Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 15-03-2006, 13:22
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
dude ik snap wel dat je graag wil helpen maar als je het ook niet weet net als die garage ga dan niet van alles roepen... Hiermee breng je mensen in verwarring en dan zijn ze nog verder van huis..

al je tot nu toe geposte dingen zijn 1e ingevingen, leuk, maar denk er eerst ff over na de volgende keer wil je..?


enne Dennis .. :good posting:




niet zeuren he... beter dan niks zeggen, ga ergens anders topics vervuilen.
ik probeer wel te helpen in tegenstelling tot jij met je zinloze opmerkingen.
Reply With Quote
  #22  
Old 15-03-2006, 15:19
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Quote:
Originally Posted by Reaper Customs
niet zeuren he... beter dan niks zeggen, ga ergens anders topics vervuilen.
ik probeer wel te helpen in tegenstelling tot jij met je zinloze opmerkingen.


Kerel, je hebt het over uitlezen en stuurslot vervangen terwijl in zijn eerste post al staat dat dat is gebeurd.

En of heb beter is dan niks zeggen? alleen wat roepen waar je niks aan hebt zeker
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #23  
Old 15-03-2006, 15:41
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

ok, van dat uitlezen heb ik over het hoofd gezien. maar een stuurslot is nog wat anders dan een elektrisch gedeelte van een contactslot.

zullen we ff on-topic blijven? en deze heer proberen te helpen met zijn probleem ipv lege opmerkingen te plaatsen?
Reply With Quote
  #24  
Old 15-03-2006, 17:02
Antoineveld's Avatar
Antoineveld Antoineveld is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 64
Default

Dacht in eerste instantie ook aan de Hall-gever, maar dacht die wanneer die niet goed is die elke keer als ie warm is uitslaat. Als die eenmaal is afgekoeld dan loopt de motor weer gewoon. Aangezien het hier 1 keer per 2 weken gebeurt komt dat dus niet helemaal overeen. Hall-gever kost los 60 euro nieuw bij een automaterialenzaak(je hebt dan een Bosch hall-gever). Koste me toen 5 euro voor het in de ontsteking zelf te zetten.
__________________
www.vwgolf-info.nl
Reply With Quote
  #25  
Old 15-03-2006, 18:39
bikkel bikkel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by Reaper Customs
ok, van dat uitlezen heb ik over het hoofd gezien. maar een stuurslot is nog wat anders dan een elektrisch gedeelte van een contactslot.

zullen we ff on-topic blijven? en deze heer proberen te helpen met zijn probleem ipv lege opmerkingen te plaatsen?


weet ik maar het komplete slot is vervangen en sleutels weer opnieuw in gelezen
Reply With Quote
  #26  
Old 15-03-2006, 18:43
bikkel bikkel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Dit klinkt toch wel heel erg naar een haperende hall-sensor.

Die mag ook graag ineens uitvallen, en daarna weer vrolijk starten, en het een tijdje goed doen.
Helemaal vanwege hetgene wat je vertelt over de toerenteller.
Geen hall-signaal -> dan doet de toerenteller ook niks meer.
Wel hall-signaal -> toerenteller doet het ook weer.

Beetje garage moet dit toch ook wel kunnen concluderen, of niet?
Jammer van al dat spul wat onnodig vervangen is.

Bij uitlezen zie je dit niet, aangezien hij blijkbaar op dat moment wel signaal van de hall-sensor krijgt.

ja dachten ze ook daarom een spik splinter nieuwe van boch er op gezet
Reply With Quote
  #27  
Old 15-03-2006, 18:46
bikkel bikkel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by Zaahied
Inderdaad, zou Hall-sensor kunnen zijn. Heeft mijn broertje met zijn mk3, 1.6 ook last van. Hij heeft het nodige onderdeel al op de sloop gehaald (€60,-)

Moet alleen nog vervangen worden... (Maar zijn sympthomen waren meer afslaan en na een minuut of 10 waar gewoon start.)

Alleen de sympthomen die jij hebt, heeft hij weer niet.

Wat jij beschreef, daar had IK wel last van. Ik had gewoon even de temp.sensor eraf gehaald. Gestart, uitgezet... Daarna even de temp.sensor geblazen en weer terug gezet. Sindsdien nooit meer last gehad... Had toen ook laten uitlezen en gaf ook nix aan...

Het laatste kost nix, dus wel even de moeite waard om even te proberen!

Succes!


ja had gekunt maar daar hebben ze ook allemaal na gekeken
Reply With Quote
  #28  
Old 15-03-2006, 18:56
bikkel bikkel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by Reaper Customs
dan zou ik eens voor een nieuwe computer gaan kijken, of eerst eens kijken of je niet eentje van iemand kan lenen om eens uit te proberen.


ja heb ik ook aan gedacht mar ze zeggen dat ie goed is maarja kunnen ze wel zeggen als je er toch niet bij ben als ze hem na kijken als ie het wel is kost dat ze 600 nieuw en dat willen ze denk ik dan niet
Reply With Quote
  #29  
Old 15-03-2006, 22:21
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

lastig probleempje zo te zien.

waarom ga je niet eens bij iemand anders kijken? kijk eens rond of je een goede beun vindt... zitten vaak slimme jongens tussen, die meestal geen hoofdprijzen rekenen.
Reply With Quote
  #30  
Old 16-03-2006, 13:12
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

[Hall-sensor]

Quote:
Originally Posted by bikkel
ja dachten ze ook daarom een spik splinter nieuwe van boch er op gezet


Toch moet het daar ergens in zitten. Datgene wat jij constateerd bij de toerenteller geeft aan dat er geen toerental-informatie binnenkomt.
Dit moet komen van de hall-sensor (of heeft dit blok ook nog een sensor op de krukas?).
Denk ook aan bekabeling/stekkerverbindingen.

Het mooiste zou zijn als meteen na uitval naar gekeken kan worden, dan moet je de oorzaak wel kunnen vinden.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #31  
Old 16-03-2006, 21:58
bikkel bikkel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
[Hall-sensor]



Toch moet het daar ergens in zitten. Datgene wat jij constateerd bij de toerenteller geeft aan dat er geen toerental-informatie binnenkomt.
Dit moet komen van de hall-sensor (of heeft dit blok ook nog een sensor op de krukas?).
Denk ook aan bekabeling/stekkerverbindingen.

Het mooiste zou zijn als meteen na uitval naar gekeken kan worden, dan moet je de oorzaak wel kunnen vinden.

ja je heb gelijk van die krukas is ook ver vangen maar ff over dat starten als hij is uitgeslagen en ik wil daarna weer starten dan doet ie het niet gelijk weer pas als ik zie dat die toeren teller naald beweegt dan weet ik dat ie wel start p.s het is electrich maar wat weten ze ook niet meer
Reply With Quote
  #32  
Old 16-03-2006, 22:01
bikkel bikkel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by Reaper Customs
lastig probleempje zo te zien.

waarom ga je niet eens bij iemand anders kijken? kijk eens rond of je een goede beun vindt... zitten vaak slimme jongens tussen, die meestal geen hoofdprijzen rekenen.

nou die is er nu mee bezig die werk ook bij een bedrijf die alleen zulke storingen na kijken waar de garages ook niet meer uitkomen
Reply With Quote
  #33  
Old 16-03-2006, 22:15
millie's Avatar
millie millie is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 509
Default

Startonderbreker.

Is die al nagekeken.
Die kunnen storingen veroorzaken.


su6
__________________
Reply With Quote
  #34  
Old 16-03-2006, 22:18
AMDFreak AMDFreak is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 88
Default

Ik heb precies dezelfde auto als jou..
En had ook precies hetzelfde probleem..

Bij mij hielp het om alle contactjes goed na te lopen (zat gewoon goed) daarna gaskleppenhuis schoongemaakt.. was helemaal vies.. waardoor die verzoop.

Nu blaast ie weer als een zonnetje.. *valt ie uit na een stukje flink in de toeren gedraait te hebben?*
__________________
Volkswagen Golf III Milestone Sport 1.6 (74kW) 101pk
Reply With Quote
  #35  
Old 17-03-2006, 19:30
bikkel bikkel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by AMDFreak
Ik heb precies dezelfde auto als jou..
En had ook precies hetzelfde probleem..

Bij mij hielp het om alle contactjes goed na te lopen (zat gewoon goed) daarna gaskleppenhuis schoongemaakt.. was helemaal vies.. waardoor die verzoop.

Nu blaast ie weer als een zonnetje.. *valt ie uit na een stukje flink in de toeren gedraait te hebben?*


nee de ene keer als ie net 5min onder weg ben of als ik al een uur in heb gereden en het kleppen huis is ook schoon gemaakt en zijn nu ook ieder kontakje en sensoren aan het na kijken
Reply With Quote
  #36  
Old 17-03-2006, 19:31
bikkel bikkel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by millie
Startonderbreker.

Is die al nagekeken.
Die kunnen storingen veroorzaken.


su6


ja heb ook al gevraagt of ze hem er tussen uit willen halen maar is een hels karwij zeggen ze
Reply With Quote
  #37  
Old 22-04-2006, 21:12
bikkel bikkel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 26
Default al 5maanden bezig help

hallo iedereen mijn golf3 slaat af en toe uit onder het rijden en als ik stil sta
het is een golf3 1.6i 74kw 97
is al 10keer naar de garage geweest maar die hebben het ook nog steeds niet boven water dus meschien weten jullie het hier


wat allemaal al vervangen


bobine
bougies met kabels
slangen voor vacum
komplete ontsteking
relai kast en alle relais
stuurslot kompleet
alarm er tussen uit
alle berading na gekeken op draadbreuk
we 100keer uit gelezen maar geef geen storing aan

heeeeelllllllllllllpppppppppp word er nu wel gek van

zo 3weken auto kwijt en ze zijden we hebben het gevonden nou na 2 weken weer het zelfde probleem ben in staat om hem nu zo daar naar binnen te rijden[/QUOTE]
Reply With Quote
  #38  
Old 23-04-2006, 10:41
editionn94's Avatar
editionn94 editionn94 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Posts: 121
Send a message via AIM to editionn94
Default

ik ben dus niet de eenige met dit probleem ik heb een 2.0E gti met het zelfde probleem
slaat gewoon als je 130 km rijd af doet niks meer zet hem langs de kant je contact uit en aan en je kan vrolijk verder rijden je word er gewoon gek van het enige wat ik nog niet gedaan hebt is de onsteking vervangen en de brandstof pomp
hoop dat er niet meer mensen zijn met het probleem
Reply With Quote
  #39  
Old 23-04-2006, 20:40
bikkel bikkel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by editionn94
ik ben dus niet de eenige met dit probleem ik heb een 2.0E gti met het zelfde probleem
slaat gewoon als je 130 km rijd af doet niks meer zet hem langs de kant je contact uit en aan en je kan vrolijk verder rijden je word er gewoon gek van het enige wat ik nog niet gedaan hebt is de onsteking vervangen en de brandstof pomp
hoop dat er niet meer mensen zijn met het probleem



oooo dacht dat ik de enigste was hier maar jij dus ook nou hoop ik voor je dat wat jij gaat vervangen het probleem is anders word het een groot probleem ben al van aug 2005 tot nu er mee bezig hij staat meer in de garage dan dat ik er inrij maar tot nu toe hebik er nog geen eurie aan hoeven betalen dus dat voor deel heb ik dan maar dat houd een keer op denk ik maar hij zij dat hij net zo lang door zoekt tot het is op gelost
Reply With Quote
  #40  
Old 24-04-2006, 20:57
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

Quote:
Originally Posted by editionn94
ik ben dus niet de eenige met dit probleem ik heb een 2.0E gti met het zelfde probleem
slaat gewoon als je 130 km rijd af doet niks meer zet hem langs de kant je contact uit en aan en je kan vrolijk verder rijden je word er gewoon gek van het enige wat ik nog niet gedaan hebt is de onsteking vervangen en de brandstof pomp
hoop dat er niet meer mensen zijn met het probleem


hopen dat meer mensen dit probleem hebben? ik hoop van niet
Maar ik kan je wel zeggen wat het in jou geval waarschijnlijk is, de luchtmassasensor van de type 3 gti staan bekend als zwak, doet de motor raar of valt ie uit o.i.d. wissel deze eerst maar een suit met een andere. 19 van de 20 keer is het probleem dan verholpen. good luck
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum