Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-05-2004, 10:25
ErrupVW's Avatar
ErrupVW ErrupVW is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 214
Unhappy Jetta lekte olie

Ik reed net van de bank naar huis. Begint ie in 1 keer te rammelen ik kijk achter me ,dik oliespoor meteen naar de kant dus. Ik denk versnellingsbakolie, maar hij is wel vrij zwart

Wat is er nu aan de hand¿ Een gat in de bak¿ (ik zie geen gat), Keerring kapot¿ (hoe kan ik dat controleren). Moet er nu een nieuwe versnellingsbak op¿ Zo ja, scheelt het als je er een kortere op zet¿ Ik heb ook ooit iets van een klauwbak gehoord

Groete Willem
__________________
Passat Variant GT VR6
Reply With Quote
  #2  
Old 10-05-2004, 10:27
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

khoop dat je de olie opgeruimd hebt voordat er een brokkepiloot overheen glijd
Reply With Quote
  #3  
Old 10-05-2004, 10:31
ErrupVW's Avatar
ErrupVW ErrupVW is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 214
Default

Nee de brandweer kwam toen ik de wage net verplaatst had.
__________________
Passat Variant GT VR6
Reply With Quote
  #4  
Old 10-05-2004, 10:43
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

misschien gewoon carter stuk gereden?
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #5  
Old 10-05-2004, 10:47
ErrupVW's Avatar
ErrupVW ErrupVW is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 214
Default

Als je je carter stuk rijd dan moet hij tog motorolie lekken¿ Maar op ut blok zit alle olie nog op.
__________________
Passat Variant GT VR6
Reply With Quote
  #6  
Old 10-05-2004, 10:48
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Lag je kotsend aan de kant van de weg?
Dan was het versnellingsbak olie..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #7  
Old 10-05-2004, 10:54
ErrupVW's Avatar
ErrupVW ErrupVW is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 214
Default

Ik meende ook altijd da da veel erger moest stinke. Nou vin ik olie en benzine tog al lekker ruiken.
__________________
Passat Variant GT VR6
Reply With Quote
  #8  
Old 10-05-2004, 11:05
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

versnellingsbak olie (vooral oude) laat mijn maag omdraaien..

Benzine of motorolie niet.. krijg er alleen koppijn van na 3 uur inhaleren,..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #9  
Old 10-05-2004, 11:26
ErrupVW's Avatar
ErrupVW ErrupVW is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 214
Default

Vriend van mij die der bij was hield het wel maar net binne Ik ruik denk ik nie zo goed meer ofsow. Maar hoe kan ik kijke of de bak nog goed is¿ Of kan da nie meer¿ Kheb er nie ver mee gerede zonder olie 100 meter geduwd.
__________________
Passat Variant GT VR6
Reply With Quote
  #10  
Old 10-05-2004, 11:30
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Ga eerst eens zoeken waar de olie eruit gekwat is..

Als de bak geschreurd is, of er is echt een gat in geslagen..

kan je bijvullen tot je een ons weegt...
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #11  
Old 10-05-2004, 11:32
ErrupVW's Avatar
ErrupVW ErrupVW is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 214
Default

Da was ik vanmiddag al van plan te gaan doen. Zal wel lastig worden want de brug die ik normaal kan gebruike is bezet. Dus da word op straat omhoog krikken
__________________
Passat Variant GT VR6
Reply With Quote
  #12  
Old 10-05-2004, 15:39
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Unhappy Bekend verhaal !!

Quote:
Originally Posted by JettaGTX
Da was ik vanmiddag al van plan te gaan doen. Zal wel lastig worden want de brug die ik normaal kan gebruike is bezet. Dus da word op straat omhoog krikken


Als het echt de bak is, is dat helemaal niet zo vreemd. Waarschijnlijk heb je een bekend probleem tegen het lijf gelopen Het gaat om een Jetta, dus niet echt piep jong meer??......Versnellingsbak type 020?? 5 versnellingen??

Dan is waarschijnlijk een deel van je differentieel losgelopen en heeft een gat in het huis geslagen waar het differentieel zit, is een geheel met de versnellingsbak......

Versnellingsbak olie ruikt goor ;-)) Motorolie kun je peilen, dus dat is snel na te gaan...

remedie?? Een andere bak plaatsen te verkrijgen op de sloop.

Dit is overigens een redelijk bekend gebeuren bij Golf's/Jetta's vanpak weg bouwjaat tot 1988, daarna is de bak gewijzigd en komt het niet meer voor..


Jaja helaas ik heb het zelf ook ervaren, was net terug hier in Nederland na een reis naar Zuid Frankrijk met zware belading, de klap kwam hier vlak om de hoek....Ben benieuwd of dit hetzelfde is....ik heb er nog foto's van dus evt kan dat hier geplaatst worden


PS bij mij zat het gat in de vliegwiel ruimte, dus NIET te zien op krik of brug, zag het pas na demontage van het geheel
Reply With Quote
  #13  
Old 10-05-2004, 15:43
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Als het echt de bak is, is dat helemaal niet zo vreemd. Waarschijnlijk heb je een bekend probleem tegen het lijf gelopen Het gaat om een Jetta, dus niet echt piep jong meer??......Versnellingsbak type 020?? 5 versnellingen??

Dan is waarschijnlijk een deel van je differentieel losgelopen en heeft een gat in het huis geslagen waar het differentieel zit, is een geheel met de versnellingsbak......

Versnellingsbak olie ruikt goor ;-)) Motorolie kun je peilen, dus dat is snel na te gaan...

remedie?? Een andere bak plaatsen te verkrijgen op de sloop.

Dit is overigens een redelijk bekend gebeuren bij Golf's/Jetta's vanpak weg bouwjaat tot 1988, daarna is de bak gewijzigd en komt het niet meer voor..


Jaja helaas ik heb het zelf ook ervaren, was net terug hier in Nederland na een reis naar Zuid Frankrijk met zware belading, de klap kwam hier vlak om de hoek....Ben benieuwd of dit hetzelfde is....ik heb er nog foto's van dus evt kan dat hier geplaatst worden


PS bij mij zat het gat in de vliegwiel ruimte, dus NIET te zien op krik of brug, zag het pas na demontage van het geheel


jajaj foto`s zet er maar op altijd leuk om te zien...
Reply With Quote
  #14  
Old 10-05-2004, 15:46
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Unhappy Vanavond...

Zal ik eens kijken of dat lukt met die plaatjes....Ik maak van alle *ellende* een foto, kun je anderhand fraai laten zien wat een kapotte koppaking doet met de kop
Reply With Quote
  #15  
Old 10-05-2004, 16:03
ErrupVW's Avatar
ErrupVW ErrupVW is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 214
Default

Ja ik kan van buitenaf geen gat gevonden krijgen. (heb hem bij een boer boven de put gezet ) En het is inderdaad een 5 bak, 020, uit een Jetta uit 87.

Motorolie is ut nie dus dan moet het de bak wel zijn.

Kortere bak, wat is het voordeel¿ Sneller weg bij een stoplicht :kwijl:
__________________
Passat Variant GT VR6
Reply With Quote
  #16  
Old 10-05-2004, 16:51
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking Tjaaaaa

Quote:
Originally Posted by JettaGTX
Ja ik kan van buitenaf geen gat gevonden krijgen. (heb hem bij een boer boven de put gezet ) En het is inderdaad een 5 bak, 020, uit een Jetta uit 87.



Dat word dus een bak demontage.....en waarschijnlijk (minimaal) een nieuwekoppelings plaat, want kans is groot dat die nat is van de olie. Schoonmaken helpt niet
Reply With Quote
  #17  
Old 12-05-2004, 13:52
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 448
Default

Kan het niet je differentieel zijn? Of wordt deze inwendig gesmeerd door de bakolie?? ....hmmm....even opzoeken

Het diffentieel wordt inderdaad inwendig gesmeerd, maar misschien is die stuk gelopen en zit daar het gat wel??

Kijk het anders gewoon even na, dan is dat in ieder geval ook uitgesloten. Succes!
__________________
Golf mkII ´91 GT Turbo Diesel Intercooler
VW Golf Diesel site
Reply With Quote
  #18  
Old 12-05-2004, 17:05
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Dat word dus een bak demontage.....en waarschijnlijk (minimaal) een nieuwekoppelings plaat, want kans is groot dat die nat is van de olie. Schoonmaken helpt niet


Fred ik dacht toch met een kenner te maken te hebben maar nu zie ik al in 2 topics domme antwoorden van je...jammer.

Een koppeling die vet is geweest doet het na een paar dagen tot weken gewoon weer zonder demontage hoor.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #19  
Old 12-05-2004, 17:16
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Fred ik dacht toch met een kenner te maken te hebben maar nu zie ik al in 2 topics domme antwoorden van je...jammer.

Een koppeling die vet is geweest doet het na een paar dagen tot weken gewoon weer zonder demontage hoor.



Huh?? Een koppelingsplaat die door en door vet is (zeker met versnellingsbakolie) krijg je echt niet meer goed....de olie die er in gedrongen is zorgt dat de oppervlakte van de plaat gaat verglazen, gevolg: plaat kan bij de vuilnisbak. Als jij anders denkt, prima, maar mijn ervaring is duidelijk anders

Zou wel erg makkelijk zijn, olie lekkage gehad?? Gewoon laten zitten joh....doen we ook met remblokken / schoenen die nat zijn geweest met olie
Reply With Quote
  #20  
Old 12-05-2004, 17:39
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Huh?? Een koppelingsplaat die door en door vet is (zeker met versnellingsbakolie) krijg je echt niet meer goed....de olie die er in gedrongen is zorgt dat de oppervlakte van de plaat gaat verglazen, gevolg: plaat kan bij de vuilnisbak. Als jij anders denkt, prima, maar mijn ervaring is duidelijk anders

Zou wel erg makkelijk zijn, olie lekkage gehad?? Gewoon laten zitten joh....doen we ook met remblokken / schoenen die nat zijn geweest met olie
Fred, je krijgt mijn steun hoor
__________________
Golf mkII ´91 GT Turbo Diesel Intercooler
VW Golf Diesel site
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum