Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-07-2008, 22:53
mischatdi's Avatar
mischatdi mischatdi is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,220
Default brandstof probleem

nou eerst een kleine inleiding.

ik heb de auto as donderdag 2week en afgelopen donderdag is hij apk gekeurd .
so far so good, ook het rijden niks loos,starten ook top!
maar goed dan vandaag ik rij al een 20a30min en plots begint de auto te bokken..en snelheid neemt af en je hoort echt de auto smoren

ik dus aan de kant, en starten en lopen in z'n vrij gas geven....niks aan de hand dus hopla de snelweg op.....200m en daar gaan we weer ,allemaal vanaf dik 80km/pu en staionair niks aan de hand. behalve op het moment dat dus smoort loopt die stationair ook niet, maar dan haal je hem van het contact en klaar loopt weer netjes... tot je weer gaat rijden...

deed mij aan voelen als brandstof te kort of vuiligheid?

wat is nu het beste om te doen? en te vervangen? want ik zou/wil ermee naar vagfest maar das 450 ekele reis...maar dan moet ik wel de jetta kunnen vertrouwen

gaat om een jetta 1 van 1983 1.5(1.6) jb motor 5bak

__________________
WWW.MISCHA-78FOTOGRAFIE.NL

*Seat Ibiza'08 & Passat-35i for hobby*
Reply With Quote
  #2  
Old 27-07-2008, 22:55
mischatdi's Avatar
mischatdi mischatdi is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,220
Default

of mischien iemand die zegt, kom maar langs dan weet ik wel hoe op te lossen liefst dan een noordeling,want kom zelf uit appingedam(groningen
__________________
WWW.MISCHA-78FOTOGRAFIE.NL

*Seat Ibiza'08 & Passat-35i for hobby*
Reply With Quote
  #3  
Old 28-07-2008, 10:10
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

Heej,

Heb zo'n zelfde geval ooit gehad met een Golf III GT, bleek de pomp in de tank af en toe gewoon niet te werken, vals contact, op 1 of andere manier.
Misschien dat het bij jou ook is
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #4  
Old 28-07-2008, 10:56
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

je hebt een 1.5 JB motor dus de benzinepomp is niet elektrisch maar die zit onder de motorkap. Ik denk dat je benzineleidingen verstopt zijn. Het probleem dat jij beschrijft heb ik precies zo gehad. Was het toevallig zo dat je bij volle tank geen probleem hebt en naarmate de tank leeg raakt wel? Dat was bij mij in ieder geval zo.
Blaas je benzineleidingen eens door met perslucht (wel tankdop afkoppelen) en probeer het dan nog eens.
Ook kan het zijn dat je tankdopontluchting niet meer goed functioneert. Maar het probleem klinkt als verstopping in je benzineleidingen.
En je auto doet het wel stationair en bij lagere snelheden omdat hij dan minder benzine nodig heeft, dan merk je niets van de verstopping.
Reply With Quote
  #5  
Old 28-07-2008, 16:41
mischatdi's Avatar
mischatdi mischatdi is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,220
Default

dat met die dop heb ik geprobeerd , dat was het dus niet

ga idd morgen de leidingen los halen en door blazen.

maar onder de bank zit een luik en dus een schroefdop...maar die stekker is alleen voor de tankmeter? samen met die 2 leidingen? ik dacht dat dat een pomp was??
__________________
WWW.MISCHA-78FOTOGRAFIE.NL

*Seat Ibiza'08 & Passat-35i for hobby*
Reply With Quote
  #6  
Old 28-07-2008, 17:33
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Quote:
Originally Posted by mischatdi
dat met die dop heb ik geprobeerd , dat was het dus niet

ga idd morgen de leidingen los halen en door blazen.

maar onder de bank zit een luik en dus een schroefdop...maar die stekker is alleen voor de tankmeter? samen met die 2 leidingen? ik dacht dat dat een pomp was??


Stekker is idd signaal voor je meter en die 2 leidingen zijn brandstofslangen. Een voor de aanvoer en een retoerleiding.
Reply With Quote
  #7  
Old 28-07-2008, 17:37
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Nog een reactie van mezelf uit een ander topic. Goede low-budget oplossing mocht het hem in de leidingen zitten.
Quote:
Hier ongeveer het zelfde probleem gehad, ook met een Jb Automaat. Is hoogstwaarschijnlijk vuil in de tank. Mijn oplossing was een filter helemaal in het begin van de lijn plaatsen.

Klap de achterbank naar voren en doe de "rubber"mat omhoog of haal deze eruit. Als het goed is zie je een zwarte deksel welke met 3 schroeven vast zit, maak deze los. Nu zie je een soort unit waar een stekker aan zit (benzinemeter) de vlotter zit hier aan en benzineleidingen. Koppel de stekker en de benzine leidingen los (wel ff afdoppen met een bout oid). In die unit zitten een aantal uitsparingen waar je een schroevendraaier tegen aan kan zetten, tik deze (linksom uiteraard) los en verwijder de unit. Je kan nu de aanzuigbuis zien zitten. Pak zo'n standaard benzinefiltertje (doorzichtig potje) en zaag het doormidden (alleen het plastic!!! dus niet het filter zelf). Je hebt nu aan een kant een mooi open filterje en aan de andere kant de mogelijkheid voor een slang. Bevestig nu het halve filter met een benzineslang aan de aanzuigbuis. Op deze manier kan je motor dus geen vuile benzine meer aanzuigen. Zelf een jaartje geleden gedaan en heb geen problemen meer gehad, het filter bij de motor blijft nu ook mooi schoon.

Van de voren wel even de leidingen doorblazen voor het geval dat daar ook nog vuil in zit.

Low Budget en gaat een stuk sneller dan de tank er onderweg halen en goed schoonmaken.
Reply With Quote
  #8  
Old 28-07-2008, 18:33
Tomvw Tomvw is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 656
Default

Zou je niet eerst kijken of het ook aan de brandstof toevoer ligt?
Dus even de slag lostrekken bij je carbrateur en in een bakje stoppen.
Daarna een trechter met slang op je carbrateur aansluiten en wat benzine in de trechter.
Daarna starten (wel even met twee personen) en kijken of hij wel goed door loopt.
want ik denk dat je membraam een scheurtje of poreus is n.l..
Je pompje zit vooraan aan je blok!
Reply With Quote
  #9  
Old 28-07-2008, 22:47
mischatdi's Avatar
mischatdi mischatdi is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,220
Default

@mr milion maar zo'n filter word ook wel es vies

het moet gewoon origineel en dan moet het goed willen dan maar meer werk ,

@tomvw ook dat ga ik ff proberen...dank je
__________________
WWW.MISCHA-78FOTOGRAFIE.NL

*Seat Ibiza'08 & Passat-35i for hobby*
Reply With Quote
  #10  
Old 29-07-2008, 14:54
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Quote:
Originally Posted by mischatdi
@mr milion maar zo'n filter word ook wel es vies

het moet gewoon origineel en dan moet het goed willen dan maar meer werk ,

@tomvw ook dat ga ik ff proberen...dank je


Filter kan idd vies worden maar dat is logisch. Het zit hem er meer in dat je geen "grove" stukken vuil de leidingen in zuigt waardoor de boel verstopt raakt. Het mag dan wel niet origineel zijn maar het werk wel, ik rij er nu ongeveer 2 1/2 jaar mee rond zonder problemen. Een schroefset en 15" staaltjes is ook niet ori (wel netjes hoor)

Origineel word dan denk ik leidingen doorblazen, tank er onder weg en helemaal spoelen en coaten of een nieuwe tank.
Reply With Quote
  #11  
Old 29-07-2008, 17:54
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

zou je oude tank es bekijken, misschien dat je n lekje hebt, had ik tenminste wel net op de las(stalen tank) als ie daar al roest dan ist goed mogelijk dat je tank van binnen ook al aardig gaar is...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #12  
Old 29-07-2008, 18:06
mischatdi's Avatar
mischatdi mischatdi is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,220
Default

heb vandaag de leidingen door geblazen en nwe filter geplaatst en een nwe brandstofpomp geplaatst en tot nu toe is het weer top...

en tank is verder netjes
__________________
WWW.MISCHA-78FOTOGRAFIE.NL

*Seat Ibiza'08 & Passat-35i for hobby*
Reply With Quote
  #13  
Old 30-07-2008, 08:30
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by mischatdi
heb vandaag de leidingen door geblazen en nwe filter geplaatst en een nwe brandstofpomp geplaatst en tot nu toe is het weer top...

en tank is verder netjes

nieuwe brandstofpomp is waarschijnlijk niet nodig geweest.

ik adviseer je een volgende keer stap voor stap de vervangingen/onderhoudswerkjes te doen, dan kun je makkelijker herleiden wat de storing is geweest.
Als je vanalles in 'één keer vervangt wordt dat moeilijker

Maar fijn dat je auto nu goed rijdt!
Reply With Quote
  #14  
Old 30-07-2008, 16:32
mischatdi's Avatar
mischatdi mischatdi is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,220
Default

ja maar zijn de kosten niet he en aangezien zo'n membraam klep het ook wel es wil begeven... en nu is alles in 1 keer nieuw, ik ga er straks mee naar vagfest ...vandaar alles in 1x deze week nwe riemen en waterpomp...

wou dat ik eerder zo'n jetta had gekocht alle standaard spul kost niks
__________________
WWW.MISCHA-78FOTOGRAFIE.NL

*Seat Ibiza'08 & Passat-35i for hobby*
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum