Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home Shop FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 22-02-2018, 08:49
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Exclamation Waar gaat deze aansluiting heen?

Goedemorgen!

Hierbij de eerste post in de categorie "waar gaat dit slangetje heen?"

Weet iemand waar de aansluiting uit het potje (klep??) naar toe gaat, of dat ik 'm af kan doppen?

En deze, komt van boven de oliekoeler weg maar is geen koelleiding bij mijn weten.

Last edited by Wouxy : 22-02-2018 at 09:28.
Reply With Quote
Old 22-02-2018, 09:15
gijs474's Avatar
gijs474 gijs474 is offline
Volksforum aandeelhouderMk1 R32 BFH

Die eerste is als het goed de Secundairy Air Injection. (Helpt bij koude start door uitlaatgassen terug door de inlaat te pompen volgens mij.)

Deze kan je gewoon afdoppen met een mooi plaatje.

Zijn bij celtemp wel te koop:
http://www.celtemp-services.nl/18t-...ed-p-16366.html

Leuk project om te volgen!
Reply With Quote
Old 22-02-2018, 09:19
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Thanks! Dan gaat die mooi dicht.
Quote:
Originally Posted by gijs474
Die eerste is als het goed de Secundairy Air Injection. (Helpt bij koude start door uitlaatgassen terug door de inlaat te pompen volgens mij.)

Deze kan je gewoon afdoppen met een mooi plaatje.

Zijn bij celtemp wel te koop:
http://www.celtemp-services.nl/18t-...ed-p-16366.html

Leuk project om te volgen!
Old 22-02-2018, 09:31
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Hoi René,

Heb je die luchtpomp direct boven de oliewarmteqisselaar afgedopt? Dat je al die plastic slangen eruit haalt? (Zie laatste foto)

Quote:
Originally Posted by René
Ik heb alleen het noodzakelijke gebruikt:

-radiateur
-kachel

Afgedopt:
-olie warmtewisselaar (komt externe oliekoeler op)
-sec. luchtpomp
-waterkoeling naar turbo
Old 22-02-2018, 09:47
gijs474's Avatar
gijs474 gijs474 is offline
Volksforum aandeelhouderMk1 R32 BFH

Kwam dit ook nog tegen, een how-to over het verwijderen van de SAI

http://forums.vwvortex.com/showthre...ight=SAI+delete
Reply With Quote
Old 22-02-2018, 10:55
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Quote:
Originally Posted by Wouxy
Hoi René,

Heb je die luchtpomp direct boven de oliewarmteqisselaar afgedopt? Dat je al die plastic slangen eruit haalt? (Zie laatste foto)

ik heb alle slangen weggehaald. Vanaf het 90° bochtje uit de differentiatie ben ik over gegaan op silicone slangen. Ik heb hem nu nog retour op de intake slang via de pcv, maar tzt maak ik er er een catchcan voor.

De SAI heb ik volledig weggehaald en een blindplaatje voor gemaakt. Onder de ecu zit nu een weerstand aangesloten op de draad van de SAI.

QUA vacuumslangen gebruik ik maar 3; 1 dikke vanaf inlaat naar rembekrachtiger en 2 dunne naar de brandstofdrukregelaar en BOV. Ik heb in de dikke slang een terugslagklep van een een leiding uit een MK3 , waarop 2 tuutjes zitten voor de dunne slangetjes

Ik heb er wat foto's bij gedaan:

Reply With Quote
Old 22-02-2018, 11:20
Extremy's Avatar
Extremy Extremy is offline
Forum Regular

Quote:

QUA vacuumslangen gebruik ik maar 3; 1 dikke vanaf inlaat naar rembekrachtiger en 2 dunne naar de brandstofdrukregelaar en BOV.

En je wastegate neem ik aan ook Of heb je deze elektrisch geregeld?
Reply With Quote
Old 22-02-2018, 11:28
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Wastegate zit niet op vacuüm, maar op overdruk via n75 klep. Dat heb ik origineel gehouden
Reply With Quote
Old 22-02-2018, 15:10
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Super strak gedaan René, chapeau! Maar dan heb je dus ook die SAI Valve 112 eraf. Het vacuüm van de secundaire luchtpomp ging daarheen toch? Heb je dat plaatje zelf gemaakt?
Old 22-02-2018, 20:46
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Geen idee, die luchtpomp was al gedemonteerd toen ik het blok kocht....net als de klepjes vacuumleidingen. Plaatje idd zelf gemaakt van een stukje rvs. Beetje vloeibare pakking er tussen en klaar.
Reply With Quote
Old 22-02-2018, 23:33
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Talking

Thx René, ik ga ook ff een plaatje maken en ertegenaan zetten. Komt ook veel mooier uit met de kachelslangen.
Vandaag dus aardig vooruitgang geboekt en kerstmis viel ook lekker vroeg: powersprint RVS uitlaat, ventilatoren, Stabi en siliconen inlaat

Ik ga de electronische kleppen niet gebruiken heb in besloten. En eentje bleek kapot te zijn, dus dat kwam 'mooi' uit.
Alles behalve de radiateur is aangesloten. Volgende week gaat 'ie naar de lasser die de downpipe en het intercooler traject in orde zal maken. Wordt akelig krap rond de rembekrachtiger, luchtmassameter en koelvloeistof reservoir.

Auto staat intussen ook weer op z'n pootjes. Nu alleen nog de elektra in orde maken en dan hopelijk maandag eens proefstarten. Dit weekend helaas geen tijd om verder te werken.

Last edited by Wouxy : 23-02-2018 at 00:03.
Reply With Quote
Old 23-02-2018, 07:02
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC

Mooi spul
Rond de inlaat is het inderdaad krap, bij mij past het net doordat ik de intercoolerpijp direct naar beneden laat lopen, langs de versnellingsbak.
Waar ik ook nog aan gedacht heb is om het kvs reservoir naar de andere kant te verhuizen, wordt wel meer gedaan. Dan heb je een stuk meer ruimte.
Reply With Quote
Old 23-02-2018, 08:18
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Mooi spul
Waar ik ook nog aan gedacht heb is om het kvs reservoir naar de andere kant te verhuizen, wordt wel meer gedaan. Dan heb je een stuk meer ruimte.

Dat was mijn aanvankelijke idee, maar vindt het juist mooi om het originele kvs reservoir te gebruiken. Denk wel dat het kan, wordt alleen een beetje krap. Bovendien hangt mijn intercooler helemaal bovenin, dus die aansluiting zit vrij hoog.
Old 25-02-2018, 16:12
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Question Tellerbak cabrio overzetten #help

Ik heb een tellerbak van een cabrio op de kop getikt, zodat ik zo in m’n LX een toerenteller kan gebruiken. Versterker zit mee ingebouwd in de kabelboom.

Er zit echter behoorlijk wat verschil in de stekkertjes. Mijn voorkeur zou uitgaan om mijn huidige KM teller in de cabriobak te plaatsen, omdat dan de KMstand nog klopt en de dagtellerreset nog functioneert (in de cabrioteller is hij afgebroken). Als ik de toerenteller over zou zetten, kan dit waarschijnlijk niet met de printplaat en heb ik twee tankmeters wat een beetje overbodig is.

Kan iemand mij vertellen of dit überhaupt gaat werken? Ik heb geen vacuumleiding liggen voor het verbruik, maar als ik op het display een klok kan weergeven ben ik al tevreden.
In de cabrio bak zit een extra aansluiting (voeding??) en er zijn nog wat andere kleine verschillen.
Wie o wie kan me hierbij verder helpen?

Last edited by Wouxy : 25-02-2018 at 16:15.
Reply With Quote
Old 26-02-2018, 19:28
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Default De motor loopt! Maar de aandrijfassen niet...?!

Yes! Na de eerste keer starten sloeg de motor gelijk aan. Loopt mooi stationair en het gaspedaal werkt ook
Relais 17 slaat echter compleet op hol bij het op contact zetten, maar due heeft er er altijd al in gezeten. Weet niet echt wat dit relais doet en waarom hij nu stuk lijkt te zijn.

Een ander (groter) probleem is dat de aandrijfassen niet draaien wanneer de auto in de versnelling staat. Bij het ontkoppelen draaien de Assen wel aanzienlijk lichter, en bij het draaien vd startmotor bewegen ze ook wel iets, maar het lijkt erop dat hij onvoldoende contact maakt en doorslipt. Ik voel ook geen compressie als ik de Assen met de hand rond draai. Koppelingspedaal voelt wel normaal. Schakelkabels zijn losgeweest en bak is handmatig in versnelling gezet.

Setup:
02J DQY bak (1.9tdi Beetle)
VR6 koppelingsplaat Sachs
VR6 Koppeling Sachs
ABF afgedraaid vliegwiel
Koppelingskabel van een Passat G60
Koppelingshevel T4
Schakelmechanisme Golf 4 (incl. toren)

Ik heb niet zo’n zin om de bak er onderuit te moeten bouwen...

Last edited by Wouxy : 26-02-2018 at 19:40.
Reply With Quote
Old 26-02-2018, 20:17
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore

Probeer eens de koppelingskabel weg te halen, en dan nog eens die test doen.. met dat draaien en zo.

Stel, je kabel is nu per ongeluk op spanning.. heb je dat dan uitgesloten.

Evgeniy
Reply With Quote
Old 27-02-2018, 22:10
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Vandaag de schakelkabels en koppelingskabel opnieuw bevestigd en warempel, hij schakelde. Trok zelfs vlot weg in z’n twee zonder gas bij te geven. Hij pakt alleen de achteruit nog niet. Ik hoop dat dit in het afstellen zit...

Zo is trouwens de afdichting aan de zijkant van het blok geworden:

Ook de fans op de radiateur gemonteerd, een 10 en een 12 inch:

Dat klapperende relais is ook gefixt en de toerenteller werkt ook super!

Zo staat ‘ie er nu bij:

Voorlopig is het even klaar. Alles is opgeruimd en komend weekend gaat ‘ie naar de lasser. Daar zal het intercoolertraject op maat gemaakt worden, net als de uitlaat. Dan kunnen de laatste dingetjes in orde gemaakt worden en dan weer opbouwen
Old 28-02-2018, 00:17
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Dat je hem niet in z`n achteruit krijgt, zal waarschijnlijk afstelling zijn idd.

Waar ik me meer zorgen om maak, is je carterventilatie. Heb je nou de aansluitingen op het kleppendeksel en oliefilterhuis met elkaar verbonden met een slang? Of zit in deze slang nog een T-stuk naar een ademende catch-can?
Reply With Quote
Old 28-02-2018, 09:04
Wouxy's Avatar
Wouxy Wouxy is offline
VW Enthousiast

Quote:
Dat je hem niet in z`n achteruit krijgt, zal waarschijnlijk afstelling zijn idd.

Waar ik me meer zorgen om maak, is je carterventilatie. Heb je nou de aansluitingen op het kleppendeksel en oliefilterhuis met elkaar verbonden met een slang? Of zit in deze slang nog een T-stuk naar een ademende catch-can?

Die is met een T stuk (niet zichtbaar) verbonden met de inlaat (op de PCV), zoals origineel ook gedaan wordt. Ik weet nog niet of ik dat zo laat, omdat hij waarschijnlijk wel (veel?) vettigheid in de inlaat gaat blazen.
Dit is wat jij bedoelt René?
https://www.briskoda.net/forums/top...-guide-install/

Last edited by Wouxy : 28-02-2018 at 10:18.
Reply With Quote
Old 01-03-2018, 00:11
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Quote:
Originally Posted by Wouxy
Die is met een T stuk (niet zichtbaar) verbonden met de inlaat (op de PCV), zoals origineel ook gedaan wordt. Ik weet nog niet of ik dat zo laat, omdat hij waarschijnlijk wel (veel?) vettigheid in de inlaat gaat blazen.
Dit is wat jij bedoelt René?
https://www.briskoda.net/forums/top...-guide-install/

Ah okee, dat had ik inderdaad niet gezien. Het leek net alsof je de een slang tussen kleppendeksel en oliefilterhuis had geplaatst....dat gaat niet goed namelijk

Ja, via zo`n catchcan kan inderdaad ook...dan vangt hij de vloeistof af via een druppelvanger in dat potje en rest gaat dan weer in de inlaat. Ik heb wel eens gelezen dat er sommige 1.8T`s zijn die in storing gaan als er gebruik wordt gemaakt van een catchcan die niet retour naar de inlaat gaat...welke motorcodes dat doen weet ik helaas niet.

Mooiste is iig een catchcan met zo`n filtertje erop, dan krijg je ook geen versmering van je inlaattraject
Reply With Quote
Reply

Posting Rules