View Full Version : 20-jahre 16v GTI + Compressor
Sven-GTI
19-12-2012, 18:09
Dit is pas m'n eerste opgebouwde motor om het zo maar te noemen.
Dus nog genoeg tijd om te leren en te verbeteren :D
20harmen20
19-12-2012, 23:11
Dat zijn mooie cijfers die JD geeft. Wou dat mijn Abf zulke getallen had!
goed gedaan sven,leuke cijfers:thumbup:
Sven-GTI
19-12-2012, 23:24
Deze kreeg ik vandaag doorgestuurd.
Weet alleen nog niet of dit al de definitieve uitdraai is. Vrijdag kan ik hem pas ophalen dus dan horen we het wel :D
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UVJ83838.jpg
Erg mooie en brede koppelkromme. Volgens JD liep het erg mooi, zoals je ziet ook niet echt sprake van een dip of iets.
Ik heb trouwens nog ergens een grafiek liggen van toen mijn ABF helemaal in originele staat was. Misschien wel leuk om die ook even op te zoeken en ernaast te leggen :D
Herm Schreurs
19-12-2012, 23:28
Deze kreeg ik vandaag doorgestuurd.
Weet alleen nog niet of dit al de definitieve uitdraai is. Vrijdag kan ik hem pas ophalen dus dan horen we het wel :D
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UVJ83838.jpg
Erg mooie en brede koppelkromme. Volgens JD liep het erg mooi, zoals je ziet ook niet echt sprake van een dip of iets.
Ik heb trouwens nog ergens een grafiek liggen van toen mijn ABF helemaal in originele staat was. Misschien wel leuk om die ook even op te zoeken en ernaast te leggen :D
Nice!
Ziet er goed uit zeg, netjes oplopend en vanaf lage toeren al flink koppel. Ga je veel lol aan beleven met rijden! :thumbup:
Sven-GTI
19-12-2012, 23:32
Mijn doel was om gewoon een lekker vermogen te hebben waar (als het nodig is) nog dagelijks mee te rijden is. En GEEN hoogtoerige motor meer.
Mijn vorige setup met de scherpe nokkenassen enzo was eigenlijk gewoon k*t voor dagelijks gebruik. Je moest hem echt flink in toeren jagen voor het vermogen.
Sven-GTI
20-12-2012, 16:14
Morgenochtend reis ik naar Lochem af om de auto weer op te halen. Onderweg natuurlijk even wat leuke filmpjes schieten voor op het forum :D
ewcaddymk1
20-12-2012, 16:58
morgen ook even een filpje van een drive-by , ben wel benieuwd hoe dat hoort met straalmotor :cool:
De Limburger
20-12-2012, 18:35
morgen ook even een filpje van een drive-by , ben wel benieuwd hoe dat hoort met straalmotor :cool:
Daar wil ik ook wel eens van genieten, en erg lekkere waardes ja, heerlijk zo onderin bij net 2000 toeren al 250Nm te hebben dat is super voor dagelijks gebruik.
Lekker rustig rijden met dat dingen en knallen als het nodig is.
Heel goed gedaan..
EnVeeZee
21-12-2012, 07:43
Top man, dat zijn idd mooie cijfers voor een origineel blok als basis! Die grafiek is ook smullen :thumbup:
Sven-GTI
21-12-2012, 09:44
Ik ben echt al helemaal zenuwachtig :D hahah, ik vertrek zo naar Lochem :D
Dan moet ik vanavond nog even een kleine modificatie maken en verder is hij helemaal af :thumbup: Mag alleen wel even een wasbeurtje gebruiken :D:D
ewcaddymk1
21-12-2012, 10:04
Ik ben echt al helemaal zenuwachtig :D hahah, ik vertrek zo naar Lochem :D:D:D
voor de auto of de rekening :D
Sven-GTI
21-12-2012, 10:46
Haha, de rekening weet ik al. Viel nog best wel mee, had hem een stuk hoger verwacht :D
die stopt niet meer met rijden tot alle tankstations daar in de buurt empty zijn :D
Johan1982MK1
21-12-2012, 18:17
:d
Wouter42
21-12-2012, 19:24
die stopt niet meer met rijden tot alle tankstations daar in de buurt empty zijn :D
:D
Jaa kom maar op met de foto's, filmpjes en geluiden Sven!!
EnVeeZee
21-12-2012, 20:37
duurt lang....
Die heb even geen tijd voor forums haha. knallen met die abf :D
Sven-GTI
21-12-2012, 21:12
Zo, ik ben eindelijk thuis :D Hij rijdt echt super!!
Superveel koppel onderin, lijkt wel een TDI :P
Morgen even filmpjes uploaden :thumbup:
Sven-GTI
22-12-2012, 08:43
Btw, m'n gemiddeld gebruik van JD naar huis (meer dan 250km) 4,9 liter op 100 km :O
Ongeveer een kwart tank :D normaal reed ik met een halve tank maar 200/250km :D
Ik ben gewoon met een gangetje van ongeveer 100km/u naar huis gereden, maar omdat die compressor zoveel lucht aanvoert hoefde ik mijn gaspedaal zomaar net aan te tikken om op snelheid te blijven.
renshoff
22-12-2012, 09:42
Trekken als een diesel en verbruiken als een diesel :D Netjes hoor, nu snel die filmpjes plaatsen :D
Sven-GTI
22-12-2012, 11:08
Ben momenteel even bezig met een aanpassing aan m'n carterontluchting en luchtfilter :D
Carterontluchting was te klein, foutje van mezelf :Embarrassment:
Origineel is die diameter van die slang zo'n 18mm. Nu nog maar 5mm omdat ik er een verkeerde slang op had gezet :wow:
Luchtfilter hadden ze bij JD ook een modificatie voor gemaakt. (verschillende hadden mij al gewaarschuwd, maar ik geloof pas iets al ik bewijs zie :D )
Hij pakte veel te veel warme lucht, dus nu ben ik bezig het filter op een andere plek te bouwen. Bij JD is ie nu afgesteld op de setup waarbij het luchtfilter dus buiten de auto hangt. Dat scheelde 27pk!!! :screwy:
MauSeR35
22-12-2012, 11:30
Mooi werk Sven!
Dat luchtfilter is idd wel veel verschil dan ja.
Mooi resultaat van een leuk project om te volgen.
20harmen20
22-12-2012, 13:56
27 pk is nogal een verschil! Hoe ga je het nu doen dan?
Sven-GTI
22-12-2012, 17:47
Luchtfilter hing eerst in m'n motorruimte direct achter de radiateur. Nu hangt hij in m'n bumper, voor m'n wielkuip (ongeveer achter dat rooster onderin de mk3 bumper.
ewcaddymk1
22-12-2012, 19:01
:postpics:
en films :mad:
en opschieten we wachten dus niet ouwehoeren uploaden die hap
Wouter42
22-12-2012, 19:14
:postpics:
en films :mad:
en opschieten we wachten dus niet ouwehoeren uploaden die hap
+1
sander_beer
23-12-2012, 18:40
nu duurt het wel heeeeeeel lang voor die filmpjes online staan :)
Sven-GTI
24-12-2012, 17:17
Jaja mensen, ik ben eindelijk eens gaan uploaden :D:D
http://www.youtube.com/watch?v=gPZ9DQKlh6g
Hier trek ik (ergens in de verte) op vanuit stilstand. Ik moet rustig optrekken en zelf dan nog veel wheelspin :S.
Maar in z'n 3 kan ik dan volgas voorbij komen :thumbup:
renshoff
24-12-2012, 17:18
Teringg man wat een geluid :D Echt super :thumbup:
Sven-GTI
24-12-2012, 17:19
Het is eigenlijk iets te, het is gewoon oorverdovend wanneer je er real-life bij zou staan :eek:
Ik kwam trouwens nog een mk5 GTI tegen, even een sprintje tegen gedaan en dat ding maakte echt geen schijn van kans :D :thumbup:
Sven-GTI
24-12-2012, 17:22
Een vriend van me heeft gefilmd, ook nog in de auto enzo. Hij moet deze filmpjes alleen nog even doorsturen zodat ik die ook nog kan posten :D
dat geluid is echt is super!
deze klinkt al hard, maar ik neem aan dat je ook wel eens een Lysholm compressor hebt gehoord! Dat is helemaal erg!
Eaton klinkt wel een stukje beter vindt ik! :thumbup:
ewcaddymk1
24-12-2012, 17:39
het heeft even geduurt maar teeeeeeeeeeeering wat een sound super :thumbup:
Pewi Vwteam
24-12-2012, 17:40
loopt mooi hoor! goed werk verricht!!
Dat geluid is wel erg hard. Dat had wel wat subtieler gemogen van mij. Ik denk dat je er op lange ritten ook niet echt vrolijk van wordt.
Voor de kortere ritten met veel remmen en optrekken is het natuurlijk wel leuk.
jellehier
24-12-2012, 17:57
Jezus wat een herrie
Ben je niet bang voor het gezag??
Jetta-GTI-16v
24-12-2012, 17:58
:D dat klinkt leuk
Te merken dat daar genoeg vermogen onder die motorkap zit :thumbup:
Sven-GTI
24-12-2012, 18:07
Jat het geluid verraad wel het een en ander natuurlijk :D
Bang voor gezag ben ik niet zo, ik heb altijd m'n tegenwoord wel klaar dan ;)
Ik zal anders eens een filmpje maken van 'normaal' rijden, dan hoor je dat het geluid opzich redelijk meevalt.
VdubMKII
24-12-2012, 18:13
Het geluid van een eaton compressor blijf toch echt woest!
heerlijk dikke sound! geeft niets dat zoiets overheerst :tongue: schrikt lekker af :D
jellehier
24-12-2012, 18:46
Klinkt wel vet maar heel hard zou me toch zorgen maken over het gezag ivm decibellen
Herm Schreurs
24-12-2012, 18:52
Damn wat een heerlijk geluid! Ben benieuwd in real life zeg! Echt petje af, goed gedaan!
Persoonlijk zou het iets stiller mogen, tering. Zei ik dat nu zelf? De jaren beginnen te tellen denk ik :D
Complimenten!
rondekker1983
24-12-2012, 20:14
HaHa gas met die zooi
sander_beer
24-12-2012, 20:25
heerlijk
corrado-usa
24-12-2012, 20:47
echt heerlijk mooi geluid.
Jelle-Mk1G60
24-12-2012, 21:03
Super graaf!
Zo schreeuwen!
De Limburger
24-12-2012, 21:24
Ja hallo, verdorie scherm vies broek vol toetsen die plakken, wat een geil geluid en het ding komt verdorie nog vooruit ook hahaha.. TOP!
Ruud 16V-G60
25-12-2012, 10:32
niet bang aangehouden te worden ? onderweg naar meetings zie je vaak van die grote controles,daar ga je nooit doorheen komen met dit geluid.Als je hier bij ons in de buurt zou rijden,dan geef ik je een dag en dan ben je je kenteken kwijt :(
Mijn corrado is vele malen minder luidruchtig,en ik moet ook heel erg oppassen
Sven-GTI
25-12-2012, 11:01
Toen ik mijn motor helemaal naar m'n zin had gaf iedereen mij ook hoogstens een week, ik rij er nu al 3 jaar op zonder aangehouden te zijn :D
Maar hier in de buurt is eigenlijk niet veel politie te bekennen. M'n broer rijdt met z'n vr6 compleet open (spaghetti spruistuk en verder gewoon 1 rechte pijp, geen dempers en een powerfilter) en die wordt ook nooit aangehouden.
Maar het geluid valt wanneer ik rustig rijdt best wel mee, alleen wanneer er zoals op het filmpje volgas getrapt wordt, dan is het echt even niet normaal :D
Maar zoals ik eerder zei heb ik m'n weerwoord altijd wel klaar :D (handig dat ik rechten studeer) zo ontdek je altijd wel een fout in de procedure of iets anders.
Tot nu toe heb ik nog NOOIT een boete betaald. Al mijn bezwaarschriften slagen, ook voor vrienden :thumbup:
Nu weer even over het geluid:
De Eaton overtreft het uitlaatgeluid behoorlijk (en dat terwijl ik ook helemaal open rijd)
Ik ben bezig om een andere poelie te ontwerpen waarbij de originele magneetkoppeling van Mercedes weer werkt. Dus dan schakel ik de Eaton gewoon uit. Alleen wanneer ik wil scheuren schakel ik hem weer in.
Dan zou ik de Eaton gewoon uit kunnen schakelen bij controles etc.. Maar persoonlijk vind ik dit geluid echt heel erg dik!!!! :D:D:D
Sven-GTI
25-12-2012, 11:04
Ik zal eens een filmpje maken met 'normaal' rijgedrag, dan zul je horen dat het geluid eigenlijk best wel mee valt. Zodra da Eaton druk moet leveren wordt hij erg luidruchtig, maar bij halfgas ofzo valt het best mee (omdat hij dan natuurlijk gewoon rond pompt door de G60 gasklep.
Ik zal eens een filmpje maken met 'normaal' rijgedrag, dan zul je horen dat het geluid eigenlijk best wel mee valt. Zodra da Eaton druk moet leveren wordt hij erg luidruchtig, maar bij halfgas ofzo valt het best mee (omdat hij dan natuurlijk gewoon rond pompt door de G60 gasklep.
;) :thumbup:
ewcaddymk1
25-12-2012, 11:07
Maar zoals ik eerder zei heb ik m'n weerwoord altijd wel klaar :D (handig dat ik rechten studeer) zo ontdek je altijd wel een fout in de procedure of iets anders.
Tot nu toe heb ik nog NOOIT een boete betaald. Al mijn bezwaarschriften slagen, ook voor vrienden
hoeveel vrienden kun je erbij hebben :D vriend :tongue:
waarom zou je je kenteken kwijt raken als je aangehouden word??
als je vermogen gewoon netjes genoteerd staat en je uitlaat geluid zit netjes onder de max
dan maakt het volgens mij niet uit hoeveel herrie er onder die kap vandaan komt die zit dicht met het meten
hoe dan ook gewoon een heerlijk dik geluid! :cool:
Wouter42
25-12-2012, 13:44
Vette shit man! Mooi gedaan. :thumbup: Mocht je een keer richting de achterhoek komen, kom dan maar effe langs. :D
Super hoor! helemaal omdat je ook aan een bepaald budget gebonden was.
Ik vind het geluid ook super en laat lekker lawaai maken als jij het risico durft te lopen so what :D
Sven-GTI
25-12-2012, 14:33
Dat is ook al weer iets raars, bij een auto meten ze altijd uitlaat geluid. Niet het geluid van de motor of iets zelf. Je kunt ook geen boete krijgen wanneer je muziek in je auto veel te hard staat. (alleen wanneer je na meerdere waarschuwingen nog steeds overlast veroorzaakt)
Lekker topic om door te lezen :thumbup:
En het geluid van de auto is net zo lekker ,verschrikelijk mooi om te zien hoe je dit gedaan heb petje af ;)
Sven-GTI
25-12-2012, 15:09
Ik weet niet wanneer de eerste grote meeting van het nieuwe jaar weer is, maar daar wil ik zeker aanwezig zijn! :thumbup:
ewcaddymk1
25-12-2012, 20:42
sligro meet in drachten is dat wat ;)
Ruud 16V-G60
25-12-2012, 21:52
waarom zou je je kenteken kwijt raken als je aangehouden word??
als je vermogen gewoon netjes genoteerd staat en je uitlaat geluid zit netjes onder de max
dan maakt het volgens mij niet uit hoeveel herrie er onder die kap vandaan komt die zit dicht met het meten
hoe dan ook gewoon een heerlijk dik geluid! :cool:
iedere verandering aan een auto mogen ze het kenteken op innemen.Dit komt omdat de auto wettelijk gezien niet veranderd mag worden tov hoe hij afgeleverd word (typegoedkeuring)
Genoeg gezeur over de wet heilige maria's!! :thumbup:
Gaan ze ineens allemaal als oom agent denken. :rolleyes:
Don't be jealous! Compliment the man!
Mooi werk kerel en laat die filmpjes van on-board maar komen! :cool:
gti_power
25-12-2012, 23:17
Heb je wel eens een oude diesel of td horen blazen onder de motorkap met volgas...
Dit maakt ook genoeg herrie maar t is wel ruig :thumbup: :D(bedoel de 16v c he) ;)
gti_power
25-12-2012, 23:19
iedere verandering aan een auto mogen ze het kenteken op innemen.Dit komt omdat de auto wettelijk gezien niet veranderd mag worden tov hoe hij afgeleverd word (typegoedkeuring)
Ja maar dan mag je niet eens meer wielen wisselen he?
Is niet aanvallend bedoeld he ;)
ik wil er ook niet over zeuren, zo veel problemen zal je er lijkt mij niet mee krijgen ;)
als hij goed gekeurd zou zijn op het vermogen bij de rdw accepteren ze dus ook het feit dat die hier motorisch op aan is gepast..
wat sven zegt ze meten niet het geluid van de motor zelf..
anyway back on topic dan maar :tongue:
heb je nog wat foto's van onder de kap/ auto zoals die nu is?
ik heb zelf met kompressor gereden en heb net de G60 van een kennis omgebouwd naar Eaton,niks geen last.als je opzichtig gaat doen ben je natuurlijk zo de pineut,maja dat is met alles zo.
Sven-GTI
26-12-2012, 01:27
Ik ben het wel met Ruud16vg60 eens, officieel mag je amper tot niks aan je auto doen. Want dan voldoet hij niet meer aan de typegoedkeuring.
Gelukkig zitten hier in Nederland weer overal wel uitzonderingen op maar goed. Wat ik onder de kap heb valt daar niet onder :P
Volgens het RDW moet je auto bij een vermogenstoename van meer dan (25% of minder??) ten opzichte van het originele vermogen op nieuw gekeurd worden.
Maar daar vertelde ze me ook dat dit weer moeilijk te bewijzen is als er iets gebeurt omdat vermogen van veel factoren afhankelijk kan zijn.
Maaaar.... om een lang verhaal kort te maken: boeiend! :thumbup:
jorg-maashees
27-12-2012, 21:50
In één woord: Prachtig. Dat geluid is echt super, en het vermogen liegt er ook niet bepaalt om. Als je je komende projecten ook zo gaat doen, kunnen we nog veel moois verwachten!
:thumbup: :D
Dennis-Mash
27-12-2012, 22:47
Heel erg tof!
Sven-GTI
28-12-2012, 00:22
In één woord: Prachtig. Dat geluid is echt super, en het vermogen liegt er ook niet bepaalt om. Als je je komende projecten ook zo gaat doen, kunnen we nog veel moois verwachten!
:thumbup: :D
Hahaha, bij JD zeiden ze nog; tot de volgende keer :D :D
Ik zou erg graag nog een dikke auto opbouwen als ik klaar ben met m'n studie. Maar om eerlijk te zijn zou ik graag een japanner verbouwen, een Nissan 350Z blijft een van m'n droomauto's :redface: :redface: :redface:
Maar een Corrado staat ook nog op m'n verlanglijstje :thumbup:
Herm Schreurs
28-12-2012, 08:46
Hahaha, bij JD zeiden ze nog; tot de volgende keer :D :D
Ik zou erg graag nog een dikke auto opbouwen als ik klaar ben met m'n studie. Maar om eerlijk te zijn zou ik graag een japanner verbouwen, een Nissan 350Z blijft een van m'n droomauto's :redface: :redface: :redface:
Maar een Corrado staat ook nog op m'n verlanglijstje :thumbup:
;) Tof Sven, als je dit al voor elkaar krijgt TIJDENS je studie dan krijg je het nog duk straks :)
Goed bezig kerel!
bekirvr6
28-12-2012, 10:31
ontzettend dikke project
geluid is superdik :thumbup:
rondekker1983
28-12-2012, 11:58
Wat ben je bij elkaar kwijt aan dit moois?
Angezien wij ook nog een abf hebben staan :D
superbeast
28-12-2012, 12:24
leuk filmpje, klinkt ook goed :D.
op het laatste deel als je het gas los laat hoor je ineens ook nog een uitlaat :D
Sven-GTI
28-12-2012, 13:46
Nou de telefoon kan het niet echt goed aan op dat filmpje :P zit een soort vertraging in, want precies als ik voorbij rij, dan schakel ik nog over en trek nog een stukje door voordat ik rem :D
Dat hoor je inderdaad nog heel even vaag op de video :thumbup:
Sven-GTI
28-12-2012, 13:48
Ik had er trouwens met JD nog over of er geen 2 onder de kap passen, ik heb namelijk nog precies eenzelfde compressor liggen :D
Dan zouden ze allebei veel minder toeren hoeven draaien en dus minder herrie en dus minder warmte en dus meer efficiency :D
Maar goed, het geld is even op dus ik moet het hier voorlopig mee doen :thumbup: :D
richard-polo
28-12-2012, 14:26
kronenburg-motorsport heeft zoiets gemaakt met 2 kompressors en 1 dikke turbo.. was een erg gaaf 16V volvo blok..
Bluepower
28-12-2012, 14:31
DP-engineering heeft ooit een bi-turbo+compressor gebouwd... in dit geval wel een Peugeot 206, maar toch... 175pk en 350Nm uit een 1.3 motortje, best netjes dacht ik..
EnVeeZee
28-12-2012, 15:21
Wat 'n bommetje!!! Verbruik valt me enorm mee :thumbup:
Bizar verschil trouwens, dat je filter setup zoveel doet.
Audi1981
28-12-2012, 15:39
kronenburg-motorsport heeft zoiets gemaakt met 2 kompressors en 1 dikke turbo.. was een erg gaaf 16V volvo blok..
Was een 8V zelfs (als we het over dezelfde auto hebben).
Maar dat was wel tuning overkill :D
richard-polo
29-12-2012, 13:42
aan het einde van die video staat dat er nog wat veranderd gaat worden, neem aan dat het inmiddels wel zover is gekomen.... was indd een 8v met veel te veel pk,s :D
Sven-GTI
29-12-2012, 14:14
Ik wil trouwens als het mooi weer is (droog/veilig weer om het zo maar te noemen :D) even een filmpje maken waarbij ik naar topsnelheid toe trek :thumbup:
Sven-GTI
13-01-2013, 16:24
Binnenkort weer een 'grote' update verwacht :D
Ik wil m'n auto verder verbeteren. Niet qua vermogen maar gewicht/wegligging.
Gewicht wil ik drastisch verminderen. Achterbank, reservewiel enzo eruit. Verder blijft het interieur zoals hij is.
Dan het volgende: motorkap, voorspatborden en achterklep van kunststof maken (polyester of iets in die richting. Het liefst zou ik de deuren ook lichter maken, maar hier ga ik stevigheid mee weghalen denk.
Zoals ik een beetje heb gerekend zou ik al snel minimaal 100kg lichter worden. Dit lijkt niet veel voor sommige, maar is een HEEEL groot verschil :thumbup:
Eigenlijk wil ik ook nog een rolkooi, niet voor de looks of iets. Maar echt een hele gelaste puur voor veiligheid en stijfheid van de carrosserie.
g-loudertje
13-01-2013, 18:56
Ga je de schermen zelf maken Sven? Zijn toch ook zo te koop?
Setje Dz exclusive zou een dik staan :D
Jetta-GTI-16v
13-01-2013, 19:59
Dat merk je zeer goed als je alles eruit heb ;)
ik stond er zelf van te kijke wat er voor een gewicht in een auto zit heb zelf ook : panelen,bank,hemel,vloerbedekking,hoedeplank enz eruit gehaald scheelt echt in gewicht :D
Sven-GTI
13-01-2013, 20:10
@ g-loudertje:
Ja die DZ's zouden zeker mooi staan :D Maar heb helaas al aardig wat setjes wielen liggen, dan moet er eerst wat weg :D
Zelf maken of kopen ben ik nog niet over uit. Zoals het er nu voor staat is zelf maken een heel stuk goedkoper. Ben nu via ebay aan het zoeken. Allemaal nog vrij duur, en als ik iets goedkoops vindt dan zijn de verzendkosten weer 40 euro :S
Hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen/nog kunstofschermen, motorkappen etc hebben liggen 2e hands :D
Tevens ben ik ook met aërodynamica bezig. Ben nu bezig met een diffusor achter, ook gelijk kijken hoe ik de druk uit de wielkasten wil weglaten etc..
Audi1981
13-01-2013, 20:22
Hoe is het met je vlammenwerper gegaan? :D
Sven-GTI
14-01-2013, 13:01
Afgelopen weekend jammer genoeg geen tijd gehad voor de auto :D Komt dit weekend wel goed ;)
Herm Schreurs
20-07-2013, 20:25
Hoe gaan de zaken hier eigenlijk nog? :D
Sven-GTI
05-08-2013, 20:57
Ja heel goed eigenlijk, alleen de laatste tijd weinig tijd voor gehad :D
Hij heeft 2 weken terug wel z'n eerste APK keuring gehad na de ombouw, dus even snel de katalysator ertussen gehangen.
Wat denk je? Emissie en VEEEL te hoog
Ik schroef de brandstofdruk een halve bar terug, emissie gewoon 0 :D
Maar goed, er komt nu dus een oliekoeler bij aangezien ik de olietemperatuur bij normaal rijgedrag maar net op de 110 kan houden, bij een beetje doortrappen gaat deze over de 135 graden :eek:
Verder is de bedoeling dat er nog een rolkooi inkomt samen met 2 vaste kuipstoelen en 6 punt gordels.
En hierbij zal het uiteraard niet ophouden, maar dat komt nog wel. Ik zal proberen zo spoedig mogelijk weer eens een update te plaatsen. Momenteel ben ik druk bezig met de mk3 cabrio van m'n broer. De vr6 motor is eruit en verkocht aan DokterD, nu ligt er een 1.8T in die ik zo snel mogelijk werkend probeer te krijgen :D
Sven-GTI
06-08-2013, 11:54
Nog een keer een vrij rijden dagje gedaan;
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-RARVZQXZ.jpg
Toen een setje staal laten verbreden :D
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-JMWZOMQH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-F7OHPCZR.jpg
En zo staat hij er momenteel bij;
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-V68HJFS4.jpg
Ben trouwens ook bezig om zelf m'n schakelweg te verkorten. Dit omdat ik een hogere schakelpook wil en daardoor geen langere slag wil gaan maken :D
je kan ook je schakeltoren binnen in monteren en je kabels door het schutbord. Wil ik zelf misschien ook nog doen. Echt een leuk project :thumbup:
g-loudertje
06-08-2013, 23:25
Neus is heerlijk aggressief zo :thumbup:
Sven-GTI
12-08-2013, 09:35
Hoeveel pk/nm kan een 02a bak eigelijk aan?
Omdat ik vaak via bijv. VWvortex auto's zie (gti's/g60/vr6) met meer dan 3 a 400pk die ook gewoon met een originele bak rijden. Althans, ik kan nergens vinden of ze de bak ook hebben aangepast intern. Vaak wordt er een Turbo opgebouwd en klaar.
En hoeveel pk/nm kunnen ABF drijfstangen aan? De compressie natuurlijk een stuk lager dan origineel nu.
Mijn idee is namelijk om de 2e Eaton lader die ik nog heb liggen er ook bij te bouwen. Ik had in eerste instantie op ongeveer 300pk gerekend met 1 lader, maar dit viel me een beetje tegen en de lader draait ook echt op z'n max toerental nu.
Dus ik dacht eraan om er een 2e bij te bouwen, dus 2 van die eatons onder de motorkap :D
Leuke uitdaging, maar zou het niet veel makkelijker zijn dan om die je nu hebt te vervangen voor een groter exemplaar?
Sven-GTI
12-08-2013, 09:52
Ja dan moet ik daar wel een goede van vinden :D
Zat al te denken aan een M112 ofzo, dat zou ook een optie zijn.
Maar omdat ik 2 dezelfde heb gekocht leek me dat makkelijker :D
Het zijn nog maar ideeën, dus dat komt vanzelf wel goed :D
Sven-GTI
12-08-2013, 10:08
Mijn M62 draait nu op 14.000 rpm max toerental (eigenlijk mag hij maar 12.000 draaien)
M62, inlet flow volume
op 11.000rpm is 650
op 12.000rpm is 725
op 14.000rpm is 860
M90, inlet flow volume
op 12.000rpm is 1050
op 14.000rpm is 1220
M112, inlet flow volume
op 12.000rpm is 1300
Bij een M112 is 12.000rpm echt z'n max, daarboven doet hij niks meer.
2x een m62 op 11.000rpm laten draaien levert net zoveel als 1x een m112.
En de m62 draait op zo'n toerental veel efficiënter.
+ het lijkt me wel leuk om 2 van die dingen onder de kap te hebben :D Dat zie je niet echt vaak :P
Dare to be different :D
golf2 2.016v
01-09-2013, 13:27
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-8J6DBN4P.jpg
Las dat je je pook om hoog wou plaatsen , misschien is dit wat voor je helemaal compleet ga ik dus zoiezo niet meer gebruiken .
Albert87
01-09-2013, 20:33
lees het al ziekelijke plannen hier :P keep it up
Sven-GTI
03-09-2013, 14:28
Plannen met de 2 compressors zijn weer even van de baan. Ik blijf voorlopig nog met deze setup rijden :D
De schakelpook ga ik binnenkort nog doen. En m'n wielkasten een stuk verbreden, ik ben dat aanlopen enzo een beetje zat geworden :D
Verder ga ik denk de hele auto wrappen, er zijn nu verschillende delen die eigelijk nog steeds eens gespoten moeten worden. En aangezien wrapfolie tegenwoordig niet meer heel duur is... is dit een heel stuk goedkoper dan spuiten.
Albert87
03-09-2013, 16:33
:thumbup: hoe dan ook lekker bezig jonge!
wrappen is zeker een hele goede optie spuiten is ook niet alles :)
Jetta-GTI-16v
07-09-2013, 21:24
Zeer dikke mk3 zo ;)
Sven-GTI
07-10-2013, 23:07
Laaaaaangzaaaaaam gaat dit project verder :D
Ik heb helaas erg weinig vrije tijd ervoor...
Momenteel ben ik bezig met de wielkasten te verbreden, alleen nu vraag ik me iets af..
Mijn wielen voor en achter moeten een stuk verder naar buiten komen (meer dan 50mm per kant) En met spoorverbreders zie ik eigenlijk niet zo zitten.
Nu dacht ik het volgende te doen bij de achteras, een plaat maken tussen de achteras en de wielnaaf;
http://i875.photobucket.com/albums/ab314/Claymore87/2nd%20Mk3%20project/IMG_4732_zps60a60aa9.jpg
Waar de 4 boutjes te zien zijn dus..
Alleen hoe zal ik dit aan de voorkant oplossen? Ik dacht er eerst aan om bredere draagarmen te maken, maar dan komen m'n veerpoten ook anders uit, + ik zal de aandrijfassen moeten verlegen etc...
Misschien makkelijker om bredere velgen te nemen?
Als je de wielen per kant 50mm verder naar buiten zet dan lijken mij de krachten op de as zeer ongunstig en onbetrouwbaar
Bij een gto uitbouw gooiden ze er vroeger gewoon 11x15 inch onder :D
Achter breder maken gebeurt inderdaad vaker op die manier:
http://i562.photobucket.com/albums/ss70/mk2sp/Rearaxle4.jpg
Sven-GTI
08-10-2013, 17:24
Ik zat er ook al aan te denken om mijn staal dan verder te verbreden..
Bijvoorbeeld 11j en 12j.
Zulke brede velgen vinden in 16 of 17 inch is vaak behoorlijk duur, dat verbreden van steelies kost niet zoveel :D
Wouter42
08-10-2013, 17:28
Dan mag je er ook wel flinke sloffen onder leggen, die mogen ook wel wat kosten. :D
vwjohnny
08-10-2013, 17:36
Haha dat zou wel koning zijn
Sven-GTI
08-10-2013, 17:36
Beetje grip op straat is altijd goed :D
Verdere vorderingen,
-ruitensproeier tankje achterin auto
-accu achterin auto (met hoofdstroomschakelaar bij bestuurderstoel)
-Schakeltoren in de auto hoger gemonteerd ongeveer 20cm hoger dan origineel.
-Wielschermen ben ik nu aan het uitslijpen om daar de boel te gaan verbreden.
-Uitlaatsysteem ligt er helemaal onderuit, daar ga ik iets compleet anders voor maken.
-Dicht luchtfilterhuis onder de motorkap gemaakt, met de aanzuig in de voorbumper
(dit is voornamelijk om het geluid van de compressor te dempen)
-De compressor is uit elkaar gehaald en verder aangepast, en de timing van de rotors aangepast zodat de compressor beter presteert.
-De oliekoeler heeft nu een vaste plek gekregen (nu de slangen nog laten maken :D)
Nu ben ik ook bezig met het ontwerp van een spoiler die erop kan tijdens trackdays.
Ook de diffuser die ik al had wordt verder aangepast :thumbup:
t3fastbackt4
08-10-2013, 18:06
Moet gauw eens bij je komen kijken!
Sven-GTI
09-10-2013, 15:26
Achter breder maken gebeurt inderdaad vaker op die manier:
http://i562.photobucket.com/albums/ss70/mk2sp/Rearaxle4.jpg
Wat heeft deze nu onder z'n achterbrug? Een extra stabilisatorstang?
Ik heb in de tussentijd EINDELIJK een adres gevonden niet te ver weg, welke bijna alle denkbare soorten staal levert aan particulieren voor een fatsoenlijke prijs. :D
Dus binnenkort beginnen met het lassen aan de auto :D
SciroccomTDI
09-10-2013, 15:36
die stang zorgt er voor dat je geen extra negatief camber krijgt, die je wel zou krijgen door de wielen verder naar Buiten te bouwen. Statisch.
En minder veranderende camber bij dynamische belasting.
Net alles eens doorlezen, wat een project en volharding.
Knap hoe je alles zelf hebt proberen te doen.
Je mag trots zijn op je motor :thumbup:
Wat een geluid en vermogen :eek:
Sven-GTI
18-10-2013, 15:48
Als het goed is heb ik binnenkort wielen voor onder de wagen :D
Maar dit is nog niet zeker, dus wil nog even niks posten erover :D
Zeker is dat ze wel breed zijn :thumbup:
Ondertussen zijn er weer behoorlijk wat stukken uit de auto geslepen (en nieuwe stukken erin gelast uiteraard)
goed bezig sven :thumbup:
jellehier
18-10-2013, 17:19
Foto's!
Black Devil
18-10-2013, 17:33
Jij bent lekker bezig denk ik, bewijs zijn de foto's straks 😄
sander_beer
18-10-2013, 23:39
Als het goed is heb ik binnenkort wielen voor onder de wagen :D
Maar dit is nog niet zeker, dus wil nog even niks posten erover :D
Zeker is dat ze wel breed zijn :thumbup:
Ondertussen zijn er weer behoorlijk wat stukken uit de auto geslepen (en nieuwe stukken erin gelast uiteraard)
het is nog niet zeker , maar zeker is dat ze breed zijn :screwy: :screwy: :tongue:
ben eens benieuwd , leuk project trouwens :thumbup:
Sven-GTI
19-10-2013, 10:08
het is nog niet zeker , maar zeker is dat ze breed zijn :screwy: :screwy: :tongue:
ben eens benieuwd , leuk project trouwens :thumbup:
Ja, het ligt eraan of de koop doorgaat.
Heb meerdere velgen op het oog namelijk (allemaal brede)
Want daar gaat het uiteindelijk om :D Wil graag een beetje rubber op de weg hebben :D
Sven-GTI
26-10-2013, 19:10
Ik heb velgen :D 18inch, 9,5j rondom.
Bandenmaat 255/35/18 :thumbup:
Jetta-GTI-16v
26-10-2013, 19:27
Sow jij heb indd een aardige lap rubber op de weg dalijk :O
ben benieuwd :thumbup:
Sven-GTI
26-10-2013, 20:38
Foto's van de velgen gaat nog even duren. Heb komende week tentamenweek en ben pas over 2 weken weer in de garage te vinden.
Verder ben ik ook erg bezig met het berekenen van de aërodynamica :thumbup:
Even een voorbeeld foto van de velgen;
http://www.zatzy.com/attachments/projekt/75638d1260996760-trimmo-audi-rs2-adaptador_kt2_49b0f9b287e2e.jpg
Keskin KT2 velgen. Geen echte meerdelige, maar zoveel geld heb ik ook niet :D Ben tenslotte maar een student he.
Het zijn ook niet de mooiste meer, maar daar was de prijs ook naar :thumbup: Ik ga ze uiteraard wel opknappen om te zorgen dat ze er weer top uitzien.
De banden zijn Dunlop SP Sport :thumbup:
Weet niet wat jullie mening is, maar ik vind dit model velgen (dus ook de RH ZW1) een erg mooi model :thumbup:
t3fastbackt4
26-10-2013, 23:41
Mooie velgen!
Ben benieuwd hoe ze onder de mk3 staan.
Sven-GTI
27-10-2013, 09:19
Even een snelle photoshop gemaakt :D
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-EE4LXO87.jpg
De wielkasten moeten uiteraard in kleur worden ;)
En heb voor de grap even m'n motorkap en dak carbon gedaan :P
ewcaddymk1
27-10-2013, 09:22
staat niet verkeerd , maar ik hoop wel dat die grap een grap blijft :D
Sven-GTI
27-10-2013, 09:58
Jaja, dat zeker. De auto wordt gewoon helemaal 1 kleur gespoten.
Heb ook al een kleur in gedachte :D
Iets in deze richting;
http://www.riotengine.in/riotengineV1/wp-content/uploads/2011/09/mercedes-benz-sls-amg-sepang-brown01.jpg
ewcaddymk1
27-10-2013, 10:03
nice!!! :thumbup:
Sven-GTI
27-10-2013, 10:16
Owhja, ik zit met nog iets in m'n hoofd.
Ik wil eigenlijk de ABS uit kunnen schakelen. Is dit te doen door een schakelaar ertussen te plaatsen? Of gaat de ABS dan rare kuren vertonen?
Ik dacht eraan om de gehele ABS te verwijderen, maar vind het af en toe wel fijn. (je hebt hier veel van die kleine modderige polderwegen)
Alleen wanneer ik ga scheuren/ circuit rijden wil ik liever zonder ABS rijden.
Iemand tips?
t3fastbackt4
27-10-2013, 11:12
Het moet wel uitschakelbaar kunnen zijn.
De vraag is alleen hoe.
Jetta-GTI-16v
27-10-2013, 11:33
Zal vast en zeker een schakelaar tussen gemaakt kunne worden denk ik want als je de zekering uittrekt heb je ook geen abs
Alleen of je dan geen foutcode op de abs krijgt weet ik zo ff niet
t3fastbackt4
27-10-2013, 11:55
Zo'n foutcode kun je er zo weer uithalen met uitlees apparatuur.
Daar zou ik me niet druk over maken.
Owhja, ik zit met nog iets in m'n hoofd.
Ik wil eigenlijk de ABS uit kunnen schakelen. Is dit te doen door een schakelaar ertussen te plaatsen? Of gaat de ABS dan rare kuren vertonen?
Ik dacht eraan om de gehele ABS te verwijderen, maar vind het af en toe wel fijn. (je hebt hier veel van die kleine modderige polderwegen)
Alleen wanneer ik ga scheuren/ circuit rijden wil ik liever zonder ABS rijden.
Iemand tips?
Dit is heel simpel te doen, wij testen regelmatig voertuigen op het RDW circuit in Lelystad en dan onderbreken we de kabelboom naar het regelapparaat (eventueel zou je de stekker er ook af kunnen halen, maar het mooiste voor jou is denk ik een schakelaar in het dashboard). En dan gaat inderdaad het abs lampje aan, kwestie van fout wissen zodra je klaar bent op het circuit (misschien gaat hij bij een golf 3 ook nog wel vanzelf uit mocht je de onderbreking weghalen, even proberen).
erg benieuwd naar de vorderingen op deze wagen, samen met het foto materiaal
mooie plannen allemaal :thumbup: leuke set velgen
Sven-GTI
27-10-2013, 12:28
Ik hoop binnenkort even een stel 'echte' foto's te kunnen posten van hoe de auto er nu bijstaat :thumbup:
Over de velgen.. ik heb ook al aardig wat negatieve reacties gehad. Maar het boeit me niet zoveel, ik vind ze zelf helemaal top :thumbup: en daar gaat het uiteindelijk om :D
ewcaddymk1
27-10-2013, 12:38
Over de velgen.. ik heb ook al aardig wat negatieve reacties gehad. Maar het boeit me niet zoveel, ik vind ze zelf helemaal top :thumbup: en daar gaat het uiteindelijk om :D
das juiste instelling :thumbup: ik heb ook al menig commentaar gehad op het feit dat ik een g60 bumpert op mijn caddy ben .......EN..
Ziet er gaaf uit Sven! Carbon dak/motorkap staat hem ook dik:)
Doet me trouwens een beetje denken aan de kitcar van JD:
http://i22.photobucket.com/albums/b330/roka26/IMG_1646_2.jpg
Sven-GTI
27-10-2013, 14:58
Daar lijkt hij momenteel ook aardig op :D
Verder ben ik erg bezig met aërodynamica. De wielkasten worden nagenoeg gelijk aan die van die JD kitcar hierboven. Alleen komt er bij nog een andere airdam op de voorbumper, een splitter erbij, onderkant van de auto vlak, een diffusor en sideskirts. :D
De splitter en sideskirts worden demontabel, net als de spoiler. Deze gaan er alleen met trackdays op. Dus tijdens straatgebruik lijkt hij grotendeels op de foto hierboven.
das juiste instelling :thumbup: ik heb ook al menig commentaar gehad op het feit dat ik een g60 bumpert op mijn caddy ben .......EN..
Zo komt er waarschijnlijk ook nog een update op mijn MK1 waar ik waarschijnlijk ook een hoop commentaar op ga krijgen :rolleyes:
Maar het is mijn MK1.
Dus gewoon blij zijn met je nieuwe velgen en wat een ander zegt moet een ander maar doen :D
t3fastbackt4
27-10-2013, 23:43
Ben benieuwd
Sven-GTI
10-12-2013, 17:18
De velgjes even passen :D
Met adapters (5x130 --> 5x100) staan ze maar 4mm van m'n veerpoot af :eek:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-L8DI6UIA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-DC8YQAB6.jpg
Zoals je ziet passen ze niet echt (18 inch, 9,5j :D)
Vandaar dat de wielkasten groter moeten, wil namelijk ook genoeg veerweg hebben zonder aanlopen :P
Ik wil namelijk ook nog een stuk lager :thumbup:
De slijptol er maar in dan.. :D
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-8L466K34.jpg
Owhja, er kwam onverwachts iets op m'n pad..
En grotere compressor :D dus wie weet komt die er straks ook nog op :D
Denk dat je nu wel genoeg ruimte hebt om in te veren :D
Hoe staat het met het gewicht van die velgen incl adapters? Best hoog zeker?
Sven-GTI
10-12-2013, 17:47
Adapters zijn van aluminium, die wegen amper iets. Velgen zijn redelijk zwaar..
Maar toch, ik heb hier nog een setje BBS CH Motorsport liggen in 19 inch 8,5j en die zijn vrijwel even zwaar :P
Maar goed, mijn budget rijkt niet zo ver dat ik in staat ben om lichtgewicht wielen te betalen :D
Die wielkassen lijken erg hoog uitgeslepen, maar dat valt straks wel mee wanneer ze klaar zijn. Kijk maar eens naar die kitcar van JD.
t3fastbackt4
10-12-2013, 17:47
Mooie update..
Welke compressor komt erop dan?
Sven-GTI
10-12-2013, 18:31
Zat eerst te denken om mijn 2e M62 erbij te bouwen, maar dit gaat niet ivm ruimte gebrek.
Dus nu komt er waarschijnlijk een m90 op.
Wie weet binnenkort 2 M62's in de verkoop :P
superbeast
10-12-2013, 19:27
Leuke compressor update, :D
Ben benieuwd hoe je de wielkasten gaat aanpassen cq eindresultaat van de wielkasten
Mooi project dik! Keep on going! :)
deftige vorderingen weer :cool:
lekker bezig sven :thumbup: . Velgen zijn wel echt breed :screwy:
EnVeeZee
10-12-2013, 23:05
Dik hoor! Benieuwd naar het resultaat :thumbup:
Sven-GTI
10-12-2013, 23:35
lekker bezig sven :thumbup: . Velgen zijn wel echt breed :screwy:
Komen 255/35 bandjes omheen :D
Beetje rubber op de weg is wel lekker vind ik :D
t3fastbackt4
11-12-2013, 10:43
Hoeveel zou je eventueel voor je getunede m62 willen hebben?
Stuur maar pb'tje
Sven-GTI
01-01-2014, 21:58
Plannen qua velgen zijn weer gewijzigd, deze gaan echt niet passen.
Zelfs met 225 bandjes om die 9,5j loopt het vooraan erg aan. Zelf als ik de auto hoog zet. Ik zou dan aan de binnenkant m'n carrosserie moeten verbouwen.
De hele wielschermen aan de binnenkant moeten er dan uitgezaagd worden etc. Dit wordt me toch een beetje te gek voor m'n straatauto :D
Denk dat ik toch maar voor 17inch ga met goed rubber. Want het moet nog wel een straatauto blijven :D
Of heeft er iemand misschien nog een setje 9j 17 inch te koop? :thumbup:
Franky B
02-01-2014, 00:37
Zojuist het hele topic doorgelezen, echt super om te zien wat je allemaal bereikt hebt!
Heb het al een keer voorbij zien komen maar meld het nogmaals, houd rekening met het onafgeveerde gewicht. Ik denk persoonlijk dat je met (echt) goede banden meer bereikt dan met grotere/bredere wielen met adapters e.d. zeker als je hier het nadeel van het extra gewicht in meeneemt.
Omdat je ook diffusers e.d. demonteerbaar wilt maken is het dan niet verstandig een setje extra (lichtgewicht)velgen voor vrij rijden dagen te houden? wellicht in combinatie met (street legal) semi slicks? (bijv. toyo / yokohama)
zag dat je dunlop banden noemde, ik heb ook met dunlop SP Sprort gereden, persoonlijk vind ik het nogal lawaai banden. (maakt in jouw geval misschien niet zo veel uit ;) ) Bridgestone potenza zijn mij beter bevallen meer grip minder lawaai maar slijten wel wat sneller.
Nogmaals, respect voor al het werk dat je hebt gedaan! echt een geweldig project!
Sven-GTI
02-01-2014, 16:13
Ben zelf aan het denken om een setje semi-slicks te nemen.
Ik twijfel alleen nog heel erg welk merk. Eerst wilde ik de Toyo R1R, alleen deze zijn vrij prijzig.
Nu heb je ook de Federal RS-R, financieel een stuk voordeliger, maar de meningen zijn er nogal over verdeeld...
M'n velgen worden denk ik gewoon de bbs rx504 die ik nog heb liggen. 17inch 7,5j. Dan een 235/40 band eromheen denk ik :D
Gewoon proberen Sven....verschillende verhalen/meningen hou je toch met alles. Als jij tevreden bent over de Federals, heb je voor een leuk bedrag plezier toch:)
Vriend van mij heeft die Federal's geprobeerd op zijn S40 T4 en dat beviel niet goed. Met Goodyear Eagle F1's haalde hij betere tijden op Assen dan met die zogenaamde semi slicks van Federal. Eerst waren we best aan elkaar gewaagd, maar toen hij met de Federal's ging rijden had ik weinig tegenstand :D Later ook nog opnieuw uit laten lijnen met de Federal banden, maar dat hielp ook niet. Laatste keer op Assen reed er een Z3M Coupe voor mij met Federal banden. Die had een lagere bochten snelheid dan ik in de S3 met Conti's. Kan natuurlijk ook liggen aan de rijder en/of afstelling van de auto.
VWmotion
02-01-2014, 16:45
Ik ben wel benieuwd naar het type wielkastverbredingen dat er in komt.... ;)
Sven-GTI
02-01-2014, 17:12
De wielkast verbreding en aanpassing is voornamelijk om laag te rijden met nog steeds voldoende ruimte voor banden en veerweg (zonder aanlopen :D)
De wielkasten beginnen al vorm te krijgen (en de rest van de auto ook :D) Denk dat ik voor 225/40 of 235/40 banen wil gaan trouwens.
De reden dat ik niet veel foto's upload komt door m'n telefoon :D Ga eigenlijk nooit met m'n goede camera de garage in, en foto's van m'n telefoon afhalen gaat niet zo makkelijk meer als vroeger :P
Moet tegenwoordig eerst syncen met m'n macbook, dan die foto's weer importeren met een ander programma, dan nog verkleinen, uploaden etc... :D
Over de federals, ik vind het dus lastig, want ik ken nu een paar mensen die ze verkiezen boven hun R1-R's... Dusja, het is maar net wat je fijn vind rijden.
Ik wil nog een setje slicks voor circuitdagen, maar op de openbare weg wil ik ook grip hebben :D
g-loudertje
02-01-2014, 18:59
Als je icloud aan staat moet het tussen je iphoto's staan or :thumbup:
Ben ook wel benieuwd naar je schermen.
Sven-GTI
02-01-2014, 19:48
Ik gebruik HTC icm Apple Macbook :D
Die nieuwe HTC werken alleen nog met HTC syncmanager.
jellehier
02-01-2014, 21:21
Dus tijd voor een echte telefoon ;)
Sven-GTI
02-01-2014, 22:05
Haha, ik twijfelde tussen de iPhone 5 en de HTC One, vond die htc toch wel een stuk mooier :D
jellehier
02-01-2014, 23:02
Zelf altijd geroepen dat IPhone shit was (en ben nog steeds van mening dat de eerste generaties dat waren) maar na een Samsung die tegen viel en een Nokia waar ik bijna levensmoe van werd toch een iPhone gekocht, toen een 4 wn. Nu over naar de 5S
Perfect apparaat vind ik.
En als je Mac apparatuur thuis gebruikt, zoals in jouw geval een MacBook dan zeker aan te raden.
g-loudertje
03-01-2014, 01:34
Ga voor een iphone ;)
Ik elke keer enthousiast dit topic openen....gaat het nog steeds over die schijttelefoons :(
t3fastbackt4
03-01-2014, 11:52
Nou idd.
Wij willen foto's!
Sven-GTI
03-01-2014, 12:10
Zal straks eens gaan uploaden dan :thumbup:
t3fastbackt4
03-01-2014, 12:13
Indd sven!
Is veels te lang geleden.
VWmotion
03-01-2014, 12:46
Ik moet snel weer eens dat "Sven-compressor-geluidje" op youtube horen....
Blijft gewoon ge-wel-dig!!!
Black Devil
03-01-2014, 21:58
Doe ff foto's ;)
ewcaddymk1
03-01-2014, 22:04
:postpics: Doe ff foto's ;)
Ik elke keer enthousiast dit topic openen....gaat het nog steeds over die schijttelefoons :(
Ben ook wel benieuwd nu en niet naar de telefoons :)
Sven-GTI
05-01-2014, 11:02
Uploaden wordt lastig, m'n telefoon is gister naar de reparatie dienst gegaan :D
Lekker rustig nu even tijdelijk telefoonloos zijn :D
Wel een andere update, waarschijnlijk een setje Toyo R888 banden gekocht :thumbup:
Sven-GTI
05-01-2014, 12:48
Hier even een voorbeeld van de aanpassingen die nodig zou zijn geweest aan de carrosserie om met 18 inch te kunnen rijden:
(plaatje even gepikt van dutchbuild, kon zo snel geen foto vinden van een kaal carrosserie :D
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QVGIBD3D.jpg
En hier een foto van de wielkas van de kitcar bij JD:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-SVRDBZ4F.jpg
Het is lastig te zien, maar daar zijn ook hele stukken weggezaagd in de wielkas.
Hier heb ik eigenlijk vrij weinig zin in, en daarbij komt nog eens kijken dat mijn BBS RX504 velgen maar de helft wegen van de 18 inch. Dus beter toch maar op 17 inch rijden :D
Sven-GTI
06-01-2014, 16:33
Over de Toyo R888 waar ik het over had. Ik twijfel nog.
Ik zoek eigelijk iemand met veel ervaring in slicks/ semi-slicks. Ik hoor veel discussies over de compound onder een lichte auto (golf of andere hatchbacks) De één roept weer zachte compound, de ander zegt weer beter een medium compound...
Ik twijfel dus...
Om nou zomaar een hoop banden te kopen en te testen is ook weer zowat...
Dark Cooper
06-01-2014, 17:05
wat een werken
wordt echt bruut
eentje om te volgen
Greetz DC
Sven-GTI
06-01-2014, 17:19
Dank u :D
Mijn stijl is niet iets wat veel mensen in de VAG wereld waarderen heb ik vaak het idee. Het is niet allemaal 'clean' en 'OEM', bij mij staat performance voorop.
Hate it of love it. Ik houd van performance boven de looks :thumbup: :D
Ik hou er van dat iedereen die ze eigen ding doet :thumbup:
Maakt het forum zo leuk en voor iedereen wat ;)
Maar je gaat elke keer wel goed door dacht te werk ,gaat lekker zo.
Sven-GTI
06-01-2014, 17:44
Haha, ja dat krijg je als je weinig sleuteltijd hebt :D
'vroeger' was ik eigenlijk veel te impulsief, als ik iets dacht/wilde hebben. Dan lag het binnen een paar dagen in de garage. En dan pas ging ik nadenken :D
Nu neem ik overal rustig te tijd voor. Maar heb wel een deadline voor mezelf opgesteld. Het liefst wil ik de auto voor het einde van maart klaar hebben. Dus nog zo'n 3 maandjes de tijd :thumbup:
Dank u :D
Mijn stijl is niet iets wat veel mensen in de VAG wereld waarderen heb ik vaak het idee. Het is niet allemaal 'clean' en 'OEM', bij mij staat performance voorop.
Hate it of love it. Ik houd van performance boven de looks :thumbup: :D
Love it!
Me To!
Mooi project, 1 van de weinige golfje 3 die ik wel mooi vindt.
zeker ook de persoon die zegt Love it!
helaas krijg ik me zelf niet zover om mijn mk2 het circuit over te duwen
dan had ik het allemaal iets anders aan moeten paken vandaar dat ik zelf me toch voornamelijk op show richt
maar een keer een echte racer bouwen, staat zeker voor ooit nog op de wensen lijst :cool:
Sven-GTI
06-01-2014, 19:58
Een echte racer bouwen wil ik ook nog graag.
Wat mij erg aantrekt is een time-attack auto bouwen. Dit lijkt me echt super! Alleen gaat wel een hoooooop geld kosten :D
Even geen VAG, maar ik vind die time-attack auto van Janne Niska zoooooo bruut;
http://www.europeantimeattackmasters.eu/export/5b/5b3a33e2jgK7ps1XY.jpeg
Tsja...dat kost echt meer dan een paar jaarsalarisen denk ik...
Maar je kan ook gewoon met je Golfje meedoen met time-attack toch? Het hoeft niet altijd zo extreem en full-race. Als je maar lol hebt toch?
Sven-GTI
07-01-2014, 10:47
Zou wel erg vet zijn. Ben benieuwd hoeveel ik er zelf uit kan halen.
Zoals ik eerder al zei interesseert aërodynamica mij heel erg. (ik heb het ook een tijdje gestudeerd) en op circuitdagen zie ik vaak dat mensen die toch erg overschatten.
Een spoilertje erop en een splitter voorop, dat was het.
Maar om een splitter (en airdam) optimaal te laten werken zijn de vorm en eigenschappen van sideskirts weer erg belangrijk, evenals een goede diffusor aan de achterkant.
Ik ben al veel aan het rekenen en tekenen geweest en wil dit op mijn eigen golf gaan toepassen. (ook alles afneembaar) zodat ik daadwerkelijk de verschillen op het circuit kan ondervinden :thumbup:
jellehier
07-01-2014, 16:43
Al eens Nigel zijn topic op club gti gelezen? Erg interesant
Sven-GTI
07-01-2014, 17:18
Nope, heb je een linkje?
jellehier
07-01-2014, 19:41
Blijkbaar staat het topic daar niet meer op, waarschijnlijk door politics
http://www.northloop.co.uk/
Hier is ie wel nog te vinden
Naam Nige of NigeP
Sven-GTI
07-01-2014, 22:46
Dankzij 'jellehier' wat foto's gevonden van iemand die aërodynamica op zijn mk2 toepast.
Zoiets zijn de tekeningen en ideeën over mijn golf ook;
http://i20.photobucket.com/albums/b207/wh00sher/UK%20TRACKDAYS/Blyton18082012/WED_1650.jpg
boravariant1976
07-01-2014, 23:37
....
MartinW0527
10-01-2014, 18:06
Een echte racer bouwen wil ik ook nog graag.
Wat mij erg aantrekt is een time-attack auto bouwen. Dit lijkt me echt super! Alleen gaat wel een hoooooop geld kosten :D
Even geen VAG, maar ik vind die time-attack auto van Janne Niska zoooooo bruut;
http://www.europeantimeattackmasters.eu/export/5b/5b3a33e2jgK7ps1XY.jpeg
dat zijn die finnen toch?
dat ding was van t jaar de motorruimte van uitgebrand op zandvoort.
maar time attack is gewoon onzin, als je ziet dat die dingen met 800pk en 4wielaandrijving maar 4 seconden onder een saker met ouwe banden zitten, wat in principe een verouderde sportscar is, denk ik toch dat je niet goed bezig bent :D
maar goed, even ontopic
888 bandjes zijn voor wat betreft prijs/kwaliteit verhouding prima bandjes voor een trackday rijder.
Zo'n compressor op een 16v is echt wel dik trouwens, mooi gedaan :thumbup:
Sven-GTI
12-01-2014, 00:15
Ik denk dat ik die Federals eens ga proberen, goede prijs/kwaliteit als ik het zo overal lees.
Die banden zijn dan voornamelijk voor 'straatgebruik'. Ik wil een setje echte slicks (op andere velgen) voor circuitdagen dan.
Trouwens nog meer nieuws. Zojuist een bieding op Ebay gewonnen. Over een week of 2 ligt hier een Eaton M90 op de stoep :D
Zal wel een stuk beter lopen op mijn auto. Die m90 geeft bij 4000 toeren minder dan de m62 dezelfde prestaties als die m62. Bijkomend voordeel is dat die m90 ook veel lagere inlaattemperaturen geeft dan die m62 omdat hij veel 'rustiger' draait.
Daarnaast heb ik waarschijnlijk morgen ook een setje Audi TT remmen. De 312mm variant dus :thumbup: in combinatie met zimmerman schijven, setje goede remblokken erbij en dit zal een hele verbetering zijn :thumbup:
Sven-GTI
12-01-2014, 00:25
dat zijn die finnen toch?
dat ding was van t jaar de motorruimte van uitgebrand op zandvoort.
maar time attack is gewoon onzin, als je ziet dat die dingen met 800pk en 4wielaandrijving maar 4 seconden onder een saker met ouwe banden zitten, wat in principe een verouderde sportscar is, denk ik toch dat je niet goed bezig bent :D
Aan zo'n time attack ding zitten nog aardig veel regels en beperkingen. Dus velen compenseren dat door veel vermogen.
Want er zitten aardig veel regels aan de ophanging, carrosserie aanpassingen, bandenmaten etc. etc.
1:44.583 is toch aardig snel :D 800pk op 1170kg.
Het ronderecord van een Saker RapX is 1:46. (fabrieksaf) (door jeroen bleekemolen)
Nog geen 800kg en 'maar' 270 pk :D
Maar goed, zo'n auto is ook niet echt meer te vergelijk met een omgebouwde straatauto :D
t3fastbackt4
12-01-2014, 01:53
Dat zijn weer leuke updates dus!
Sven-GTI
23-01-2014, 14:22
Vandaag pakketje binnen gekregen :D
M'n compressor uit the USA :thumbup:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-AUHE8TLH.jpg
Mooie update. Ga je deze ook bewerken :D
Sven-GTI
23-01-2014, 14:52
Sowieso :thumbup:
De compressor is in goede staat, maar ik ga preventief toch alle lagers vervangen.
EnVeeZee
23-01-2014, 15:18
Nice! Benieuwd naar de resultaten!
Dokter D
23-01-2014, 22:16
Mooi Sven! Ben benieuwd hoe dit straks loopt!
Johan1982MK1
23-01-2014, 22:32
Nice! :thumbup:
Is dat goed te doen met die lagers e.d? Een 'normale' schroefcompressor zoals je ze in fabrieken ziet steekt heel erg nauw met de lager afstelling. Zal bij deze ook wel zo zijn denk ik?
Dit is een Roots compressor toch? Sowieso heeft die tussen de lobben meer speling dan een schroefcompressor.
Maar mooie update, wat zijn de specs van de blazer? :thumbup:
Sven-GTI
24-01-2014, 10:42
Met een voelermaat / micrometer is het niet zo heel moeilijk om zelf te doen :D
Specs zal ik even posten. Heb een aantal grafieken uitgetekend zodat je het verschil kunt zien tussen de M62 en de M90 :thumbup:
golf2 2.016v
26-01-2014, 16:06
Blijkbaar staat het topic daar niet meer op, waarschijnlijk door politics
http://www.northloop.co.uk/
Hier is ie wel nog te vinden
Naam Nige of NigeP
Heb net zijn hele verhaal op het forum even door gebladerd maar het is echt ongelovelijk wat hij alle maal stuk krijgt met een kleine 150 pk , echt niet normaal !!!
jellehier
26-01-2014, 17:10
Veel grip denk ik dan maar, en heel veel op de limiet rijden
golf2 2.016v
26-01-2014, 17:35
Veel grip denk ik dan maar, en heel veel op de limiet rijden
weet ut niet aan het einde heeft hij het bwel redelijk voor elkaar maar in het begin was de wegligging veer te zoeken , en denk ik dat het gewoon slecht onderhoud is . weet uit ervaring dat er idd veel scheurd en af breekt maar zoals hij , schijven en wiellagers achter elkaar stuk :confused: .
ik rij ook 2.03 op zandvoord dus niet echt langzaam , maar door gewoon netjes alles te onderhouden en na tezien na iedere x te hebben gereden heb ik nog maar een x stil gestaan tijdens een circuit dag.
Sven-GTI
28-01-2014, 07:46
Ook het hele topic aan het doorspitten geweest. Wel leuk dat hij zo'n hobby heeft waar z'n hele gezin aan meedoet haha :D
Ik stond er trouwens wel van te kijken hoeveel er stuk ging bij hem...
Trouwens nog een update. Deze jongen heeft naadloze stalen buizen gekocht voor een kooi :D
Ik had eigenlijk het idee voor een kooi alweer aan de kant geschoven, maar nu m'n auto toch volledig uit elkaar ligt en er veel laswerk aan zit... dan ook maar gelijk een kooi :D
Nog even een lijstje van mod's die nog gaan plaatsvinden:
-oliekoeler met thermostaat (al gekocht)
-312mm remmen voor (al gekocht)
-eaton m90 ipv de m62 (al gekocht)
-rolkooi lassen
-carrosserie aanpassen aan grotere wielmaat
-wielkasten aanpassen
-auto spuiten
-nieuw uitlaatsysteem met by-pass
-nieuwe inlaat + luchtfilter (meer koude lucht en stillere compressor)
-semi-slicks
-aerodynamische mods (airdam, splitter, sideskirts, diffusor, spoiler)
Ben benieuwd, vooral naar je inlaat en nieuw compressor. ;) Maar waarom wil je zo graag grotere wielen? Wat is de reden daarachter, dat je daarvoor je carroserie gaat aanpassen?
Sven-GTI
28-01-2014, 13:04
Ik ben alweer van het 18 inch idee af en terug naar 17 gegaan. (gewoon omdat dit in mijn ogen het mooist is onder een mk3) maar als ik daarop een band leg van bijv. 225/40. Zou voor straatgebruik makkelijk kunnen, maar op het circuit niet (bij flink insturen etc.)
Nu staat me auto natuurlijk ook aardig laag :D
Maar misschien kom ik met 17 inch wel weg door spoorverbreders te gebruiken. Dit moet ik komend weekend nog eens even helemaal gaan uitmeten :thumbup:
MartinW0527
31-01-2014, 16:13
Ik ben sinds ik dit topic heb gelezen me wat meer gaan inlezen over compressor ombouw.
Nu ben ik benieuwd, de compressor die je op dat plaatje liet zien, die komt van een gm 3800 oid af?
Met lange neus iig, ga je daar een korte voor opzoeken/maken?
En hoe heb je dat eigenlijk gedaan met die compressor over laten komen uit de USA qua invoeren?
Gewoon de invoerbelasting betaald, of heb je daar iets handigs voor?
Wil zelf dit jaar of volgend jaar eigenlijk ook wel iets met een compressor bouwen, vandaar mijn bovengemiddelde interesse :D
Specs zal ik even posten. Heb een aantal grafieken uitgetekend zodat je het verschil kunt zien tussen de M62 en de M90 :thumbup:
Dit al beschikbaar toevallig? :)
Sven-GTI
31-01-2014, 22:46
Ik heb je een PB gestuurd :thumbup:
Zometeen slapen, want morgenvroeg gaat deze jongen zo'n 20 meter naadloze stalen buizen kopen voor z'n rolkooi :D
Ga je er zelf een kooi in vouwen? Ik heb toch maar gekozen om een kooi te kopen.. kost ff geld maar heeft ook een certificaat en is waardevaster (tenzij je 'm krom rijdt ;))
Sven-GTI
31-01-2014, 23:13
Ik ga hem er zelf inlassen. Ik wil 'm heel uitgebreid en dan kost zo'n kooi behoorlijk veel geld om te laten doen :eek:
Ik kan nu van iemand via via via via een partij naadloze buizen kopen voor een zeeeeeeer scherpe prijs :thumbup:
Als ik bij Biesheuvel of ergens anders zo'n kooi moet laten maken die ik wil ben ik dik over de 1000 euro kwijt. + ik moet dan m'n vrijwel kale auto daar nog heenbrengen en ophalen.
Nu kan ik lekker op m'n gemakje m'n eigen kooi maken. Ik heb het KNAF/FIA handboek erbij en probeer zoveel mogelijk volgens die richtlijnen te werken :thumbup:
Klinkt goed! Ben erg benieuwd! Ik heb idd een kooi bij Biesheuvel besteld, van Sparco. Kost rond de 800 euris. Daar heb ik voor gekozen ivm tijdgebrek, ik wil dit voorjaar rijden ;)
Sven-GTI
01-02-2014, 00:28
Haha ja dat was ook mijn deadline, in maart het circuit op...
Denk niet dat ik dat nog ga halen :D
sciroccoGTII
01-02-2014, 09:42
Dan heb je aan 20m niet genoeg denk ik, zal sowieso wel 24m bedoeld worden dat zijn 4 lengtes. Ga als je m heel uitgebreid wilt maar van 5 of 6 lengtes uit. Ke houd ook reststukken over waar je niets mee kan houd daar rekening mee je last geen stukken buis aan elkaar. Hoofdbeugel 45/50mm?
MartinW0527
04-02-2014, 00:28
Daar kun je je vies op verkijken inderdaad, laatst ook nog een kooi in de crossauto van een maatje gelast, volgens knaf regelement en nog een beetje extra, ging maar zo 5 lengtes van 6m in.
Ik weet ook niet wat voor gereedschap je ter beschikking hebt, maar als dit de eerste keer is dat je het doet en je hebt alleen een hand bediend hydraulisch buigertje gaat het echt vies tegenvallen, is een stuk moeilijker dan het lijkt.
Hier in de buurt zitten er wel die voor +-300 ex materiaal een superstrakke kooi zetten. Voor mezelf, denk ik dat ik voor dat geld niet 3 dagen kan lopen martelen.
Ook even goed nadenken over hoe je de bovenkant gaat lassen trouwens.
Maar dat alles neemt niet weg dat het wel leuk is om te doen.
Veel succes ermee :thumbup:
Sven-GTI
04-02-2014, 13:37
Pijpen buigen is geen probleem, lukt me op de mm nauwkeurig :D
Heb nu 7 meter buis gebruikt om te buigen en in totaal 20cm overschot :thumbup:
3 meter voor de hoofdrolbeugel, en 2x 2 meter voor degene die langs je hoofd -> raam -> zo het dashboard ingaan naar beneden.
Owhja, heb trouwens 27 meter naadloos getrokken buis gekocht voor ... 70 euro ... :D
Had iemand gevonden die nog een partijtje in z'n schuur had liggen wat ik voor een prikkie kon overnemen :thumbup:
Zagen er nog als nieuw uit, niet eens vliegroest of wat dan ook :thumbup:
Zal straks even wat foto's uploaden
golf2 2.016v
04-02-2014, 16:59
Heb in dat frame van mij zo,n 30 m rond 40 en 18 m rond 30 zitten .
allemaal chroom pijp .
was ook voor mij de eerste keer , en ja viel me nog best wel een beetje tegen in het begin .
Maar gaande weg ging het steeds beter , heb het nu helemaal door .
als deze klaar is ik er zeker nog eentje bouwen op bassis van een golf mk 4.
susses met je project , erg leuk om te volgen :thumbup:
sciroccoGTII
04-02-2014, 21:30
Even een tip om de bovenkanten af te lassen, zet eerst de kooi erin, in de bodem waar de voetplaten/pijpen uitkomen gat boren, dan kin ke de kooi naar onder laten zakken om de bovenkant af te lassen. Hierna pas de voetplaten monteren en lassen. En de gaten weer met een schijfje dichtlassen.
Sven-GTI
05-02-2014, 19:43
Weer even wat foto's :D
M'n 312mm schijven :thumbup:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-8DO6OD8J.jpg
De 18inch velgen die helaas niet passen...
Dit is nog maar halve stuuruitslag..
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ECEQKBOO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-OYFVM7DZ.jpg
Even een mal van hoe de nieuwe wielkassen gaan worden :thumbup:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-FWPNLVCB.jpg
De hoofdrolbeugel (staat er los in, dus leunt tegen m'n stijl aan, vandaar dat hij niet in het midden staat :D)
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-PJIWVQFW.jpg
Owhja, als je goed kijkt zie je m'n verhoogde schakelmechanisme nog :D
Eindelijk foto`s! Lekker bezig Sven:) Ben benieuwd naar de wielkasten als ze klaar zijn :thumbup:
sciroccoGTII
05-02-2014, 22:11
Mooi, hoofdbeugel komt wel wat hoger toch? Ik bouw ze altijd strak tegen het dak aan. Op dr manier dat ik het hierboven zei.
Sven-GTI
06-02-2014, 09:24
Ja dat wel, hij staat los tegen m'n stijl te rusten. Op de foto lijkt de passing zo heel slecht.
Maar ik heb beugel wat korter afgezaagd omdat er nog verstevigingen aan het carrosserie gelast moeten worden waar deze opkomt.
Owhja, ik behoud ook m'n elektrisch schuif/kanteldak :D dus de rolbeugel komt wel iets lager dan bij een normaal dicht dak :thumbup:
Begint aardig vorm te krijgen!
MartinW0527
06-02-2014, 17:05
Ziet er wel strak uit zo!
Buizen heb je ook wel mooi goedkoop zo :)
Sven-GTI
24-02-2014, 18:30
Weer even een update :D
Eerste wielscherm aangepast. Is nog niet klaar, er komt aan de achterkant nog een luchtuitlaat en nog wat kleine modificaties.
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-LGRE7PCB.jpg
Hier even met de 18inch wielen eronder gepast :D
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-V6RF4BEA.jpg
Rolkooi begint ook al vorm te krijgen:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-SJEJSREK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-UHKNSHXU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-UGXRD4IG.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-AXG3K7TN.jpg
Al met al begint het ergens op te lijken. Rolkooi wil ik volgende week helemaal aflassen en spuiten. Hij is nog niet klaar, komt achterin nog een kruis in en nog meerdere verstevigingen.
Dan nog alle andere wielkassen aanpassen en dan kan ik de auto van een nieuwe kleur gaan voorzien.
Daarna komen nog de overige aanpassingen;
Diffussor en splitter, oliekoeler, grotere remmen, andere uitlaat etc. etc. :thumbup:
Ja howla, dit gaat extreem worden.
Mooi werk aan de wielkasten :thumbup:
Sven-GTI
24-02-2014, 19:22
Ziet er nu nog niet uit, maar ik zie in m'n hoofd het totaalbeeld :D
Als straks alles is strakgezet en gespoten... :thumbup: :thumbup:
Respect voor je werk, maar zonde van een 20 Jahre. Succes verder!!
Wat een laswerk, heel mooi!
Sven-GTI
24-02-2014, 22:29
Spatborden zijn nog gepuntlast :D Van binnenuit las ik ze helemaal af, dan even strak zetten en spuiten maar :D
erg gaaf sven.hoeveel cm zit er bij aan ivm origineel?
Emiel-64
25-02-2014, 00:04
Dat is eens een keer heel wat ander laswerk als dat je aan de gemiddelde mk3 ziet gebeuren....
Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
Succes
Yess fotoos!
Ziet er erg gaaf uit!
VdubMKII
25-02-2014, 16:19
Word dik zo, knap werk!
superbeast
25-02-2014, 18:47
ziet er goed uit, word een leuke racer :thumbup:
martiepartie
25-02-2014, 19:14
Ge wel dig !!!! Mooi stukje Out of the box werk.
Ziet er goed uit allemaal :thumbup:
Black Devil
25-02-2014, 21:33
Knap gedaan, niet echt mijn ding maar voor hetgeen wat jij ermee wilt is hij super!
knarfmk1
25-02-2014, 22:44
Goed bezig, kooi zit er ook strak in!
Sven-GTI
25-02-2014, 22:52
Allemaal bedankt voor de positieve reacties! :thumbup: :D
Dokter D
25-02-2014, 23:01
Damn! Het beest is los!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.