Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 27-11-2014, 11:37
1nsane's Avatar
1nsane 1nsane is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 11
Default

Hey, ik zag dat je je stoelen hebt laten opknappen. Wat kost zoiets nou ongeveer? Ik heb zelf een V5 GTI met rode recaro's en in de rugleuning zit een plek waar het zwarte stiksel wat de rode bies fixeert weg is gesleten en in een van de naden van de zitting zit ook een zwarte streep van waar de rode bies los laat. Het is niet heel ernstig maar ik wil het eigenlijk laten herstellen.
Reply With Quote
  #102  
Old 27-11-2014, 21:18
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

ik ben voor beide stoelen 250 euro kwijt geweest. Bij mij is het blauwe stof niet vervangen aangezien dit niet meer leverbaar is. Dus is het bestaande stof gebruikt van het voorste gedeelte van het zitvlak wat uit te schuiven is. Voor dat gedeelte is er zwart stof in de plaats gekomen. Verder zijn de wangen weer hersteld/opgevuld en bekleed met nieuw zwart stof. Het liefst had ik de mijne helemaal opnieuw laten bekleden maar dat was dus niet mogelijk met het originele blauwe stof. Andere kleur vond ik zonde aangezien mijn bank er nog prefect uitziet. Ik geloof dat dat rode stof nog wel verkrijgbaar is.
Nu heb je ongeveer een indicatie wat je ervoor kwijt bent, maar het beste is om even naar een stoffeerder te gaan en die er naar te laten kijken. Dan zal die je een prijs geven en kun je nog altijd beslissen of je het wilt laten doen of niet.
Reply With Quote
  #103  
Old 13-12-2014, 15:12
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Het werd weer eens tijd voor wat snellers, afgelopen weken wat rond gekeken en het oog laten vallen op een golf v6 4motion. Vandaag opgehaald en hij is aardig rap zelfs in vergelijking met de v5 die ik gehad heb.
De wielen zijn maar tijdelijk die er nu onder liggen. Verder heb ik er nog niet direct plannen mee. Paar kleine dingen zoals een engelse spiegel erop, pacific achterlichten om zetten en het interieur wat opfrissen.



Reply With Quote
  #104  
Old 13-12-2014, 15:17
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 948
Default

Je hebt weer een mooie golf gekocht en ja dat wil wel voorruit zo n auto
__________________
Mensen met verstand rijden een VW.
Reply With Quote
  #105  
Old 13-12-2014, 16:49
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

dankje, hij komt aardig van zijn plek maar rijdt ook lekker rustig.
Reply With Quote
  #106  
Old 16-12-2014, 19:38
Volf GT's Avatar
Volf GT Volf GT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 377
Default

Das mooi speelgoed mijn broertje heeft er ook een gehad, rijd erg lekker.
__________________
Daily driver:
Kia Rio HB (under construction)

VW T5 2.5 TDI


Owned:
Vw Volf GT GL
Vw Golf mk. 2 Function
Vw Polo 6n1 Highline
Vw Corrado G60 JD
Peugeot 205 Radio 1 FM UK
Reply With Quote
  #107  
Old 21-12-2014, 16:48
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Op het moment staat de v6 alweer een paar dagen stil omdat het wiellager linksvoor overleden is. Nieuw lager is al onderweg dus die krijg ik komende week binnen als het goed is.
Vandaag de achterlichten om gewisseld en het stuurtje van de v6 gedemonteerd om te gaan voorzien van een nieuwe laklaag.







duidelijke zichtbare slijtage van het stuur

Reply With Quote
  #108  
Old 28-12-2014, 13:47
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Afgelopen dagen weer wat bezig geweest. Nieuw wiellager is binnen gekomen vlak voor de kerst. Dus heb ik me niet hoeven vervelen. Heb er ook gelijk een mooie how-to van geschreven voor het vervangen van een wiellager zonder lagerpers: http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=131099

En ook het stuurtje ziet er weer als nieuw uit na enkele lagen. Na 5 lagen te hebben gespoten was de slijtageplek nog steeds zichtbaar:



Deze plek weer een keer met heel fijn waterproof schuurpapier glad geschuurd, het stuur weer helemaal ontvet en weer 3 lagen erop gezet. En het is weer een mooi glad stuurtje zonder beschadigingen of slijtage plekken en kan deze weer een hele tijd mee.



Reply With Quote
  #109  
Old 28-12-2014, 18:34
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 948
Default

Hallo AK wat spuit je op het stuur gewoon zwarte glans verf??

De bovenkant van mijn stuur is ook aardig versleten het lijkt me ook wel wat om het zo te doen ik heb er een gti stuur in zitten en verder is hij prima
__________________
Mensen met verstand rijden een VW.
Reply With Quote
  #110  
Old 28-12-2014, 19:26
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Ik gebruik hiervoor vinylspray van motip. Deze lak is speciaal ontwikkeld voor het spuiten van leer. De lak blijft ook redelijk flexibel en de structuur blijft behouden. Het vorige stuurtje wat ik gespoten heb ziet er nog altijd perfect uit dus de lak is redelijk slijtvast.
Reply With Quote
  #111  
Old 28-12-2014, 19:43
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 948
Default

Oke bedankt voor je antwoord ik zal eens kijken voor dat spul morgen
__________________
Mensen met verstand rijden een VW.
Reply With Quote
  #112  
Old 28-12-2014, 20:12
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Automaterialen zaak die redelijk wat motip spul verkoopt hoort dat wel te hebben. Zorg wel dat je het stuur goed ontvet voordat je het gaat spuiten. Suc6 ermee
Reply With Quote
  #113  
Old 28-12-2014, 20:14
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 948
Default

Dank je wel komt wel goed en het is goedkoper dan een ander stuur daar vragen ze best veel geld voor
__________________
Mensen met verstand rijden een VW.
Reply With Quote
  #114  
Old 11-01-2015, 16:19
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Vandaag de mk4 geupgrade met een rechtse engelse spiegel. Ziet er gelijk weer een stuk beter uit en het kijkt ook weer een heel stuk gemakkelijker.
Binnekort komen er andere wielen onder, deze heb ik al klaar liggen, alleen moet ik nog wachten op de nieuwe bandjes. Daarna nog even passen met de adapters en dan zullen de foto's wel volgen.


Reply With Quote
  #115  
Old 16-01-2015, 18:44
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Gister eindelijk de nieuwe bandjes binnen gekregen, blijkbaar was er iets fout gegaan met de bezorging. Vandaag gelijk de banden op de Ronal Manhattan's laten monteren. En natuurlijk even gepast met 20mm adapters. Aan de voorzijde vind ik het prima, achter mogen ze wat breder. Dus die moet ik nog even zien te scoren.





Tijdens het flink optrekken begon gister de auto ineens wat in te houden en te happeren. Motorstoringslampje begon ook te knipperen en bleef daarna branden. Gelijk aan de kant gezet en even uitgelezen met mijn mobiel. (blijft toch erg handig die torque app). Kreeg als foutmelding misfire cilinder 1. Vandaag de bougiedop los getrokken en wat blijkt dat die helemaal zwart is van binnen. Dus vandaag ook nieuwe kabels besteld en ook maar gelijk nieuwe bougie's, luchtfilter en brandstoffilter. Kan ik de auto gelijk een beurt geven als we dan toch bezig zijn.
Reply With Quote
  #116  
Old 17-01-2015, 03:36
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 948
Default

Dat is wel handig zo n app via je telefoon
__________________
Mensen met verstand rijden een VW.
Reply With Quote
  #117  
Old 18-01-2015, 09:47
magnetron's Avatar
magnetron magnetron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 397
Default

super velgjes man! ziet er nice uit. Longbeach 15 inch!

Super chill die app. fijn dat dat zo ging! ik wil m ook voor de polo
__________________
Project Link Polo 6n Gti Circuit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95177
Reply With Quote
  #118  
Old 18-01-2015, 11:31
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Die app werkt echt super fijn. Je kunt er lang niet alles mee, maar voor die paar euro die je ervoor kwijt bent toch behoorlijk veel. En als je de app vaker gebruikt is het echt aan te raden de koop versie te nemen. Deze werkt veel gemakkelijker en is een stuk uitgebreider als de gratis versie. De bleutooth obd connector heb ik ook altijd in de auto liggen, ideaal voor dit soort gevallen onderweg. Weet je gelijk waar je aan toe bent en of het direct te repareren valt en/of je er nog mee door kunt rijden.

Quote:
Originally Posted by magnetron
super velgjes man! ziet er nice uit. Longbeach 15 inch!

Super chill die app. fijn dat dat zo ging! ik wil m ook voor de polo

Thanks, het zijn Ronal Manhattan 18inch velgen afkomstig van een touareg. Lijken erg veel op de Longbeach maar zijn toch net wat anders en wat groter

De achterste adapters zijn ondertussen ook besteld, dus daar moet ik nog even geduld mee hebben.

Wat er verder nog op de planning staat is het monteren van sml's. Bumperstrip heb ik al liggen met de uitsparingen. Dit is met een dremel gebeurd en mag nog wat netter afgewerkt worden. Ook moet deze nog even in kleur gespoten worden.
Reply With Quote
  #119  
Old 18-01-2015, 12:02
magnetron's Avatar
magnetron magnetron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 397
Default

Quote:
Originally Posted by _AK_
Thanks, het zijn Ronal Manhattan 18inch velgen afkomstig van een touareg. Lijken erg veel op de Longbeach maar zijn toch net wat anders en wat groter



ho is daar verkijk ik mij helemaal op!
__________________
Project Link Polo 6n Gti Circuit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95177
Reply With Quote
  #120  
Old 21-01-2015, 18:47
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Quote:
Originally Posted by magnetron
ho is daar verkijk ik mij helemaal op!

haha, een foto kan wel een vertekend beeld geven maar het verschil tussen 15 of 18inch moet toch nog wel te zien zijn dacht ik

Vandaag de adapters van FK binnen gekregen. Ik had 2stuks besteld dacht ik, tot mijn verbazing heb ik 2x 2stuks binnen gekregen. Mijn duits is dus blijkbaar niet zo geweldig maar de prijzen voor de adapters zijn dus goed betaalbaar. Morgen na het werk kunnen de adapters + wielen er definitief onder. Nu denk ik dat ik gelijk rondom 30mm adapters eronder zet, maar dat bekijk ik morgen nog wel even. De andere waarmee ik de wielen gepast heb waren 20mm.

Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum