View Full Version : Kleppen stellen van een DX blok
Timmetje20
03-05-2005, 11:55
Hallo,
ik ben van plan m'n kleppen te stellen van m'n DX blok, in de hoop dat m'n motor der weer beter van gaat lopen :P maar ik heb zelf nog nooit eerder kleppen gesteld met vulplaatjes.
Hoe werkt het precies? Gewoon op tuimelen zetten en dan de spelling opmeten, en dan later de dikte van het plaatje opmeten om vervolgens de dikte van het nieuwe plaatje uit te rekenen?
Alvast bedankt,
Groeten Tim
pfff lang geleden bij autotechniek heb ik `t gehad...
wat ik nog weet is dat je moet beginnen met zo dik mogelijke plaatjes dan weer de dikst mogelijke plaatje... totdat de speling goed is..
dus zo min mogelijk plaatjes gebruiken
Timmetje20
03-05-2005, 12:05
pfff lang geleden bij autotechniek heb ik `t gehad...
wat ik nog weet is dat je moet beginnen met zo dik mogelijke plaatjes dan weer de dikst mogelijke plaatje... totdat de speling goed is..
dus zo min mogelijk plaatjes gebruiken
Oowja, en als je nog geen plaatjes hebt omdat je van plan bent eerst de dikte op te meten om ze vervolgens te gaan kopen? :p
WilliamF
03-05-2005, 16:55
Heeft een dx geen hydraulische stoters???
de latere wel, mijn sciroxxo uit '86 heeft ook nog een DX met stelplaatjes
Je moet alle speling meten en noteren, dan kijk je wat voor vulplaatjes er tussen zitten. Om de juiste speling te krijgen kan je misschien wat plaatjes omwisselen. Voor degene die je dan niet hebt moet je dan even andere halen.
Je hebt wel een speciale tang nodig om je kleppen in te drukken.
Timmetje20
04-05-2005, 10:32
Oowja, thanx! Had zelf al wel zoiets verwacht maar nog nooit eerder gedaan! Heb inmiddels al wel alle spelingen opgemeten dus kan gaan beginnen met de plaatjes er uit halen. Maar "special tools" maken lukt zelf ook meestal wel dus :P zal wel goed komen.
Hopen dat hij binnenkort weer als de oude loopt.
Bedankt allemaal, groeten Tim
Timmetje20
04-05-2005, 10:34
Heeft een dx geen hydraulische stoters???
Schijnt dat ze tot '85 mechanische stoters hadden! Heb het gister nog ergens gelezen hier op het forum. Stond op een plaatje waarop ook de benodigde klepspeling stond.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.