Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 10-10-2007, 00:18
kvcuijck's Avatar
kvcuijck kvcuijck is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 181
Default

Nou! Dat klinkt alvast eenvoudig, nu de uitvoering nog haha. Had al een lat gemaakt die de koppeling vast kan houden.. Komt dus goed uit.

De juiste sleutel zullen ze bij de hobbyclub wel hebben en anders is de Praxis/Gamma of automaterialenzaak op loop/fiets afstand van de brug

Zal morgen of anders overmorgen de vorderingen mededelen!

Nu naar bed, net terug van het werk. (NCE)

Bedankt voor de adviezen!

Groet,

Koen
__________________
Current:
Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km
Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km
Gone:
Golf II 1.6TD 44kw 315.000km
Reply With Quote
  #22  
Old 10-10-2007, 02:13
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ok succes, groeten uit NAT
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #23  
Old 12-10-2007, 18:57
kvcuijck's Avatar
kvcuijck kvcuijck is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 181
Thumbs up Vervangen koppelingsplaat gelukt!

Hoi allen,

De afgelopen twee dagen ben ik een uurtje of 16 in totaal bezig geweest met het vervangen van de koppelingsplaat, drukgroep en wat onderdeeltjes van de versnellingsbak.

Was mijn eerste major operatie aan een auto en met een klein beetje hulp van de expert(s) (ook op het forum!) is het gelukt.. JOB DONE!

Het meeste tijd kost het losmaken van vastgeroeste bouten en zoeken welke bouten er nou precies uit moeten..

De 1V motor heeft dus standaard een 200mm koppeling. Heb er uiteindelijk een Valeo kit in gezet en die kostte mij via Ebay.de 79,- excl. verzendkosten. Verder heb ik druklager (+nieuw groen dekseltje), prisé as keerring en "vliegwiel-doorkijk-dop" op de versnellingsbak behuizing vervangen.

Speling op binnenste homokineten bleek na los halen erg mee te vallen en deze is dus niet vervangen. Deel van de speling die ik had op de aandrijflijn is met de nieuwe koppeling ook opgelost.

Koppeling was echt helemaal op tot op de klinknageltjes. Zal soon even wat foto'tjes plaatsen!

Iedereen bedankt voor de hulp.

Groet,

Koen

P.s. Next project: Distributieriem + spanrol, waterpomp, v-riem, koppakking (+ reguliere beurt). (Maar eerst weer even sparen haha..)

P.s.s. Ik heb vreselijke spierpijn... ongeveer overal. (Kantoorbaan is toch wat minder vermoeiend dan de hele dag boven je hoofd werken.)
__________________
Current:
Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km
Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km
Gone:
Golf II 1.6TD 44kw 315.000km

Last edited by kvcuijck : 12-10-2007 at 19:02.
Reply With Quote
  #24  
Old 13-10-2007, 07:10
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

nice
Volgende moet ook lukken
Distributie moet je wel de brandstofinspuitpomp op tijd zetten
Reply With Quote
  #25  
Old 13-10-2007, 16:47
kvcuijck's Avatar
kvcuijck kvcuijck is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 181
Default

Thanks!

Gewoon goed voorbereiden en de juiste gereedschappen erbij en het hoofd erbij houden

Weet iemand waar je voor een nette prijs de verschillende VW tools kunt krijgen? (Zoals bijv. spanrol tool, vliegwiel, brandstofpomp en nokkenas blokkeer tool etc. etc.)

Op http://www.vwdieselparts.com worden een aantal van deze tools aangeboden. Kan me niet voorstellen dat ze in Europa niet verkocht worden.

Groet,

Koen
__________________
Current:
Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km
Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km
Gone:
Golf II 1.6TD 44kw 315.000km
Reply With Quote
  #26  
Old 13-10-2007, 17:08
kvcuijck's Avatar
kvcuijck kvcuijck is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 181
Default

Hierbij nog de foto's van de koppelingsplaat die eruit kwam. De eerste foto is de plaat aan de motor / drukgroep zijde. Zelfs de veren waren daar al aan het inslijten....







Inmiddels met nieuwe koppeling alweer een 200 km gereden en het rijdt nu stukken beter!

Groet,

Koen
__________________
Current:
Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km
Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km
Gone:
Golf II 1.6TD 44kw 315.000km
Reply With Quote
  #27  
Old 12-06-2011, 10:34
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

Hi Koen

mooi verslag! Was er echt veel speling voor het vervangen van de koppeling?
Ik heb namelijk bij mijn golf 2 td ook veel speling, en heb inmiddels al mn motorsteunen vervangen, fuseekogels, veerpootlagers, draagarm rubbers, maar heb nog steeds die speling dus vraag me af of het daar aan zou kunnen liggen?
Reply With Quote
  #28  
Old 13-06-2011, 12:36
kvcuijck's Avatar
kvcuijck kvcuijck is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 181
Default

Pffoe, het is alweer een tijdje geleden!

Wat ik mij er nog van herinner is dat het vervangen van de koppelingsplaat het een beetje beter heeft gemaakt. Uiteindelijk heb ik ook nog een andere versnellingsbak ingebouwd en toen was het probleem helemaal weg. Mijn laatste inschatting was dat het probleem van de speling waarschijnlijk in het differentieel zat.

Volgens mij was dat al voelbaar door de auto op te krikken, één aandrijfas vast te houden en de andere aandrijfas zowel links als rechtsom met de hand rond te draaien. Je voelt op een gegeven moment "de tanden" in elkaar grijpen. Bij de oude bak kon je een flinke slag maken voordat je dat voelde en bij de nieuwere bak voelde alles veel strakker aan.

Speling was vooral voelbaar als je tijdens het optrekken opeens het gas los liet en vervolgens weer redelijk abrupt gas gaf.

't Is voor mij effe geleden maar hoop dat je nog wat hebt aan deze info!

Succes!

Koen
__________________
Current:
Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km
Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km
Gone:
Golf II 1.6TD 44kw 315.000km
Reply With Quote
  #29  
Old 13-06-2011, 20:45
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

(zie nu pas de datum van 2007 staan :p)
Bedankt voor je reactie, ik ga dan binnenkort even aan de aandrijfassen voelen en kijken wat voor een speling daarop te vinden is. Groeten!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum