View Full Version : Ventilator draait, blaast geen lucht?
jorg-maashees
11-08-2012, 21:19
Ik heb een 97er mk3 gekocht, en heb een vervelend mankement ondekt.
De ventilator draait wel, en reageert ook op de standen 1 tm 4. Echter blaast hij nouwelijks tot geen lucht, maakt niet uit op welke plaats ik hem laat blazen.
Heb de interieur filter al gechecked, deze is mooi schoon :thumbup:
Iemand suggesties :confused:
Als-ie zo hard loopt als zou moeten, blijft er volgens mij niets anders dan een verstopping over?
darksupra
13-08-2012, 18:11
Is het niet dat de ventilator los ligt van de elektro motor? Dan hoor je de motor wel maar gebeurd er weinig
Is het niet dat de ventilator los ligt van de elektro motor? Dan hoor je de motor wel maar gebeurd er weinig
gebeurt vaker idd.vin zal wel van de as afliggen,motor kun je aan de bijrijderskant onderuittrekken.
jorg-maashees
15-08-2012, 15:41
Oke, bedankt. Ga ik daar als eerste naar kijken :thumbup:
Kan ook heel simpel een van de kanalen zijn die los geraakt is van het ventilator huis is mij eens overkomen toen blaasde hij bij alle standen alleen maar bij de passagierskant richting de voeten
Als je de knop richting de 0 "nul" draait gaat de klep dicht.
Het wil nog weleens zijn dat ie blijft hangen als je hem terug draait.
Aan de bijrijders kant onder het dashboard zit het metalen armpje, deze kun je met de hand terug zetten. Wellicht dat het dan verholpen is.
jorg-maashees
22-08-2012, 19:54
Probleem gevonden: Het kachelpaneel is kapot. De bevestiging van 2 van de 3 kabels is afgebroken, waardoor de kleppen niet bediend worden.
Nu nog opzoek naar een nieuw paneeltje. De sloop waar ik normaal heen ga, had er alleen 1 met 2 kapotte bevestigingspunten. Volgende week is de andere sloop hier in de buurt open, ga ik daar eens kijken :thumbup:
Veel succes ermee fijn dat je erachter bent
DUBbeltje
23-08-2012, 07:53
Problem solved! :D
Als die andere sloop het ook niet zou hebben, heb ik nog wel wat liggen... http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=81370
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.