Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-04-2006, 09:20
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default mk3 probleem

hoi een vriend van me heeft net als mij een mk3 met een 2e motor.

deze heeft sinds vorige week beetje kuren, en ik kon niet vinden waar het aan lag, vandaar dat ik het hier even vraag.

hij ploft erg (bij afremmen op motor en terugschakelen), vooral bij koude motor.
hij wil nog wel eens stotteren bij wegtrekken in lage toeren.
als je bij lage toeren het gas in 1x helemaal indrukt houdt hij ff in (lijkt wel alsof hij verzuipt), ook als je dit bij stationar toerental doet.

luchtfilter is schoon, en kan geen lek constateren bij een vacuumslang.
wat kan dit nog meer zijn?
Reply With Quote
  #2  
Old 26-04-2006, 10:09
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

leg ik het probleem te vaag uit misschien?

zou het met de brandstof toevoer te maken kunnen hebben?

verder loopt hij goed, ik heb ermee gereden, en trok gewoon vol door en alles.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-04-2006, 10:22
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

controleer rotor en verdeelkap eens!

ik had soortgelijke problemen bij mijn polo, daar was een gecorodeerd rotortje en verdeelkap de boosdoener! bougiekabels controleren kan ook geen kwaad!

[edit: door slechte geleiding van de rotor+verdeelkap vonken de bougies niet lekker, als er dan veel benzine (koud -> choke of ineens veel gas geven) ontbrand het mengsel niet lekker, resulteerd in lage trekkracht en ploffen bij afremmen. de bougiekabels kunnen ook lekken, dat merk je vooral bij nat weer, als de motor dan warm is, worden de kabels droog en dus heb je er minder last van]
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||

Last edited by Lexo : 26-04-2006 at 10:25.
Reply With Quote
  #4  
Old 26-04-2006, 10:30
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

volgens mij is dat nog in orde, de rotor en kap zijn geloof ik nog niet zolang geleden vernieuwd. maar zal het eens checken voor de zekerheid.

de bougies waren overigens ook niet perfect bruin, ze waren iets grijziger. maar zijn nu nieuwe ingezet, kan ook dat ze gewoon erg oud waren.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-04-2006, 19:28
Denner's Avatar
Denner Denner is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 296
Send a message via MSN to Denner
Default

Misschien wel iets heel doms van mij wat ik nu ga zeggen .... maar kan het niet met de uitlaat te maken hebben dat daar ergens iets rot is of gat in zit vanaf het spruitstuk tot achter aan je bumper?
__________________
Groeten Denner!
Reply With Quote
  #6  
Old 27-04-2006, 19:33
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

laat de motor eens lopen en trek eens aan de kabelbomen ...
miss aarde ergens wat verrot , of bijna draadbreuk
Reply With Quote
  #7  
Old 28-04-2006, 09:04
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

rare zaken die jullie noemen, maar ik zal op jullie vertrouwen en de boel eens bij hem checken dit weekend.

andere suggesties nog altijd welkom.
Reply With Quote
  #8  
Old 03-05-2006, 10:40
bikkel bikkel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by Reaper Customs
hoi een vriend van me heeft net als mij een mk3 met een 2e motor.

deze heeft sinds vorige week beetje kuren, en ik kon niet vinden waar het aan lag, vandaar dat ik het hier even vraag.

hij ploft erg (bij afremmen op motor en terugschakelen), vooral bij koude motor.
hij wil nog wel eens stotteren bij wegtrekken in lage toeren.
als je bij lage toeren het gas in 1x helemaal indrukt houdt hij ff in (lijkt wel alsof hij verzuipt), ook als je dit bij stationar toerental doet.

luchtfilter is schoon, en kan geen lek constateren bij een vacuumslang.
wat kan dit nog meer zijn?



kan ook je temp sensoor zijn als die kaduk is gaat ie op een nood progamma lopen en kijk ook je lambazone op je kat na stink ie onder hetrijden dan daar ff naar kijken
Reply With Quote
  #9  
Old 03-05-2006, 11:20
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

temp sensor van water? die doet het wel gewoon zover ik geconstateerd heb (de teller geeft tenminste de temp. aan)...

ik heb hem van het weekend ff op de brug gehad bij mij thuis en ik zag een lekkende kat die vervang ik hem even komend weekend en dan kijken of het beter is.
Reply With Quote
  #10  
Old 06-05-2006, 22:56
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

de wagen loopt nu niet eens meer stationair, verdelerkap, rotos en bobinekabel vernieuwd, en nog niks beter. stottert ook erg bij lage toeren trekken. echter geen vermogensverlies bij flink doorrijden en ook niks stotteren. toen hij wel nog stationair liep, deed hij wel vanzelf gas geven: dus als hij op het aantal toeren kwam waarop hij normaal stationair draait, dan ging hij ongeveer 1000 toeren omhoog en zo de hele tijd door, totdat hij op temperatuur kwam na een beetje gas geven.

wat kan dit zijn?
wat doet de hall voeler nu precies? ik heb daar hier vaker iets over gelezen, maar snap het niet helemaal goed wat zijn functie precies is.
zouhet ook kunnen liggen aan het dat hij niet meer op tijd loopt, of dat de injectoren vuil zijn?
zou het ook kunnen liggen aan de regelklep voor stationairtoerenstabilisatie?

verder heb ik nog iets raars gezien op de van de brandstofdrukregelaar komt een slangetje af dat zich op splitst mbv. een t-stuk. dit t-stuk is aan 1 zijde afgedopt en aan de 2e zijde van het t-stuk zit iets wat op een sproeier ofo lijtkt wat verder nergens aan vast zit.
Reply With Quote
  #11  
Old 07-05-2006, 09:57
bikkel bikkel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by Reaper Customs
de wagen loopt nu niet eens meer stationair, verdelerkap, rotos en bobinekabel vernieuwd, en nog niks beter. stottert ook erg bij lage toeren trekken. echter geen vermogensverlies bij flink doorrijden en ook niks stotteren. toen hij wel nog stationair liep, deed hij wel vanzelf gas geven: dus als hij op het aantal toeren kwam waarop hij normaal stationair draait, dan ging hij ongeveer 1000 toeren omhoog en zo de hele tijd door, totdat hij op temperatuur kwam na een beetje gas geven.

wat kan dit zijn?
wat doet de hall voeler nu precies? ik heb daar hier vaker iets over gelezen, maar snap het niet helemaal goed wat zijn functie precies is.
zouhet ook kunnen liggen aan het dat hij niet meer op tijd loopt, of dat de injectoren vuil zijn?
zou het ook kunnen liggen aan de regelklep voor stationairtoerenstabilisatie?

verder heb ik nog iets raars gezien op de van de brandstofdrukregelaar komt een slangetje af dat zich op splitst mbv. een t-stuk. dit t-stuk is aan 1 zijde afgedopt en aan de 2e zijde van het t-stuk zit iets wat op een sproeier ofo lijtkt wat verder nergens aan vast zit.


kijk ff of je met iemand je temp zensoor kan wisselen en watiedandoet
of je lambazonde is kaduk dan kan die de uitstoot niet regelen dan kan ie gaan stotteren en je toeren hoger en lager laten gaan draaien
Reply With Quote
  #12  
Old 07-05-2006, 10:27
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

dalek ff noodprogramma laten lopen door loskoppelen lambda. gaat hij ook in noodloop als je tempsensot lostrekt? hoe kan tempsensor kapot zijn, als hij toch gewoon temp aangeeft?
Reply With Quote
  #13  
Old 07-05-2006, 22:35
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

probleem waarschijnlijk gevonden, bruine koelvloeistof en duwt deze ook naar buiten. zal wel een naar binnenlekkende koppakking zijn. of passen de hierboven beschreven symptomen hier niet bij?
Reply With Quote
  #14  
Old 08-05-2006, 08:54
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

kun je bij het laten vlakken van de kop, de kop gewoon in elkaar laten zitten? dus kleppen, nokkens erin laten zitten? of moet dit er allemaal uit?
Reply With Quote
  #15  
Old 08-05-2006, 09:52
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by Reaper Kustoms
dalek ff noodprogramma laten lopen door loskoppelen lambda. gaat hij ook in noodloop als je tempsensot lostrekt? hoe kan tempsensor kapot zijn, als hij toch gewoon temp aangeeft?



Je toetsenbord is ook kapot, en toch valt er wat te lezen.. Rara...

---


Bruine koelvloeistof kan ook gewoon komen door roest. Sterker nog: meestal kleurt de koelvloeistof na verloop van tijd bruin.

Het koelsysteem is een gesloten, druk systeem. Draai je bij warme motor de dop eraf, dan valt de druk weg, en komt t water eruit. Ook normaal dus.


Tempsensor: D'r zitten 2 sensoren in 1 (of bij oudere modellen: 2 sensoren naast elkaar): de 1 voor het metertje in je dashboard, de ander voor de computer.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #16  
Old 08-05-2006, 10:28
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Je toetsenbord is ook kapot, en toch valt er wat te lezen.. Rara...

---


Bruine koelvloeistof kan ook gewoon komen door roest. Sterker nog: meestal kleurt de koelvloeistof na verloop van tijd bruin.

Het koelsysteem is een gesloten, druk systeem. Draai je bij warme motor de dop eraf, dan valt de druk weg, en komt t water eruit. Ook normaal dus.


Tempsensor: D'r zitten 2 sensoren in 1 (of bij oudere modellen: 2 sensoren naast elkaar): de 1 voor het metertje in je dashboard, de ander voor de computer.


ja maar het bruine is kleverig (en ruikt raar, niet direct een olielucht maar toch; ook duwt hij het naar buiten via de overloop wat meestal duidt op lekke kopppakking, of niet?) en heb pas helemaal nieuwe vloeistof erin gedaan nadat ik een slang kapot heb gehad, dan kan hij toch niet na 2 weken bruin zijn of wel? eerst nooit last van gehad.
Reply With Quote
  #17  
Old 08-05-2006, 10:47
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

bruine koelvloeistof


__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #18  
Old 08-05-2006, 10:53
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

ja dat lijkt er wel op.

dus dat hoeft niet op een lekke koppakking te duiden? hij loopt ook niet snel warm ofzo
hoe kan het dan dat hij hem via de overdruk wegduwt? (tenminste dat denk ik; t zou ook kunnen dat het reservoir gewoon lekt... eens ff goed nakijken)
Reply With Quote
  #19  
Old 08-05-2006, 12:10
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

ik heb hier anders nog een lambda liggen die mag je wel proberen jij was toch ook uit limburg of niet.... een vriend van mij had het zelfde probleem met dat ploffen en slecht lopen.... als je intresse hebt kom eens met de auto langs als dat gaat zetten we hem bij mij op de put en draaien we die nadere lambda eens erin....
Reply With Quote
  #20  
Old 08-05-2006, 12:32
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

durf niet met hem te rijden (bang dat het koppakking is en de boel kapotdraait). maar zal nog wel eens checken met stekker lostrekken, anders heb ik nog wel een lambda met kapotte schroefdraad (die wel nog werkt) dan hang ik die ff erin om te testen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum