik vakantie en ben ik eraan begonnen. overigens liep de motor altijd perfect!

wat ik heb vervangen is het volgende, distributie riem, spanrol waterpomp, rotor verdeler kap, bougie kabels en de bougie's. alles ging perfect stukje rijden ongeveer 10km, stond voor het stoplicht en zag dat de auto aardig heet werd.
maar goed hij werd wel vaker iets heter dus schonk er niet veel aandacht aan.

op de terugweg naar huis van het ene op het andere moment begint de auto zo erg te bokken en te stoten dat ik er op geen enkele manier mee verder kon rijden. ding laten staan en naar huis gesleept, de thermostaat ging niet open.

na deze vanavond vervangen te hebben en de boel te hebben ontlucht, nog steeds bokken en stoten, hij doet dit alleen als de motor warm is.
ik heb verschillende topic's gevonden via de search maar niks kunnen vinden hierover.

nu mijn vraag aan jullie, aangezien ik er erg moe van word, wat kan dit veroorzaken zo plotseling? is er doordat de thermostaat stuk was iets anders kapot?

ik hoor het erg graag!

groeten mies.
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
  #2  
Old 22-08-2011, 20:18
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Ik weet niet hoe warm de motor is geworden, Koppakking lek, en of de kop scheef getrokken?

Verder kan het zijn dat de timing niet goed is, en dat die daar door ook snel warm word. heb je eens naar de bougies gekeken hoe deze er uit zien? De ontsteking goed afgesteld? Riem wel goed liggen?

Als hij voor het riem verwisselen wel goed liep. En nu niet meer zou ik eerst even kijken of de riem niet een tand verkeerd ligt.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-08-2011, 20:25
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

ik heb gekeken, en de riem staat een tandje te ver naar voren. ja hoe warm is hij geworden, hij kwam zeker op driekwart maar het lampje is niet gaan knipperen, de ontsteking heb ik niks aan gedaan, en de bougie's nog niet bekeken.

ik ben het voor vandaag wel weer even zat (ben al 3 dagen bezig) even goed bedankt en ik zal de punten die opnoemt gaan bekijken.
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
  #4  
Old 22-08-2011, 20:31
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Ik ken er alles van, Tijd is niks met zon problemen

Als je de riem doet vervangen zul je de (voor) ontsteking ook moeten bij stellen. d.m.v. een lamp. Denk dat je ontsteking niet goed staat. En dat die daar door ook warm is geworden. Heb je niks gemerkt onder het rijden dan? Dat de auto minder vermogen had?
Reply With Quote
  #5  
Old 22-08-2011, 20:40
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

de ontsteking is idd niet afgesteld. maar ik vind het vreemd dat hij eerst goed reed, en dat het ineens over was met de pret.

nee ik heb er helemaal niks van gemerkt onder het rijden, de olie bleef tussen de 90 en 100 graden, de temp meter bleef netjes in het midden, er was niks aan de hand en vermogen had ie juist meer dan voor de riem wissel is mijn idee.
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
  #6  
Old 22-08-2011, 21:37
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Mijn KR heeft een gemiddelde olietemp. van 115 graden.
De KV temp loopt vaak wel hoog op,tot 3/4 van het wijzerplaatje,
maar gaat ook steeds weer terug naar het midden...
ook bij mij knippert het lampje nooit...

volg dit topic ff...
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily

Last edited by Madison : 22-08-2011 at 21:40.
Reply With Quote
  #7  
Old 28-08-2011, 16:14
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

zo daar ben ik weer, ik ben iets wijzer geworden maar ben nog niet achter het probleem.

hij doet het iig weer, distributie staat op tijd ontsteking staat op tijd.
maar nu het volgende, als ik de sleutel omdraai wacht ik even op het gezoem van de brandstofpomp, daarna starten en lopen,geen rare geluiden oid dus ik dacht mooi!

dus niet, na een kwartiertje half uurtje stationair lopen gaat mijn thermostaat open, tegelijkertijd op dat moment valt de motor gewoon uit. direct weer starten gaat niet, ik moet ongeveer een minuut wachten.

heeft iemand hier enig idee hoe dit kan?
ik heb iets gevonden over een bobine of regelapparaat die te warm werd?

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

groet mies.
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
  #8  
Old 29-08-2011, 15:26
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

iemand enig idee?
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
  #9  
Old 29-08-2011, 17:12
Antera's Avatar
Antera Antera is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 770
Send a message via MSN to Antera
Default

tis heel erg vreemd dat het nooit was en nu ineens wel heb je iets gedaan met de waterpomp al zou dit niet mogen verklaren dat hij uitvalt na openen thermosstaat. denk dat het meer een samenloop van omstandigheden is. of de waterpomp moet zo enorm veel tegendruk krijgen als de thermostaat open gaat maar zou dan weer niet weten waarvan
__________________
HUIDIGE RIDE:
Skoda Octavia 1 VRS '11-
Reply With Quote
  #10  
Old 29-08-2011, 18:04
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Ik gok op de koppakking. Waarom? zodra de thermostaat opent zal hij waarschijnlijk drukverlies krijgen waardoor hij uitvalt of iets in die geest.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #11  
Old 29-08-2011, 20:51
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

ik wil zo wie zo nog een lek test doen binnenkort, omdat hij zo warm is geworden kan het zijn natuurlijk dat hij mijn koppakking eruit geblazen heeft. want voordat hij zo warm is geworden reed de auto echt super.

heeft er iemand voor de rest nog een idee?
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
  #12  
Old 29-08-2011, 21:49
jjetta jjetta is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 23
Default

tis gewoon vreemd dat ie een half uur gewoon goed loopt en goed op het gas reageert en geen rare geluiden, en als ie dan warm wordt begint ie te stotteren en valt uit:s
Reply With Quote
  #13  
Old 31-08-2011, 20:14
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

iemand nog een idee waar ik naar zou kunnen kijken? ben inmiddels nog geen steek verder gekomen.
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
  #14  
Old 02-09-2011, 19:39
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

niemand?
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
  #15  
Old 02-09-2011, 21:02
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Als de koppakking lek zou zijn moet hij kvs gaan gebruiken en of olie. Ik zou eens kijken hoe de bougies uit zien? En eens de olie dop er af halen en kijken naar de kleur van de olie. Als die grijs zou zijn weet je dat er water in de olie is gekomen.
Reply With Quote
  #16  
Old 03-09-2011, 09:44
vwgolfjeII's Avatar
vwgolfjeII vwgolfjeII is offline
Forum regular
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 58
Default

Ik denk dat je bobine het heeft begeven. die wordt te warm en houd ermee op. Dan laat je hem afkoelen en doet ie het weer. Ff controleren als ie uitvalt of er nog een vonkt van de bobinekabel komt.
En je kunt zien of je koppakking stuk is door borrelen in de KVStank. En als er kvs bij je olie zit kun je dat testen. Je pakt de pijlstok eruit en houd er en vuurtje onder,wanneer hij gaat knetteren zit er vocht(kvs) in je olie.

succes is altijd moeilijk zoon probleem.
Reply With Quote
  #17  
Old 03-09-2011, 19:56
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

kvs is gewoon roze olie stinkt niet, is mooi lichtbruin en knettert niet met de aansteker.
hij verbruikt niks.(gelukkig)

heb einde van deze middag een nieuwe bobine gehaald kijken of dat wat uithaalt.
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
  #18  
Old 04-09-2011, 17:09
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

oke, bobine vervangen nog steeds hetzelfde probleem.
auto stond net 5 minuten aan toerental begon te schommelen en het was weer over.

toen ik hem weer wilde starten gebeurde er iets vreemds, hij begon te ploffen uit de uitlaat en draaide moeizaam rond. kwartiertje later, starten lopen

daarna de stappenmotor even schoongemaakt hielp ook niks.
ik heb zelf het vermoeden dat het iets met de ontsteking zelf te maken heeft.
kan er inwendig iets stuk gegaan zijn?

wie o wie kan mij helpen? ik zie door de bomen het bos niet meer

bedankt voorde reactie's
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
  #19  
Old 05-09-2011, 21:23
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Is je kop niet gescheurd? zo gauw als hij warm word dat de scheur groter word en hij de compressie weg duwt. Heb je de compressie al gemeten ?

Ik weet niet of je een compressie setje hebt. Als hij uitvalt, even de compressie na meten. Of ergens laten na meten.

Heb je geen lamp dan voor de ontsteking af te stellen? Weet niet of de bougies als eens zijn vervangen? Misschien dat die niet goed vonken als ze warm worden. Bougies kabels eens op scheuren gecontroleerd? En de kleur van de bougies?

Het kan ook zijn dat de hal sensor stuk is, weet niet of een KR die heeft?

Verder misschien dat hij ergens valse lucht trekt, i.v.m warmte en het uit zetten van onderdelen?

Het kunnen meerdere dingen zijn. en zo als Antera al zegt, een samen loop van meerdere kleine problemen?
Reply With Quote
  #20  
Old 11-09-2011, 09:50
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

gevonden! hal sensor is/was stuk loopt weer zoals het hoort, nu af laten stellen!

mag ik iedereen bedanken voor het meedenken!
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum