Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Autosport
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 28-01-2015, 21:30
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Ik geef reactie op stellingen die zich binnen deze discussie vormen, niet zo heel veel meer. Dat de intentie van deze thread anders was is niet zo'n ramp lijkt me. Trouwens, als we antwoord op die topictitel willen geven dan had het geen 2 pagina's hoeven duren:

Als je snel bochtenwerk ambieert dat moet je sowieso geen stretched banden monteren, dat lijkt me toch vrij logisch of niet? Snel bochtenwerk behoeft grip, stretch neemt grip weg. Je wil een zo groot mogelijk loopvlak creëren (contact met de weg), stretch is dan toch volkomen tegenstrijdig hieraan. Je moet dan juist de volledige velgbreedte benutten met band.

Dan refereer ik terug naar mijn eerste (serieuze) reply in dit topic:
Quote:
Originally Posted by Misha
Met een normale auto rij je toch voornamelijk/alleen op de openbare weg, dus 'zo snel mogelijk door bochten gaan' is ondergeschikt aan het uiterlijk van een auto (mijns inziens). Zodra je een trackday auto gaat bouwen oid is het vice versa.
Is dit nou niet precies een reactie die relevant is aan de topictitel? Volgens mij wel. Nogmaals, ik hou wel van een beetje gooien en smijten, maar zolang je dit op de openbare weg doet kleven er bepaalde risico's aan die je niet kan wegnemen, ook niet met hele dure, dikke, brede banden.

Overigens is mijn eerste (niet serieuze) reply ook wel aardig om even aan te halen:
Quote:
Originally Posted by Misha
Heuuuuu kutbanden, Nankang is echt zooi. Loopt van de velg af heeuu.

Zoiets?
Dit is namelijk niet veel minder dan wat de gemiddelde tegenstander van stretched banden voor reactie geeft.


Erdem, ik hoef geen gelijk te halen hoor, maar als je een apart topic opent over de banden/stretch-discussie, dan verwacht ik wel een klein beetje inhoud. Die feitjes over wat er wel of niet mag dat geloof ik graag. Ook logisch trouwens, af fabriek leggen ze er niet voor niks een fatsoenlijke maat band op. Maar goed, ik heb verder niet zoveel met de Duitse TÜV te maken. In Nederland moet de gemiddelde meetingganger ook nogal wat handelingen verrichten voor de auto door de APK komt.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #42  
Old 28-01-2015, 21:47
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Misha, ik snap jou ook wel maar wat ik wil zeggen is het hetgeen jij zelf aan haalt. Je wil feiten/bewijzen etc dus daar doel ik op.

Maar de uitkomst is natuurlijk simpel: veel stretch is kut bochtenwerk
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #43  
Old 28-01-2015, 21:55
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Ik geef reactie op stellingen die zich binnen deze discussie vormen, niet zo heel veel meer. Dat de intentie van deze thread anders was is niet zo'n ramp lijkt me. Trouwens, als we antwoord op die topictitel willen geven dan had het geen 2 pagina's hoeven duren:

Als je snel bochtenwerk ambieert dat moet je sowieso geen stretched banden monteren, dat lijkt me toch vrij logisch of niet? Snel bochtenwerk behoeft grip, stretch neemt grip weg. Je wil een zo groot mogelijk loopvlak creëren (contact met de weg), stretch is dan toch volkomen tegenstrijdig hieraan. Je moet dan juist de volledige velgbreedte benutten met band.

Dan refereer ik terug naar mijn eerste (serieuze) reply in dit topic:
Is dit nou niet precies een reactie die relevant is aan de topictitel? Volgens mij wel. Nogmaals, ik hou wel van een beetje gooien en smijten, maar zolang je dit op de openbare weg doet kleven er bepaalde risico's aan die je niet kan wegnemen, ook niet met hele dure, dikke, brede banden.

Overigens is mijn eerste (niet serieuze) reply ook wel aardig om even aan te halen:
Dit is namelijk niet veel minder dan wat de gemiddelde tegenstander van stretched banden voor reactie geeft.


Erdem, ik hoef geen gelijk te halen hoor, maar als je een apart topic opent over de banden/stretch-discussie, dan verwacht ik wel een klein beetje inhoud. Die feitjes over wat er wel of niet mag dat geloof ik graag. Ook logisch trouwens, af fabriek leggen ze er niet voor niks een fatsoenlijke maat band op. Maar goed, ik heb verder niet zoveel met de Duitse TÜV te maken. In Nederland moet de gemiddelde meetingganger ook nogal wat handelingen verrichten voor de auto door de APK komt.


Dit klinkt al een stuk beter

Verder moet je ook kunnen begrijpen dat er nog steeds zoiets is als verantwoordelijkheid. Als je deelneemt aan het verkeer, kan je geen risico's nemen omdat je er ook een ander mee kan hebben.
Dat je het zelf durft om 200+ te rijden met getrokken jabiebabbiebanden mag je zelf weten, maar er is altijd nog een risico dat het mis kan gaan.
Dan rij je niet alleen jezelf plat, maar misschien ook een ander die zich wel netjes aan de regels heeft gehouden.
Daar zijn de regels voor bedoeld, of je het nu leuk vind of niet.

Voor op de weg probeer ik dan binnen deze regels een zo goed mogelijke band te vinden. Een beetje stretch is vaak ook toegestaan net als dat er mensen zijn die er juist wat bredere banden onder willen hebben.

Op het circuit is het een ander verhaal, maar daar rijd echter niemand met getrokken banden omdat dit slechter rijd en dit de wegligging niet ten goede komt, wat tevens de vraag was van dit topic toch ?

Last edited by DutchBuild : 28-01-2015 at 21:57.
Reply With Quote
  #44  
Old 28-01-2015, 22:08
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Door 1 deur moet lukken, wel allebei skinnyjeans aan dan en geen dikke winterjas maar een dun zomerjasje



Zolang er maar geen vaseline bij nodig is doe ik niet zo moeilijk hoor
Reply With Quote
  #45  
Old 28-01-2015, 22:15
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Verder moet je ook kunnen begrijpen dat er nog steeds zoiets is als verantwoordelijkheid. Als je deelneemt aan het verkeer, kan je geen risico's nemen omdat je er ook een ander mee kan hebben.
Dat je het zelf durft om 200+ te rijden met getrokken jabiebabbiebanden mag je zelf weten, maar er is altijd nog een risico dat het mis kan gaan.
Dan rij je niet alleen jezelf plat, maar misschien ook een ander die zich wel netjes aan de regels heeft gehouden.
Daar zijn de regels voor bedoeld, of je het nu leuk vind of niet.
Dit is ook een beetje de pot verwijt de ketel natuurlijk, als je het met uitspraken als onderstaande eens bent neem ik een tirade over verantwoordelijkheid niet echt heel hoog op als je 't niet erg vindt.
Quote:
Originally Posted by VWJYI
Geen idee hoe hard jullie een beetje rond een rotonde of iets dergelijks rijden, maar schijnbaar niet hard genoeg....

Anyways, iedereen doet wel eens een keer wild op de weg.. daar ben je een petrolhead voor. Als je een snelle auto hebt dan wil je daar een keer gebruik van maken. In mij geval trap ik een keer door op de Duitse snelweg (veel verantwoordelijker kan je 't niet doen denk ik, op een rondje circuit na). Op hoe wild je doet en met wat voor auto/vermogen moet je je bandenkeus afstemmen, 1 keer in 't jaar even jagen op de Duitse Autobahn is voor mij minder belangrijk dan de juiste look. En zo heeft iedereen z'n eigen redenen om te doen wat hij doet, en da's maar goed ook.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #46  
Old 28-01-2015, 22:29
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Dit is ook een beetje de pot verwijt de ketel natuurlijk, als je het met uitspraken als onderstaande eens bent neem ik een tirade over verantwoordelijkheid niet echt heel hoog op als je 't niet erg vindt.

Anyways, iedereen doet wel eens een keer wild op de weg.. daar ben je een petrolhead voor. Als je een snelle auto hebt dan wil je daar een keer gebruik van maken. In mij geval trap ik een keer door op de Duitse snelweg (veel verantwoordelijker kan je 't niet doen denk ik, op een rondje circuit na). Op hoe wild je doet en met wat voor auto/vermogen moet je je bandenkeus afstemmen, 1 keer in 't jaar even jagen op de Duitse Autobahn is voor mij minder belangrijk dan de juiste look. En zo heeft iedereen z'n eigen redenen om te doen wat hij doet, en da's maar goed ook.



Wild zijn, doe ik graag in bed met mijn vrouwtje

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je klinkt als een jong iemand die nog geen vrouw en kinderen (verantwoordelijkheid) heeft.

Ik hoop dat je geen brokken zal maken totdat je later zal bijdraaien, want ben nog steeds geen ouder iemand tegen gekomen in een auto die met getrokken banden met 200+ wild doet op de openbare weg

Last edited by DutchBuild : 28-01-2015 at 22:42.
Reply With Quote
  #47  
Old 28-01-2015, 22:31
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Dat gezeur over circuit en straat is sowieso appels en peren.
Evenals 200+ met a-merk banden of knangpang.
In dergelijke uiterste van situaties geldt er maar een ding.
De beperkende factor ben je zelf.

Ik heb zelf getrokken banden op m'n golf.
Kan leuk meekomen kwa vermogen en de remmen zijn ook niet misselijk.
M'n meisje rijdt er mee, die heeft nog nooit problemen gehad.
Dus met normaal rijgedrag in dagelijks verkeer is er dus niks aan de hand.
Ik rij zet zelf ook wel eens mee, iets sportiever maar ook nog nooit meegemaakt dat de banden de beperkende factor waren/zijn.
Alleen in de sneeuw is het spannend. Dan gaat die zweven.

Ik heb voor mijn nieuwe zomerset gewoon nangkang gekocht, ik wil het allemaal zelf wel eens ervaren. Voor het geld hoef je geen buil te vallen, is het niks draai ik er weer gerenomeerde banden om.
Reply With Quote
  #48  
Old 28-01-2015, 22:54
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Wild zijn, doe ik graag in bed met mijn vrouwtje

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je klinkt als een jong iemand die nog geen vrouw en kinderen (verantwoordelijkheid) heeft.

Ik hoop dat je geen brokken zal maken totdat je later zal bijdraaien, want ben nog steeds geen ouder iemand tegen gekomen in een auto die met getrokken banden met 200+ wild doet op de openbare weg
Begint wel lachwekkend te worden.. verantwoordelijkheid heb je alleen als je een vrouw en kinderen hebt?

En klaarblijkelijk kan je dus prima een beetje doorrijden op getrokken bandjes, dat bewijs is geleverd. Wat geeft jou het idee dat ik 'levensgevaarlijk' bezig ben? Ik heb nog nooit 'brokken gereden'. Als je het topic goed hebt gelezen dan weet je hoeveel rijervaring ik heb en als je 'oud volk' tegen wil komen die wild doen op de openbare weg dan moet je 'n keer naar Oostenrijk gaan, zal je verbazen hoe oud al die jongeren zijn
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #49  
Old 28-01-2015, 22:55
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Wat mij is overkomen met m'n (ex) Scirocco met licht getrokken banden voorop: op klein buitenweggetje stukje de berm in voor een tegenligger, er bleek een steen achtig iets te liggen, die beschadigde de wang van m'n band, en was lek.
Conclusie daarvan is, de wang Vd band komt op een meer horizontale positie, en is daardoor gevoeliger voor penetratie😄. Lijkt mij.
Wang vd band is vrij dun hè.

En nog wat, als bmw liefhebber:
Kwaliteit van banden is erg goed te testen op BMW's zonder tractioncontrol!
Met habbibi banden sta je gegarandeerd vaak achterstevoren op rotondes in de regen, onvoorstelbaar hoe langzaam je met een e30 325i moet gaan in de regen.

Mijn e36 is iets minder gevoelig hiervoor, maar mijn laatste e30 coupé is met z'n kont in een viaduct gesneuveld. Dank u habibi.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #50  
Old 28-01-2015, 23:02
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Polo1w
Wat mij is overkomen met m'n (ex) Scirocco met licht getrokken banden voorop: op klein buitenweggetje stukje de berm in voor een tegenligger, er bleek een steen achtig iets te liggen, die beschadigde de wang van m'n band, en was lek.
Conclusie daarvan is, de wang Vd band komt op een meer horizontale positie, en is daardoor gevoeliger voor penetratie😄. Lijkt mij.
Wang vd band is vrij dun hè.

En nog wat, als bmw liefhebber:
Kwaliteit van banden is erg goed te testen op BMW's zonder tractioncontrol!
Met habbibi banden sta je gegarandeerd vaak achterstevoren op rotondes in de regen, onvoorstelbaar hoe langzaam je met een e30 325i moet gaan in de regen.

Mijn e36 is iets minder gevoelig hiervoor, maar mijn laatste e30 coupé is met z'n kont in een viaduct gesneuveld. Dank u habibi.


Dat is de praktijk idd, maar daar lijken de showjongens niet aan te willen.
Reply With Quote
  #51  
Old 28-01-2015, 23:08
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Begint wel lachwekkend te worden.. verantwoordelijkheid heb je alleen als je een vrouw en kinderen hebt?

En klaarblijkelijk kan je dus prima een beetje doorrijden op getrokken bandjes, dat bewijs is geleverd. Wat geeft jou het idee dat ik 'levensgevaarlijk' bezig ben? Ik heb nog nooit 'brokken gereden'. Als je het topic goed hebt gelezen dan weet je hoeveel rijervaring ik heb en als je 'oud volk' tegen wil komen die wild doen op de openbare weg dan moet je 'n keer naar Oostenrijk gaan, zal je verbazen hoe oud al die jongeren zijn

Op het moment dat er een gezin komt kijken wordt je idd een stukkie tammer
Misschien kan ik hier een klein beetje over meepraten aangezien ik een zoon van 14 heb
En die mongolen in Oostenrijk zijn het goed aan het verkloten voor iedereen
Reply With Quote
  #52  
Old 29-01-2015, 01:41
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Quote:
Originally Posted by Polo1w

En nog wat, als bmw liefhebber:
Kwaliteit van banden is erg goed te testen op BMW's zonder tractioncontrol!
Met habbibi banden sta je gegarandeerd vaak achterstevoren op rotondes in de regen, onvoorstelbaar hoe langzaam je met een e30 325i moet gaan in de regen.

Mijn e36 is iets minder gevoelig hiervoor, maar mijn laatste e30 coupé is met z'n kont in een viaduct gesneuveld. Dank u habibi.


Op m'n oude E39 had ik expres een stel Wanli banden achter omdat het zulke goedkope banden waren. 265 breed op een 11j velg en nog steeds geen grip, leuk voor rotondes en bochten


Nu gaat het de hele tijd over getrokken banden. Maar ik doelde in het begin van deze discussie nog eens op 'lage' banden. Ik had bijvoorbeeld op mijn 16 inch 7j velgen altijd een band van 225/40/16 liggen. Dit vind ik al plat/laag. Totaal niet getrokken, maar omdat de wang niet heel hoog was voelde de band wel lekker stug aan. (dit waren Dunlop SP Sport9000 banden).

Voor straatgebruik vind ik zoiets altijd wel fijn rijden. Een andere auto waar ik dagelijks in rijd heeft 225/55/17 banden (continental). Deze vind ik totaal niet fijn rijden omdat ik het gevoel heb dat de band snel gaat rollen en je op de wang van de band rijdt wanneer je een bocht wat sneller neemt dan normaal.


Dit natuurlijk mijn mening, het ligt ook heel erg aan de auto. Want onder een grotere auto (groter dan een hatchback) voelt een iets hogere wang juist wel weer wat fijner aan voor mijn gevoel.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM

Last edited by Sven-GTI : 29-01-2015 at 01:52.
Reply With Quote
  #53  
Old 29-01-2015, 08:11
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Op m'n oude E39 had ik expres een stel Wanli banden achter omdat het zulke goedkope banden waren. 265 breed op een 11j velg en nog steeds geen grip, leuk voor rotondes en bochten


Nu gaat het de hele tijd over getrokken banden. Maar ik doelde in het begin van deze discussie nog eens op 'lage' banden. Ik had bijvoorbeeld op mijn 16 inch 7j velgen altijd een band van 225/40/16 liggen. Dit vind ik al plat/laag. Totaal niet getrokken, maar omdat de wang niet heel hoog was voelde de band wel lekker stug aan. (dit waren Dunlop SP Sport9000 banden).

Voor straatgebruik vind ik zoiets altijd wel fijn rijden. Een andere auto waar ik dagelijks in rijd heeft 225/55/17 banden (continental). Deze vind ik totaal niet fijn rijden omdat ik het gevoel heb dat de band snel gaat rollen en je op de wang van de band rijdt wanneer je een bocht wat sneller neemt dan normaal.


Dit natuurlijk mijn mening, het ligt ook heel erg aan de auto. Want onder een grotere auto (groter dan een hatchback) voelt een iets hogere wang juist wel weer wat fijner aan voor mijn gevoel.



Een plattere band rijd een stuk sportiever dan een band met een hoge wang. Een band met een hoge wang rijd een stuk comfortabeler en de plattere band is stugger, maar rijd scherper/sportiever doordat hij minder over de wangen rold. Ik heb het meest plezier gehad onder mijn mk2 met semi-slicks van 205-40-17 en nog beter de 215-40-17 op een 17x8J velg.

De schokdempers/veren zijn een stuk beter geworden de afgelopen jaren waardoor er stuggere banden gemonteerd kunnen worden. Bij een plattere band met stuggere wangen zullen er minder hobbels worden opgevangen door de band en meer doorgevoerd worden de veerpoten in.
Reply With Quote
  #54  
Old 29-01-2015, 08:49
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Quote:
Originally Posted by skywalker38
Op het moment dat er een gezin komt kijken wordt je idd een stukkie tammer
Misschien kan ik hier een klein beetje over meepraten aangezien ik een zoon van 14 heb
En die mongolen in Oostenrijk zijn het goed aan het verkloten voor iedereen
Dat geloof ik graag, zou raar zijn als dat niet het geval is. Hoewel, je maakt mij niet wijs dat iedereen die zo'n soort auto heeft nooit een keer het gas intrapt (ongeacht je leeftijd, burgerlijke stand, ouderschap of wat dan ook), daar heb je zo'n auto voor toch? Daar ligt een wezenlijk verschil met jezelf iedere dag als een wegpiraat door het verkeer begeven. In Wörthersee zijn er inderdaad genoeg die de grenzen overschrijden, maar dat zijn echt niet alleen de jonkies, dat was 't punt.

Ik vind trouwens verhalen uit de praktijk zoals die van Polo1w een toevoeging aan dit topic. Echter kan je in dit geval moeilijk de oorzaak bij de licht(!) getrokken band leggen. Je rijdt met 2 wielen (waarschijnlijk stapvoets) de berm in omdat de weg te smal is (niet echt een het schoolvoorbeeld van snel bochtenwerk met stretched banden). Als daar een scherpe steen of een stuk glas ligt, dan prikt die een niet getrokken bandje ook gewoon lek. Dat is gewoon pech hebben dat je net 't verkeerde moment de berm in rijdt.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #55  
Old 29-01-2015, 11:50
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Een plattere band rijd een stuk sportiever dan een band met een hoge wang. Een band met een hoge wang rijd een stuk comfortabeler en de plattere band is stugger, maar rijd scherper/sportiever doordat hij minder over de wangen rold. Ik heb het meest plezier gehad onder mijn mk2 met semi-slicks van 205-40-17 en nog beter de 215-40-17 op een 17x8J velg.

De schokdempers/veren zijn een stuk beter geworden de afgelopen jaren waardoor er stuggere banden gemonteerd kunnen worden. Bij een plattere band met stuggere wangen zullen er minder hobbels worden opgevangen door de band en meer doorgevoerd worden de veerpoten in.



Moet eerlijk toegeven dat mijn 225/40/16 onder de mk3 het fijnst reed.
Later reed ik 215/40/17 en 205/40/17, dit stond een stuk mooier in de mk3 wielkassen maar reed toch net wat anders, met die 16inch ging het sturen enzo allemaal net ietsje fijner voor m'n gevoel
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #56  
Old 29-01-2015, 15:26
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Ik moet misha van de ene kant ook wel beetje gelijk geven qua verhalen dat banden in de velg schieten als ze flink getrokken zijn: wie kan hier echt over ervaring spreken?
Ik ken niemand die het daadwerkelijk gebeurd is😉

Dat t er niet uit ziet, en ze naar mijn id minder wegligging hebben, en ook sneller beschadigen terzijde..

Ben erg benieuwd of er mensen zijn waarbij ze eraf/in lopen!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #57  
Old 29-01-2015, 16:06
tempel's Avatar
tempel tempel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 319
Default

Collega van mij zijn band is er jaren geleden eens afgelopen, 195 op een 7.5x17 velg. Voorband op de snelweg, waarom weet hij nog steeds niet. Was overigens een Fulda band. Hard rijden hoeft overigens niet altijd onverantwoord te zijn, en heeft ook niks met leeftijd en het al dan niet hebben van kinderen te maken.

Ik rijd met 205-40-17 continental banden op een 8inch brede velg, kan niet breder want dan lopen ze aan. Niet erg getrokken dus,en kun je nog behoorlijk mee hoeken.

Last edited by tempel : 29-01-2015 at 16:12.
Reply With Quote
  #58  
Old 29-01-2015, 16:18
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default








Redelijk getrokken Hankook Ventus 195-40-17 om een 7,5x17 velg. Gelukkig reed de Volvorijder op een fatsoenlijke merkband met de juiste maten. Alleen had ie met 140 beter niet op z'n telefoon kunnen kijken maar op de file letten.




Oftewel, een ongeluk is voor het grootste deel afhankelijk van hoe de bestuurder met zijn material omgaat, of je nu op goedkope(re) banden rijd en goed anticipeerd of je rijd met duurdere spullen en gaat wat meer tot de grens.
Stretch loopt overigens niet persé eerder van de velg af zoals op de één na laatste foto goed te zien is
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #59  
Old 29-01-2015, 18:37
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Jou combi mag geen naam hebben, dat is toch prima binnen de marges. Als je een 195-40-17 op een 9j gaat trekken wordt het een ander verhaal.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #60  
Old 29-01-2015, 19:00
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Het doet mij deugd om deze laatste trits reacties te mogen lezen, eindelijk wat inhoud

Quote:
Originally Posted by tempel
Hard rijden hoeft overigens niet altijd onverantwoord te zijn, en heeft ook niks met leeftijd en het al dan niet hebben van kinderen te maken.
Quote:
Originally Posted by Neill_s
Oftewel, een ongeluk is voor het grootste deel afhankelijk van hoe de bestuurder met zijn material omgaat, of je nu op goedkope(re) banden rijd en goed anticipeerd of je rijd met duurdere spullen en gaat wat meer tot de grens.
__________________
www.dubclub-online.nl

Last edited by Misha : 29-01-2015 at 19:08.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum