Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-09-2016, 13:20
LSDesign LSDesign is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2016
Posts: 1
Talking LSDesign

Dag mensen!

Even voorstellen: ik ben Lars, 19 jaar oud en heb een aantal weken terug mijn eerste auto gekocht. Een Golf II 1.6 GL wel te verstaan. Ik ben mijn hele leven lang al gek van auto's en kon eerder merk en model herkennen dan dat ik nuttige zinnen kon praten. Nu wil ik later heel graag iets in het industriële ontwerp te gaan doen (hence the name), maar omdat in die sector relatief weinig baankans is, studeer ik eerst HBO Werktuigbouwkunde. Ik ben net begonnen aan het tweede studiejaar en het bevalt me heel erg! Omdat ik dus gek van auto's ben, spreekt het voor zich dat ik heel lang gezocht heb naar de juiste auto. Het moest een auto worden waar wel wat werk in zit, omdat ik het ook als een leerproject wil zien. Echter, te intimiderend mocht het ook niet wezen. Ik ben namelijk wel gewoon een beginner op het gebied van auto's sleutelen. Nu hoop ik dus, mede dankzij mijn studie, een hele hoop kennis op te doen met deze auto!

Dan over de Golf zelf; het is een Duitser, zonder TÜV. De auto heeft ten minste zes jaar stilgestaan en hij is per toeval op mijn pad gekomen. Mijn vader heeft namelijk een evenementenservice en bouwt tenten voor feesten etc. Nu haalt hij weleens tenten weg bij een collega uit Duitsland en heeft altijd de dikste verhalen over hoe groot dat bedrijf wel niet is. Dus ik zei een paar maanden geleden; ik ga gewoon eens mee! Dus, hele rondleiding gekregen op het bedrijf en wat blijkt, die Duitser is zelf ook autofanaat. Hij liet me zijn collectie zien en dat waren niet de minste auto's; dikke Porsches en Mercedessen. Dus even later lopen we door zijn achtertuin, en daar staat een rode Golf II weg te rotten! Toevallig was ik vurig op zoek naar een Golf II op dat moment en ik zeg gekscherend; 'Die Golf, ist die zu kauf?' En tot mijn verbazing maakte hij mij een aanbod! Een paar weken terug dus opgehaald op de aanhanger en nu staat hij bij mijn vader op de zaak, waar we een werkplek gaan maken.

Ik heb hem al op de brug gehad en alle dingen die moeten gebeuren om door de APK te komen, en dus een kenteken te verkrijgen, zijn:
-Nieuwe accu
-Bandjes zijn droog (komen toch andere wielen onder)
-Temp. sensor mist
-Ashoes linksvoor moet vervangen worden
-Remleidingen moeten schoongemaakt worden
-Remschijven+blokken voor moeten vervangen worden
-Trommels moeten even gereinigd worden
-Uitlaatsok moet vervangen worden
-Distributie moet vervangen worden

Qua roest is hij keihard, alleen op de bekende plek onder de voorruit zit roest en helaas heb ik afgelopen vrijdag een paar gaten weten te slaan in de voorbalken, onder de accu en onder de luchtinlaat. Kan absoluut niet zeggen dat ik hier blij mee ben.

De plannen voor deze auto zijn simpel; bovenstaande aanpakken en dan genieten. Geen full rebuild of motorswap, dat is me nu nog te hoog gegrepen. Ook wil ik de auto grotendeels origineel laten, juist omdat er niet aan gebeund is.

Als je door het verhaal gekomen bent, I salute you . Hieronder het monster zelf!










Ik hoop op dit forum een hele hoop kennis op te doen en natuurlijk een plezierige tijd te beleven!

Last edited by LSDesign : 20-09-2016 at 13:23.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-09-2016, 13:24
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Welkom hier
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum