#1
|
|||
|
|||
vr6t
ik ben van om een vr6t in mijn jette mk1 te hangen.
nu mijn vraag wat moet ik aan passen in mijn blok. en kan een gt2860r turbo kopen is dat genoeg voor een vr6 wat voor inlaat heb ik nu nodig uitlaat spruitstuk wil ik zelf maken wat voor interkooler en radiateur vind vooral veel info kwa golf 2 en 3 maar wil hem in mijn jetta mk1 dus minder ruimte mvg arjan Last edited by arjan v : 04-01-2015 at 12:35. |
#2
|
||||
|
||||
Wanneer je de gt2860r van facebook bedoelt, laat die maar mooi liggen, is namaak rommel uit china.
Wat is je doel kwa pk's? Houdt er rekening mee dat je voor een "goedkope" ombouw €3000,- kwijt bent. Pak je alles aan dan kom je rond de €7000,- uit. Last edited by Dokter D : 04-01-2015 at 12:47. |
#3
|
|||
|
|||
maatje van mij heeft een echt gt2860r
maar wat ben ik presies nodig kwa ombauw en 250 300 pk is meer dan voldoende in een jetta haha dus word geen vermogen monster. Last edited by arjan v : 04-01-2015 at 15:26. |
#4
|
||||
|
||||
Dan is het vele malen makkelijker om een charger te plaatsen.
Die kan dit vermogen makkelijk leveren. Voordeel is ook dat je de uitlaat niet hoeft aan te passen. Bij 250pk hoef je je compressie ook niet te verlagen, makkelijker en goedkoper. Last edited by Dokter D : 04-01-2015 at 16:22. |
#5
|
|||
|
|||
Wat is daar dan makkelijker aan? Een turbo plaatsen is in mijn ogen nog steeds makkelijker als een compressor passend maken. De turbo schroef je zo op het spruitstuk en de olie aan en afvoer zijn ook niet zo moeilijk. Een steun maken voor een compressor zodat hij precies goed uitgelijnd zit, een goede riemspanner heeft en een goede poelieverhouding heeft voor de gewenste laaddruk is best nog wat werk.
Compressie verlagen is simpel met een decompressie plaat.maar als het vermogen onder de 300 pk blijft zou ik dat ook wel zonder verlaging aan durven. Je hebt maar weinig laaddruk nodig om daar aan te komen, vooral met een wat grotere turbo. Maar het belangrijkste blijft in beide gevallen de afstelling van het management. |
#6
|
|||
|
|||
Wat je ongeveer nodig hebt:
-Frisse motor -Kabelboom -ECU -Steunenset -Inlaat -Uitlaatspruit -Turbo -Injectoren -Intercooler -Water-, olie-,IC leidingen -Downpipe -Wastegate optioneel -Koppeling -Management Ik heb zelf een rotrex op een 2,9 225+pk atmo gehad, leverde volgens mij 290pk bij 0,25bar. Dat is niet moeilijk op te bouwen. Bleef alleen niet lang heel. Last edited by Dub-Detail : 04-01-2015 at 16:46. |
#7
|
||||
|
||||
Ik heb eventueel nog een gereviseerde M90 compressor te koop mocht je interesse hebben
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#8
|
||||
|
||||
Wat is de oorzaak geweest dat die zuiger zo beschadigd is? Hij is er niet uit gepingeld of wel?
|
#9
|
|||
|
|||
Als ik zo kijk en het verhaal van de motor lees denk ik dat de zuigerveren zijn gaan vreten in de cilinderwanden. Gebouwde atmosferische motor houdt men de zuigerveren slotspeling vaak klein aan om zo min mogelijk blow-by te hebben. Bij een geblazen motor moet je de slotspeling juist groter houden omdat de zuigerveren veel heter worden en ruimte nodig hebben om uit te zetten,anders gaan ze vreten.
Bij custom zuigers moet altijd de slotspeling gemeten worden en evt aangepast. Helaas ken ik wel wat voorbeelden waar dat niet gebeurd is met dergelijke schade als gevolg al is dit wel extreem. In veel gevallen zul je de cilinderwanden heel snel spiegelglad slijten met als gevolg een flink olieverbruik... |
#10
|
|||
|
|||
Jongens,
Hij heeft alleen gepingeld hoor. High speed knock wel te verstaan. De atmo is gebouwd bij van kronenburg. Daar is de motor ook weer terug gegaan om de compressor erop te bouwen. De cilinderwanden waren nog helemaal perfect (hoonsporen zaten er nog in) Om die motor te repareren zou ik alleen smeedzuigers en drijfstangen moeten plaatsen. Echter heb ik toen voor een R32 op KMS gekozen. En daar heb ik veel meer lol van nu. Flink koppel onderin en meer vermogen dan de 2.9 compressor. |
#11
|
|||
|
|||
Ringlands van VR6 zuigers zijn zwak, is het typische breekpunt bij die motor als je de belasting gaat verhogen. Te kleine slotspeling krijg je deze schade niet van, te kleine slotspeling zorgt er voor (vooral) dat de zuigerveren hun verende kracht verliezen en je zo blowby krijgt en een verlies in dynamische compressie.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#12
|
|||
|
|||
Door de snel slijtende cilinderwanden en zuigerveren..
Toch heb ik bij het revisiebedrijf wel eens een motor gezien met gebroken ringband en flinke schade aan de zuigers. Daar had de 'tuner' mooie nieuwe zuigers gemonteerd in een turbomotor. Zuigers waarschijnlijk gemonteerd met te weinig speling en slotspeling niet gesteld. Ding was snel kapot in elk geval... High speed knock sloopt je zuigers ook wel. Ik gaf slechts een mogelijkheid aan, zonder meer info is dat maar een slag in de ruimte. |