Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 23-01-2011, 00:25
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Nou, bij volgas heb je daar wel gelijk in, maar dit is natuurlijk ook op te vangen door een hogere inspuitdruk en de injector wel tussen kop en schuif, dan heb je twee vliegen in één klap nietwaar?

Maar ik denk dat het voor mij vooral een gevoelskwestie is. In het filmpje ligt er eigenlijk continu benzine op de schuiven... da's eng
Reply With Quote
  #102  
Old 23-01-2011, 09:35
Der Ghopmeister's Avatar
Der Ghopmeister Der Ghopmeister is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,154
Default

Heb een 1.3 AAV in de polo en heb nu een setje 34mm keihins gekocht hoe lang moeten de runners worden en wat moet ik er nog meer voor aanpassen? want ik zie door de bomen t bos niet meer eigenlijk....

en een bekende van mij heeft een 1.3 NZ en die heeft 40mm keihins wat moet die allemaal aanpassen/maken? de lengte van zijn runners zouden op 6 a 7cm moeten voor zover we gehoord hebben
Reply With Quote
  #103  
Old 23-01-2011, 14:26
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Eng is het idd, maar er kan in princiepe niks gebeuren als de motor loopt. Er wordt zoveel lucht aangezogen dat geen mengsel in de motorruimte kan komen. Er zijn een hele hoop ingewikkelde berekeningen voor om de ideale positie te bepalen.
In het kort komt het op het volgende neer:
Motoren waarbij het vooral om lage uitstoot, laag brandstof verbruik en vermogen bij lage toeren gaat. Daar moet de injector dicht bij de kop zitten,dit gaat tot zo'n 7000 tot 7500 toeren.

Bij motoren die vooral vermogen uit de toeren moet halen, moet de injector naar mate je meer toeren maakt verder naar het begin van het inlaat traject verschoven worden. Dit gaat vanaf zo'n 8000 tot 11000 toeren.

Ga je boven de 11000 toeren dan is de beste positie van de injector buiten het inlaat traject. Stand-off (denk aan formule 1).

Het heeft alles te maken met de luchtsnelheid, de brandstof moet de tijd hebben om goed te kunnen verstuiven, alleen het verhogen van de inspuitdruk is niet genoeg. Om de brandstof meer tijd hiervoor te geven wordt het steeds verder weg ingespoten om constante A/F ratio te behouden.


Quote:
Originally Posted by MellyVille - USLights.nl
Nou, bij volgas heb je daar wel gelijk in, maar dit is natuurlijk ook op te vangen door een hogere inspuitdruk en de injector wel tussen kop en schuif, dan heb je twee vliegen in één klap nietwaar?

Maar ik denk dat het voor mij vooral een gevoelskwestie is. In het filmpje ligt er eigenlijk continu benzine op de schuiven... da's eng
Reply With Quote
  #104  
Old 23-01-2011, 14:29
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Daar heb je gelijk in inderdaad... blijft vooral het gevoel over, dat het 'eng' zou zijn. Toch zou ik het wel eens willen proberen, lijkt me dat je hiermee icm een vrij programmeerbaar systeem echt lekker zelf een mooie motorloop kunt creeëren, zonder invloed van allerlei sensoren, functies en dingetjes die de fabrikant ooit bedacht heeft... leuk!
Reply With Quote
  #105  
Old 23-01-2011, 14:30
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

ik ben heel benieuwd of je stationairafstelling en driveability bij lage toeren een beetje voor elkaar gaat krijgen, flachschiebe worden niet voor niets echt alleen voor circuitgebruik aangeraden
Reply With Quote
  #106  
Old 23-01-2011, 14:33
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by Der Ghopmeister
Heb een 1.3 AAV in de polo en heb nu een setje 34mm keihins gekocht hoe lang moeten de runners worden en wat moet ik er nog meer voor aanpassen? want ik zie door de bomen t bos niet meer eigenlijk....

en een bekende van mij heeft een 1.3 NZ en die heeft 40mm keihins wat moet die allemaal aanpassen/maken? de lengte van zijn runners zouden op 6 a 7cm moeten voor zover we gehoord hebben


In princiepe staat alles in mijn begin posts. Ik zou voor die 40mm keihins wat anders zoeken dat is wel wat aan de grote kant voor een 1.3. Het wordt dan vrij moeilijk om een goed mengsel te kunnen creeren ivm. de relatief lage luchtsnelheid in het inlaattraject. 6 tot7 cm is bij benadering voldoende voor een 1300.

Gr, Pim
Reply With Quote
  #107  
Old 23-01-2011, 14:37
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

@Mellyville, dat is voor mij idd ook het leuke eraan. Ben nu aan bezig om het geheel draaiend te krijgen.

@Marcski, stationair en drivebility wordt sowieso op ingeleverd zeker icm. een spanndende nokkenassen set. Maarja dan maar een hoger stationair toerental.

Om deze set op straat te kunnen gebruiken moet de injector naar voren, of anders met dubbele injectoren gaan werken. Eerste rij voor de vlinderklep voor lage toeren en stationair, tweede rij aan het begin van het inlaattraject of stand-off.

Maar ik ga er mee aan de gang.

Gr, Pim
Reply With Quote
  #108  
Old 23-01-2011, 16:15
Roy 1.6's Avatar
Roy 1.6 Roy 1.6 is offline
Volksforum Aandeelhouder Beun de Beunhaas!
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,102
Default

Quote:
Originally Posted by joostvw
word wel een gietwerkje dan of wat?
looks pretty cool



Gewoon cnc frezen die kelken, sneller en mooiere kwaliteit.
__________________
"73 Käfer
Reply With Quote
  #109  
Old 23-01-2011, 16:16
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Kun je die kelken niet gewoon zo inkopen trouwens?
Reply With Quote
  #110  
Old 23-01-2011, 19:56
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Kan ze wel inkopen maar ze kosten mij inkoop €71,30 per stuk bij jenvey.
Ik kan ze zelf maken voor veel minder, maar het liefst koop ik de kleine onderdelen in.
Ik laat namelijk bij een ander bedrijf in engeland ook mijn fuel rails en andere kleine serie producten maken en ik kan bij hun ook mijn kelken laten frezen.

Gr, Pim
Reply With Quote
  #111  
Old 23-01-2011, 21:41
Steve@leiden's Avatar
Steve@leiden Steve@leiden is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 225
Default

Heb je even een mailtje via je site gestuurd betrefende wat informatie over dit onderwerp.

Gr
__________________
VW GOLF 1: Perfekt in form und funktion.........
Reply With Quote
  #112  
Old 24-01-2011, 09:12
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Je kunt toch ook met 2 injectoren per cilinder werken om bepaalde van de boven genoemde problemen op te lossen.
Nadeel is weer dat het moeilijker in te regellen is op het MM.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #113  
Old 24-01-2011, 12:24
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
Je kunt toch ook met 2 injectoren per cilinder werken om bepaalde van de boven genoemde problemen op te lossen.
Nadeel is weer dat het moeilijker in te regellen is op het MM.


Klopt, maar dat is voor mij nog effe te gek kwa programmeren. Maar staat wel op de planning voor de toekomst.

Gr, Pim
Reply With Quote
  #114  
Old 24-01-2011, 12:28
Roy 1.6's Avatar
Roy 1.6 Roy 1.6 is offline
Volksforum Aandeelhouder Beun de Beunhaas!
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,102
Default

Het is gewoon simpel, de mensen die schijterig zijn over benzine op de kleppen moeten deze set gewoon niet kopen. klaar
__________________
"73 Käfer
Reply With Quote
  #115  
Old 24-01-2011, 12:39
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Nouja, het zou toch zonde zijn als je project van een paar €1000,- affakkeld.
Maar dat zou dan eerder komen door foutieve afstelling dan door de set.

Het komt wel eens voor hoor dat de vlam in de kelk slaat. Maar die vlam komt niet buiten de kelk en is vrij klein van formaat. Effe gasklep open en hij zuigt de vlam weer naar binnen. Het komt namelijk meestal voor als je van gas open naar dicht gaat.
De lucht snelheid is veels te hoog op de vlam ruimte te geven om over te springen.

Als je effectief rendement etc. buiten beschouwing laat dan is volgens mij 500 liter/min geen vreemde waarde voor de luchtsnelheid per carb of itb. dat is per seconde meer dan 8 liter. Beste vlam die daar los van kan komen.
Reply With Quote
  #116  
Old 25-01-2011, 23:56
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default



doe er je voordeel mee
Reply With Quote
  #117  
Old 26-01-2011, 00:12
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski


doe er je voordeel mee


Hoe bedoel je precies,
Enige wat ik zie is wat extra gaten in de schuif.

Gr, Pim
Reply With Quote
  #118  
Old 26-01-2011, 13:23
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Je hoeft er niets mee te doen, maar je kan het als voorbeeld gebruiken voor de vorm van de schuif, als je ook maar iets van dosering wilt hebben. maar je mag ook best het wiel zelf uitvinden, hoor..
Reply With Quote
  #119  
Old 26-01-2011, 14:20
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
Je hoeft er niets mee te doen, maar je kan het als voorbeeld gebruiken voor de vorm van de schuif, als je ook maar iets van dosering wilt hebben. maar je mag ook best het wiel zelf uitvinden, hoor..


Ik neem hem mee in de test fase. Kan ik het vergelijken.

Gr, Pim Bonne
Reply With Quote
  #120  
Old 28-01-2011, 23:57
PoloG60 PoloG60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 47
Send a message via MSN to PoloG60
Default

Ik heb van de week de runners klaar gemaakt voor mijn NZ blokje en ik heb daarvoor de 38mm carbs van een Honda fireblade.
De runners heb ik 7cm lang gemaakt,dat is de totale lengte inclusief voetplaat,ik heb 4 losse runners gemaakt.
Ik heb de kant van de runners die op de voetplaat komen gewoon haaks afgezaagd en op de voetplaat gelast.
Nou las ik laatst op het forum ergens dat de carbs 20 graden schuin t.o.v. de cilinderkop en onderblok moet staan.
Heeft iemand hier op het forum een foto wat daarmee wordt bedoeld?
Ik heb de runners dus gewoon haaks op de inlaatvoetjes staan(carbs en runners staan dus schuin naar boven,ik ga er vanuit dat de vlotterbak ten aller tijde horizontaal moet staan,ik vindt dit vrij lastig om te bekijken omdat de vlotterbakjes schuin door midden zijn gedeeld als je ze los draait.
Ik hoop een beetje dat jullie weten wat ik bedoel ik kan hier zo geen foto's plaatsen ik kan ze wel mailen naar een van jullie als jullie mij kunnen helpen,ze zijn al gemonteerd dus kan je goed zien hoe ik ze erop heb zitten.
Gr. Ferdi
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum