Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-09-2007, 08:00
PeterZ's Avatar
PeterZ PeterZ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 494
Post Bespreking Golf I JX-37-DH

Ik ben bij deze auto wezen kijken:

Marktplaats: Golf I JX-37-DH




Wat dingen die me opgevallen zijn:
- Deukjes in de motorkap (is te zien op de foto)
- Een flinke vouw (20cm) in het bestuurdersportier, vlak achter het slot. De lak is hier verdwenen en lelijk bijgewerkt (met een beetje goede wil te zien op de tweede foto)
- Afwijkende sleutel van de kofferbak
- Bodem is hard, heb hem op de brug gezien. Alleen is het opkrikpunt linksvoor omgevouwen
- Velgen zijn pas bijgespoten
- Eigenaar laat je zelf zoeken naar onvolkomenheden.....

Doe er je voordeel mee!

Reden dat ik hem niet gekocht heb: die vouw in de deur en die motorkap. En ik kon er geen nut voor mezelf voor bedenken
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead?
  #2  
Old 08-09-2007, 11:01
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by PeterZ
- Eigenaar laat je zelf zoeken naar onvolkomenheden.....


wat verwacht je dan, een compleet taxatie/verkooprapport met een lintje erom?

Ik zie een goedkoop hard golfje 1 met schade aan afschoefbare delen, en dan plaats je zo'n negatief verhaal...
  #3  
Old 08-09-2007, 11:42
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

Quote:
En ik kon er geen nut voor mezelf voor bedenken


Dus je gaat kijken, maar je weet van te voren al dat je hem niet koopt. Lekker irritant voor de verkoper die er de tijd voor neemt om een geintereseerde koper te laten komen.
  #4  
Old 08-09-2007, 11:45
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Leuk kenteken.

Mijn eerste golf1 11 jaar geleden was JX-34-DH
Was een 1500LX omgebouwd naar Turbo diesel en rdw gekeurd.
  #5  
Old 08-09-2007, 11:53
PeterZ's Avatar
PeterZ PeterZ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 494
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
wat verwacht je dan, een compleet taxatie/verkooprapport met een lintje erom?

Ik zie een goedkoop hard golfje 1 met schade aan afschoefbare delen, en dan plaats je zo'n negatief verhaal...


Ik doe dus NIET negatief. Ik constateer feiten die niet uit de advertentie naar voren komen. Zodat mijn mede forummers er hun voordeel mee kunnen doen.

Voor mij (en voor anderen?) zegt het wel degelijk iets als een verkoper niets negatiefs over een auto te vertellen weet tot je het zelf constateert.
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead?
  #6  
Old 08-09-2007, 11:58
PeterZ's Avatar
PeterZ PeterZ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 494
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v
Dus je gaat kijken, maar je weet van te voren al dat je hem niet koopt. Lekker irritant voor de verkoper die er de tijd voor neemt om een geintereseerde koper te laten komen.

Ik had hem wel degelijk gekocht als die deuken er niet ingezeten hadden. Ook ik ga geen honderd kilometer rijden voor een auto waarvan ik van te voren al weet dat ik hem niet ga kopen.
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead?
  #7  
Old 08-09-2007, 12:01
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

zo komt het wel over, omdat jebijna alleen maar negatieve punten opsomt.
Een ander zou er misschien heel anders tegenaan kijken, en op deze manier geef je de verkoper daar geen kans toe. Niet netjes IMNO.

Ik hecht r geen geen waarde aan als een verkoper mij niets aan zwakke punten verteld. Als je zelf geen kennis hebt, neem je (een) kennis mee die het wel voor je kan beoordelen. Op de verkoper kan je toch niet afgaan!
  #8  
Old 08-09-2007, 12:05
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

kan ze wel minder voorstellen ....zaterdag werk en je hebt een leuke auto
even langs de uit deuker en je hebt een hart golf 1tje ....
wat wil een liefhebber nog meer .

Last edited by voklswien : 08-09-2007 at 12:13.
  #9  
Old 08-09-2007, 12:12
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Ook de koper heeft de plicht de aan te schaffen waar te inspecteren en is dus weldegelijk zelf verantwoordelijk. We moeten dit soort dingen ook on verband zien. Ook in vraag en aanbod trouwens, de een vind iets veel, de ander niet etc etc. Daarom altijd ZELF gaan kijken, dan heb je voor jezelf het meest objectief mogelijke beeld.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
  #10  
Old 08-09-2007, 12:18
PeterZ's Avatar
PeterZ PeterZ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 494
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
zo komt het wel over, omdat jebijna alleen maar negatieve punten opsomt.
Een ander zou er misschien heel anders tegenaan kijken, en op deze manier geef je de verkoper daar geen kans toe. Niet netjes IMNO.

Ik hecht r geen geen waarde aan als een verkoper mij niets aan zwakke punten verteld. Als je zelf geen kennis hebt, neem je (een) kennis mee die het wel voor je kan beoordelen. Op de verkoper kan je toch niet afgaan!

Natuurlijk kan je niet afgaan op de verkoper. Maar het zegt wel iets over de mens, en dus is het nuttige informatie.

Is het niet netjes om te zeggen dat er een deuk in een auto zit als dat niet in de advertentie gemeld wordt? Het lijkt mij juist niet netjes om het niet te vermelden.

De verkoper doet zijn zegje in de advertentie, ik vul dat aan met mijn eigen observaties.

Kennelijk is het hier verboden om iets negatiefs te zeggen over een auto. Laat dan dit initiatief maar zitten. En laat Pietje die een deukloze auto wil dan maar voor Jan L*l naar Eindhoven rijden.
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead?
  #11  
Old 08-09-2007, 12:53
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Ben je nu op je teentjes getrapt?

Je koopt een auto toch, geen relatie... Je mag best wat negatiefs zeggen, maar wel in verhouding. IMNO ben je deze auto aan het afkraken en dat is niet eerlijk ten opzichte van de verkoper én potentiele nieuwe eigenaar.
  #12  
Old 08-09-2007, 13:11
PeterZ's Avatar
PeterZ PeterZ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 494
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
Ben je nu op je teentjes getrapt?

Je koopt een auto toch, geen relatie... Je mag best wat negatiefs zeggen, maar wel in verhouding. IMNO ben je deze auto aan het afkraken en dat is niet eerlijk ten opzichte van de verkoper én potentiele nieuwe eigenaar.

Inderdaad, ik ben op mijn teentjes getrapt. Nogmaals: Ik ben deze auto niet aan het afkraken, ik had hem zelfs bijna zelf gekocht. Als je de staat van de auto afzet tegen de prijs lijkt het me een goede koop. Maar ik hoopte op een fantastische koop. Als ik momenteel Golf-loos was had ik hem gekocht.

Er kunnen veel redenen zijn om een auto te kopen. Er kunnen evenveel redenen zijn om een auto niet te kopen. Soms kan het iets kleins zijn. Ik wilde alleen maar mensen zinloze kilometers besparen. Of mensen er op attent maken dat deze auto inderdaad een goede koop is. Maakt mij niet uit. Ik constateer alleen.
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead?
  #13  
Old 08-09-2007, 13:13
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Ik blijf erbij dat je niet objectief kunt constateren, en dat is menselijk. Het zou een goed idee zijn als mensen objectief zouden kunnen zijn maar dat is haast onmogelijk. En daarbij het feit dat men het leest ipv gesproken info, ook daarin blijft het lastig om zo objectief mogelijk over te komen.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
  #14  
Old 08-09-2007, 19:18
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Hoe erg de deuk is, kan je niet objectief constateren, maar dat die deuk er is, wel!

Quote:
Wat dingen die me opgevallen zijn:
- Deukjes in de motorkap (is te zien op de foto) FEIT
- Een flinke vouw (20cm) in het bestuurdersportier, vlak achter het slot. De lak is hier verdwenen en lelijk bijgewerkt (met een beetje goede wil te zien op de tweede foto) ER IS IIG EEN VOUW, EN LAK IS DAAR BIJGEWERKT
- Afwijkende sleutel van de kofferbak FEIT
- Bodem is hard, heb hem op de brug gezien. Alleen is het opkrikpunt linksvoor omgevouwen FEIT
- Velgen zijn pas bijgespoten FEIT
- Eigenaar laat je zelf zoeken naar onvolkomenheden..... ALLEEN HIEROVER KAN GEDISCUSSIEERD WORDEN, MAAR SNAP DE HEISA NIET...


Ik vind zo'n post iig heel normaal en wel fijn, stel dat ik interesse heb in die auto weet ik nu toch al veel meer!
  #15  
Old 08-09-2007, 19:24
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

was anders wel wat voor mij geweest maar heb er al 1 gekocht.
__________________
  #16  
Old 08-09-2007, 19:25
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

boeiuh...
  #17  
Old 08-09-2007, 22:12
arno Derby's Avatar
arno Derby arno Derby is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 960
Send a message via MSN to arno Derby
Default

Ik denk dat iedereen op een andere manier naar een auto kijkt. Ik zelf koop juist liever een auto met hier een daar een deuk. Dan zakt de prijs meteen en als het schroef delen zijn zoals bv een deur en motorkap dan heb ik het al helemaal graag. Een achterschermpje in elkaar word wat anders.
Maar als ik nou naar een auto ga kijken waar achteraf meer schade aan zit dan dat ze me via de telefoon vertelde dan betekent dat gewoon dat ik hem of laat staan of voor minder mee neem.
Zo heb ik al vele auto`s gehad voor heel weinig en soms echt goeie auto`s voor schandalig weinig.

Zelf vertel ik eigenlijk ook nooit ieder plekje hoor kan misschien niet altijd eerlijk zijn maar de ene blijft met een bijna totallosse auto door rijden en geeft er geen bal om en de andere wil zijn auto zo netjes mogelijk hebben en die mensen vragen meestal van te voren wat de auto allemaal heeft en dan vertel ik wel als ie ergens iets heeft.

Ik weet niet wat dit golfje moest kosten want de advertentie doet t niet meer maarja als dat niet heel erg veel is dan mag die deur van mijn part binneste buiten staan. Ik zoek wel even een nieuwe hoor!

Maargoed zo heeft iedereen zijn eigen kijk op een auto denk ik hoor.

Gr
__________________
Audi 50 `76 GL
Audi 50 `76 LS

Polo 86(c) treffen Holland

Polo 86(c) treffen Holland hyves
  #18  
Old 09-09-2007, 10:55
starsky's Avatar
starsky starsky is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 880
Default

Het valt me wel vaker op dat er op marktplaats word "gelogen".
Dan vraag je specifiek of de auto er netjes uitziet, dan ga je kijken en dan zit de auto onder de deuken en krassen.
  #19  
Old 09-09-2007, 13:41
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

so? Dan heb je iig ook nog wat punten om wat aan de prijs te doen... Je kunt het altijd pas zien als je zelf gaat kijken, en dat blijft zo...

Tis maar net wat je gaat verwachten, als je gelijk aangeeft dat je een liefhebber bent en hoge eisen stelt aan de lak, dan ben je zelf ook wat eerlijker vooraf... En als iemand je dan af gaat houden, dan zul je ook weer een reactie hebben van: volgens mij wil die zijn auto niet verkopen. Tis toch nooit goed.

Ik zou geen zin hebben in deze onzin als iemand bij mijn auto ging kijken, en er daarna zijn NIET objectieve verslag van uit ging brengen.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
  #20  
Old 09-09-2007, 16:51
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
wat verwacht je dan, een compleet taxatie/verkooprapport met een lintje erom?


Een beetje eerlijkheid is wat mij betreft wel gewenst. Als ik even een vergelijking met de woningverkoop mag trekken? Bij de verkoop van je huis ben je verplicht gebreken te vermelden die jou wel bekend zijn maar niet direct zichtbaar voor de koper. Dus een lekkage voor de verkoop even wegschilderen en je mond erover houden is niet toegestaan.

Dingen die duidelijk blijken uit een advertentie, het gesprek met de verkoper over de teelefoon of bijgevoegde foto prima. Maar als je komt en er is van alles mis waar de verkoper bewust z'n mond over heeft gehouden en ben ik ook sjagrijnig. Dan heeft ie gewoon mijn tijd verdaan.

En een lage vraagprijs is wat mij betreft nog steeds geen vrijbrief om troep te verkopen zonder dat erbij te vermelden.
__________________
I love airride.



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum