Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-02-2011, 09:19
miesjel miesjel is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 55
Default Miesjel

Hallo!

Zoals sommige misschien wel hebben gezien heb ik een aantal producten in het verkoopgedeelte geplaatst maar vindt het ook wel zo netjes om me even voor te stellen! Dus bij deze:

Mijn naam is Michel, 20 jaar oud en afkomstig uit het zonnige zuiden van Nederland

Net na mijn 19 verjaardag zou ik beginnen met mijn stage in Uden, met het OV is dit een ramp vanuit mijn woonplaats dus moest er een auto komen. 1 Ding was zeker, geen aziatische rommel. De keuze viel al snel op Volkswagen, mijn moeder heeft alle golfjes tot model 5 gehad en ik zelf heb een paar keer in een 5 en 6 rond getoerd. Ik wilde dus wel graag een VW. Lang zoeken, veel kijken maar je komt al snel van die afgetrapte golfjes tegen, verroest en vol met deuken (1750 euro voor een auto waar nog net 4 banden opzitten en deuren in zitten.. ). Uitgangspunt was dat hij reed maar bij sommige had ik daar mijn twijfels over.

Na een paar mislukte pogingen om een auto te kopen bij een occasiondealer toch maar is marktplaats gaan afstruinen. Mijn stiefpa kwam met een leuke Golf MK1 Cabrio, ik was direct verkocht! 's Avonds gaan kijken en twee dagen later mijn eerste auto opgehaald:



(Die missende sierstrip had ik er even afgehaald omdat de voorste klemmetjes kapot waren )
Was op een verlaging na vrij standaard en zag er nog goed uit. Vrij pittig 1.6 RE motorblokje. Later bleek dat dit een ramp was. De koppelingsplaten moesten worden vervangen en heb toen bij de VW garage gelijk gevraagd voor een grote check van alles en nog wat. Wat blijkt, de auto was zo gammel als maar kon. ...Uiteindelijk is hij toch opgeknapt en heb ik er nog een tijd mee kunnen rijden. (Uitgebreider verhaal en wat er nog meer mee is/was: http://golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31205& )Echter na een half jaar trouwe dienst werd startte hij slecht, stotterde en viel uit. Ik wilde er geen geld meer in stoppen en kreeg het aanbod om de Golf mk1 in te ruilen tegen een mk3 met alles erop en eraan. Na wikken en wegen toch ingegaan op dat bod en zie hier, mijn huidige bolide:






Dit zijn nog foto's van de vorige eigenaar, nadat ik de auto 1 maand had zag hij er zo uit:











Bleek gelukkig alleen maar blikschade dus ik heb/had besloten hem op te knappen, hieronder enkele foto's. Op het moment van typen mis ik alleen nog de kapjes tussen knipperlicht en mistlicht. Deze komen vanmiddag binnen!




De motor is gelukkig niet beschadigd.
Helaas bleek dat de chassisbalk iets krom was, een kennis van me widel deze repareren dus dat was snel opgelost. De schade aan die balk was aanzienlijk meer omdat hij schijnbaar eerder een aanrijding heeft gehad en deze schade is destijds niet of niet goed hersteld.. Heb ik weer... :smt009




De toch wel heftige knik in de chassisbalk. De botsing was bij lange na niet zo heftig als dat het nu lijkt.. Daarom baalde ik ook goed




Nog wat andere plaatjes:



Reply With Quote
  #2  
Old 22-02-2011, 09:49
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Welkom hier!
Net zo'n pechvogel als ik dus...
succes met oplappen!
Dat gaat nog wel lukken toch?
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #3  
Old 22-02-2011, 09:54
miesjel miesjel is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 55
Default

haha, ja het zit me niet echt mee. Tweede auto, maar heb ze beide al keer versleten .

Gaat inderdaad helemaal goed komen, nog die automaat fixen en dan is het een super auto. Ben er erg tevreden mee!

Todo:
-Spatbord verbreder nog bevestigen
-Speakerroosters vervangen (zijn verroest )
-Automaat fixen/vervangen
-Bumper fatsoenlijk monteren, die zit nog wat scheef

Last edited by miesjel : 22-02-2011 at 12:29.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-02-2011, 12:18
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Hee michel, welkom op dit forum. Wij kennen elkaar al van GCforum en je bent al een paar keer bij me geweest
Wat een verhaal zeg met die mk3, maar ik zie al dat het gaat goed komen.
Succes met herstel.

Grtz Ronald (Ronnie62 GCforum)
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #5  
Old 22-02-2011, 12:28
miesjel miesjel is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 55
Default

Ha Ronald,

Bedankt! Gaat zeker wel goed komen, nu iig geen kapotte spankabels meer
Reply With Quote
  #6  
Old 22-02-2011, 14:52
Ddrag's Avatar
Ddrag Ddrag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 406
Default

Zo de pechduivel is ook bij jou langsgeweest zo te zien!
Rijdt de mk3 nu wel weer? Of ben je nog bezig met de reparatie?

Gr
__________________
Drive safe, drive a Volkswagen!
Reply With Quote
  #7  
Old 22-02-2011, 14:54
miesjel miesjel is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 55
Default

Hij rijd zeker, de eerste dakloze dagen zitten er al op
Reply With Quote
  #8  
Old 23-02-2011, 08:40
miesjel miesjel is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 55
Default

Hier toch enkele foto's, kon het niet laten om tussen het verhuizen door even de laatste onderdelen te plaatsen die zojuist waren binnengekomen!
Laatste onderdeel, het sleepoog kapje!:



Ziet er beetje raar uit op de foto maar in het echt verschilt het niet zo enorm van kleur

Nog wat andere foto's van de auto, garage was leeg dus heb even wat foto's kunnen maken.









Last edited by miesjel : 23-02-2011 at 08:42.
Reply With Quote
  #9  
Old 24-02-2011, 15:12
Girlie Girlie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 22
Default

Ik voel met je mee... Heb het ook voorgehad...
Het is wel jammer dat het stukgaan nu net iets sneller gaat dan het weer oplappen.

Veel succes
Reply With Quote
  #10  
Old 24-02-2011, 15:14
miesjel miesjel is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 55
Default

Dat zeker... Botsing was kwestie van een seconde, het maken heeft al met al meer dan een maand geduurd....
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum