Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-11-2005, 22:55
markmeenhuis markmeenhuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 245
Angry superslecht lopen 1600 gti eg motor

hallo,

laats uit enschede wegreden, ik rij snelweg op, trek hemm ff flink los. en zet hem in zn 5. geef ik weer gas het leek wel of hij verzoop man. totaal geen power meer.

snelweg af kijken natuurlijk en niks vinden he.

eenmaal thuis en de motokap los en statoinair laten lopen en het leek wel of 1 cilinder niet mee deed. dus 1 voor 1 de bougie kabel eraf getrokken en ja hoor cilinder nummer 4 deed niet mee.

bougies zijn 4 weken geleden vervangen. kabels omgewisseld van de bougies naar de verdeler kap en dat hielp ook niks.

zelfs nog een compressie test gedaan. en blijkt dat ik nog een best goede compressie heb ook voor cilinder 4

kan een verdeler kap zo spontaan kapot gaan? of is het wat anders? bougie van cilinder 4 was wel zwart en is inmiddels verwisselt voor een andere zonder effect

wat ik wel vreemd vindt is een slang die achter de inlaat spruitstuk zit bij gasgeven helemaal plat gaat. dus de motor trekt die slang vacuum. heeft dit ermee te maken??

ik kan wel een nieuw setje verdelerkap en bougie kabels halen maar als dat het niet is dan weer 150,- aan de klote.

dus iemand tips??
m
Reply With Quote
  #2  
Old 03-11-2005, 23:16
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

waarschijnlijk met de brandstof toevoer filter verstopt [had ik ook want mijn vulhals was kapot kwam er blubber en water in de tank] had wat reserve onderdelen uitgewisselt kwam er zodoende achter! vervang je brandstoffilter

Last edited by golf mkII 16v : 28-11-2005 at 23:24.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-11-2005, 09:06
markmeenhuis markmeenhuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 245
Default

als het de toevoer was dan zou alle cilinders slecht doen? cilinder 4 doet niets.

m
Reply With Quote
  #4  
Old 04-11-2005, 10:13
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Dat die slang plat gaat is zowiezo raar, is je luchtfilter niet verstopt of de aanzuigopening geblokkeerd?
Heb je een nieuwe bougie in cyl4 gedaan? Als die ook weer zwart wordt is er wel ontsteking, anders blijft hij schoon!
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #5  
Old 04-11-2005, 11:03
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

die slang, is dat ook een kort stukje ( 90 graden), aan je inlaatspruitstuk? zit aan de plastic slang van de rembekrachtiger.deze gaan vaak kapot, of worden "zacht". vaak heb je dan ook slechte remmen, tenminste het gevoel in het pedaal wordt anders. die slangen hebben ze bij kokkeler wel op voorraad.
en anders toch eens een paar nieuwe bougiekabels proberen.
Reply With Quote
  #6  
Old 04-11-2005, 19:26
markmeenhuis markmeenhuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 245
Default

oke bedankt voor de tips.

ik wil morgen nog een ding proberen en dat is de verdelerkap een kwartslag draaien en kijken of het probleem nu bij cilinder1 voordoet.

ik zal wel even een foto maken van die slang die ik bedoel. wordt morgen of overmorgen.

m
Reply With Quote
  #7  
Old 05-11-2005, 21:16
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

verdelerkap draaien gaat niet zit een nok op past maar op een manier
probeer er even een van iemand anders
Reply With Quote
  #8  
Old 07-11-2005, 13:40
markmeenhuis markmeenhuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 245
Default

PROBLEEM GEVONDEN!!! nu nog oplossen

een cilinder krijgt geen benzine. en blijkt dat de verdeler van de benzine bij 1 cilinder verstopt zit, zeg maar dat zwarte ding waar alle benzine leidingen aanzit.spinnekop??

ik gooi er een potje injector reiniger in en hopen dat het weg gaat. zoniet heb ik een probleem. uit elkaar halen is te moeilijk lijkt me.

als iemand nog tips heeft graag.

m
Reply With Quote
  #9  
Old 07-11-2005, 17:47
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

zoiets heb ik ook gehad, hij liep gewoon, tot je iets het gas aanraakte, toen hoorde je dat ie 1 cilinder miste..als je dan meer gas gaf, sprong die 4e er wel weer bij..heb toen 2x een busje injector-reiniger bij een volle tank gemikt. werkte goed, want t probleem is weg.
Reply With Quote
  #10  
Old 07-11-2005, 17:51
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Kan ook de injector zelf zijn die niet meer wil, toevallig geen reserve liggen? Is zo vervangen....
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #11  
Old 07-11-2005, 19:08
markmeenhuis markmeenhuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 245
Default

tis de injector niet, want hebt de benzineleiding bovenop de verdeler losgehaald en daar kwam ook weinig tot niks uit.

er zit nu een bus injector reiniger in, hopen dat de oploosing is, anders wordt het opereren.

m
Reply With Quote
  #12  
Old 27-11-2005, 19:43
markmeenhuis markmeenhuis is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 245
Default

Ben een topic begonnen en maak hem ook af ook.

het was toch 1 injector Heb daarvoor de hele spin uitelkaar gehad en ultrasoon gereinigd. injector is waarschijnlijk defect, heb al 2 keer gereinigd en dan gaat het een tijdje goed en dan is hij weer kapot.

tweede hands of nieuwe halen ??

m
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum