Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-12-2013, 15:25
Annie Annie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 59
Default verstuiver lek

Hallo,

na lang probleemloos rondrijden kwam ik gisteren het volgende tegen:
Op bezoek gegaan bij vrienden, probleemloos naar daar gereden, maar toen ik s avonds weer wou vertrekken startte de wagen niet meer. Lucht in de brandstofleidingen naar de pomp en plas brandstof onder de auto. Ergens een lek dus maar geen id waar het kan lekken, de leidingen zijn het precies niet.
Het gaat om een 1.6 diesel van 92 iemand een id? En hoe pomp ik de brandstofleidingen handmatig vol? Misschien als ik hem terug gestart krijg dat ik kan zien waar er wat lekt.

thx!

Last edited by Annie : 31-12-2013 at 12:39.
Reply With Quote
  #2  
Old 30-12-2013, 16:06
Annie Annie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 59
Default

Quote:
Originally Posted by Annie
Hallo,

na lang probleemloos rondrijden kwam ik gisteren het volgende tegen:
Op bezoek gegaan bij vrienden, probleemloos naar daar gereden, maar toen ik s avonds weer wou vertrekken startte de wagen niet meer. Lucht in de brandstofleidingen naar de pomp en plas brandstof onder de auto. Ergens een lek dus maar geen id waar het kan lekken, de leidingen zijn het precies niet.
Het gaat om een 1.6 diesel van 92 iemand een id? En hoe pomp ik de brandstofleidingen handmatig vol? Misschien als ik hem terug gestart krijg dat ik kan zien waar er wat lekt.

thx!


probleem gevonden, een van de verstuivers (is dat het juiste woord?) naar de cilinders lekt, ik denk dat het voldeoende is om deze aan te draaien, maar daar heb ik het juiste gereedschap niet voor, iemand enig id met welke sleutel (maat) dat dit moet lukken?
Reply With Quote
  #3  
Old 20-01-2014, 08:29
Annie Annie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 59
Default

Haai,
na 2 weken opvakantie geweest te zijn, wordt het hoog tijd mijn golfke te gaan depaneren. Ik heb mij ondertussen laten vertellen dat het aandraaien van de lekkende injector niet zal helpen omdat hij 99/100 kapot is. Daarom moet ik hem maar vervangen. Kan er iemand mij zeggen welke vcerstuiver ik nodig heb? golf 2 1.6 dsl van 91' of 92'. En kan ik mss andere versuivers steken die betere prestaties leveren?
Reply With Quote
  #4  
Old 20-01-2014, 09:38
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Origineel pakken. Nieuw brandplaatje eronder. Ik zou de andere 3 ook controleren.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 20-01-2014, 09:47
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

injector kan je niet zomaar aandraaien. ik heb er 2 die lekken.

garage gaat gewoon 2 andere oude steken die ze nog hebben liggen. nieuw kosten die +300€.
ik ga de mijne erna wel eens open doen en proberen fixen.
hier staat uitgebreide informatie gelinkt. als je er zelf ook eens wil aan beginnen
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=122779
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #6  
Old 20-01-2014, 14:37
Annie Annie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 59
Default

thx!
Reply With Quote
  #7  
Old 23-01-2014, 09:30
Annie Annie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 59
Default

heel vreemd, na drie weken stil staan startte de wagen opeens perfect.... gaan kijken onder de motortkap en verstuiver lekte niet meer ( dit terwijl er 3weken gelden nog n plas diesel onder de auto verscheen... dan maar naar de de garage gerden ( half uurtje rijden) daar aangekomen nog steeds droge verstuivers... wel begon bij verstuiver 1 het aanvoerdarmpje te lekken... heel vereemd dat die verstuiver nu niet meer lekt! Mss iets te maken met dat het nu terug warmer is dan toen?
In ieder geval zou k graag de u vormige darmpjes tussen de verstuivers willen vervangen, maar ik ben de binnendiameter hiervan vergeten te meten en de garage waar de auto nu staat is niet meteen vlakbij... kan iemand me zeggen hoeveel de binnen diameter van die darmpjes is? thx!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum