View Full Version : remcylinders vervangen...kapot..
zo dat was ff balen toen ik daarnet onder de auto keek, hele achterwiel onder de remvloeistof.
bij een van de trommels achter is dus een cylinder lek!
wat nu te doen?
alleen kapotte remcylinder vervangen, of kapotte vervangen en andere reviseren? en kan ik de hoofdcylinder en verdeler(tenminste zo heet dat ding dat er ergens onder hangt toch?) gewoon laten voor wat het is?
ook gelijk maar de lagers en de voeringen mee nemen als ik toch bezig ben.
ik heb nog die golf staan, en die heeft schijven achter, heeft het nut evt die achteras over te zetten of is het verstandiger om de boel origineel te laten.
hij remde al een tijdje niet zo heel erg best, maar nu dus helemaal niet meer.
wat gaat dit grapje kosten? zit niet echt mee de laatste tijd. of heeft iemand nog een gedeelte van het spul liggen?
ahh toe nou...
anders vraag ik t wel bij de automaterialenzaak..
ik zouw gewoon remcilinders der onder fietsen
als je handig bent is da 10 min per kant :tongue:
maar kijk uit met de leidingen...brak er laatst bij mijn auto ook af... :eek:
verdeler laten zitten...aleen even kijken of die gangbaar is
en de rest moet je zelf weten kwa voering en lagers...maar als je voeringen vet zijn geslagen kan je ze beter vervangen
als je lagers heel zijn...ff schoonmaken en nieuw vet en GOOOOOOOOO
heb je hier wat aan ?
ja dank je yorick....
er is wel behoorlijk wat remvloeistof enzo in de trommel gekomen...
maar ik heb nu de desbetreffende cylinder vervangen, en das echt een wereld van verschil. net alsof het weer helemaal nieuw is, dus ik kan er weer mee rijden, ik zal binnenkort alles in die trommels eens vervangen. dan kan het weer een jaar of 10 mee.
ik had het nog nooit gedaan, maar ik denk altijd maar, het is zo gemaakt dat het makkelijk vervangen kan worden, en dat is dan ook meestal zo. was idd met een half uurtje werk bekeken..
Goed bezig, meteen de andere kant ook even doen anders heb je straks met de APK een GIGANTISCH remverschil tussen links en rechts
ja inderdaad, ik heb voor de andere kant er eentje klaarliggen, doe ik van de week wel een keertje
Even een heeeeeeeele oude omhoog kicken. Ik wil achter ook alles vernieuwen bij de 32b, remtrommels, voeringen, veren, remcylinders.
Nou heb ik de trommel aan 1 kant al los gehaald, en ik heb lekkage langs de zuigers van de remcylinder. De korte veertjes met de schotels die door de voeringen heen gaan, heb ik los, de dunne veer van de handremkabel ook, maar ik krijg de dikke horizontaal liggende veer tussen de 2 remvoeringen niet los, is daar een trucje voor of zo??
En als ik deze los haal, hoe te werk te gaan bij de remcylinder zelf?
golf mkII 16v
05-04-2009, 21:54
Stukje binddraad om de cilinder doen en aantrekken
De voering met veren en al loshalen
Dan de handremkabel er tussen uit[eerst binnen los draaien
binddraad om je cilinder hoeft niet als je m gaat vervangen. gewoon de schoenen van de cilinder af en met een tikje omhoog uit die onderste klem rossen :)
en voor je nieuwe, in de haynes of kluwers staat exact hoe je de veertjes erop moet doen, vond ik wel handig om erbij te hebben! ben zelf bij mn kombi nu ook bezig de boel te vervangen :)
Ik heb een Haynes, maar daarmee kwam ik er nog niet uit....Ik zal mbv bovenstaande tips nog eens wat verder gaan pielen :)
golf mkII 16v
06-04-2009, 19:53
Kom anders maar een X langs
Bedankt voor t aanbod Jan! Ik heb vandaag nieuwe wielremcylinders besteld, zodra ze binnen zijn neem ik wel weer even contact op :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.