Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-03-2012, 09:01
Jonas V's Avatar
Jonas V Jonas V is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 14
Default Probleem met fittingen van koplampen, hulp gezocht!!

Ik heb toch wel weer een lastig probleem te pakken.
Even van voor af aan beginnen.
De vorige eigenaar van mijn GTI V heeft in de halogeen koplampen xenon geplaatst. In principe niks mis mee. Hij had netjes een andere fitting gebruikt en de ballasten e.d. netjes weggewerkt. Op af een toe een foutmelding na die met een keer aan en uitzetten weer weg was niks aan de hand. De afdekkappen aan de achterkant van de koplamp (die je erafdraait om je lamp te vervangen) had hij een gat in gedremeld voor een stuk rubber met draad doorvoer.
Echter nu is er dus 1 zo'n xenon lamp kapot en daar ik ze toch wel iets te blauw vond heb ik de volledige xenon set er uit gehaald en dacht ik 'even' H7 halogeen terug te plaatsen.
Nou kwam ik er achter (na wat internet zoek werk en wat hulp van een vriend) dat de H7 lampen in een fitting gestoken worden welke je weer in behuizing gedraaid wordt van de koplamp. Deze maakt contact via 2 pinnetjes en voila, licht.
Dus ik deze bestellen bij VD Udenhout, netjes vandaag binnen en opgehaald, past het compleet niet. (het gaat om artikelnr 1 300 636 308
Ik krijg met geen mogelijkheid de fitting fatsoenlijk in de behuizing. Ik daar mee kijken met de onderdelen man in Etka en er is maar 1 model fitting mogelijk origineel VW en die heb ik....
Maar passen doet het niet.
Nu hoop ik dat jullie me aan de hand van deze fotos kunnen helpen. Nu viel het me op dat ik nergens op de koplamp een VW logo zie staan (voor zover je het kunt zien zonder de lamp te demonteren). Alleen een Hella logo zie ik op 2 plekken, ook hier een foto van gemaakt. Kan het zo zijn dat ik geen originele VW lampen heb maar om wat voor reden dan ook Hella versies die andere fittingen gebruiken? Of zien jullie op de foto's iets anders wat me zou kunnen helpen.
Ik hoop dat iemand fotos vanuit dezelfde hoeken kan en wil maken om zo het een en ander te vergelijken! Nu heb ik helemaal geen verlichting meer, dat is ook niet zoals het hoort haha.

Koplampunit achterzijde links (bestuurders kant)



Koplampunit, achterzijde rechts



De fittingen voor de H7 lampen



De code op de bovenkant van de koplamp



Ik heb alle mogelijkheden en draaibewegingen wel geprobeerd en het voelt gewoon niet goed. Forceren lijkt me ook niet de oplossing. Ik hoop dat iemand een idee heeft!

Bedankt vast!
Reply With Quote
  #2  
Old 02-03-2012, 11:59
Jonas V's Avatar
Jonas V Jonas V is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 14
Default

Ok opgelost...
Aangezien ik dus niet eerder met die fitting heb gewerkt wist ik niet dat je ze ook in met drukken terwijl je draait..
Dom en zal ook wel in het boekje gestaan hebben.
Bedankt voor de moeite toch en slotje!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum