Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-03-2007, 18:01
Edrik's Avatar
Edrik Edrik is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,282
Default Opfrisbeurt motor

Ooi !

Ik ben van plan mijn 1100cc motortje een kleine opfrisbeurt te geven.

Kan iemand mij ff vertellen wat slim is om allemaal te vervangen?
-bougies
-luchtfilter
-olie

Verder?

Ook nog een vraagje, lastig stationair lopen... waar kan dit aan liggen?
Af en toe als ik voor een bocht mn koppeling intrap om terug te schakelen valt hij dood in toeren met als gevolg dat hij afslaat.
Tips/trics?

Mvg, Erik
__________________
'79er Golf MX

Cheap beer almost always results in good things.
Reply With Quote
  #2  
Old 21-03-2007, 18:13
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Edrik
Ooi !

Ik ben van plan mijn 1100cc motortje een kleine opfrisbeurt te geven.

Kan iemand mij ff vertellen wat slim is om allemaal te vervangen?
-bougies
-luchtfilter
-olie

Verder?

Koelvloeistof, bougiekabels, oliefilter, contactpuntjes, condensator

Quote:
Originally Posted by Edrik
Ook nog een vraagje, lastig stationair lopen... waar kan dit aan liggen?
Af en toe als ik voor een bocht mn koppeling intrap om terug te schakelen valt hij dood in toeren met als gevolg dat hij afslaat.
Tips/trics?

Vacuumslangetjes niet lek? gewoon eens vervangen, de koppelingen worden poreus (rubber) en de plastic van de slangetjes wordt keihard. Verder de choke eens nakijken. Die van mij is kapot en dat merk je als ie koud is. Als ik dan terugschakel van 3 naar 2 valt ie zo snel in toeren terug dat ie soms uitvalt. Geen probleem, gewoon in de versnelling laten doorhobbelen, springt ie vanzelf weer aan

Succes!

Dennis

Last edited by Sjoes 85 : 21-03-2007 at 18:16.
Reply With Quote
  #3  
Old 21-03-2007, 18:20
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Vergeet ook niet: Oliefilter, Puntjes, Condensator, Brandstoffilter.

Als je nu niet verder komt dan bougies, luchtfilter en olie is er iets goed mis met de staat van onderhoud.. Het is misschien een goede investering eerst eens een goed handboek te kopen over het onderhoud van je auto. Daar staat dan ook gelijk is welke olie je moet hebben

---

Nee, even serieus: als je het over een opfrisbeurtje hebt, denk ik niet aan bougies, luchtfilter of olie: dat hoort bij standaard onderhoud. Opfrissen doe je door zaken als bougiekabels, verdelerkap, rotor, condensator, voetpakking-carburateur, aansluitingen vacuumslangen, (lekkende) keerringen etc etc te vervangen: dit soort onderdelen hebben een iets hogere vervangingsinterval.

slechtlopen, of beter: uitvallen bij gaslos heeft meestal met (de afstelling van ) de ontsteking te maken.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #4  
Old 21-03-2007, 18:25
Erwin G60's Avatar
Erwin G60 Erwin G60 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,017
Default

Heb ook probleem gehad met mn 1100cc dat hij afsloeg bij gas loslaten of bij remmen kan ook aan je cabarateur liggen of zoals hierboven al is gezeged slangetje lek. Ik wens je veel succes want de mijne heeft nooit goedgelopen jammer genoeg!
__________________
Golf4 1.8
Golf GTI Pirelli bj 83
Reply With Quote
  #5  
Old 21-03-2007, 21:45
MK 1 MX MK 1 MX is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 99
Default

mijn mx 1100 loopt ook niet altijd als een trein hoor heeft ie ook nog nooit gedaan kheb tzelfde als jou. zo nu en dan bij gas los toerental zakt en valt ie uit. ik laat dan ook gewoon de koppeling opkomen en rijd gewoon door. vaak is dit wel als de auto nog maar net aan is. ( en dus nog niet op temperatuur)

vr gr oebele
Reply With Quote
  #6  
Old 21-03-2007, 21:46
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

Ik ben er ook mee bezig.. ik heb al mijn contactpuntjes, verdelerkap en rotor, lucht- en benzinefiltervervangen. Hij loopt al stukken beter en slaat minder snel af. Nu wil ik nog de condensator vervangen en de onsteking beter afstellen en de olie verversen. Dat facuumslangetje daar zal ik ook eens naar kijken
Reply With Quote
  #7  
Old 21-03-2007, 21:48
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Soumensch
Ik ben er ook mee bezig.. ik heb al mijn contactpuntjes, verdelerkap en rotor, lucht- en benzinefiltervervangen. Hij loopt al stukken beter en slaat minder snel af. Nu wil ik nog de condensator vervangen en de onsteking beter afstellen en de olie verversen. Dat facuumslangetje daar zal ik ook eens naar kijken


En de bougiekabels? moeten normaal om de 5 jaar vervangen worden!
Reply With Quote
  #8  
Old 21-03-2007, 21:54
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
En de bougiekabels? moeten normaal om de 5 jaar vervangen worden!


Ja en dan ook maar de bougies.. maarja die zijn volgensmij al eens vervangen bij de vorige eigenaar.. zagen er namelijk nog wel okee uit. Maar als ik hem toch weer goed wil hebben is dat ook wel weer een idee
Reply With Quote
  #9  
Old 21-03-2007, 22:08
Golf 2 R32 Golf 2 R32 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 66
Default

Heb bij mijn golf 1 ook de voetpakking van de carburateur vervangen, daardoor liep die stationair al stukken beter!

Mijn automaat slaat ook vaak af in de bochten en als ie koud is voor de stoplichten slaat ie af! Alleen bij een automaat is het altijd lastig ff "tussen gas" te geven! Voor een stoplicht even snel naar de N en als het rood is snel in de D! Mijne loopt ook helemaal niet netjes! Nog een keer goed af laten stellen en anders ook maar de onderdelen een keer vervangen die sjampoo noemt. Keer goed onderhoud kan nooit kwaad.
Reply With Quote
  #10  
Old 21-03-2007, 23:00
Mr.Markos's Avatar
Mr.Markos Mr.Markos is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 515
Default

Dat had ik ook met mijn automaat in de winter, dat hij bijna afsloeg. En dat kan toch behoorlijk lompe situaties opleveren langzaam rijden, bijna uitvallen gauw in de N en op toeren houden. Maar je wilt ook niet stilstaan (als je naar de N schakelt gaat hij opeens een stuk trager bij langzaam rijden) dus dan ook weer in de D, maar voor je het weet zit je weer bij je voorganger er achterop dus weer in de N en gas erbij, en weer in de D

Ofja.. dit is me zo 1 keer voorgekomen, voor de rest had de mijne soms geen zin om stationair te blijven lopen na een paar minuten in de kou gereden te hebben. Ik denk dat dit aan mijn carburateur en afstelling ligt..? Is het erg lastig om een carb van een 1.5 automaat (JB toch?) een opknapbeurtje te geven?

Zijn er bij een automaat sowieso nog andere dingen waar je naar kunt kijken tijdens een opfrisbeurt? (Ik heb vorig jaar nog wel mijn automaatbak olie vervangen met nieuwe ATF siroop )

En kan een luchtfiler een zomer en winter stand hebben? Iemand zei dat maar ik heb er nog niet naar gekeken
Reply With Quote
  #11  
Old 22-03-2007, 07:41
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Golf 2 R32
Heb bij mijn golf 1 ook de voetpakking van de carburateur vervangen, daardoor liep die stationair al stukken beter!


Is dat die grote ring die er los tussen ligt als je het filterhuis van de carburateur afneemt? of bedoel je de pakking tussen bovenste en onderste deel vd carburateur
Reply With Quote
  #12  
Old 22-03-2007, 13:57
Corrado_G60's Avatar
Corrado_G60 Corrado_G60 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 648
Default

Voetpakking zit tussen het inlaatspruitstuk en de carburateur.
__________________
Cheap and Fast = Not Reliable
Cheap and Reliable = Not Fast
Fast and Reliable = Not Cheap
Reply With Quote
  #13  
Old 22-03-2007, 15:49
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Corrado_G60
Voetpakking zit tussen het inlaatspruitstuk en de carburateur.


Oke
Reply With Quote
  #14  
Old 22-03-2007, 17:31
Edrik's Avatar
Edrik Edrik is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,282
Default

Meer mensen met hetzelfde probleem dus!
Ik zal dit weekend eens aan de slag gaan. Ik neem aan dat alle benodigde spulletjes bij de automaterialenzaak te koop zijn?
__________________
'79er Golf MX

Cheap beer almost always results in good things.
Reply With Quote
  #15  
Old 22-03-2007, 19:06
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Edrik
Meer mensen met hetzelfde probleem dus!
Ik zal dit weekend eens aan de slag gaan. Ik neem aan dat alle benodigde spulletjes bij de automaterialenzaak te koop zijn?


Ja, maar das dus geen origineel spul he. Heb ik zelf ook iets te veel van onder de motorkop zitten
De volgende keer neem ik toch weer alles origineel, kan t nu toch betalen
Reply With Quote
  #16  
Old 22-03-2007, 19:21
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

luchtfilter en bougies kan men gerust bij de automaterialenzaak kopen, waarom teveel betalen?
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #17  
Old 22-03-2007, 19:23
Edrik's Avatar
Edrik Edrik is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,282
Default

Pakkingen lijkt me ook toch?
Toen ik er laatst was voor ophangrubbers voor mn uitlaat had hij ook gewoon ori VW.
Lijkt me dat pakkingen per motor verschillen, en hij die wel origineel heeft liggen (of kan krijgen).
__________________
'79er Golf MX

Cheap beer almost always results in good things.
Reply With Quote
  #18  
Old 22-03-2007, 19:35
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Edrik
Pakkingen lijkt me ook toch?
Toen ik er laatst was voor ophangrubbers voor mn uitlaat had hij ook gewoon ori VW.
Lijkt me dat pakkingen per motor verschillen, en hij die wel origineel heeft liggen (of kan krijgen).


Ligt er aan welke materialenzaak je bent. Er zijn inderdaad ook wel originele onderdelen, maar dingen zoals filters natuurlijk niet. elektronica weer wel, omdat dat niet automerk-gebonden is (bv Bosch).
Uitlaten krijg je trouwens niet meer origineel. Zijn bij de dealer vervallen en t lijkt me sterk dat ze wel bij de automaterialenzaak origineel hebben.

@Typ17: bougiekabels kostten €82,- per setje voor n Golf 1
Lijkt me toch goedkoper bij de dealer...
Reply With Quote
  #19  
Old 22-03-2007, 19:39
Edrik's Avatar
Edrik Edrik is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,282
Default

Hmm, man van de automaterialenzaak wist me te vertellen dat ophangrubbers voor de uitlaat iig niet universeel waren.

Zal er morgen eens langs gaan, het maakt me niet zo heel veel uit of het origineel spul is of niet, als het maar z'n werk goed doet. (In tegenstelling tot plaatwerk e.d. dat heb ik liever wel origineel, maar of een filtertje nou origineel of universeel is..)
__________________
'79er Golf MX

Cheap beer almost always results in good things.
Reply With Quote
  #20  
Old 22-03-2007, 19:55
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Edrik
Hmm, man van de automaterialenzaak wist me te vertellen dat ophangrubbers voor de uitlaat iig niet universeel waren.

Zal er morgen eens langs gaan, het maakt me niet zo heel veel uit of het origineel spul is of niet, als het maar z'n werk goed doet. (In tegenstelling tot plaatwerk e.d. dat heb ik liever wel origineel, maar of een filtertje nou origineel of universeel is..)


UitlaatRUBBERS zei k niet, k zei uitlaat. Dat boeit ook verder niet. Ik heb een nep-uitlaat en die past niet precies. Te ruime passing, dus wat meer kabaal. Heb dat ding er nu een jaar en 3 maanden onder zitten en hoor al op 2 plaatsen wat rammelen. t "merk" is Romax. Rotzooi dus als je t mij vraagt.
Maar idd, die filters boeit niemand iets
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum