Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-09-2017, 14:47
AronMKI AronMKI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 1
Question GolfMK1 Weber inbouw/Problemshooting

Hi Forumleden,

Ik heb sinds kort een golf 1 1.5 gls 1980 cabrio gekocht, omdat ik weer een beetje wild hobbyen.
Nu reed de golf de eerste twee weken echt vlekkeloos. Maar nu komt de hoofdpijn langzaam weer terug ...

De golf loopt mooi stationair, maar als ik eenmaal toeren en snelheid begin te maken stikt hij de motor en stottert die en valt die daarna uit. Terugschakelen om de motor weer draaiende te houden helpt niet. De golf valt uit totdat ik hem weer start, hij start gelijk weer en blijft stationair draaien totdat ik weer begin te rijden en hetzelfde weer gebeurd. Nu heb ik gelezen dat dit een typisch gevalletje Pierburg 1b3 is. Overigens kan dit natuurlijk ook aan meerdere dingen liggen ( Dus !! Als je tips hebt die zijn zeer welkom!)
-Luchfilter is schoon
-bougies en bougiekabels zijn nieuw
-verdelerkap en kabels zijn nieuw
-benzinefilter is schoon en zuigt goed aan

Door naar mijn vraag. Ik heb een weber 43 TLP aangeschaft die de Pierburg moet gaan komen te vervangen. Nu heb ik de weber alleen aangeschaft zonder choke. Heeft iemand een idee waar ik zo'n chokekabel het beste kan kopen en hoe lang deze kabel moet zijn. (minimale lengte naar het dashboard toe.)

Ik hoor graag van jullie!
P.S Iemand hier die goed is in het afstellen van zo'n weber?
Reply With Quote
  #2  
Old 15-09-2017, 11:23
Lucasmolen Lucasmolen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by AronMKI
Hi Forumleden,

Ik heb sinds kort een golf 1 1.5 gls 1980 cabrio gekocht, omdat ik weer een beetje wild hobbyen.
Nu reed de golf de eerste twee weken echt vlekkeloos. Maar nu komt de hoofdpijn langzaam weer terug ...

De golf loopt mooi stationair, maar als ik eenmaal toeren en snelheid begin te maken stikt hij de motor en stottert die en valt die daarna uit. Terugschakelen om de motor weer draaiende te houden helpt niet. De golf valt uit totdat ik hem weer start, hij start gelijk weer en blijft stationair draaien totdat ik weer begin te rijden en hetzelfde weer gebeurd. Nu heb ik gelezen dat dit een typisch gevalletje Pierburg 1b3 is. Overigens kan dit natuurlijk ook aan meerdere dingen liggen ( Dus !! Als je tips hebt die zijn zeer welkom!)
-Luchfilter is schoon
-bougies en bougiekabels zijn nieuw
-verdelerkap en kabels zijn nieuw
-benzinefilter is schoon en zuigt goed aan

Door naar mijn vraag. Ik heb een weber 43 TLP aangeschaft die de Pierburg moet gaan komen te vervangen. Nu heb ik de weber alleen aangeschaft zonder choke. Heeft iemand een idee waar ik zo'n chokekabel het beste kan kopen en hoe lang deze kabel moet zijn. (minimale lengte naar het dashboard toe.)

Ik hoor graag van jullie!
P.S Iemand hier die goed is in het afstellen van zo'n weber?


Is je 1.5 met elektrische choke dan? volgens mij wordt er vaak een choke kabel van een 1100 of 1300cc gebruikt. Bij mijn weten zijn die het langst. Maar ik zou voor de zekerheid even op een 2e reactie wachten. Volgens mij zijn ze op werk34 nog te koop.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum