Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-12-2011, 14:15
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default Mijn caddy mk1 project

Ik ben al een tijdje bezig met een caddy mk1 project en vond het nu toch eens tijd worden om hem eens voor te stellen.
Ik rijd al bijna 2 jaar in mijn golf mk2 gti 16v rond. Deze heb ik helemaal opgeknapt en deze is dus helemaal in orde.
Maar ik was eigenlijk opzoek naar een nieuw project. Dit moest een auto worden die ik als daily kon gaan gebruiken zodat mijn golf mooi binnen kan blijven staan. Ook moest het een oldtimer zijn.
En toen kwam ik ineens een caddy mk1 tegen met veel werk. De auto had een jaar of 4 stilgestaan en liep daarom ook niet. Ik had er wel zin in en had hem dus gekocht.

Specs,
Auto is van 1983 en dus oldtimer.
Er is een 1.9 TD AAZ motor van een golf 3 ingebouwd (maar deze loopt dus niet).
Er is stuurbekrachtiging van een golf 3 ingebouwd.
Bak is heel netjes ingelegd met traanplaat en ook helemaal afgelast.
Golf 3 stoelen.

Maar de auto heeft lang stilgestaan en moet dus eigenlijk geheel nagekeken worden.
Verder is de bodem erg rot en heeft de carrosserie ook de nodige roest/rot punten.
De achterklep is er niet meer bij.
En verder zal ik nog wel heel veel punten tegenkomen, het is een oude auto dus dat valt altijd tegen.

Ik ben van plan om de auto helemaal in orde te maken. Ik weet nog niet precies wat ik er mee van plan ben op de lange termijn, maar de auto hoeft voorlopig geen showauto te worden, daar heb ik mijn andere auto voor. Voorlopig is de planning om er gewoon een goede daily van te maken waar ik niet al te veel naar om hoef te kijken.
Dus ben nu van plan om eerst de motor, de vloer en het interieur helemaal in orde te maken en de carrosserie voorlopig even te laten zitten.
Dan kan ik toch alvast met de auto gaan rijden en kijken of hij goed bevalt. De carrosserie pak in dan over een paar jaar goed aan.

Maar genoeg gelult tijd voor foto’s.
Hieronder foto’s hoe ik hem heb gehaald.





ben er al een tijdje mee bezig dus meer foto's komen binnenkort
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #2  
Old 15-12-2011, 17:57
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

yeah ook een 83 er mooi dat er weer een caddy is gered. Heb jij nou een achter spoiler?

Martijn
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #3  
Old 15-12-2011, 18:26
Siem's Avatar
Siem Siem is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,459
Send a message via AIM to Siem
Default

Gaaf, ben benieuwd hoever je ermee bent.
Caddy's blijven toch mooie auto's he
__________________
VAGH

Audi a4 Avant 1.8T '03
?
Reply With Quote
  #4  
Old 15-12-2011, 21:51
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by MartijnCR
yeah ook een 83 er mooi dat er weer een caddy is gered. Heb jij nou een achter spoiler?

Martijn


haha ja klopt zit een achterspoiler op van een supra ofzo, ziet er eigenlijk nog niet eens zo slecht uit
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86

Last edited by peerke112 : 06-01-2012 at 12:48.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-12-2011, 22:57
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Nee ziet er wel grappig uit heb trouwens ook nog niet eerder een golf achterbumper op een caddy gezien vind het alleen niet zo mooi.

Keep up the good work
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #6  
Old 16-12-2011, 12:22
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by MartijnCR
Nee ziet er wel grappig uit heb trouwens ook nog niet eerder een golf achterbumper op een caddy gezien vind het alleen niet zo mooi.

Keep up the good work


ja klopt, zijn volges mij van een jetta, maar ik vind het ook niet echt iets
wil er denk ik gewoon weer originele bumpers opzetten, of voor een bumper van een golf 1 ofzo
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #7  
Old 16-12-2011, 13:23
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Vind eerst type bumper golf 1 erg vet staan alles daarna vind ik minder.
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #8  
Old 21-12-2011, 12:06
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Zo mijn eerste zware tegenslag alweer gehad. Ik had de motor dus als “goed” en lopend gekocht. Maar nadat ik de caddy gelost had en hem probeerde te startte wilde dit niet lukken. Dacht eigenlijk al meteen dat er iets mis was en dus heb ik hem daarna meteen op de brug gezet. Er kwam geen brandstof en dus begonnen met de brandstofslangen te vervangen en een nieuw brandstoffilter te monteren. Maar hierna kwam er nog steeds geen brandstof bij de inspuitleidingen terwijl de pomp wel brandstof aanzoog.
De brandstofpomp was dus eigenlijk gewoon kapot. Daarna een pompenboer gebeld en het verhaal uitgelegd, deze vertelde me dat er bij lang stilstaan misschien wat roest op de plunjers was komen te zitten waardoor deze vastzaten. Reparatie 250 euro als er verder niet veel mis mee was.
Opzoek naar een andere pomp dus. Had een paar adressen gekregen van slopen maar deze pompen waren allemaal net iets anders. Daarna kwam ik erachter dat een 1.9TD pomp bijna niet aan te komen is.
Na hier op forum rondgevraagd te hebben kwam ik erachter dat een 1.6GTD pomp ook zou passen en dat deze pomp zelfs agressiever is als de 1.9 pomp, eigenlijk een voordeel dus. Daarna via forum een pomp gevonden in België. Moest pas toch in de buurt zijn dus meteen daarheen gereden om de pomp op te halen.
Pomp was net iets anders als de mijne, de as van het tandwiel was anders en de pompsteunen waren anders. Dus ben nog wel even aan het puzzelen geweest om het allemaal passend te krijgen, maar uiteindelijk toch gelukt. Daarna de pomp op tijd gezet en kon ik de auto eindelijk laten lopen.
Maar ook deze pomp leek niet goed. De pomp zoog namelijk geen brandstof aan. Ik heb daarna zelf een tankje gemaakt die ik op kon hangen zodat de pomp niet hoefde te zuigen. De motor liep toen wel maar nog steeds niet goed. Stationair liep hij mooi maar als je meer gas ging geven liep hij niet goed en kwam hij ook niet op toeren. Het leek of hij niet op tijd stond, maar hier was ik eigenlijk zeker van. Ik had daarom besloten om de motor is goed warm te laten draaien omdat deze zo lang stil had gestaan en als er iets vast zou zitten in de brandstofpomp zou dit misschien los kunnen komen.
Dus motor flink warm laten draaien en elke 3 minuten een paar keer gas geven. Na een tijdje leek er ineens iets los te schieten in de pomp en ineens schoot de motor wel in toeren. Ook zoog de pomp ineens weer brandstof aan en liep de motor mooi. De motor was dus eindelijk goed. Daarna alles weer afgebouwd en in orde gemaakt. Ook de motor meteen een beurtje gegeven zodat de motor klaar was voor gebruik.



Hier is der nog niet veel aan gebeurd.



De 1.6GTD pomp



Meteen een nieuwe motorsteun gemonteerd, want deze was een heel eind versleten.



tijdens het afstellen van de pomp



professorische oplossing gemaakt voor een tankje



blok met de nieuwe pomp
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86

Last edited by peerke112 : 21-12-2011 at 12:55.
Reply With Quote
  #9  
Old 21-12-2011, 12:11
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

heb je er nu rode diesel inzitten?
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #10  
Old 21-12-2011, 12:24
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
heb je er nu rode diesel inzitten?


haha ja klopt inderdaad, het was al later dus zocht niet meer na het tankstation te rijde op dat moment
maar die lust ie ook goed hoor
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #11  
Old 21-12-2011, 12:26
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

ja lusten is het probleem niet, maar hoop niet dat je ooit een grote controle tegenkomt. Die kleur blijft nog jaren in je leidingen hangen.

edit: zal ook wel loslopen... zit direct op de pomp zo te zien. dus de leidingen blijven schoon
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #12  
Old 21-12-2011, 16:45
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

zit nog met een klein probleem. op de 1.9 pomp zat een gasmechanisme met een schakelaartje dat naar de turbo ging. op de 1.6 pomp zat dit niet. heb geprobeerd de gashevels van de 1.9 op de 1.6 pomp te zetten maar dit paste niet.
nou heb ik al van iemand gehoord dat ik de schakelaar gewoon weg kan laten, maar ik vroeg me toch af waar het voor is aangezien het er eerst wel opzat. gaat om een schakelaartje dat bij stationair lopen ingedrukt staat.
van het schakelaartje gaat een draad naar een kastje waar een slang opzit die naar de turbo gaat.
weet iemand waar dit precies voor is? en of het kwaad kan het weg te laten.
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86

Last edited by peerke112 : 21-12-2011 at 23:27.
Reply With Quote
  #13  
Old 29-12-2011, 15:11
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Hierbij weer even een update,
na navraag gedaan te hebben over de magneetschakelaar van de turbo heb ik de magneetschakelaar weggehaald en de slangen afgekoppeld.
verder heb ik er al 2 platen in gelast. maar ik ben natuurlijk nog ver van huis. hieronder vast wat fotos van het resultaat.




















__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #14  
Old 29-12-2011, 19:01
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Hetzelde als bij mij de vloer, dorpels, wielranden vol met roest maar je bent goed bezig
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #15  
Old 30-12-2011, 00:36
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by MartijnCR
Hetzelde als bij mij de vloer, dorpels, wielranden vol met roest maar je bent goed bezig


ja klopt, beetje een kwaaltje denk ik
maar heb nog wel ff te werken aan de vloer maarja dat wist ik voordat ik eraan begon. maak het wel ineenkeer helemaal goed zodat ik nergens geen omkijken meer na heb.
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #16  
Old 06-01-2012, 15:31
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

ben in de tussentijd ook nog opzoek naar een golf 1 bumper, want de bumper die er nu opzit gaat eraf.
weet iemand welke bumper dan mooi staat?

@martijncr,
jij zegt het eerste type golf 1 bumper, is dat die met de kentkenplaat die op een ijzeren plaat onder de bumper hangt?
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #17  
Old 06-01-2012, 17:20
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Eerste type 1 zijn de bumpers met een Chrome balk gaat niet het hoekje om. Vanaf 79 TOT 83 hebben ze volgensmij plastic bumpers die wel het hoekje om gaan gemaakt zoiets als jij heb alleen dan dunner

Dunne bumper
http://www.google.nl/search?tbm=isc...369&bih=554#i=3

Maar las jij een plaat over je Orginele bodem? Ik haal alles eruit en las er een nieuwe bodem en dorpel in
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker

Last edited by MartijnCR : 06-01-2012 at 17:23.
Reply With Quote
  #18  
Old 09-01-2012, 11:40
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by MartijnCR
Eerste type 1 zijn de bumpers met een Chrome balk gaat niet het hoekje om. Vanaf 79 TOT 83 hebben ze volgensmij plastic bumpers die wel het hoekje om gaan gemaakt zoiets als jij heb alleen dan dunner

Dunne bumper
http://www.google.nl/search?tbm=isc...369&bih=554#i=3

Maar las jij een plaat over je Orginele bodem? Ik haal alles eruit en las er een nieuwe bodem en dorpel in


oke dan zal ik eens opzoek gaan.

ik slijp de rotte stukken eruit en las er nieuwe stukken in. maar pak het wel goed aan zodat ik echt alle rotte stukken eruit geslepen heb. de rest van de bodem is nog gewoon goed dus deze haal ik er niet uit.
alle roestige stukken ontroest ik straks en die spuit ik dan zodat dit geen kans meer heeft op roesten.
en als alles klaar is bitak(tectyleer) ik de hele onderkant van de auto opnieuw, en spuit ik het frame in met ML zodat er vanuit de binnenkant ook niks meer kan gaan roesten
en dan kan hij er weer tegenaan
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86

Last edited by peerke112 : 09-01-2012 at 17:39.
Reply With Quote
  #19  
Old 24-01-2012, 00:10
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Zo ben de afgelopen weken flink bezig geweest. ben aan de rechtse kant van de auto al een heel eind met lassen. hieronder de foto's
















nog een extra plaat voor de stevigheid eroverheen gezet.









Hier een rot stuk achter het wiel. lijkt zo nog mee te vallen maar als je eenmaal aan de gang gaat valt het altijd tegen.



achter deze platen zitten nog een paar platen meer gelast om het geheel weer extra stevig te maken



weer helemaal strak












moest weer even van de brug af voor een andere auto



roestige plekken en laswerk al mooi in de primer staan.
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #20  
Old 24-01-2012, 00:24
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

ondertussen ook al met het interieur bezig.
In het middenconsole zaten speakergaten gezaagt dus ben opzoek gegaan naar een andere.



had het volgende console gevonden en dat bracht me weer op wat ideeën dus het console gekocht, en dan kan ik het weer niet laten



daarna de volgende meters aangeschaft.



Meters zijn Night Flight, dus je ziet ze niet als de auto van contact staat.
Heb een volt-meter en een olietemperatuur meter.









Voor de 3e kon ik helaas nergens meer dezelfde soort als hierboven gevonden krijgen. Dus heb ik een night flight Turbodruk-meter bestelt die helemaal zwart is als hij uit staat. deze houd ik in het midden zodat het nog mooi is.

foto van het complete middenconsole volgt nog.
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum