Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-07-2023, 19:01
Gasgijs Gasgijs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9
Default Welke stuurmodule Golf 5

Beste leden,

Ik heb een Golf 5 1.6 FSI uit 2006.
Deze was aardig basic.
Zelfs de teller was een basic teller zonder menu's.
Ondertussen heb ik met succes een RNS315 met bluetooth en DAB+ ingebouwd. Ook heb ik er een full fis teller in laten zetten en in laten programmeren door Jasper Penris.
Nu ben ik bezig met een multifunctioneel stuur in te bouwen, maar dat wil nog niet helemaal vlotten qua stuurmodule. Ik dacht dat de CH versie goed zou zijn, maar deze accepteert de beide hendels (richtingaanwijzer en ruiten wisser) niet. De radio kan ik dan wel mee bedienen.
Oorspronkelijk zat er een A module in. Toen heb ik een AG genomen. Deze werkt wel, maar niet in combinatie met de radio. Ik denk dat dat te maken heeft met de LIN versie. De CH versie ondersteunt versie 1.3 en 2.0. De AG versie alleen 1.3. Wie weet welke modulevariant ik kan pakken om alles werkend te krijgen? Alvast bedankt voor jullie input!!
Reply With Quote
  #2  
Old 17-07-2023, 07:22
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

Dit is je vriend:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/inde...Module_Versions

Een highline versie zou altijd moeten werken. Het verbaasd mij dan ook dat de CH het niet doet. Heb je er de juiste stuurhoeksensor bij?
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 17-07-2023, 07:28
Gasgijs Gasgijs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9
Default

Die tabel van Ross tech ken ik al. Maar het is zo vreemd dat de knipperlichthendel en wisserhendel niet werken, terwijl de rest wel werkt met die CH versie. Anders zit ik eraan te denken dat die module kaduuk is?
Reply With Quote
  #4  
Old 17-07-2023, 09:21
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

Ik kan me niet voorstellen dat dat in de versie van de module zit. Ben je 100% zeker dat alles goed aangesloten zat?
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 17-07-2023, 12:11
Gasgijs Gasgijs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Ik kan me niet voorstellen dat dat in de versie van de module zit. Ben je 100% zeker dat alles goed aangesloten zat?

Ja dat zeker! Want de andere modules hadden geen problemen met aansluiten. Die AG versie werkt ook, maar dan reageert de radio niet. Ik heb net begrepen dat dat te maken heeft met het communicatie protocol waarmee de module met de radio praat. Deze module comminuceert via DDL. En de radio comminuceert via BAP. Nu is met ook verteld dat ik daarvoor die CH (of vergelijkende) module moet hebben.
Reply With Quote
  #6  
Old 20-07-2023, 23:21
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Deze protocollen kunnen als het goed is niet samenwerken. Je hebt dus nu een rood voorfacelift Fis scherm en de radio communiceert alleen met de facelift golf 5 Fis. Je hebt een voorfacelift auto die je wil laten praten met een radio wat vrijwel alleen werkt met een facelift fis. Ik heb me hier met mijn Leon 1p ook een tijd mee bezig gehouden en uiteindelijk maar een aftermarket carplay radio ingebouwd.
Reply With Quote
  #7  
Old 21-07-2023, 06:58
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

Quote:
Originally Posted by VWJYI
Deze protocollen kunnen als het goed is niet samenwerken. Je hebt dus nu een rood voorfacelift Fis scherm en de radio communiceert alleen met de facelift golf 5 Fis. Je hebt een voorfacelift auto die je wil laten praten met een radio wat vrijwel alleen werkt met een facelift fis. Ik heb me hier met mijn Leon 1p ook een tijd mee bezig gehouden en uiteindelijk maar een aftermarket carplay radio ingebouwd.


Ik kan even de 2 verhalen niet aan elkaar knopen? Wat heeft voor of na facelift te maken met het al dan niet doorgeven van knipperlicht of ruitenwissersignaal?

Ben het overigens wel met je eens dat je in 1 communicatieprotocol moet blijven.
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 21-07-2023, 17:32
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

De kabelboom is voor de golf 5 modellen verschillend van 2004 tot half 2007 en van half 2007 t/m 2009. Vandaar dat je dan signalen mist of signalen die de apparatuur niet herkent.
Reply With Quote
  #9  
Old 21-07-2023, 21:34
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,570
Default

Misschien een setje Golf 6 schakelaars monteren?
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #10  
Old 23-07-2023, 21:23
Gasgijs Gasgijs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9
Default

Ik ben ondertussen al een stukje wijzer geworden. Die CH module bij mij is gewoon kaduuk. De hendels aan het stuur zijn van golf 5 en 6 gelijk aan elkaar. Het hele.fis verhaal.zit alsvolgt in elkaar. De rode full fis praat alleen via het DDL protocol. Heb je een witte full fis, praat hij fis, praat hik via het BAP protocol. Ook de stuurwielbediening praat via die protocollen. Vandaar ik ook geen info krijg op mijn full fis. Mijn RNS315 praat alleen via het BAP protocol. De RNS515 kan met beide protocollen overweg.
Hopelijk heeft iemand hier wat aan.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum