Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-08-2011, 10:38
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default bekeuring van beveiliger

Goedemorgen,

Reed vannochtend naar me werk,toen ik op een kruispunt kwam. Ik reed op t voorsorteervak toen er van links een motor van een beveligingsbedrijf kwam, die mij voorrang had moeten verlenen aangezien hij haaientanden had. ik moest uitwijken om hem niet van z`n motor af te rijden. Nou goed,ik even op hem schelden,hij op mij en verder.

tot mijn verbazing reed hij me 200 meter verderop klem, en noteerde mijn kenteken. en zei dat ik de bekeuring wel zag verschijnen, Ik, redelijk geiriteerd,vroeg hem waarom ik een boete krijg als hij mij geen voorang geeft, en dat ik dus niet fout was. volgens hem was ik fout en ik vroeg dus wat ik volgens hem fout gedaan had. Ik stelde nog voor om ff die 200 meter terug te rijden om tekst en uitleg te geven, van beide kanten.

Hier reageerde hij niet op, en wilde wegrijden. ik stond ondertussen te koken van binnen, en zei dat als ik binnenkort een boete op me mat vind,hij een probleem heeft, en met zijn trieste bedrijfje toch geen boete kan uitschrijven.

ik stap weer in, rij weg, zie ik mijn spiegel dat hij me weer achterna rijdt, ik stop weer stap uit en zeg dat hij nou moet beginnen op te rotten, en me niet moet gaan lopen triggeren, en zo niet dat hij een probleem met me heeft. Hij vraagt of dat een bedreiging is en zegt dat ik maar moet gaan anders zal hij me wel ff arresteren. en daarbovenop nog een boete erbij kreeg voor bedreiging. aangezien me auto dwars op de weg stond, en er een kleine file achter stond, heb ik hem nog ff de huid volgescholden, ben ingestapTen weggereden.

Mag een beveiliger een boete uitschrijven? daarvoor moet hij toch BOA zijn,en dus werken voor de overheid? daarbij heeft hij alleen me kenteken,niet gevraagd of ik de eigenaar van de golf was, en geen ID gevraagd.

iemand hier ervaring mee?

Geert
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #2  
Old 17-08-2011, 10:42
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

Gelukkig geen ervaring mee, had ook anders gereageerd tegen die pipo

Volgens my kan hy je niks maken, je kunt die lui toch ook niet serieus nemen...
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
Reply With Quote
  #3  
Old 17-08-2011, 10:49
DoriDaan's Avatar
DoriDaan DoriDaan is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 1,267
Send a message via MSN to DoriDaan
Default

Wanna bee COP... met een melkertbaan... die thuis niks te vertellen heeft...

Ik zou zijn kenteken nummer opschrijven en het verhaal melden bij de ECHTE politie...
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL

Vw Passat 3b 110pk oliestoker
BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift)
Mini 1988 REDHOT (project)
Reply With Quote
  #4  
Old 17-08-2011, 11:07
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

Ik had dat idee ook. Ff langsgaan bij de echte politie, dat als ik iets op mijn mat vind, en t laat voorkomen, ik in ieder geval iets heb.
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #5  
Old 17-08-2011, 12:25
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

heb je zijn kenteken ook? mensen die bekeuringen uit schrijven dienen zich te legitimeren...
Buiten dat; "je ziet de bekeuring wel verschijnen" zo werk dat in Nederland niet. dus deze dropvinger lekkker laten kletsen.
Waarom heb je de politie niet gebeld?


btw: volgens mij is het wel mogelijk om een soort burger arrest te maken. dus iemand staande houden totdat de polite arriveerd...
Reply With Quote
  #6  
Old 17-08-2011, 12:27
dragracer's Avatar
dragracer dragracer is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 779
Default

Weer zo één die altijd bij de Politie wilde maar wat nooit gelukt is.......
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl

My Project :
http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT
Reply With Quote
  #7  
Old 17-08-2011, 12:50
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

een college van me is laatst staande gehouden door een agent, en die heeft ook wat dingen op een kladje geschreven, en vervolgens had hij 4 weken later alsnog een bekeuring op de mat.

maar niemand weet dus met zekerheid te zeggen of hij bevoegd is om uberhaupt boetes te geven. dat hij me mag vasthouden tot de politie komt,kan ik me wel voorstellen. maar meer dan dat ook niet.
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #8  
Old 17-08-2011, 12:53
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

[QUOTE=1982kameiX1]
Waarom heb je de politie niet gebeld?

Had er op dat moment niet aan gedacht om politie te bellen, maar bij nader inzien is dat ook beter, aangezien ik zo witheet was dat ik dan nu nog zat af te koelen op een paar m2. aangezien ik die agent dan ook uitgescholden had denk ik. ben zelf geschrokken van hoe kwaad je op zo`n moment kan worden.
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #9  
Old 17-08-2011, 12:54
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

En ook meteen duidelijk is waarom...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #10  
Old 17-08-2011, 13:23
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Smile

Quote:
Originally Posted by Oudelut
En ook meteen duidelijk is waarom...


U bedoeld?
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-08-2011, 14:36
DJAGO's Avatar
DJAGO DJAGO is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 91
Default

Gehe

Een beveiliger kan geen bekeuring uitdelen, je hebt gelijk alleen een BOA in het gebied van zijn werkterrein, denk aan stadswachten die bekeuringen mogen uitschrijven voor milieu en verkeer ( parkeren ). Tevens politie, marechaussee en zelfs justitie ambtenaren BOA's en Algemeen Rijksambtenaren genoemd en ook justitie.
Een beveiliger is dat niet! Waarschijnlijk heb je te maken met een wannabee power ranger die zich een rijksambtenaar waant.
Ik weet niet of je zijn kenteken genoteerd hebt of de naam van het beveiligingsbedrijf aangezien hij EN in uniform EN buiten werktijd "optrad".

Als je dat doorgeeft aan het bedrijf en tevens aan de politie zorg je ervoor dat deze power ranger aangepakt wordt door zijn "bijzonder" optreden buiten zijn eigen kennis .
Tevens veroorzaakt hij een zeer bijzondere situatie waarbij ook nog andere weggebruikers ooggetuigen en deelnemers van zijn.

Ben zelf een vw fanatic tussen de "rijks ambtenaren" namelijk

Last edited by DJAGO : 17-08-2011 at 14:41.
Reply With Quote
  #12  
Old 17-08-2011, 14:41
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

een beveiliger kan wel degelijk een boete uitschrijven alleen moet een gemeente deze beveiliger daarvoor bevoegdheden geven denk aan een stadswacht, beveiligers in parken enz deze zijn gewoon opsporingsbevoegd (boa). Het verhaal van de voorrang klopt niet helemaal ook al heb je voorrang (lees recht op vrije doorgang) is alleen van toepassing wanneer jij al genaderd was en niet meer kon stoppen. Stel dat je aan komt rijden ook al kom je van rechts en je drukt moetwillig die beveiliger van de weg en deze heeft getuigen dan kom je bedrogen uit. Ik zou me er maar niet zo druk om maken en het lijkt mij meer bluf van die beveiliger dat hij een boete zal uitschrijven, had zijn kenteken genoteerd ipv te gaan vloeken en tieren en ik heb nog nooit een beveiliger met als zodanig herkenbare motor gezien denk eerder dat het toch politie was
Reply With Quote
  #13  
Old 17-08-2011, 14:49
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

en nog een tip voor al die anderen hier het is 2011 en die beveiligers hebben inmiddels meer bevoegdheden dan de meesten denken. (de wetgeving is vaker aangepast) gemeentes kunnen dat bepalen in bepaalde omstandigheden of zelfs een officier van justitie we gaan nu eenmaal de kant van amerika op
Reply With Quote
  #14  
Old 17-08-2011, 14:56
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

Heb het bedrijf van hem net gebeld, aangezien hij de eigenaar is. ik heb gevraagd voor opheldering en heb deze gekregen. volgens hem zat ik op de weg rechtdoor en niet op het voorsorteervak,daarom gooide hij zijn motor rechtdoor,over de haaientanden. desalniettemin heeft hij zijn excuses aangeboden voor het debiele gedrag en het mij lopen opfokken door steeds weer achter mij aan te blijven rijden. De zogenaamde boete kon hij schijnbaar online doorgeven,wat dan verwerkt wordt bij de politie (hij draaide er een beetje omheen) maar ook deze kon hij laten vervallen. maar goed, eind goed, al goed.

bedankt voor de reactie`s
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #15  
Old 17-08-2011, 14:57
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

Quote:
Originally Posted by DJAGO
Gehe

Waarschijnlijk heb je te maken met een wannabee power ranger die zich een rijksambtenaar waant.


hahaha
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #16  
Old 17-08-2011, 15:00
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

goed actie van je dat je even gebeld hebt, waarschijnlijk is het dan een ex politie agent omdat deze vaak beveiligingsbedrijven opzetten. Dan was de kans groot geweest dat je een boete had gekregen het is tegenwoordig allemaal een pot nat
Reply With Quote
  #17  
Old 17-08-2011, 15:20
DJAGO's Avatar
DJAGO DJAGO is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 91
Default

Quote:
Originally Posted by golfje_295.000
Heb het bedrijf van hem net gebeld, aangezien hij de eigenaar is. ik heb gevraagd voor opheldering en heb deze gekregen. volgens hem zat ik op de weg rechtdoor en niet op het voorsorteervak,daarom gooide hij zijn motor rechtdoor,over de haaientanden. desalniettemin heeft hij zijn excuses aangeboden voor het debiele gedrag en het mij lopen opfokken door steeds weer achter mij aan te blijven rijden. De zogenaamde boete kon hij schijnbaar online doorgeven,wat dan verwerkt wordt bij de politie (hij draaide er een beetje omheen) maar ook deze kon hij laten vervallen. maar goed, eind goed, al goed.

bedankt voor de reactie`s


geen dank
Elke burger kan in bepaalde regio's nu al online aangiftes doen, elke burger
Maar goed dat je gebeld had, veel mensen voelen zich toch zo geintimideerd dat ze het toch maar niet aandurven omdat ze niet beter weten. Top
Reply With Quote
  #18  
Old 17-08-2011, 15:30
Ronin's Avatar
Ronin Ronin is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2006
Posts: 817
Send a message via MSN to Ronin
Default

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
een beveiliger kan wel degelijk een boete uitschrijven alleen moet een gemeente deze beveiliger daarvoor bevoegdheden geven (boa).

IDD, iemand met boa bevoegdheden kan een boete uitschrijven.
Mijn collega heeft deze bevoegdheden ook. De bevoegdheden zijn meestal gerelateerd aan het werkvlak! Maar kunnen gelijk zijn aan die van de politie. Ook hoef je niet staande gehouden worden o.i.d. en iemand met boa bevoegdheden is 24/7 bevoegd. Iemand met boa bevoegdheden kan je niet arresteren, echter wel staande houden totdat de politie er is. Hierbij mag hij/zij je niet in de kraag grijpen.
__________________
Polo 9N Highline 1.4 16V
Reply With Quote
  #19  
Old 17-08-2011, 16:08
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Quote:
Originally Posted by golfje_295.000
U bedoeld?


Sorry, reageerde hierop:
Quote:
Originally Posted by dragracer
Weer zo één die altijd bij de Politie wilde maar wat nooit gelukt is.......


Achteraf blijkt dat jij er ondertussen nog 2 postings tussendoor hebt geknald...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #20  
Old 17-08-2011, 16:24
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

ahzo,dacht al
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum