Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-04-2005, 18:43
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default remcylinders vervangen...kapot..

zo dat was ff balen toen ik daarnet onder de auto keek, hele achterwiel onder de remvloeistof.

bij een van de trommels achter is dus een cylinder lek!

wat nu te doen?

alleen kapotte remcylinder vervangen, of kapotte vervangen en andere reviseren? en kan ik de hoofdcylinder en verdeler(tenminste zo heet dat ding dat er ergens onder hangt toch?) gewoon laten voor wat het is?

ook gelijk maar de lagers en de voeringen mee nemen als ik toch bezig ben.

ik heb nog die golf staan, en die heeft schijven achter, heeft het nut evt die achteras over te zetten of is het verstandiger om de boel origineel te laten.

hij remde al een tijdje niet zo heel erg best, maar nu dus helemaal niet meer.

wat gaat dit grapje kosten? zit niet echt mee de laatste tijd. of heeft iemand nog een gedeelte van het spul liggen?
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #2  
Old 22-04-2005, 22:10
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

ahh toe nou...


anders vraag ik t wel bij de automaterialenzaak..
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #3  
Old 23-04-2005, 14:19
Yorick's Avatar
Yorick Yorick is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 97
Default

ik zouw gewoon remcilinders der onder fietsen

als je handig bent is da 10 min per kant

maar kijk uit met de leidingen...brak er laatst bij mijn auto ook af...

verdeler laten zitten...aleen even kijken of die gangbaar is

en de rest moet je zelf weten kwa voering en lagers...maar als je voeringen vet zijn geslagen kan je ze beter vervangen

als je lagers heel zijn...ff schoonmaken en nieuw vet en GOOOOOOOOO

heb je hier wat aan ?
Reply With Quote
  #4  
Old 23-04-2005, 15:54
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

ja dank je yorick....

er is wel behoorlijk wat remvloeistof enzo in de trommel gekomen...

maar ik heb nu de desbetreffende cylinder vervangen, en das echt een wereld van verschil. net alsof het weer helemaal nieuw is, dus ik kan er weer mee rijden, ik zal binnenkort alles in die trommels eens vervangen. dan kan het weer een jaar of 10 mee.

ik had het nog nooit gedaan, maar ik denk altijd maar, het is zo gemaakt dat het makkelijk vervangen kan worden, en dat is dan ook meestal zo. was idd met een half uurtje werk bekeken..
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #5  
Old 24-04-2005, 15:09
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Goed bezig, meteen de andere kant ook even doen anders heb je straks met de APK een GIGANTISCH remverschil tussen links en rechts
Reply With Quote
  #6  
Old 24-04-2005, 20:31
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

ja inderdaad, ik heb voor de andere kant er eentje klaarliggen, doe ik van de week wel een keertje
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #7  
Old 05-04-2009, 15:45
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Even een heeeeeeeele oude omhoog kicken. Ik wil achter ook alles vernieuwen bij de 32b, remtrommels, voeringen, veren, remcylinders.

Nou heb ik de trommel aan 1 kant al los gehaald, en ik heb lekkage langs de zuigers van de remcylinder. De korte veertjes met de schotels die door de voeringen heen gaan, heb ik los, de dunne veer van de handremkabel ook, maar ik krijg de dikke horizontaal liggende veer tussen de 2 remvoeringen niet los, is daar een trucje voor of zo??

En als ik deze los haal, hoe te werk te gaan bij de remcylinder zelf?
Reply With Quote
  #8  
Old 05-04-2009, 21:54
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Stukje binddraad om de cilinder doen en aantrekken
De voering met veren en al loshalen
Dan de handremkabel er tussen uit[eerst binnen los draaien
Reply With Quote
  #9  
Old 05-04-2009, 22:04
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

binddraad om je cilinder hoeft niet als je m gaat vervangen. gewoon de schoenen van de cilinder af en met een tikje omhoog uit die onderste klem rossen

en voor je nieuwe, in de haynes of kluwers staat exact hoe je de veertjes erop moet doen, vond ik wel handig om erbij te hebben! ben zelf bij mn kombi nu ook bezig de boel te vervangen
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #10  
Old 06-04-2009, 19:05
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Ik heb een Haynes, maar daarmee kwam ik er nog niet uit....Ik zal mbv bovenstaande tips nog eens wat verder gaan pielen
Reply With Quote
  #11  
Old 06-04-2009, 19:53
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Kom anders maar een X langs
Reply With Quote
  #12  
Old 07-04-2009, 20:30
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Bedankt voor t aanbod Jan! Ik heb vandaag nieuwe wielremcylinders besteld, zodra ze binnen zijn neem ik wel weer even contact op
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum