Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-01-2015, 23:03
Rétrokroezer Rétrokroezer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 420
Default hall-gever ontsteking/ 60000volt bobine?

Omdat ik m'n 1300 op webers willen ombouwen van contactpuntjes naar elektronische ontsteking zat ik wat rond te zoeken en kwam het één en ander tegen. Zal wss gaan voor een delco met hallgever en centrifugaal vervroeging. Dus kan dit alles combineren met de originele 'tsz' bekabeling & bobine van een polo/golf 16V.

Nu kwam ik tijdens het zoeken ook dit tegen : 60 000volt bobine , primaire weerstand=0.45 ohms :
http://www.mecatechnic.nl/GO2_UC321...z-vw-golf-2.htm

Zou (volgens de site ) te combineren zijn met de originele 'TSZ' ontsteking van een golf 2 of corrado 16v (dus ook bij de latere polo's met hall-gever). "Hoe het zit met de bekabeling staat er wel niet bij ,maar bon."

Iemand een i.d of dit in werkelijkheid ook een aanrader zou zijn of liever ver van weg blijven?
__________________
retropilots.be
Reply With Quote
  #2  
Old 15-01-2015, 23:41
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Een bobine van 0,45 ohm primair is zonder stroombegrenzing lastig voor een transistor, ik zou zoeken naar een goed stand alone systeem of deze verdeler ombouwen naar lumenition of 1-2-3 ignition.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #3  
Old 16-01-2015, 15:34
Rétrokroezer Rétrokroezer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 420
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Een bobine van 0,45 ohm primair is zonder stroombegrenzing lastig voor een transistor, ik zou zoeken naar een goed stand alone systeem of deze verdeler ombouwen naar lumenition of 1-2-3 ignition.


Bedankt voor het antwoord!

stand alone systeem is wss het interessantste maar heb er geen kennis van. En de ombouw van de huidige verdeler is inderdaad ook een optie+ zijn ook heel wat sterkere bobines mee te combineren.
Wilde eigenlijk het liefst eerst de originele polo TSZ-ontsteking gebruiken omdat ik hier bijna alles voor liggen heb. (ook een verdeler die past op de sleeptuimelaar met centrifugaal/zonder vacuumvervroeging).

Enkel dacht ik, kan het mss geen kwaad om direct een wat sterkere bobine te monteren. Maar evtl monteer ik gewoon de originele TSZ bobine.

Ze hebben ook nog deze (met 0,6ohm primair & 10.0kOhm secundair):
http://www.mecatechnic.nl/GO2_UC321...v-vw-golf-2.htm
Zou ook passen voor de originele golf 2 TSZ -ontsteking , maarja da's natuurlijk wat de verkoper zegt...???
(En dan nog ééntje met 3 ohm primair en 8,5kOhm sec 'heb ik liggen')=> Ik heb het ééns gemeten:
3,3ohm primair & 9,5kOhm sec gemeten in werkelijkheid.

http://www.mecatechnic.com/GO1_VC32...v-vw-golf-1.htm

De bobine van mijn golf 2 digifant meet 0,9ohm primair & 7,7kOhm secundair.
__________________
retropilots.be

Last edited by Rétrokroezer : 16-01-2015 at 16:53.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-01-2015, 20:53
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Bij de laagohmige bobines (minder dan 1 ohm) is normaal gesproken een voorschakelweerstand gemonteerd, dit zorgt er voor dat je bobine snel oplaad maar de stroom binnen de perken blijft en hij ook niet verbrand.
Bij een auto met standaard toerenbereik ga je met de standaard bobine prima resultaten hebben.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum