Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-09-2010, 18:24
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default vdo meters 1.8 gti

Nu heb ik al de search gebruikt maar met deze vragen wordt ik er niet wijzer van.
Gaat om een mk1 gti 1.8 dx. Nu heb ik begin dit jaar de motor weer terug erin gebouwd aangesloten en de zomer gaan rijden. Nu is het weer al minder dus wil ik binnekort alle metertjes weer werkend maken. Gaat om de volgende:

VDO oliedrukmeter middenconsole: doet het al niet vanaf aankoop. contact aan meter slaat helemaal naar rechts uit? Wat kan hier de oplossing voor zijn?

VDO Buitentemperatuurmeter: Geeft altijd na starten ong 10 graden aan en loopt dan na een tijdje naar 0 graden. Iemand een idee?

VDO accuspanning: slaat niet uit heeft hij wel gedaan voor motoruitbouw.??

En bij de MFA doet ook de buitentempmeter het niet die staat altijd al op -31 graden.
Tevens bij de MFA doet de verbruiksmeter het ook niet meer constant 4,5 liter op de 100 km is wel zuinig

Wie weet wat de oorzaken van dit alles kan zijn. Voor de oliedruk moet je toch een klein potje kopen en die op de cilinderkop schroeven? had ik ergens gelezen. Waar zijn deze te koop?

Alvast bedankt voor het beantwoorden.


Groeten rick
Reply With Quote
  #2  
Old 01-09-2010, 19:16
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Quote:
Originally Posted by VWRickGTI
Nu heb ik al de search gebruikt maar met deze vragen wordt ik er niet wijzer van.
Gaat om een mk1 gti 1.8 dx. Nu heb ik begin dit jaar de motor weer terug erin gebouwd aangesloten en de zomer gaan rijden. Nu is het weer al minder dus wil ik binnekort alle metertjes weer werkend maken. Gaat om de volgende:

VDO oliedrukmeter middenconsole: doet het al niet vanaf aankoop. contact aan meter slaat helemaal naar rechts uit? Wat kan hier de oplossing voor zijn?

Hier moet een oliedruksensor op van vdo denk dat je metertje tot 10 bar gaat dus 1tje van 10 bar kopen

VDO Buitentemperatuurmeter: Geeft altijd na starten ong 10 graden aan en loopt dan na een tijdje naar 0 graden. Iemand een idee?

Bij dat metertje hoort inderdaad ook een zender om de temperatuur te meten dus kijk of de zender nog goed is

VDO accuspanning: slaat niet uit heeft hij wel gedaan voor motoruitbouw.??

controleer de kabeltjes of hij wel stroom krijgt? Desnoods haal je metertje uit zet je er plus en min op en kijk of hij het doet doet hij het niet is hij dood

En bij de MFA doet ook de buitentempmeter het niet die staat altijd al op -31 graden.
Tevens bij de MFA doet de verbruiksmeter het ook niet meer constant 4,5 liter op de 100 km is wel zuinig

Je hebt geen buitentemperatuur sensor dus meet hij geen waardes geeft hij -31 graden aan als je voor de auto staat moet links bij je bumer(in de bumper ongeveer) een sensor zitten zit deze sensor en niet kijk bij je kopmlap na een los stekker.

Wie weet wat de oorzaken van dit alles kan zijn. Voor de oliedruk moet je toch een klein potje kopen en die op de cilinderkop schroeven? had ik ergens gelezen. Waar zijn deze te koop?

Alvast bedankt voor het beantwoorden.


Groeten rick



Heb de antwoorden gegeven als het goed is
Reply With Quote
  #3  
Old 01-09-2010, 21:45
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

oettinger bedankt alvast. Weet je toevallig of de oliedrukzenders ook bij een automaterialenzaak te verkrijgen zijn?

En als ik de buitentemp. zender aansluit of vervang geeft die het dan ook weer op de mfa?
Reply With Quote
  #4  
Old 02-09-2010, 03:18
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Quote:
Originally Posted by VWRickGTI
oettinger bedankt alvast. Weet je toevallig of de oliedrukzenders ook bij een automaterialenzaak te verkrijgen zijn?

En als ik de buitentemp. zender aansluit of vervang geeft die het dan ook weer op de mfa?


Als je geen sensor hebt en 1 aansluit gaat hij het inderdaad doen mijne geeft ook -31 aan sensor te bestellen bij de dealer
Reply With Quote
  #5  
Old 02-09-2010, 15:03
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Volgens mij heb ik de sensor wel. Die lag in de auto na mijn weten? Maar er loopt geen kabeltje naar de plaats van waar die hoort onder de bumper. Vanwaar moet ik een kabel trekken om de sensor aan te kunnen sluiten?

Hoe is de verbruiksmeter weer goed werkend te krijgen?
Reply With Quote
  #6  
Old 02-09-2010, 17:36
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Als je een originele dx motorkabelboom hebt zit de stekker om de temparatuur meter standaard aan de motorkabelboom als je voor je auto staat moet de kabel lings liggen en als je er wel een temp meter aan hebt zitten gaat het door je front na je bumper
Reply With Quote
  #7  
Old 02-09-2010, 17:48
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Bedankt oettinger. Ik heb wel een originele kabelboom erin, maar dat stukje kabel is niet meer in leven ben ik bang kan niets ontdekken aan de linkerkant.
Van de week even speuren voor een oliedruksensor.
Reply With Quote
  #8  
Old 03-09-2010, 23:59
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

verbruik gaat met vacuum slang dacht ik. zit die op het tellerwerk - vacuum op inlaat ?
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #9  
Old 04-09-2010, 17:03
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

inlaat zit de vacuumslang zowiezo. Op de teller daar zou ik even voor moeten kijken in het dashboard.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum