Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-02-2016, 01:43
SDI-5-ton SDI-5-ton is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2016
Posts: 7
Question Vreemde storingen Golf 4 sdi (cruise, oliedruksensor, luchtcirculatie)

Beste mensen,

Sinds kort rij ik een Golf 4 sdi uit 2003 met dik een half miljoen op de klok, and still running . Ik ben van plan er nog even mee te blijven rijden, dus daarom de volgende vraag.

Vorige week ging de verlichting van de kachelunit kapot. Omdat het helemaal donker was, ging ik in de eerste instantie uit van een zekering, niet wetende dat het slechts één 1,2w lampje was die alles verlichtte . Ik heb toen wat zekeringen nagekeken, welke ik uit het paneel heb gehaald en vervolgens weer heb terug gezet. De zekeringen waren allemaal intact, maar nu...

Sinds dat moment functioneren een aantal dingen niet meer. Om te beginnen de cruisecontrol. Deed het eerst prima, maar nu brand het groene controlelampje in de toerenteller niet meer als je hem inschakelt en (logischerwijs) reageert de auto niet meer op de set of res knop. De zekering is overigens intact. Verder geeft de auto bij inschakelen van het contact "ollsensor werkstatt" aan en knippert het olielampje een paar keer oranje om vervolgens te doven. De knop van de luchtcirculatie werkt ook niet meer (en ja, hij staat op stand 1-4 en niet op het raam) En wat me ook opviel, het rode display op het dashboard waar je o.a. je verbruik af kan lezen dimde eerst als je de verlichting inschakelde, maar deze is nu altijd gedimd. Enkel als de temperatuur onder de 4c daalt of de oliedruksensor foutmelding komt, wordt deze feller.

Uitlezen met diagnose apparatuur geeft 1 foutmelding in het "sporadische fout in het geheugen van het instrument panel" die niet te resetten is.

Het kan natuurlijk toeval zijn, maar dit is wel héél toevallig. De 3 zekeringen op de accu zijn ook intact. Heeft iemand een idee waar ik moet gaan beginnen met zoeken?

Bedankt alvast!
Reply With Quote
  #2  
Old 29-02-2016, 19:46
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

achter zekering nummer 5 zit je CC etc.
misschien daar eens kijken? je klikt je zekering kast makkelijk los aan de achterkant, misschien pinnetje verbogen / verschoten?
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #3  
Old 06-03-2016, 20:27
SDI-5-ton SDI-5-ton is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2016
Posts: 7
Default

Zekering was intact, probleem inderdaad een los contactje! Bedankt voor de hulp.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum