![]() |
|
Home | What's New | What's Popular | Upload | Search |
spaghettie project | Image Tools |
![]() |
![]() ![]() |
Category: | Volksforum.com Gallery > User Galleries > User Galleries > franklincabrio'79's Images | ||
Description: | de nieuwe uitlaat voor op little jackass de gardenpuller van de familie piggen | ||
Posted By: | franklincabrio'79 (View all of franklincabrio'79's images) | Dimensions: | 600 x 450 (640 x 480) |
Views: | 1,988 | Filesize: | 77.88 KB (89.92 KB) |
Replies: | 11 | Keywords: | spaghettie |
BB Image Code: |
|
Replies to Image: spaghettie project |
#1
|
||||
|
||||
![]() Heeft een spaghetti spruitstuk niet alleen zin als alle buizen even lang zijn ?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() hoeft niet toch? de werking van een spagetti spruitstuk is toch dat de gassen van elke cilinder elkaar opvolgen, ipv tegelijk in 1 punt uit te komen? komt zeker aardig wat rekenwerk bij kijken?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() het lijkt wel ofdat cil 1 en 4 even lang zijn, en 2 en 3 ook...
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat klopt volgens mij idd |
#5
|
||||
|
||||
![]() waarom moet je dan een spaghetti hebben als alle buizen even lang zijn? dacht dat het bij een spaghetti de bedoeling was dat alle uitlaatgassen van de 4 verschillende cilinders tesamen in de uitlaat komen. correct me if i'm wrong
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() klopt, maar dat lukt ook alleen als de gassen van alle vier de cilinders even snel bij de uitgang zijn, maw dat de buislengte dus gelijk moet zijn.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
maar alle cilinders ontbranden niet tegelijk.. dus zal er wel verschil moeten zitten in de lengte van de buizen? maar ik dacht dat de gassen net niet tegelijk op 1 punt uitkwamen bij een spagetti? dat is niet waar dus? ![]() ben flink aan het bijleren hier ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Het gaat erom dat twee cylinders elkaar in iedergeval niet tegenwerken, dus dat bijvoorbeeld de puls van cyl1 aankomt als net cyl3 z'n gas kwijt wil. Als je het helemaal goed designed dan kun je zelfs een zuigende werking creeeren.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij; op het moment dat een buis langer zou zijn dan een andere is de afkoeling van de gassen niet gelijk en wordt het volume kleiner wat dus wervelingen gaat veroorzaken wat dus onnodige tegendruk veroorzaakt. Diverse lengten is dus een andere afkoeling en een andere werveling....
Is een beetje natuurkunde wat bij mij heeeeeel ver weg gezakt is..dus corrigeer me ff. |
#10
|
||||
|
||||
![]() het is ook maar voor de hobby he. en 100% krijg je hem toch nooit zelf gemaakt tenzij je geen vrije tijd meer wil en geen personal life zeg maar.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt grotendeels, een andere optie is om buizen met verschillende (binnen-) diameters te gebruiken. Dit heeft hetzelfde effect en wordt wel eens toegepast bij motorfietsen waar door ruimtegebrek niet alle uitlaatpijpen dezelfde lengte kunnen hebben. Volgens mij heeft de Ducati 999 dit. |