Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 09-09-2007, 17:00
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

,
als je het dan ook nog eens over een ritje zuiden-noorden van het land hebt, heb je dus en een dag verspilt met het reizen en zijn je kosten niet vergoed.
Als er eerlijk verteld wordt (over telefoon/mail) wat er mis is met de wagen weet je altijd wat je al een beetje kunt verwachten. Maar als er opzettelijk niks over is gezegd of er wordt doodleuk verteld dat de auto in orde (niet rot oid) is dan maakt het niet uit of je het wel of niet leuk vind als er een topic over aan gemaakt wordt want dan houd je het ook opzettelijk dingen achter (lees leugenaar).
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
  #22  
Old 10-09-2007, 13:38
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

ben ook 1 keer voor jan L*L van Groningen naar Noord Brabant gereisd voor een polootje..

Geen apk, maar zou geen deuken/ ernstige roest oid hebben. Motortje liep prima.. Foto leek ook goed te zijn.
Toen ik het erf op liep, zag ik een rode polo staan met aan de volledige rechterzijde een flinke kras/deuk, van voor tot achter!! Het interieur was een grote puinzooi, gescheurt/smerig/ onvolledig etc. Links was dus wel OK.. banden waren tot op de draad versleten etc. etc.
Vindt meneer de verkoper het raar dat ik kwaad wordt en hem confronteer met het feit dat ik hem nog gevraagd had of er gebreken waren aan de auto.. Ik moest er tenslotte 300km voor reizen.
een deukje/krasje/lekke uitlaat oid vind ik echt geen probleem, maar als ik daar naar vraag, mag het wel gezegd worden.

Ik had in mijn handen geklapt en was lekker thuisgebleven als een eerlijk iemand zoals deze topicstarter mij verteld had hoe de auto er IRL uitgezien had.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
  #23  
Old 10-09-2007, 14:32
vwgolf1's Avatar
vwgolf1 vwgolf1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,398
Default

golfje is verkocht zo te zien...daar ging dit topic toch uiteindelijk over...

(hahaha fora's zijn soms zo vermoeiend)
  #24  
Old 12-09-2007, 00:07
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Erik_Edition#1
,
als je het dan ook nog eens over een ritje zuiden-noorden van het land hebt, heb je dus en een dag verspilt met het reizen en zijn je kosten niet vergoed.
Als er eerlijk verteld wordt (over telefoon/mail) wat er mis is met de wagen weet je altijd wat je al een beetje kunt verwachten. Maar als er opzettelijk niks over is gezegd of er wordt doodleuk verteld dat de auto in orde (niet rot oid) is dan maakt het niet uit of je het wel of niet leuk vind als er een topic over aan gemaakt wordt want dan houd je het ook opzettelijk dingen achter (lees leugenaar).


Precies!
Verdomde mongool die me van Limburg naar Groningen laat rijden voor een auto die na nog geen minuut inspecteren duidelijk door de mand valt omdat ie zo rot is al kabinet Balkenende.

Krijg je dan een doodleuk "ik wist het niet" nadat je hebt verteld waar ie moet kijken en je de garantie krijgt dat alle punten die je opnoemde ok zijn.

Heb schoon genoeg van leugenaars die via fora of MP wat verkopen en het mooier doen overkomen dan het is.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
  #25  
Old 12-09-2007, 00:11
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by vwgolf1
golfje is verkocht zo te zien...daar ging dit topic toch uiteindelijk over...

(hahaha fora's zijn soms zo vermoeiend)


Over vermoeiend gesproken... het is fora of forums, niet fora's.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
  #26  
Old 12-09-2007, 00:16
maartenunplukt's Avatar
maartenunplukt maartenunplukt is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,250
Default

Ach... Kopers zijn toch van hetzelfde laken een pak?

Alle wat zwakke punten van de auto gebruiken om de prijs af te dingen als ware het een totale restoratie zou worden, terwijl de auto daarna doodleuk matzwart gerold wordt om als rat door het leven te gaan....

Ik vind het een prima post van de topic starter. Als je ergens bij een auto kijkt en punten ziet, vind ik best dat je dat zo neer mag zetten. Het zit er toch op en aan? Aan de lezer om te bepalen wat hij ermee doet.
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people
  #27  
Old 12-09-2007, 00:28
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Er zijn wel wat verschillen Maarten.

Als ik een auto koop voor "1000 euro" is en blijft dat "1000 euro". Dat is nu zoveel en over een jaar ook. De auto die ik nu koop kan echter allerlei gebreken hebben waar de verkoper van af weet, en ze met opzet verzwijgt. Hier kom je over een tijdje dan pas achter en is de auto dus opeens niet meer zo veel voor je waard als je er voor hebt betaald.

Ander verschil is dat de koper de auto in de meeste gevallen op de plek laat en jij er maar effe naartoe moet rijden. Als dat een flink stuk is, is het voor de koper een stuk vervelender en tijdrovender dan voor de verkoper.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
  #28  
Old 12-09-2007, 15:52
maartenunplukt's Avatar
maartenunplukt maartenunplukt is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,250
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Er zijn wel wat verschillen Maarten.

Als ik een auto koop voor "1000 euro" is en blijft dat "1000 euro". Dat is nu zoveel en over een jaar ook. De auto die ik nu koop kan echter allerlei gebreken hebben waar de verkoper van af weet, en ze met opzet verzwijgt. Hier kom je over een tijdje dan pas achter en is de auto dus opeens niet meer zo veel voor je waard als je er voor hebt betaald.

Ander verschil is dat de koper de auto in de meeste gevallen op de plek laat en jij er maar effe naartoe moet rijden. Als dat een flink stuk is, is het voor de koper een stuk vervelender en tijdrovender dan voor de verkoper.



Tuurlijk, je hebt gelijk. Maar als koper mag je er ook best wat moeite voor doen ofniet? Kijk het is altijd klote als er dingen verzwegen worden. Maar dat gebeurd altijd, daarvoor ga je toch kijken? Dat zijn gewoon dingen die je met oude auto's weet. Als alles in het leven zo makkelijk ging.
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people
  #29  
Old 12-09-2007, 17:27
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by maartenunplukt
Tuurlijk, je hebt gelijk. Maar als koper mag je er ook best wat moeite voor doen ofniet? Kijk het is altijd klote als er dingen verzwegen worden. Maar dat gebeurd altijd, daarvoor ga je toch kijken? Dat zijn gewoon dingen die je met oude auto's weet. Als alles in het leven zo makkelijk ging.


Ik heb een topic over mijn auto waar alles wel in staat. Verzwijgen heeft dus niet veel zin.
En ik zie er het nut niet echt van in. Als er een koper voor een auto van mij komt dan ziet ie het wel als ie langs komt, en verkopen doe je hem dan toch niet meer als er wat mee is. Ben gewoon eerlijk over wat je verkoopt, dat bespaart koper en verkoper een hoop tijd en ergernis.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum