Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-10-2004, 09:38
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default 16V schijvenremmen rondom op 1.3 '90

Ik vind dat mijn 1.3 maar schraal remt, vooral als hij wat zwaarder beladen is. Nu zit ik er aan te denken om het remsysteem van een Mk2 16V met 256 mm schijven over te bouwen, maar welke onderdelen heb ik hiervoor nodig? iig klauwen schijven en blokken natuurlijk maar wat ver der nog? ik dacht dat er op de achteras andere astappen moesten en dat ik een andere handremkabel nodig heb.
maar wat heb ik nog meer nodig? passen mijn remleidingen nog? heb ik een andere hoofdremcilinder nodig? wie helpt me wat verder?

ps, alleen andere blokken van bv greenstuf vind ik nox en die schijnen er zelfs niet te zijn voor een 1.3
Reply With Quote
  #2  
Old 28-10-2004, 11:35
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

Ik zou fijn een mooie set schuiven (geperforeerd of zo) met een setje sportievere remblokken (Ferodo heeft leuk spul) combineren. Mindere werk, en remt waarschijnlijk precies naar je zin. Gewoon een goeie onderdelenboer opzoeken en je probleem uitleggen.

En zeker een keer iemands 16V lenen om te kijken of dat nou echt naar je zin is!!
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #3  
Old 29-10-2004, 16:41
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

probleem is alleen dat de schijven die er nu onder zitten gewoon (standaard) akkelig dun zijn (10 mm) en passen er wel dikkere schijven tussen de klauwen? ik heb nl geen zin om om de maand andere remblokken er op te zetten omdat ik ze eerst af moet vijlen ofzo om te laten passen..
Reply With Quote
  #4  
Old 29-10-2004, 19:32
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Als je een setje koopt voor een 1.3 hoeft dat niet.

En geloof mij, alleen een setje Greenstuff blokken doet echt al wonderen. Ik heb ze een tijdje terug gemonteerd onder mn diesel, eigenlijk alleen om van de stof af te zijn, maar het remt ook echt nog eens veel beter.
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #5  
Old 29-10-2004, 19:41
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

das nou net t probleem, voor een 1.3 zijn er geen greenstuf blokken volgens de catalogus die ze bij een garage hebben hiero, zijn er pas voor een 1.6 maar wat zit er nou voor verschil in? is mijn remschijf alleen maar dunner of zijn er nog meer verschillen?
Reply With Quote
  #6  
Old 30-10-2004, 17:03
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

maar kan er niemand ff wegzetten wat ik nodig heb dan en wat ik moet vervangen? (vind het gewoon leuk om te doen en alleen remblokken vervangen is niet zo veel werk..)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum