Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-08-2011, 18:02
Snock8 Snock8 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 7
Default Golf V verlagen

Ik heb een nette Golf 5 uit 2006 met nog maar 35.000 km op de teller. Graag zou ik hem wat sportiever maken. Te beginnen met hem te verlagen en nog wat details zowel van binnen en van buiten te veranderen.

Nu heb ik geen verstand van het verlagen van de auto. Wel heb ik veel gelezen maar zie ik veel verschillende meningen wat betreft verlagen. Om de auto iets sportiever te maken. Hoeveel mm/cm zouden jullie hem verlagen? Zelf zit ik aan een cm of 3 te denken. En hebben jullie aanraders betreft merken? De kosten raam ik inclusief montage in rond de 300 euro. Zit ik er dan ver naast?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
Reply With Quote
  #2  
Old 15-08-2011, 18:10
geoff89's Avatar
geoff89 geoff89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 111
Default

http://www.lmgtfy.com/?q=Verlagen+golf+5



Als je alleen veren pakt dan red je het misschien met 300 euro, maar als je iets serieuzer wilt gaan verlagen, denk aan veren + schokbreker set of een schroefset, dan reken maar op een veelvoud.
Reply With Quote
  #3  
Old 15-08-2011, 18:20
Snock8 Snock8 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 7
Default

Bedankt voor je reactie. En aan hoeveel cm denk je dan?
Reply With Quote
  #4  
Old 15-08-2011, 18:50
rob4 rob4 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 5
Default

ligt er helemaal aan wat je wilt , en ook welke maat velgen en banden je eronder hebt. voor 300 euro koop je van een topmerk zoals H&R of KW alleen veren , maar voor 200 of 300 euro heb je ook een schroefset van bv triple s of v-maxx. wil je een beetje lager dan kun 35mm/35mm veren oid nemen , wil echt laag dan moet je een schroefset hebben.reserveer ook een bedrag voor montage en opnieuw uitlijnen
Reply With Quote
  #5  
Old 16-08-2011, 17:12
Snock8 Snock8 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 7
Default

Ik heb een setje 18 inch velgen. Verlagen is dus sowieso noodzaak. Een centimeter of 6 lijkt me niet overbodig. Verder ga ik wat details aanpassen zoals ramen tinten met folie, en speakers in de hoedenplank installeren. Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-08-2011, 15:16
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

Tips?! Ja hoor. beide aanpassingen niet doen! Heb je een nette auto ga je folie plakken wat (bijna altijd) lelijke oneffenheden creeert en zagen in de hoedenplank?
speakers inbouwen in de deur is mijn advies.

nog een gratis tip; beter even sparen dan goedkoop spul inbouwen. heb je uiteindelijk zo veel meer plezier van.
__________________
Daily ride; 2002 Audi TT Roadster
spare car; 2001 VW Jetta GLS
Wife's daily; 2010 Ford Escape Limited
Reply With Quote
  #7  
Old 17-08-2011, 18:36
Snock8 Snock8 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 7
Default

Quote:
Originally Posted by SteffenUS
Tips?! Ja hoor. beide aanpassingen niet doen! Heb je een nette auto ga je folie plakken wat (bijna altijd) lelijke oneffenheden creeert en zagen in de hoedenplank?
speakers inbouwen in de deur is mijn advies.

nog een gratis tip; beter even sparen dan goedkoop spul inbouwen. heb je uiteindelijk zo veel meer plezier van.


Over de aanpassing van de ruiten had ik eerlijk gezegd ook twijfels. Aangezien ik 18 inch velgen gekocht heb en de auto nog niet verlaagd is, is mijn laatste vraag hoe ver jullie hem zouden verlagen als je hem wat sportief wil hebben. Hij hoeft niet tot aan de grond te lopen, gewoon een wat sportief uiterlijk.
Reply With Quote
  #8  
Old 17-08-2011, 21:04
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

Voor het verlagen van je auto moet je eerst een aantal punten na lopen.
- waarom verlaag je de auto? (Wegligging, uiterlijk)
- wat zijn je eisen aan de verlaging (veel of weinig km, verstelbaar of vast, comfortabel of stug)?
- wat is je budget?

Dit zijn wel zo'n beetje de belangrijkste punten.

nu zal jou golf denk ik een daily zijn. je geeft al aan dat je niet te ver wil verlagen. beetje comfort houden wellicht. en je budget ligt rond de 300,- euro. ik zou kiezen voor een vasteverlaging, dus kortere veren. let wel op, als je vaak mensen en spullen achterin mee neemt zal verstandig zijn om ook stuggere dempers te nemen, anders gaat het zaakje aanlopen. denk dat je in de richtig van 3 a 4cm moet denken. da's een mooi begin
__________________
Daily ride; 2002 Audi TT Roadster
spare car; 2001 VW Jetta GLS
Wife's daily; 2010 Ford Escape Limited
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum