Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Spuitwerk, lakken en verfsystemen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #221  
Old 13-07-2009, 21:37
wildeknak's Avatar
wildeknak wildeknak is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 776
Default

Hey hallo,

ben nu ook begonnen met het rollen van mijn golf1.

Heb de oude lak gewoon ontvet en iets opgeschuurd, en plekken gelast en bewerkt.
Ik ga nu met Double Coat van De IJsel verfen.
Site De IJsel

Dit gebuiken ze op de bovenbouw van booten, voor meer info kijk ff op de site. 2 componenten dus super sterk en krasvast.

Groeten
__________________
Bad news : Time Flies
Good News:
You're The Pilot
Reply With Quote
  #222  
Old 14-07-2009, 20:27
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,327
Send a message via MSN to Benji
Default

Quote:
Originally Posted by Reuvers
benji, sorry maar ik ben inderdaad een soort van leek op het gebied van verf, maar een fatsoenlijke verf winkel weet genoeg wanneer ik zeg dat ik metaal alkydlak nodig heb?


Ja hoor, dat weten ze wel In principe kan je een willekeurige alkyd/terpentine basis lak gebruiken, dus een huis, tuin en keukenverfje.
Denk er wel om dat je de auto goed ontvet! Hiervoor kan je prima wasbenzine gebruiken, ook een kleefdoekje om het laatste stof te verwijderen is geen overbodige luxe.
__________________
T4 1.9TD(i)
Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #223  
Old 14-07-2009, 21:48
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

Ik heb nu een industriele zwarte primer genomen die ik ga verdunnen met olbatrol. Reden dat ik een primer heb is omdat ik het mat wilde houden. Mocht het echt niks worden is iig de auto geprimerd lol.

bedankt voor de hulp en morgen rol ik hem

ben zooo benieuwd
Reply With Quote
  #224  
Old 14-07-2009, 22:03
Darkprojectx Darkprojectx is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 425
Default

wij ook dus post maar lekker wat foto's
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015
Reply With Quote
  #225  
Old 15-07-2009, 15:07
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

hmmm mijn eerste reactie is zucht...


Het is niet zozeer dat ik banen krijg, maar wel mega sinasappel effect. Heel de auto zit nu onder de 'bultjes' (klinkt erger als dat het is).

Morgen haal ik nog een liter want de eerste was bij lange na niet genoeg. Dan doe ik nog een laag, laat ik hem drogen, en schuur ik hem heel lichtjes op.

als dat niks uithaalt spuit ik hem met een compressor (waar ik btw geen zin in heb)

had wel verwacht dat het er beter uit zou zien...drama...lol
Reply With Quote
  #226  
Old 15-07-2009, 15:19
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

te dikke verf, verkeerde roller?
Reply With Quote
  #227  
Old 15-07-2009, 16:08
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,327
Send a message via MSN to Benji
Default

Verf inderdaad te dik. 1 liter moet bijna genoeg zijn voor 2x de auto te rollen! Sowieso krijg je met primer altijd sinaasappelhuid, dat is ook 1 van de redenen waarom ik het minimaal gebruik. Maar omdat je het toch met matte lak rolt, maakt het niet zoveel uit, dat vloeit ook niet tot een mooi oppervlak
__________________
T4 1.9TD(i)
Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #228  
Old 15-07-2009, 16:14
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

maar ja het moet wel wat beter als dit worden.

Misschien een optie om morgen een zijden zwart te halen? Zodat deze wel iets strakker erop komt?

is de auto iig geprimerd

of geen goed idee?
Reply With Quote
  #229  
Old 15-07-2009, 16:33
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

nog even toevoegen:

verf was ongeveer net zo dik als muur verf. Hout verf is bijvoorbeeld veel dunner als waar ik de auto mee deed. Dus ja, hij trok weliswaar de werf er telkens een beetje af.

Roller is goed: fijne vilt roller
Reply With Quote
  #230  
Old 15-07-2009, 16:47
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,327
Send a message via MSN to Benji
Default

Met zijdeglans gaat hij wel iets strakker worden inderdaad. Sowieso de grondlaag goed schuren met fijn schuurpapier. Hoe meet je de sinaasappelhuid er uit schuurt, des te strakker de toplaag.

Verf zo dik als muurverf is wel heeeeeeeeeeeel erg dik. Er zit geen tot weinig verschil in houtverf en metaalverf
De verf moet gewoon lekker willen rollen, en strak trekken in circa een minuut. Zo niet, dan is het te dik.
Denk erom dat je de verf goed verdeeld met de roller, en heel licht doorrolt om het mooi strak te laten vloeien.
__________________
T4 1.9TD(i)
Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #231  
Old 15-07-2009, 17:20
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

ok benji bedankt.

De verf is nu voelbaar droog maar toch nog zacht. Morgen hoop ik dat ie droog is, dan schuur ik de bovenlaag op. Dan met zijdenglans eroverheen.
Ik dacht al wel dat het te dik was. Misschien is muurverf ietswat overdreven, maar dikker dan houtverf was het zowiezo. En dat te bedenken dat ik er bijna een heel flakon alwbatron (of zoiets lol) in heb gedaan.

Hoopte dat ik eindelijk klaar zou zijn maar lijkt erop dat ik nog wel even zoet ben.

iig bedankt voor de handige tips
Reply With Quote
  #232  
Old 16-07-2009, 17:17
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

nou het is dus een ramp.

ik ben momenteel weer bezig om de hele primer laag eraf te halen. Hij is zo bobbelig dat ik hem niet kan laten zitten. Dus eigenlijk ben ik wer terug bij af.
Inmiddels heb ik de auto 3 kwart weer geschuurd, dus met een beetje goed weer kan ik morgen de zijden glans verf erop zetten.
Als dat niks word...dan gaat ie naar de sloop lol
Reply With Quote
  #233  
Old 16-07-2009, 17:43
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,327
Send a message via MSN to Benji
Default

Zo te lezen rol je hem buiten? Dat is überhaupt niet zo goed voor de lak, al helemaal niet wanneer de zon schijnt. De lak droogt te snel, door de zon, maar ook vanwege de wind! Probleem dat je krijgt is sinaasappelhuid, blaasjes/blaren én rolslag.
Ik rol mijn auto's altijd in een loods, en het liefst met een paar graden boven het vriespunt. Je kunt dan rustig te werk gaan zonder dat het je voor de kwast opdroogt, en de lak heeft erg veel tijd om te vloeien.
__________________
T4 1.9TD(i)
Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #234  
Old 16-07-2009, 18:08
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

inderdaad benji. Ik rol buiten ja. Ik begrijp dat de warme temp van de laatste tijd, de verf alleen maar sneller doet drogen. Maar ik heb helaas geen ruimte om binnen te verven, en al helemaal niet de beschikbaarheid om de buiten temp net boven het vriespunt te krijgen

ik zal het moeten doen met wat ik heb.
Reply With Quote
  #235  
Old 17-07-2009, 18:38
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

Ok...ik ben nog steeds niet klaar met schuren. Heb er inmiddels weer een dag opzitten en het komt er wel, maar nog niet klaar.

Maar omdat ik toch zo veel moeite erin aan het stoppen ben, ben ik toch bang geworden om de auto te rollen. Nu heeft mijn schoonvader een compressor en spuit set liggen, dus dacht dat dat een betere optie is (binnen in zijn garage)

vraag: wat voor verf moet ik dan halen? Ik wil er geen blanke lak overheen doen. Maar moet ik de verf dan ook verdunnen? ZO ja, gewoon met terpetine? etc etc.

alle info welkom
Reply With Quote
  #236  
Old 17-07-2009, 18:39
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

ik weet tevens al wel dat ik een spuitkop nodig heb van ongeveer 1.5 en constante druk. Deze heb ik
Reply With Quote
  #237  
Old 17-07-2009, 19:26
eentje eentje is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 76
Default

Je kan gewoon die zijdenglans zwarte gaan spuiten... 20-30% wasbenzine erbij en dan is ie klaar om te spuiten.

Maar als je een heel blik owatrol bij de primer hebt gegooit (waarom in vredesnaam) ben ik bang dat je'n primer nog een paar dagen cq week moet drogen.
__________________
Baruch ata Adonai, Eloheinu Melech haOlam
Reply With Quote
  #238  
Old 17-07-2009, 19:37
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

lol...eentje je hebt gelijk. Ik ben alweer 2 dagen aan het schuren maar dat gaat verschrikkelijk moeilijk omdat de primer idd nog niet helemaal droog is. Maar het eind is in zicht...haha

Het was trouwens een goede halve fles owatrol. rede waarom, omdat ik helemaal niks weet van verven haha

bedankt voor de info over het spuiten. Mij lijkt dat spuiten makkelijker moet zijn dan rollen. hopelijk
Reply With Quote
  #239  
Old 18-07-2009, 23:02
eentje eentje is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 76
Default

Owatrol kan/moet je zien als verdunning dus bij rollen/kwasten nooit meer dan 5%.
__________________
Baruch ata Adonai, Eloheinu Melech haOlam
Reply With Quote
  #240  
Old 19-07-2009, 19:03
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

maar ik kan dus wel 20-30% wasbenzine erin doen om te spuiten?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum