Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 06-04-2006, 19:15
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Nou...er zijn zat 16V blokken die inmiddels meer hebben gedraaid, en waar niet zachtzinig mee is om gesprongen.....als het bijv aan de lagers van de Big ends zou liggen zou dat zich al eerder op een andere manier mannifesteren......de lagers van de krukas en drijfstangen kunnen mist ze niet droogdraaien heel veel hebben. Bij hogere km standen zijn het vaak de zuigers / zuigerveren / cylinders die gaan opspelen....zelden de andere lagers

Ik zeg niet dat het niet zou kunnen....maar het lijkt me sterk dat het echt zo is....ik heb namelijk dezelfde klacht gehad bij mijn 8V....oliesensor stuk, vervangen door in eerste instantie een verkeerd type.....hoop mensen riepen dat blok is op bij 200000 km....nu 60000 verder draait ie nog steeds, maar wel met de juiste sensor ..
Natuurlijk, maar er zijn weinig 16v's te vinden met hele hoge kilometerstanden, of vergis ik mij? Een 8v is wel wat robuster, maar het verschil zit 'm misschien niet in de lagers.

Daarnaast zou inderdaad de oliepomp de oorzaak kunnen zijn (wat dan wel weer gevolgen voor de lagers heeft...)
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #22  
Old 06-04-2006, 19:31
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Natuurlijk, maar er zijn weinig 16v's te vinden met hele hoge kilometerstanden, of vergis ik mij? Een 8v is wel wat robuster, maar het verschil zit 'm misschien niet in de lagers.

Daarnaast zou inderdaad de oliepomp de oorzaak kunnen zijn (wat dan wel weer gevolgen voor de lagers heeft...)


Ik hoop dat ie tzt nog even meld als ie wat vind, want daar leren we allemaal van, en dan weten we wat het nou precies was
Reply With Quote
  #23  
Old 07-04-2006, 19:56
DeVicEofHeLL DeVicEofHeLL is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 57
Default

Quote:
Originally Posted by Menace
wat dacht je van je tellerbak es vervangen voor n andere?....
Kan ook in je tellerbak zelf zitten...ook al es gehad namelijks



Tellerbak heb ik pas vervangen, maakt niks uit, maar ik hoef voorlopig ff niet meer naar het olielampje te kijken.

Me bak is naar de T*RING !

dus we gaan dat eerst maar eens oplossen.


Iemand toevallig nog een bak voor een PL liggen ?
__________________
Drive like lightning, crash like thunder
Reply With Quote
  #24  
Old 08-04-2006, 17:05
ernstgolfgts ernstgolfgts is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2
Default

Quote:
Originally Posted by DeVicEofHeLL
Tellerbak heb ik pas vervangen, maakt niks uit, maar ik hoef voorlopig ff niet meer naar het olielampje te kijken.

Me bak is naar de T*RING !

dus we gaan dat eerst maar eens oplossen.


Iemand toevallig nog een bak voor een PL liggen ?

ik heb nog een bak liggen van me kr blok. type 020. pb me maar ff voor interesse.
Reply With Quote
  #25  
Old 08-04-2006, 17:49
DeVicEofHeLL DeVicEofHeLL is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 57
Default

woensdag haal ik de bak eronder vandaan om te kijken wat de schade is, ik laat het je weten.
__________________
Drive like lightning, crash like thunder
Reply With Quote
  #26  
Old 08-04-2006, 17:56
Nick_J's Avatar
Nick_J Nick_J is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 319
Send a message via MSN to Nick_J
Default

ik zou kijken naar mijn oliepomp maak die maar schoon weet onderhanf zeker dat die dicht zit.Had het zelf ook bij mijn vriendin d'r gti sensors eerst vervangen en toen nog niet op gelost en toen maar naar de pomp gaan kijken en dat was het probleem.
Dus check die eerst maar ff.

Groeten Nick.
Reply With Quote
  #27  
Old 08-04-2006, 18:51
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Is het probleem direct na het vervangen van de oliefilter opgedoken.Ik heb vorig jaar een soort gelijk probleem gehad.De filter was de oorzaak er werd mij verteld dat er klepjes in het filter zitten die dicht zitten(om te voorkomen dat er vuil in komt tijdens het verpakken i.d in de fabriek) nadat het filter vervangen is moeten deze klepjes door de olie druk open gaan staan.De monteur heeft in mijn geval de filter los gehaald om het mij te laten zien.Ik had er zelf ook nog nooit van gehoord maarja je leert elke dag wat nieuws.

Reply With Quote
  #28  
Old 20-04-2006, 19:34
Piet78 Piet78 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 7
Default

Ik heb dit zelf ook soms met m'n 8V.
Bij mij is het te wijten aan een kabelbreukje dat soms optreedt, ongeveer 10cm van bovenste oliedrukcontact: passeert daar de waterdarm voor/van de verwarmingsradiator.
In geval van een goede bekabeling zou ik toch eens meten met een oliedrukmeter zoals eerder al aangeraden door iemand: meten is nog steeds weten.
Probeer dan misschien wel het metertje aan te sluiten terwijl ook je sensor erop zit: (zelf t-stukje maken, denk niet dat dit te verkrijgen is) of als je het normaal steeds hebt bij hetzelfde toerental kan je rechtstreeks op je cilinderkop meten terwijl je handgas geeft.
Reply With Quote
  #29  
Old 21-04-2006, 16:51
DeVicEofHeLL DeVicEofHeLL is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 57
Default

probleem is opgelost, andere sensor erin gezet, en van het weekend ff met oliedruk laten meten.
__________________
Drive like lightning, crash like thunder
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum