Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread
  #661  
Old 14-05-2013, 21:15
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

Sneu mensjes die vroeger veel gepest zijn...
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #662  
Old 14-05-2013, 21:15
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Je bedoelt zoals hier.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #663  
Old 14-05-2013, 23:38
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Ik snap de ophef wel, maar wat wou je doen? Met z'n alle gaan staken, of niet meer auto rijden?! This is life.. hard werken, 90%kwijt aan belasting en met het kleine beetje geld de vrouw en auto onderhouden.. Ik moet ook gewoon wegenvelasting gaan betalen voor mijn golf 1 tdi. Jammer, maar boeien! Ik ben gezond, heb liefde/leuke baan en collegas/hobby die ik kan delen etc..

Ik heb een broer die gehandicapt is, nooit iets leuks kÃ*n doen met zn geld, dus hoe belangrijk is het.. Dus kijk om je heen naar wat je hebt, en laat de frustratie niet zomaar de vrije loop..

Kan je er echt niet tegen, koop een t3 DIESEL, laat een dikke giftige roetpluim hier achter en vertrek!!
Thanx..
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!

Last edited by EelcoB : 14-05-2013 at 23:47.
Reply With Quote
  #664  
Old 15-05-2013, 01:16
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by EelcoB
Ik snap de ophef wel, maar wat wou je doen? Met z'n alle gaan staken, of niet meer auto rijden?! This is life.. hard werken, 90%kwijt aan belasting en met het kleine beetje geld de vrouw en auto onderhouden.. Ik moet ook gewoon wegenvelasting gaan betalen voor mijn golf 1 tdi. Jammer, maar boeien! Ik ben gezond, heb liefde/leuke baan en collegas/hobby die ik kan delen etc..

Ik heb een broer die gehandicapt is, nooit iets leuks kÃ*n doen met zn geld, dus hoe belangrijk is het.. Dus kijk om je heen naar wat je hebt, en laat de frustratie niet zomaar de vrije loop..

Kan je er echt niet tegen, koop een t3 DIESEL, laat een dikke giftige roetpluim hier achter en vertrek!!
Thanx..


AMEN!
Reply With Quote
  #665  
Old 15-05-2013, 06:04
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

beetje kort door de bocht om te zeggen..
ben je het er niet mee eens...dan moet je vertrekken...
en die leuke lieve fijne collega's en dito baas...ha!..dies pas echt goed...roep dat nog een keer als je met heel je papierwinkel via DigiD je WW zit aan te vragen ooit
je staat tegenwoordig gewoon op straat ..en 'vast' werk is er niet meer
en tsja als je iemand in de familie hebt die hulpbehoevend is of in jouw geval gehandicapt..dan is dat voor die persoon echt megazuur...
toch zeker in de toekomst..dan hoop ik dat er veel geld in de familie is om diegene te verzorgen..want binnen nu en 20 jaar is dat allemaal voor jezelf..
om maar niet te denken als je bejaard word/bent...
maar de mogelijkheden hier in NL zijn nog steeds oneindig..nimmer gingen we de laatste 10 jaar zo vaak richting stembus vanwege een gevallen kabinet...
regels veranderen meerdere keren per jaar ...niet alleen nu weer de MRB ..ook de bijtelling op de zakelijke auto's veranderd bijna jaarlijks..
de regelgeving met hypotheken en allerlei vormen hierin..
verkeersregels en nieuwe absurde hoge sancties..maar ook de regelgeving bij het opstarten van een eigen BV is sinds oktober weer simpeler geworden (lees fraudegevoeliger)...
bepaalde overheidsinstanties en voorzieningen die geprivatiseerd zijn ..en daarom zichzelf zijn gaan verrijken aan de man in de straat (energie,zorg)
blijkbaar zoals ik al zei..en blijf doen ...het gaat veel te veel mensen hierzo nog veel te goed...
zo lang je nog kunt roepen ....het zal allemaal wel...je doet er toch niks aan etc...
en dat weten ze op het Binnenhof ook...sterker nog dat hoort men maar al te graag..
en nee ,ik zit niet zonder werk (nog niet),en ja ik heb een 88er e30 met een 6 cylinder erin..en nee die gaat niet weg voor een Prius of een 40 jaar oud hok
mischien dat ik dit over 2 jaar terug lees en denk....shit, zo slecht was het toen niet eens...
maar ik hoop het niet...
Reply With Quote
  #666  
Old 15-05-2013, 07:52
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Het zat er natuurlijk dik in dat dit zou gaan gebeuren, er hebben nu te veel mensen 'voordeel' van en dat hebben ze gewoon liever niet. Aan de andere kant is het ook wel een beetje naief om heel je vervoersbehoeften te baseren op het gegeven dat een 25+ auto wegenbelastingvrij is (en misschien zou blijven)

Begrijp me goed, ook ik ben dadelijk zwaar de l*l met mijn 1982 T3tdi (doet 480,- wegenbelasting per kwartaal), maar het hing natuurlijk al langer boven de markt dat er wat zou (moest?) gaan veranderen. Nu heb ik gelukkig nog de mogelijkheid om hem om te bouwen en te keuren als camper, maar vroeg of laat zal aan die regeling (kwarttarief voor een jaar rijden, mijn kosten gaan dan naar 40,- per maand ipv 160,- per maand) ook wel een einde gaan komen.

Nu kun je een moderne diesel ook heel goed dagelijks gaan gebruiken en ik lees met verbazing soms verhalen dat mensen al 4 á 5 oldtimers van 26-40 en van 40+ hebben en dagelijks ook nog eens in een mrb vrijgestelde 190D rondtoeren. Nu kun je heel wijs zeggen; "de wet staat het toe, ze hebben gewoon gebruik gemaakt van bestaande regelgeving" en ergens is dat natuurlijk ook wel zo, maar daar is de mrb vrijstelling nooit voor in het leven geroepen.

Zelf erger ik me ook dood aan alle mrb vrije 190D's hier in de omgeving en de staat van die auto's toont ook aan dat die wagens ook absoluut niet door liefhebbers worden gereden, een hele enkele uitzondering (ik zag vorige week een smetteloze 190E 2.3-16 rijden) daargelaten. Ik ben ergens wel 'blij' met de nieuwe voorstellen. Vergeet niet dat het in eerste instantie de bedoeling was om ALLE oldtimers (dus ook mijn 1967 spijlbus) weer volledig mrb te laten gaan betalen, dus het valt me mee... het had erger kunnen uitpakken!

Ik ga dit jaar (de regels gaan pas op 1-1-2014 in als de eerste kamer ze goedkeurt) nog maximaal 'profiteren' van mijn mrb vrijgestelde T3 diesel, pas als het definitief is gaan we wel opnieuw alles tegen het licht houden. Nu de auto in 'blinde paniek' verkopen heeft ook geen zin, de waarde (ik heb er dik 7500,- inc aanschaf inziiten) is gehalveerd, dus dan maar lekker zelf van profiteren. In het ergste geval exporteer ik hem naar een kennis in Frankrijk en ga hem vanuit daar als camper verhuren om zo de pijn een beetje te verzachten.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #667  
Old 15-05-2013, 08:06
Volksweazel's Avatar
Volksweazel Volksweazel is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 113
Default eigenaren van oldtimers vrezen dat ze mrb moeten betalen

...en om de here wil, Amen.
__________________
1979 Golf (schors)
1980 T3 2.1 luft
1982 Jetta 1.3 Diesel project(schors)
1993 polo 1.3i Daily

âldeskoallegersjarrememmebatsers
Reply With Quote
  #668  
Old 15-05-2013, 08:47
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

ik blijf in mijn golf2 doorrijden. kan toch nog relatief goedkoop rijden door de lage onderhoudskosten.
Maar zuur en frustrerend is het wel.

Mijn kameraad bijvoorbeeld bezit een originele golf1 gtd in nieuwstaat waar op jaarbasis misschien 1500km mee gereden wordt en een in nieuwstaat verkerende jetta 1 diesel idem dito.
das echt wel heel jammer.

Misschien voor degene die heel veel opslagruimte heeft is het nu de tijd om zulke autos op te kopen en op te slaan en later als ze 40 jaar zijn weer duur te verkopen...
Nu zal hij per auto dus maandelijks mrb moeten betalen en dat is niet te doen
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #669  
Old 15-05-2013, 08:51
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Waarom werden de goljes en jetta's massal omgebouwd! Niet op 1500 km per jaar te rijden op diesel! En dan ergeren aan de 190 Diesel. Kom op zeg!
Reply With Quote
  #670  
Old 15-05-2013, 09:12
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Waarom denk je dat ik lpg rij met met jetta van 86, lekker goedkoop omdat het kan! Had een Jetta TDI van '07 die is mij afgestolen begin dit jaar, die kosten mij 156 euro per maand aan belasting en verzekering, en nu betaal ik 6 euro en dat is het verschil.
Reply With Quote
  #671  
Old 15-05-2013, 09:13
Bruders's Avatar
Bruders Bruders is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,240
Default

Zeg maar 1 ding: Nadenken voordat je wat schrijft EelcoB....
__________________
T3 panelvan/camper 1900 D...
Lupo GTI…
Daily: Up and Mini Cooper
..Bruders...dubs and more...
Reply With Quote
  #672  
Old 15-05-2013, 09:13
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

jetta of golf camper!

het leven is één groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen... doe je ding en geniet!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
  #673  
Old 15-05-2013, 11:42
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Quote:
Originally Posted by Bruders
Zeg maar 1 ding: Nadenken voordat je wat schrijft EelcoB....



Dat doe ik zeker.. Zal mezelf even duidelijk maken. ik ben het grotendeels eens met het verhaal van area51. Natuurlijk is het balen als je t3 diesel net is opgeknapt. Maar iedereen die iets gaat betalen voor zijn golf of jetta.. tja. Met elke beslissingen worden altijd mensen geraakt die ook gewoon liefhebber zijn.. Ik ben ook liefhebber van nieuwere auto's, maar die kan ik me financieel gewoon niet veroorloven.

Ik wil niet zielig doen over mijn broer, en het verhaal van t3fan begrijp ik ook erg goed.. Het ging er mij meer om dat het grote gros van de mensen die er misbruik van maakt, inclusief ik. En daarom heb ik er weinig moeite mee. ik gebruik hem dagelijkt, en met de wegenbelasting erbij ben ik alsnog goedkoper uit. Zulke mensen reageren ook gefrustreerd omdat ze nu opeens moeten betalen.. Daar was mijn opmerking naar gericht.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #674  
Old 15-05-2013, 12:18
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 757
Default

Quote:
Originally Posted by EelcoB
Ik snap de ophef wel, maar wat wou je doen?



Een eenheid vormen en er echt wat aan doen, maar zo als heinz74 al aangeefd

Quote:
Originally Posted by heinz74
het gaat veel te veel mensen hierzo nog veel te goed


Heb hier een Golf 1 cabrio staan waar ik ±1500 km per jaar in rij, straks betaal ik maar een beetje belasting daar gaat het niet om.

Waar het mij meer om gaat, is dat er bij de voordeur dik bezuinigd moet worden, en bij de achter deur het met emmers vol weg gegooit wordt.

En wij met z'n allen het gewoon weer pikken
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
  #675  
Old 15-05-2013, 12:30
Marijn32b Marijn32b is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 136
Default

Quote:
Originally Posted by EelcoB
En daarom heb ik er weinig moeite mee. ik gebruik hem dagelijkt, en met de wegenbelasting erbij ben ik alsnog goedkoper uit..


Goedkoper dan wat?
Reply With Quote
  #676  
Old 15-05-2013, 12:57
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Quote:
Originally Posted by Marijn32b
Goedkoper dan wat?



Benzine rijden.

Met z'n alle een eenheid vormen die wèl wat doet, daar ben ik het zeker mee eens.
Het is een beetje als op school, met z'n alle spijbelen. En de dag erna was iedereen er geweest, behalve jij met je maten.. Dus met heul veel mensen zijn, dan pas beteken je iets.

Maar als er zoiets komt, sta ik erachter!
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #677  
Old 15-05-2013, 16:09
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Wat stoot een 190D meer uit dan een Golfje of TDI of T3 diesel, ik wil het onderhand wel eens weten want in mijn ogen is dit vooroordeel totaal onjuist... (en dan is het voordeel van een oude auto blijven rijden en geen nieuwe te moeten produceren nog niet eens meegenomen)
Reply With Quote
  #678  
Old 15-05-2013, 20:38
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Quote:
Originally Posted by Melvin - US Lights
Wat stoot een 190D meer uit dan een Golfje of TDI of T3 diesel, ik wil het onderhand wel eens weten want in mijn ogen is dit vooroordeel totaal onjuist... (en dan is het voordeel van een oude auto blijven rijden en geen nieuwe te moeten produceren nog niet eens meegenomen)


Met diverse fractievoorzitters gemaild, in veel gevallen keurig antwoord gekregen. Maar telkens bleef de vraag op welk onderzoek ze zich beroepen onbeantwoord. Ook na herhaaldelijk aandringen op dat antwoord. Één grote façade om de begroting simpelweg rond te krijgen. Als het milieu hen echt aan het hart ging hadden ze wel doorgezet met de kilometerheffing. Iets dat een ieder dwingt om bewuster met zijn of haar voertuig om te gaan. Ongeacht of dit een oldtimer is of niet.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #679  
Old 16-05-2013, 13:50
Bruders's Avatar
Bruders Bruders is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,240
Default

Iemand nog een T3 camper op kenteken staan...een sloper dan ;-) ...

Doen we het wel anders.....
__________________
T3 panelvan/camper 1900 D...
Lupo GTI…
Daily: Up and Mini Cooper
..Bruders...dubs and more...
Reply With Quote
  #680  
Old 16-05-2013, 14:06
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Ik weet wat je bedoelt Bruders, maar ik denk dat het slechts een kwestie van tijd is voordat ook die regeling
(het kwarttarief camperkenteken) zal gaan sneuvelen.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
Closed Thread



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum