Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Meetings verslagen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-06-2011, 14:08
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default Upgraded International Edition one

Laat maar komen, mij leek dit een hele toffe opzet met een gave locatie..
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #2  
Old 19-06-2011, 15:42
Ronniej Ronniej is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 187
Default

Lokatie was erg vet voor een meet.. enkel de opkomst was viel toch tegen vanwege het weer.. Foto's komen deze week!
Reply With Quote
  #3  
Old 19-06-2011, 17:50
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Locatie was zeer zeker top, echt geen verkeerd woord over te zeggen, een super plek om mooie foto's te maken.
Meeting zelf was niet verkeerd zeker niet voor een 1ste keer. Ook de auto's wat er stonden waren ook allen zeker goed en afgewerkt. Dat vind ik wel voornaam, van die onafgemaakte wagens hoef ik gewoonweg niet te zien.

Maar..het kan aan mij liggen, maar ik vond het gehalte van nieuwe wagens airide en dikke wielen in de top 10 best of show héél hoog. Twee "oudere" wagens die prijs gemaakt hebben en dan ook nog eens wagens waar zelf geen vinger aan vuil is gemaakt geworden. Zoiets baseer ik op: Dat ik aan de betreffende persoon van de Audi 50 vraag hoe groot zijn webers zijn op zijn 1.3 motor, waarbij hij met zijn hoofd schut van het niet te weten en daarna een met zijn handen een gebaar doet van 30cm en zegt "uhm ongeveer zo groot" Tsja dan heb je niet veel aan je eigen wagen gedaan.
Maar goed er is altijd wel wat te zeuren en de zaniken, ik heb me goed geamuseerd en vooral lekker gegeten de hamburgers waren erg lekker.

Ik ga nu wat foto's klaar maken en dan op het forum plaatsen.

Gr Ronnie
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look.
Reply With Quote
  #4  
Old 19-06-2011, 17:56
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Twee "oudere" wagens die prijs gemaakt hebben en dan ook nog eens wagens waar zelf geen vinger aan vuil is gemaakt geworden. Zoiets baseer ik op: Dat ik aan de betreffende persoon van de Audi 50 vraag hoe groot zijn webers zijn op zijn 1.3 motor, waarbij hij met zijn hoofd schut van het niet te weten en daarna een met zijn handen een gebaar doet van 30cm en zegt "uhm ongeveer zo groot" Tsja dan heb je niet veel aan je eigen wagen gedaan.

Gr Ronnie


zo werkt dat Ronnie vandaag de dag , pronken .... ik heb meer dan jou ... maar verder
geen viese handjes
Reply With Quote
  #5  
Old 19-06-2011, 17:58
eddyvwone's Avatar
eddyvwone eddyvwone is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 559
Default

Ronnie moet je ff verbeteren het was ook nog maar 1.1 volgens mij.

Maar ik ben het er helemaal mee eens ik heb ook al een post gedaan op cleaned.
Verder was de meeting super vooral voor de eerste keer.
En wat ook erg was en super goed opviel dat er mensen werden opgeroepen met hun forum naam en voor naam.

Eten was inderdaad super.
Voor ons is het weer alleen vag meeting komend jaar.

Gr
__________________
Golf 2 GTI 16v edition
Golf 2 GTI 8v edition
Golf 1 Cabrio GLI
Golf 1 1.1 ombouw naar 1.8 GLI
Reply With Quote
  #6  
Old 19-06-2011, 18:32
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Hier wat foto's..Aangezien ik veel met mijn flitser geoefend heb, heb ik er niet veel wat goed zijn hahaha..


































Gr Ronnie
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look.

Last edited by De Limburger : 19-06-2011 at 18:41.
Reply With Quote
  #7  
Old 19-06-2011, 18:43
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

dikke foto's vooral die audi! Alleen jammer van de sticker op de bumper.
Reply With Quote
  #8  
Old 19-06-2011, 19:16
HB24 HB24 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2008
Posts: 770
Send a message via MSN to HB24
Default

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Locatie was zeer zeker top, echt geen verkeerd woord over te zeggen, een super plek om mooie foto's te maken.
Meeting zelf was niet verkeerd zeker niet voor een 1ste keer. Ook de auto's wat er stonden waren ook allen zeker goed en afgewerkt. Dat vind ik wel voornaam, van die onafgemaakte wagens hoef ik gewoonweg niet te zien.

Maar..het kan aan mij liggen, maar ik vond het gehalte van nieuwe wagens airide en dikke wielen in de top 10 best of show héél hoog. Twee "oudere" wagens die prijs gemaakt hebben en dan ook nog eens wagens waar zelf geen vinger aan vuil is gemaakt geworden. Zoiets baseer ik op: Dat ik aan de betreffende persoon van de Audi 50 vraag hoe groot zijn webers zijn op zijn 1.3 motor, waarbij hij met zijn hoofd schut van het niet te weten en daarna een met zijn handen een gebaar doet van 30cm en zegt "uhm ongeveer zo groot" Tsja dan heb je niet veel aan je eigen wagen gedaan.
Maar goed er is altijd wel wat te zeuren en de zaniken, ik heb me goed geamuseerd en vooral lekker gegeten de hamburgers waren erg lekker.

Ik ga nu wat foto's klaar maken en dan op het forum plaatsen.

Gr Ronnie


Aan de meeste Belgen moet je idd niets over de motor vragen, die steken weber omdat ze het mooi vinden, maar hoe of wat how maar
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!!
Scratch the surface
http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif
Reply With Quote
  #9  
Old 19-06-2011, 20:37
Croesje Croesje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 86
Default

wat er gezegt word over de prijzen ben ik het volledig eens met de hollandse vrienden.
De showroom auto's of gekregen van papa kapen de prijzen weg en de mensen die dagelijks met hun auto bezig zijn en er ook veel tijd en geld insteken worden wat aan de kant geschoven. maar ja zal volgens mij in de loop der jaren nog erger worden.
meeting zelf was toch dik in orde met super locatie.volgend jaar opnieuw !!!
Reply With Quote
  #10  
Old 20-06-2011, 09:47
Opa's Avatar
Opa Opa is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 106
Default

Met de vaste groep uit Stein op tijd die kant op gereden.

Bij aankomst bleek dat Eddy gelukkig binnen kon staan. Vond ik wel netjes, het weer was slecht en hij heeft tenslotte niet voor niets met Ronnie de halve winter in z'n garage doorgebracht dus dat mag je dan ook wel eens laten zien.
De locatie was bijzonder mooi. Catering zag er goed uit en ook de opvang en begeleiding verder was prima geregeld. Voor een 1e meet zover niets dan lof, als je dit al voor elkaar krijgt tijdens een eerste keer dan ben je goed bezig.

Maar op de een of andere manier stonden wij ergens zo achteraf, er was daar geen muziek, nauwelijks volk. Ik vond de sfeer niet echt gezellig, kan het weer zijn, ik weet het niet. Heb toen met Bjorn besloten om toch naar Asten te rijden. (waar we de voorgaande jaren ook waren geweest)
Achteraf lees ik dan helaas dat toch weer airride, dikke wielen en voor de rest nog geen sierstrip verwijderd voornamelijk in de prijzen vallen. Het gaat natuurlijk op de eerste plaats om de gezelligheid maar het is altijd leuk als je toch waardering krijgt voor de vele uren werk die je in je auto steekt.

Mijn tip, en na dik 15 jaar meetings afkloppen mag ik die toch wel geven dacht ik
Heb wat meer waardering voor mensen die auto's tot op de laatste schroef uit elkaar trekken. Ik kom vaak op meets waar men netjes met lijsten per categorie komt vragen wat je allemaal aan je auto gedaan hebt en dit wordt dan naast het totaalplaatje gelegd en beoordeeld. Houdt de mix tussen deze 2 stijlen van tuning een beetje gezond want anders blijft de categorie "sleutelaars" straks weg en maak je de kwaliteit van je meet wel heel eenzijdig.

Ik was laatst op een meet in Luxemburg en daar werd mij lachend verteld dat als ze naar Belgie reden ze hun A6 op Air en Rotiforms niet eens hoefden te poetsen om daar in de prijzen te vallen. Als dit het beeld is wat begint te ontstaan over Belgische meets dan denk ik dat dit geen goede zaak is. (kan ook anders kijk bijvoorbeeld naar DUBLO en VAG nation)

Okeez, lang verhaal. 1e deel sloeg meer op deze meet, 2e deel op de algemene trend in Belgie. Vond de locatie en eerste indruk zeker goed genoeg om volgend jaar terug te komen voor een herhaling en te kijken hoe het dan gaat.

Grtzz Henk
__________________
Tief parken kann jeder, tief fahren ist die Kunst....

Member of Dub Stone Society
Click here for : Dub Stone Photography

Golf MK1
Audi TT MK1

Last edited by Opa : 20-06-2011 at 09:54.
Reply With Quote
  #11  
Old 20-06-2011, 09:53
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

wat een gezeur.. wees blij dat er mensen komen die dezelfde hobby hebben en de moeite nemen om te komen. Waarom moet je zelf aan je auto geprutst hebben dat slaat toch nergens op de mooiste auto,s zijn die auto,s waar geen gereedschap aan te pas is gekomen nl de originele ipv al die verschroefde dingen
Reply With Quote
  #12  
Old 20-06-2011, 09:57
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

@ De Limburger: By Weber's staat de "maat" bovenop hé, hoef je t niet te vragen
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
Reply With Quote
  #13  
Old 20-06-2011, 10:05
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

ik heb mijn golf nieuw gekocht in 1990 en loop vanaf die tijd al meetingen af. de trend van golfjes uit elkaar schroeven en opknappen/verfraaien is alleen maar noodgedwongen door de tand des tijds ontstaan natuurlijk en van de laatse jaren, het is ook leuk dat mensen met name de golf 1,2 in volle glorie willen herstellen maar het is in al die jaren al niet anders geweest dan dat de meest originele de mooiste zijn of zien jullie liever een golf limited waar niets meer origineel aan is. dit geldt natuurlijk voor alle klassiekers verlies dat niet uit het oog...
Reply With Quote
  #14  
Old 20-06-2011, 10:07
HannoverEdition
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
wat een gezeur.. wees blij dat er mensen komen die dezelfde hobby hebben en de moeite nemen om te komen. Waarom moet je zelf aan je auto geprutst hebben dat slaat toch nergens op de mooiste auto,s zijn die auto,s waar geen gereedschap aan te pas is gekomen nl de originele ipv al die verschroefde dingen




Amen!
Reply With Quote
  #15  
Old 20-06-2011, 10:21
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

hier in nederland zie je op meetingen dat de organisatie van zo,n meeting hun eigen auto,s en van mensen die ze kennen in de prijzen laten vallen dat slaat natuurlijk negens op wil je het echt eerlijk laten verlopen zou een jury onafhankelijk moeten zijn en wat meer kijk op eea moeten hebben. ik denk dat ze in Belgie wat verder zijn wat dat betreft dan hier. Ik erger mij hier al jaren aan deze praktijken
Reply With Quote
  #16  
Old 20-06-2011, 10:23
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

thanks hannoveredition ze snappen er helemaal niets meer van hier.... die belgen kunnen wij nog wat van leren haha
Reply With Quote
  #17  
Old 20-06-2011, 10:37
HannoverEdition
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by De Limburger
.
Maar..het kan aan mij liggen, maar ik vond het gehalte van nieuwe wagens airide en dikke wielen in de top 10 best of show héél hoog. Twee "oudere" wagens die prijs gemaakt hebben en dan ook nog eens wagens waar zelf geen vinger aan vuil is gemaakt geworden. Zoiets baseer ik op: Dat ik aan de betreffende persoon van de Audi 50 vraag hoe groot zijn webers zijn op zijn 1.3 motor, waarbij hij met zijn hoofd schut van het niet te weten en daarna een met zijn handen een gebaar doet van 30cm en zegt "uhm ongeveer zo groot" Tsja dan heb je niet veel aan je eigen wagen gedaan.

Gr Ronnie


Quote:
Originally Posted by Alberto
zo werkt dat Ronnie vandaag de dag , pronken .... ik heb meer dan jou ... maar verder
geen viese handjes




Het hoeft niet per defenititie zo te zijn dat de mensen die op meeting's een prijs winnen,ook daadwerkelijk zelf aan hun auto hebben gesleuteld.

Mensen kunnen de auto ook zo gekocht hebben.
En daarbij heeft niet iedereen de kennis/ruimte/tijd en geld om aan hun auto te sleutelen als dat al nodig zou zijn.
en bij gebrek aan bovenstaande is het altijd prettig dat je via dit forum wat info in kan inwinnen en/of hulp kan krijgen. en anders van je mede VW hobby vrienden wat hulp kan krijgen, daar hebben we tenslotte allemaal dezelfde hobby voor,en zo moet je elkaar een beetje helpen,dat maakt deze hobby ook zo leuk imo

Ik ben zelf ook een groot liefhebber van origineel,waar zo weinig mogelijk aan ge/ver/sleuteld is,slechts een paar mooie wielen en iets verlaagd,
maar die zijn schaars aan het worden,en zie je niet veel meer op meeting's,en ieder zijn ding,

Ik merk wel dat er de laatste tijd een hoog ''gunnen'' en ''misgun/afgunst'' sfeertje hangt op meeting's.da's jammer! iedereen vind zijn eigen auto het mooiste.en ook iedereen koopt een auto naar zijn eigen portomonee,ook hier kan niemand anders in kijken! ik herinner mij een verhaal van een bekende van mij,die bij VW Dealer A kwam voor een nieuwe Golf R......hij werd door de verkoper aangekeken als een aap die in een roestig horloge staat te kijken,en er werd hem gevraagd hoe hij dat wel niet wou betalen,en of hij wel wist wat zo'n ding kost...
Hij is dus gelijk weer weg gegaan,en naar VW dealer B gegaan alwaar hij wel op een ''normale'' manier werd geholpen.en heeft daar een hagelnieuwe Golf R gekocht met álle optie's

Mensen:
waardeer en respecteer wat een ander heeft,dan krijg je dat ook terug

Ontopic again met mooie plaatjes en verhalen van de mensen die hier geweest zijn

Last edited by HannoverEdition : 20-06-2011 at 12:28.
Reply With Quote
  #18  
Old 20-06-2011, 10:57
oldscool's Avatar
oldscool oldscool is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,051
Default

zijn er ook nog mensen die fotos hebben gemaakt !
__________________
"Four wheels One love"

http://www.facebook.com/dropandwheels
Reply With Quote
  #19  
Old 20-06-2011, 11:12
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

Ik denk dat je beter je golfje zo origineel mogelijk kunt houden/bouwen ook uit financieel oogpunt maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. een golfje met zelfs een ander dashboard omdat je anders de motorswap onmogelijk voor mekaar kunt krijgen gaat natuurlijk nergens over maar dat is weer een kwestie van smaak maar geeft mij iig een te hoog tupperware gehalte.. Het probleem wat ontstaat is dat je op een meeting 2 werelden bij elkaar brengt 1 van de echte traditionele klassiekers welke uiteindelijk de meest interessante is, en 1 van golfjes waar veel bloed zweet en tranen in is gestoken maar naar eigen smaak zijn ontstaan respect hiervoor maar met de tand des tijds zal originaliteit de boventoon voeren. misschien nu voor medehobbieisten een moment van bezinning
Reply With Quote
  #20  
Old 20-06-2011, 11:44
Opa's Avatar
Opa Opa is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 106
Default

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
thanks hannoveredition ze snappen er helemaal niets meer van hier.... die belgen kunnen wij nog wat van leren haha


Iedereen z'n eigen mening natuurlijk en zeuren etc.... Denk dat een aantal mensen hun opmerking best in een nette context geplaatst hebben, dat heeft verder niets met zeuren te maken. Las nog iets van iemand over afgunst en zo. Ja dat gaat natuurlijk helemaal nergens over.

Alleen, ook lezende je andere stortvloed aan replies in dit topic, denk ik dat je het zelf niet goed begrepen hebt.
We hebben het hier niet over mensen die hun 1's en 2's origineel laten versus mensen die dat ding helemaal uit elkaar halen en dan opnieuw opbouwen.
Dit gaat over dat het er op begint te lijken dat verhoudingen in jurering m.b.t. spiksplinternieuwe bakken die rechtstreeks uit de showroom komen met alleen wielen en air eronder en verder niets tegen mensen die gewoon een nette 1 of 2 rijden (origineel of al dan niet gecleaned, verlaagd etc etc) een beetje scheef is komen te liggen.

Ik weet niet waar jij dat verhaal van dat een traditionele klassieker minder gewaardeerd zou moeten worden dan een aangepaste klassieker vandaan haalt maar ik lees het nergens. Die opmerking van mij en een aantal anderen ging over heel iets anders. Maar als je nog eens goed terugleest neem ik aan dat je dit zelf ook wel kunt ontdekken.

Ik ga dit topic verder niet uit zijn verband halen, het ging tenslotte over een aftertalk over een meeting. Ik wens eenieder veel succes met zijn eigen bolide

Grtz H
__________________
Tief parken kann jeder, tief fahren ist die Kunst....

Member of Dub Stone Society
Click here for : Dub Stone Photography

Golf MK1
Audi TT MK1

Last edited by Opa : 20-06-2011 at 11:58.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum