Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-12-2011, 14:15
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default Mijn caddy mk1 project

Ik ben al een tijdje bezig met een caddy mk1 project en vond het nu toch eens tijd worden om hem eens voor te stellen.
Ik rijd al bijna 2 jaar in mijn golf mk2 gti 16v rond. Deze heb ik helemaal opgeknapt en deze is dus helemaal in orde.
Maar ik was eigenlijk opzoek naar een nieuw project. Dit moest een auto worden die ik als daily kon gaan gebruiken zodat mijn golf mooi binnen kan blijven staan. Ook moest het een oldtimer zijn.
En toen kwam ik ineens een caddy mk1 tegen met veel werk. De auto had een jaar of 4 stilgestaan en liep daarom ook niet. Ik had er wel zin in en had hem dus gekocht.

Specs,
Auto is van 1983 en dus oldtimer.
Er is een 1.9 TD AAZ motor van een golf 3 ingebouwd (maar deze loopt dus niet).
Er is stuurbekrachtiging van een golf 3 ingebouwd.
Bak is heel netjes ingelegd met traanplaat en ook helemaal afgelast.
Golf 3 stoelen.

Maar de auto heeft lang stilgestaan en moet dus eigenlijk geheel nagekeken worden.
Verder is de bodem erg rot en heeft de carrosserie ook de nodige roest/rot punten.
De achterklep is er niet meer bij.
En verder zal ik nog wel heel veel punten tegenkomen, het is een oude auto dus dat valt altijd tegen.

Ik ben van plan om de auto helemaal in orde te maken. Ik weet nog niet precies wat ik er mee van plan ben op de lange termijn, maar de auto hoeft voorlopig geen showauto te worden, daar heb ik mijn andere auto voor. Voorlopig is de planning om er gewoon een goede daily van te maken waar ik niet al te veel naar om hoef te kijken.