View Full Version : 20-jahre 16v GTI + Compressor
Allemaal bedankt voor de positieve reacties! :thumbup: :D
graag gedaan kerel,maar ik wil nog wel even weten hoeveel cm er per kant bij aan zit zo :D
Sven-GTI
26-02-2014, 22:16
Owhja haha, das waar ook :D
Om precies te zijn 5,5cm per kant. Op de foto's lijkt het vele malen meer misschien, maar dat komt door de vorm, hij is niet alleen breder, maar hij heeft ook veel meer veerweg gekregen.
En die 5,5cm extra is gemeten vanaf het breedste punt (dus origineel bovenaan het spatbord)
Aan de voor en achterkant van het originele spatbord minimaal 10cm bij gekomen, dat komt omdat bij de originele vorm het wiel voor en achter 'bloot' ligt.
Owhja haha, das waar ook :D
Om precies te zijn 5,5cm per kant. Op de foto's lijkt het vele malen meer misschien, maar dat komt door de vorm, hij is niet alleen breder, maar hij heeft ook veel meer veerweg gekregen.
En die 5,5cm extra is gemeten vanaf het breedste punt (dus origineel bovenaan het spatbord)
Aan de voor en achterkant van het originele spatbord minimaal 10cm bij gekomen, dat komt omdat bij de originele vorm het wiel voor en achter 'bloot' ligt.
duidelijk :thumbup:
Sven-GTI
26-02-2014, 22:23
Het lijkt weinig, maar het schijnt dat een spoorbreedte die (in totaal dus 11cm) breder is, behoorlijk merkbaar is in wegligging.
We gaan het meemaken :D
Die 18 inch die eronder zitten. (zitten uiteraard met adapters gemonteerd) en vallen 'net' binnen de kas en lopen maar 3mm van m'n stelring van het schroefset :D
sciroccoGTII
26-02-2014, 22:33
Dat weet ik wel zeker dat je dat gaat merken, ik heb mn scirocco vooraan per kant 5cm breder op het spoor gezet als achter stuurt 10x zo strak in het spoor.
Sven-GTI
26-02-2014, 22:37
In combinatie met een hele stijve carrosserie gaat dit wel lekker rijden dacht ik zo :D
Achterkant moet ik nog doen en ik twijfel hoe breed, lijkt me wel mooi als deze iets breder is dan voor...
Al is het maar 1cm per kant.
Spoorbreedte voor breder houden dan achter, dat stuurt het beste zeker met een vaste achteras.
Sven-GTI
27-02-2014, 21:57
Nu vroeg ik me nog iets af, misschien dat iemand het weet.
Ik ben op zoek naar grote stickers. Voornamelijk reclame van banden/tuningspul etc.
Zoals bijvoorbeeld zo'n grote raamsticker van Toyo Tires.
Nu zijn die overal wel te koop voor een hoop geld... maar ik zoek ze eigenlijk gratis :D Ik breng immers gratis reclame met die stickers op een auto :D
vwjohnny
27-02-2014, 22:50
Mocht je stickers over houden ik houd me aanbevolen ;)
Gewoon even wat mailtjes sturen naar importeurs/fabrikanten Sven!
Sven-GTI
08-03-2014, 00:40
Zo dat helpt :D
Heb een aantal mailtjes gestuurd naar verschillende fabrikanten en importeurs. En ik heb nu al een aantal 'sponsor dozen' binnen. Vol met stickers, petjes, kalenders, emblemen voor race-overal etc.. :D
Zal morgen even wat foto's uploaden, dus golf is namelijk al een heel stuk verder :thumbup:
De kooi is helemaal af en het interieur zit er al bijna terug in. Verder zijn de andere wielkasten ook al aardig klaar :D
Ben alleen stiekem nog op zoek naar een setje vaste kuipstoelen en 4 / 5 of 6 punts gordels :D mits het budget het toelaat....
Sven-GTI
08-03-2014, 09:35
Hier wat nieuwe pics:
Hier alvast een van de sponsor-pakketjes :D
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-GLNWEHQN.jpg
De rolkooi zo goed als af :thumbup:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-S37PZ8CU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-3OBKBM3I.jpg
De buitenkant begint al ergens op te lijken. Heb geen foto's meer gemaakt dat de zijkant vrijwel af is. Hopelijk zo snel mogelijk strak zetten en spuiten :D :D
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-8HB6C7K6.jpg
t3fastbackt4
08-03-2014, 13:51
Komt er erg goed uit te zien.
Top!
MartinW0527
09-03-2014, 10:39
Netjes allemaal hoor :)
Ziet er stoer uit Sven :thumbup:
wat voor kuipstoelen komen erin? Of heb je dat al ergens vermeld? Setje GT3RS stoelen lijken me wel dik staan :D
Sven-GTI
09-03-2014, 13:34
Ik heb nog geen kuipstoelen op het oog.
Het liefst zoek ik ze 2ehands, maar heb nog niet echt iets kunnen vinden :D
Nieuwe goede kuipstoelen zijn niet bepaald goedkoop....
ArjanV hier op `t forum had volgens mij nog een leuk setje liggen
Hallo Sven,
Ik heb je hele topic door gelezen mooi wat je aan het maken bent en ik heb een klein vraagje ik zie je verbreed staal op de grond liggen gespoten en wel maar eigenlijk geen foto van toen ze er onder zaten heb je nog een foto van de zijkant??? :thumbup:
Hey Sven, ik heb nog wel een setje 4 punts Schroth liggen met oprolautomaat. Blauw met gele letters.
Goed bezig verder!
MartinW0527
23-03-2014, 15:54
Ik heb nog geen kuipstoelen op het oog.
Het liefst zoek ik ze 2ehands, maar heb nog niet echt iets kunnen vinden :D
Nieuwe goede kuipstoelen zijn niet bepaald goedkoop....
beetje die honda verkoopgroepen op facebook in de gaten houden, daar wordt nog wel eens mooi spul voor goede prijzen verkocht
jellehier
23-03-2014, 15:59
Begrijpelijk daar is niet de vw community bezig de prijzen veel te hoog te maken omdat ze maar gewoon betalen wat een paar mafketels denken dat het het waard is :P ;)
http://link.marktplaats.nl/m789180191 had deze mooi opgehaald als ik sven was
Sven-GTI
23-03-2014, 23:31
Zijn inderdaad wel mooie stoeltjes :D
Ik zit alleen erg mee in m'n maag dat ik nu originele 20 jahre stoelen heb...
Aan de ene kant zonde om eruit te halen, maar stevig zitten vind ik ook belangrijk :D
Wat zouden die 20 jahre stoelen opleveren? Eventueel compleet met achterbank? En alle rode gordels. Want ik zie die vaak voor aardig hoge prijzen te koop staan.
Zit stoelverwarming en airbags in de stoelen..
Heb destijds een kuipstoel gezien waar ze de stof van de edition in hebben gemaakt. Wel lekker custom met betere zit maar oogt toch ook nog een beetje origineel...
Sven-GTI
25-03-2014, 13:37
Ik twijfel nog heel erg. De auto wordt namelijk ook nog gebruikt voor straat. En ik zal geregeld in de auto zitten voor stukken van 150km of langer....
Ben bang dat ik dan snel spijt ga krijgen van vaste kuipstoelen qua comfort.
Ik twijfel dus nu:
1. vaste kuipstoelen met 5 punts gordels
2. orginele recaro kuipstoelen met 4-punts gordels
Ik twijfel nog heel erg. De auto wordt namelijk ook nog gebruikt voor straat. En ik zal geregeld in de auto zitten voor stukken van 150km of langer....
Ben bang dat ik dan snel spijt ga krijgen van vaste kuipstoelen qua comfort.
Ik twijfel dus nu:
1. vaste kuipstoelen met 5 punts gordels
2. orginele recaro kuipstoelen met 4-punts gordels
Kuipstoeltjes met een rugverstelling is inderdaad wel fijn Sven! Ik heb in de Golf een setje Jamex stoelen die heerlijk zitten.
http://farm8.staticflickr.com/7274/7420977196_3e6d28c587_c.jpg
Tijdens de Carbagerun hebben we 6 dagen 4000km gereden zonder een centje pijn! Maximaal steun en comfort :thumbup:
MartinW0527
07-04-2014, 22:17
nog updates? :)
Sven-GTI
08-04-2014, 08:02
Ja binnenkort hoop ik :P De laatste tijd druk met tentamens.
Daarnaast ben ik bezig geweest mijn motor weer zomer klaar te krijgen :D
Er komen wel een aantal updates, heb per toeval weer wat mooi spul weten te kopen:
-snap off stuurwielnaaf
-3 inch 6 punts gordels
-hitteband voor m'n uitlaat
-y-stuk met elektronische klep voor de uitlaat (zodat ik gewoon een stille uitlaat eronder kan en wanneer nodig de boel kan open zetten :D)
Verder zit het hele interieur er zo goed als in :thumbup:
Nu moet alleen de buitenkant nog en wat andere dingetjes:
-de rest van de spatborden doen
-diffusor en splitter op maat maken
-uitlaat er weer onder
-oliekoeler een plaats geven en aansluiten
-dichte luchtfilterkast maken
-auto spuiten en onderkant tectileren
Daarnaast nog wat kleine dingetjes monteren etc. :D
Wouter42
08-04-2014, 08:36
Zo'n uitlaat moet ik ook hebben. :D
Sven-GTI
08-04-2014, 10:05
Even een voorbeeldje van google:
http://img.alibaba.com/img/pb/514/565/676/676565514_844.jpg
Aan de ene pijp komt gewoon mijn originele middendemper etc. Zodat m'n auto superstil is. Aan de andere pijp komt een kleine demper, verder niets. :thumbup:
Mietje..gewoon niets aan dat stukje maken waar die klep in zit :D
Hahah.. sidepipe :thumbup:
Sven-GTI
08-04-2014, 10:43
Mietje..gewoon niets aan dat stukje maken waar die klep in zit :D
Ja precies, zat er ook al aan te denken om vanuit daar gewoon een sidepipe te maken :D ergens net achter m'n voorwiel ofzo :P
Sven-GTI
08-04-2014, 11:00
Owhja, trouwens ook een uitlaatgas temperatuurmeter en een oliedrukmeter gekocht :thumbup: Altijd handig om te weten :P
Nu heb ik straks:
-Turbodruk
-A/F ratio meter
-Oliedrukmeter
-Uitlaatgas temperatuurmeter
-Olietemperatuur meter
:thumbup:
Zou dat niet doen. Haha. Veel te veel herrie. Wordt je zo van zandvoort geplukt.
Mooi hoor!
P.s. welke studie doe je eigenlijk?
Sven-GTI
10-04-2014, 14:47
Ik studeer rechten nu. Is heel wat anders dan de vliegtuigtechniek wat ik hiervoor heb gedaan :D
Ik wil nog niet te enthousiast worden... Maar mijn motorblok gaat misschien ook aangepast worden :D
Heb namelijk een mooi bod gehad op mijn Eaton ombouw, dat geld zou ik kunnen gebruiken voor een turbo ombouw :D
In principe is mijn blok daar helemaal klaar voor, moet alleen een turbo-spruitstuk, turbo, uitlaat aanpassen en wat kleine dingetjes doen. Maar verder is het blok er weer klaar voor denk ik :D
Alleen dat zit ik met het volgende... Wat voor turbo, ik denk aan een GT2871? Wat voor spruitstuk, gietijzer of zelf eentje lassen van RVS? en nog meer van die kleine vraagjes...
MartinW0527
13-04-2014, 12:26
Lekker met de compressor door doen joh :)
Sven-GTI
13-04-2014, 15:42
Ik twijfel heel erg, want ik wil meer vermogen maar weet nog niet wat ik daarvoor allemaal moet aanpassen.
Sommigen rijden gewoon met originele zuigers en drijfstangen tot 370pk.
Anderen zeggen weer dan 300pk de max is van de originele drijfstangen en zuigers...
Nu kan ik wel aan een setje S2 zuigers komen, maar drijfstangen weet ik niet of ik die dan ook moet vervangen?
Johan1982MK1
13-04-2014, 15:56
S2 zuigers passen niet in de abf. Boring van de abf is groter. Het verbaasd mij zowieso dat zon blok uberhaupt nog heel blijft met standaard internals en 300pk :D
Sven-GTI
13-04-2014, 16:16
S2 zuigers zijn 81mm dan zeker? Ik dacht namelijk dat ze ook 82,5mm waren.
Ik ben weleens benieuwd wat nu ongeveer veilig is qua vermogen. Want een vriend van me had vroeger 340pk en 390NM met z'n 1.8 16v KR.
Originele drijfstagen en zuigers, compressie verlaagd met een dikkere koppakking.
Heeft zo'n 60.000km mee gereden (en niet bepaald rustig) totdat dat ding in puin werd gereden.
Johan1982MK1
13-04-2014, 16:18
Ja gaat raar :O
Ik verbaas me daar echt over. Zijn echt sterk dan die blokken damn..
Boring scheelt idd 1.5mm
Ik zou ook lekker de compressor houden. Compressor-power is toch anders dan turbo-power.
t3fastbackt4
14-04-2014, 09:50
Dat is zo.
Compressor koppel curve komt geleidelijk en blijft een mooie lijn.
Turbo koppel curve komt ineens erin en word daarna of nog meer of minder.
En door die turbo koppel curve kunnen de internals van je motor behoorlijk snel kapot gaan.
Zeker als het nog origineel is.
Sven-GTI
14-04-2014, 10:43
Ja dat is ook weer zo, maar ik zal toch aan nieuwe zuigers en drijfstangen moeten denken als ik meer vermogen wil...
En dan kan ik net zo goed gelijk voor veeeel meer vermogen gaan. Want met een compessor kom ik op een 4 cilinder op een gegeven moment niet verder meer. + dat een turbo vele malen stiller is dan een compressor. Het is de bedoeling om er ook nog gewoon mee op straat te rijden.
Ik twijfel heel erg dus ga op m'n gemak eerst de voor- en nadelen tegen elkaar opwegen voordat ik een beslissing neem.
Sven-GTI
14-04-2014, 10:51
Ik zit er zelfs aan te denken om dit blok compleet te verkopen. Helemaal plug & play.
Maar alleen wanneer er serieuze interesse is.
t3fastbackt4
14-04-2014, 11:29
De enige kompressor die nog meer geluid kan maken is de lysholm.
Verder zijn ze naar mijn weten een stuk stiller.
Over de turbo heb je gelijk daar ga je veel meer pk's mee winnen.
De duitsers halen uit een 2.0 16v blok 1000pk.
Dat heb ik nog niemand met een kompressor zien doen.
Je blok zou ik wel houden, je weet nu wat je hebt en niet wat je koopt.
jellehier
14-04-2014, 11:47
Maar je wilt ermee op circuit rijden
Dan heb je geen 1000 PK nodig
Veel belangrijker is dan wat voor vermogen je hebt en hoe het op de weg gezet wordt
Ik denk dat een compressormotor prettiger rijd op het circuit omdat je geen past hebt van lag en direct van onderuit koppel en power hebt, maar dat ligt denk ik ook heel veel aan je rij stijl
En ik heb er eerlijk gezegd geen ervaring mee
Sven-GTI
14-04-2014, 12:21
Wooow, ik krijg net een idee. Waarom geen turbo erbij plaatsen? :D
Vermogen en hoop koppel onderin, veel vermogen in hogere toeren, geen last van lag :thumbup:
Denk dat je beter zo kan blijven rijden Sven....óf alleen een turbo erop en safe laten afstellen. Roy Koenen is niet voor niets terug gegaan naar 1.8T ipv 1.8T/G60 toen hij z`n Golf ging ombouwen naar tracktool.
Sven-GTI
14-04-2014, 13:54
Daar heb je ook weer gelijk in ja. Het probleem is dat dit allemaal te langzaam gaat.
Ik ben nu eenmaal gek op snelheid en op m'n golf. Dus die 2 dingen zou ik graag combineren :D
Maar je moet ook een grens trekken, dadelijk ga je nog super veel veranderen en erbij steken en loopt die uiteindelijk kapot.
Weg al je centen.
Ik zou echt zo blijven rijden en geen turbo erbij steken
EnVeeZee
14-04-2014, 15:00
Het probleem is dat dit allemaal te langzaam gaat.
Dat gevoel gaat eigenlijk nooit over, gok ik zo :D
Vind het persoonlijk al heel wat dat je zoveel vermogen intensief kan gebruiken met een decompressie plaat, zou er zelf niet meer uit durven trekken.
Daar heb je ook weer gelijk in ja. Het probleem is dat dit allemaal te langzaam gaat.
Ik ben nu eenmaal gek op snelheid en op m'n golf. Dus die 2 dingen zou ik graag combineren :D
Denk dat je met dit vermogen toch behoorlijk feest kan hebben op het circuit? Vermogen is leuk, maar `t moet allemaal wel een beetje handelbaar blijven.
Sven-GTI
14-04-2014, 15:49
Snelheid is verslavend he :D
Vind zelfs een Yamaha R1 al langzaam :screwy:
g-loudertje
14-04-2014, 22:36
Snelheid is verslavend he :D
Vind zelfs een Yamaha R1 al langzaam :screwy:
Rechtuit wordt alles 'langzaam' ;)
Sven-GTI
14-04-2014, 22:45
Ja ok, maar ook in bochten :p steeds maar sneller.
Mijn banden van m'n motor zijn ook supersnel versleten net zoals de kneepads op m'n pak :D
Maar op t circuit is natuurlijk een heel ander verhaal. Daar gaat t niet om al die power. Alleen op straat is dat wel leuk, dat je aardig wat auto's het nakijken kan geven.
Je kunt voor circuit gebruik beter je geld in een goed onderstel steken. Ik heb voor een standaard (okay, alleen gechipt) recht toe recht aan ABF motor gekozen. Easy, betrouwbaar en het fun-gehalte is niet minder, vind ik dan :tongue: Goede remmen, stoelen, gordels, schroefset, PU-bussen, oliekoeler en allerlei andere zaken die rond de auto hangen kosten bij elkaar opgetelt ook veel geld... vergis je daar niet in ;)
Sven-GTI
15-04-2014, 08:55
Ja daar heb je ook gelijk in.
Wat ik al heb:
Goed schroefset
Rolkooi
Stabilisatoratangen voor en achter
Veerpootbrug voor en achter
Betere remmen (Audi TT)
Oliekoeler
6-punts gordels
Stoelen twijfel ik nog tussen vaste kuipen of de originele recaro's
Aerodynamica (splitter, diffusor, spoiler)
Wat nog moet:
Camberplates
Pu bussen
Setje slicks
Stel goede remblokken en remolie
En nog wat klein spul hier en daar.
Wat ik nog graag wil maar aardig duur is: een goede sper.
Dus mocht iemand er nog eentje hebben liggen... :D
Jelle-Mk1G60
15-04-2014, 11:05
voor een sper moet je eens kijken naar wavetrac, die kunt je zo op je versnellingsbak code bestellen en gewoon inbouwen, en ze geven er levenslange garantie op!
Sven-GTI
15-04-2014, 11:53
Ja ik zoek liever een goede gebruikte :D
Een sper is namelijk niet heel goedkoop. Al snel 1000 euro of meer....
Dub-Detail
15-04-2014, 13:16
Een Peloquin sper is niet gek duur.
€875,- in de BTW.
Gr, Pim
Bluepower
15-04-2014, 13:31
Beter idd een Peloquin halen, bij Quaife moet je nl ook nog een bijbehorende boutenset kopen a 150 euro..
+ dat een turbo vele malen stiller is dan een compressor. Het is de bedoeling om er ook nog gewoon mee op straat te rijden.
Dit kan je (deels) oplossen door de gasklep voor de compressor te plaatsen, icm een bypass om de compressor heen.
richard-polo
15-04-2014, 17:34
Zoiets als dit.
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/umbau.jpg
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/kompressor.jpg
Ook een leuke optie om ze alle 2 te plaatsen :D
Sven-GTI
15-04-2014, 17:36
Ja daar dacht ik ook al aan :D haha.
Maar ik heb al een manier om die compressor een heeeeel stuk stiller te krijgen. Een dichte luchtfilterbak en de afblaas van de G60 gasklep ook naar die luchtfilterbak. Dit scheelt heel erg veel geluid.
En over zo'n diff. Ik vind 875 euro nog steeds erg veel geld voor een student met enkel een bijbaan :D
Voor dat geld kan ik veel andere leuke dingen voor m'n auto kopen :D
Johan1982MK1
15-04-2014, 17:51
Zoiets als dit.
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/umbau.jpg
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/kompressor.jpg
Ook een leuke optie om ze alle 2 te plaatsen :D
Damn... :eek:
Ik heb laatst 2 (verschillende) sperren gekocht. Eentje is een LSD, over de andere sper heb ik nog niet veel kunnen vinden. Ik zal wel eens foto's maken en naar je doorsturen, misschien heb je er iets aan (en is geinig voor weinig) :)
Sven-GTI
15-04-2014, 22:21
Ik kijk uit naar je PB :D
MartinW0527
18-04-2014, 21:35
Als je maar geen OBX koopt, dat is echt bende, kun je elke 500km reviseren, als ie dan niet al kapot is.
Maar ik zou wat meer geld in je onderstel steken, een 3 weg afstelbaar veersysteem wat goed is afgesteld, goed uitwegen en uitlijnen, doet echt enorm veel met een auto.
Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Voordat je dik door de 300pk gaat kun je dat beter eerst overwegen, anders maak je met dat vermogen geen snelle(re) tijden.
Sven-GTI
19-04-2014, 08:48
Het hogere vermogen wilde ik in eerste instantie niet voor t circuit maar voor op straat. Ik kan het slecht hebben dat ik er uitgereden wordt :D
Ik merkte de laatste keer op Zandvoort al dat ik met dit vermogen vaak op t rechte stuk heel wat auto's voorbij gingen, die mij even later bij het aanremmen en de bochten weer 10x zo hard voorbij kwamen :D
Een extra set velgen heb ik al waar ik slicks voor wil kopen. Alle onderstelrubbers moeten nog vervangen worden door PU. Stabilisatorstangen voor en achter heb ik al. Veerpootbruggen voor en achter zitter er al op.
Voor wil ik nog een set camberplates.
Ik ben alleen nog op zoek naar goede remblokken maar weet nog steeds niet echt wat ik nu wil...
EBC Yellowstuff
Ferodo's?
Hawk?
Ik kan tot nu toe ook niet heel erg veel concrete prijzen voor mijn auto..
Herm Schreurs
19-04-2014, 09:37
Het hogere vermogen wilde ik in eerste instantie niet voor t circuit maar voor op straat. Ik kan het slecht hebben dat ik er uitgereden wordt :D
Ik merkte de laatste keer op Zandvoort al dat ik met dit vermogen vaak op t rechte stuk heel wat auto's voorbij gingen, die mij even later bij het aanremmen en de bochten weer 10x zo hard voorbij kwamen :D
Een extra set velgen heb ik al waar ik slicks voor wil kopen. Alle onderstelrubbers moeten nog vervangen worden door PU. Stabilisatorstangen voor en achter heb ik al. Veerpootbruggen voor en achter zitter er al op.
Ik ben alleen nog op zoek naar goede remblokken maar weet nog steeds niet echt wat ik nu wil...
EBC Yellowstuff
Ferodo's?
Hawk?
Hey Sven,
Leuk dat je er steed meer schik inkrijgt. Maar als je gaat ombouwen naar meer vermogen kom je steeds meer andere problemen tegen. Met het risico dat je steeds minder gaat rijden omdat je moet ombouwen/vervangen.
Ik zou je echt aanraden om de motor betrouwbaar te houden en je meer te focussen op:
- veiligheid
- remmerij (en dan niet alleen schijven en blokken)
- onderstel
- gewicht en verdeling
- kennis en rij-ervaring
Maar dat is uiteraard aan jezelf, als je naar een turbo setup wilt zou ik sowieso naar een standaard blok gaan als 20vt, tfsi of tsi en die veilig laten.
Hey Sven,
Leuk dat je er steed meer schik inkrijgt. Maar als je gaat ombouwen naar meer vermogen kom je steeds meer andere problemen tegen. Met het risico dat je steeds minder gaat rijden omdat je moet ombouwen/vervangen.
Ik zou je echt aanraden om de motor betrouwbaar te houden en je meer te focussen op:
- veiligheid
- remmerij (en dan niet alleen schijven en blokken)
- onderstel
- gewicht en verdeling
- kennis en rij-ervaring
Maar dat is uiteraard aan jezelf, als je naar een turbo setup wilt zou ik sowieso naar een standaard blok gaan als 20vt, tfsi of tsi en die veilig laten.
:iamwithst
Idd! Ik sluit me hier volledig bij aan!
Maar waar woon jij dan? Dat je overal eruit gereden word?
Ik denk dat dat een beetje te maken heeft met volwassen worden dat je je daar niet aan stoort.
Sven-GTI
19-04-2014, 12:55
Maak niet zoveel uit waar ik ben, ik kom altijd wel een porsche, bmw M / audi S / RS tegen waar ik het niet van kan winnen...
Ik denk dat ik me daar de rest van m'n leven aan zal storen :D
Het liefst zou ik echt een bloedsnelle auto bouwen maar daar heb ik gewoon het geld niet voor.
Sommigen hier vergeten misschien dat ik maar een arme student ben en dit alles moet bekostigen met een bijbaantje... Ik ben al lang blij dat ik überhaupt een auto kan betalen. Ik moet daar ook echt hard voor werken..
Dub-Detail
19-04-2014, 13:27
EBC Yellowstuff
Ferodo's?
Hawk?
Ik rij nu met 280mm schijven, wilwood 4 zuiger tangen en ds3000 blokken.
Dat remt als een gestoorde.
Ook in straat verkeer prima te doen.
Nu heb ik een upgrade naar grotere schijven liggen. 312mm. Dat ga ik binnenkort pas maken.
Zo'n set-up kost niet de wereld en remt goed.
Sven-GTI
20-04-2014, 19:43
Ik heb nog eens een vraag. Ik wil eigenlijk alle rubbers van het onderstel vervangen door PU (of in ieder geval beter dan die originele rubberen)
Hier bestaan toch vast wel meer merken in dan Powerflex? Want dat is vaak de enige die je voorbij ziet komen. Zijn er wellicht andere (goedkopere/betere etc.) merken?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik van Powerflex altijd gemengde verhalen hoor. Vooral over de pasvorm die niet altijd even goed is..
superbeast
20-04-2014, 19:46
Ikzelf heb Prothane, zit er nog niet onder gaat binnenkort gebeuren.
maar zit er goed uit en is knalhard
weet alleen de prijzen niet voor een mk3.
dit zou goedkoper moeten zijn dan powerflex
Sven-GTI
22-04-2014, 16:11
Ben benieuwd naar ervaringen. Een complete prothane kit kost ongeveer 1/3 van een complete powerflex kit...
Verder twijfel ik nog over verstelbare toplager / uniballs. Ik wil ze graag, maar hoor veel spookverhalen over dat ze zeer snel slijten en dat je binnen no time speling hebt wanneer je deze gewoon voor straatgebruik hebt. (door klinkerwegen, drempels etc..)
Sven-GTI
08-05-2014, 14:33
Hierbij een kleine update, helaas door drukte gewoon geen tijd om aan m'n auto te werken.
Probleem is dat ik zo'n 140km van m'n garage vandaan woon. Dus even een uurtje of 2 sleutel 's avonds zit er gewoon niet in.
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-KRPKCIKT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QCQG3PQC.jpg
golfje_295.000
08-05-2014, 15:32
nice....
echt retedik
Dat ziet er gaaf uit Sven!
rondekker1983
08-05-2014, 18:59
140 km verder sleutelen :eek:
Maar bij claus von essen ken je ook pu bussen voor je onderstel halen. Stuk goedkoper en ik hoor goeie verhalen erover.
Dokter D
08-05-2014, 19:02
Ziet er goed uit Sven!
Sven-GTI
08-05-2014, 20:23
140 km verder sleutelen :eek:
Maar bij claus von essen ken je ook pu bussen voor je onderstel halen. Stuk goedkoper en ik hoor goeie verhalen erover.
Dat zijn de pu bussen van Prothane :D
Denk dat ik die maar ga bestellen :thumbup:
Ja m'n ouders hebben een lekker ruime garage dus je moet wat he :D
ziet er dik uit Sven :thumbup: . Met die rubbers rijd ik ook. Bevalt me heel goed.
Golf3-20vt
08-05-2014, 21:40
Wat voor voorbumper ga je erop hangen, ik heb nog een rieger rs bumper liggen, als je interesse hebt? Ik wil m ruilen tegen een kratje pils
g-loudertje
09-05-2014, 05:03
Ruig!
Wat een dik apparaat is dit aan het worden zeg :D
Ik heb ook die set van claus von essen onder de MK1 ,rijd goed al heb ik er nog maar 40km op zitten :D
Ik heb wel het gevoel dat als de auto stationair staat te draaien hij wat gevoeliger is voor trillingen over al door de stuggere bussen.
renshoff
23-06-2014, 21:06
En Sven, al weer wat verder met de golf ? :D
Sven-GTI
24-06-2014, 09:11
Ik ben de laatste weken/maanden echt extreem druk met school en al weken lang niet thuis geweest :D
Maar over 1,5 week heb ik zomervakantie en dan wil ik hem klaar maken. De deadline is eigenlijk gesteld dat ie vóór augustus klaar is :thumbup:
Ondertussen is ie al wel van de brug af en ben ik wat laatste stukken aan de rechterkant aan het kopiëren van de linkerkant. Ook ben ik al aan het plamuren geweest en aan 1 kant de nieuwe kassen tectyleren :D
Nu zoek ik eigenlijk ook nog iemand die Keskin KT2 velgen wil ruilen :D, want ik heb nu 9,5j rondom en ik wil voor 8,5j. Dus als je iemand weet die 8,5j rondom heeft en wil 2 velgen wil ruilen....
Of iemand moet een goed bod doen, ik heb meerdere velgen te koop staan nu want ik heb een ander setje op het oog. Geen 18 inch meer maar 17 en dan 9j achter en 8,5j :thumbup:
Sven-GTI
05-08-2014, 21:18
Kleine update hier:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ZYEGCNVO.jpg
Even voor de duidelijkheid, die splitter kan eraf. Is eigenlijk alleen voor trackdays :D
(al vind ik 'm stiekem erg bruut staan zo :D)
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-U6NNYIAA.jpg
renshoff
05-08-2014, 21:38
Goed bezig Sven! Ziet er echt dik uit :D
knarfmk1
06-08-2014, 07:25
Nice! ziet er heerlijk dik uit, hoe heb je die splitter nu vastgemaakt?
'n Kleine update noemt ie dit dan.. ;) Gaaf Sven!
Sven-GTI
06-08-2014, 09:05
:D
De splitter zit achter de bumper vast aan steunen die aan m'n auto gelast zijn. Verder zit hij met een paar boutjes aan de vr6 lip vast. Dit is een testversie van multiplex. Later komt er ander materiaal.
Het is de bedoeling dat ik op de splitter kan staan, dan is ie stevig genoeg :D
Wat ik ook nog ga doen is roosters/gaten in de motorkap maken. Dit heeft een reden:
Mijn onderkant is vrijwel dicht. --> de lucht die aan de voorkant binnenkomt via de bumper/radiator etc. kan bijna nergens meer heen. Gevolg is drukopbouw in de motorruimte en dat wil ik niet! Ook kan mijn motor z'n warmte nergens langs kwijt omdat die opgesloten zit in die ruimte.
De enige oplossing (zonder drastische carrosserie aanpassingen) is ventilatie in de motorkap maken. Hierdoor kan de warme lucht en druk onder de kap weg :thumbup:
Hier had ik in eerste instantie helemaal geen rekening mee gehouden (best dom eigenlijk :D) maar kwam dit probleem tegen over verschillende trackforums. Ik zag mensen die getest hadden met een temperatuurmeter in de motorruimte, en deze was aanzienlijk lager na de motorkap ventilatie.
Audi1981
09-08-2014, 18:18
Plus je voorruit wordt aan de buiten kant ontdooid :D
jappie86
09-08-2014, 19:09
hey Sven,
Ik heb nog golf 3 plusonderstel draagarmen liggen met de zwarte PU bussen van claus er in en tevens heb ik ook nog de PU bussen voor de achteras van claus. Allen de zwarte versie. Er is al wel mee gereden maar aan de rubbers is geen slijtage te zien verder. Ik hoef er ook niet de hoofdprijs voor te hebben ;)
Sven-GTI
09-08-2014, 19:44
Dan moet ik binnenkort maar eens lang Oud Gastel :D
Sven-GTI
11-08-2014, 15:25
Even een setje gordels gescoord:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-4ASA6KTX.jpg
Audi1981
11-08-2014, 16:02
Mooi! :thumbup:
Sven-GTI
31-08-2014, 21:41
Ok, eindelijk een setje stoelen kunnen vinden voor een nette prijs :D
Speciaal voor 6 punts gordels dus met de gaten in de zitting voor de onderste punten :thumbup:
De auto staat trouwens ondertussen ook helemaal in de lak, matzwart :D :thumbup:
Helaas nog geen foto's, maar die komen snel :D
Sven-GTI
01-09-2014, 22:40
Even een voorbeeld foto van internet, dit zijn dus de stoelen die ik nu heb gekocht :thumbup:
Zijn 2ehands maar amper gebruikt, lijken nog helemaal nieuw.
http://img.tapatalk.com/d/14/03/03/6umuvyty.jpg
Dokter D
01-09-2014, 22:50
Leuke zetels!
Mooie stoeltjes Sven! Ben benieuwd hoe de auto er nu uitziet in matzwart!
Ai, zulke heb ik 4 jaar geleden ook eens gekocht in een opwelling, Monaco S.. met buizenframe.... en als je nou juist iets niet wilt.... is cheapo buizenframe stoelen.
Krengen verkocht aan een kerel die ze in een oude mini zou zetten, en die kwam helemaal uit Leidschendam om ze te halen :screwy:
Maargoed,heb je ook pics van de auto Sven... vindt het een mega project :thumbup:
Sven-GTI
03-09-2014, 10:39
Heb zit in ieder geval wel lekker die stoelen... Wat is er mis met buizenframe stoelen dan?
Ik heb helaas niet het budget om 1000 euro of meer aan stoelen uit te geven... :D
VWmotion
03-09-2014, 12:50
Niets mis mee, die stoelen, ook al is het buizenframe. Is goed merk.
Niets mis mee, die stoelen, ook al is het buizenframe. Is goed merk.
Dat heeft geen drol met het merk te maken... instapmodellen zijn altijd buizenframe.. ik persoonlijk vindt het niets.. wordt te vaak onderschat om knappe stoelen te kopen.
Sven, mijn maatje had nog een nieuwe Recaro Pole position te koop, mocht weg voor 175! :screwy: :screwy:
Sven-GTI
03-09-2014, 14:41
Ik zocht een setje van 2 stoelen, en deze heb ik samen kunnen kopen voor minder dan 175 :D goeie deal dacht ik zo.
De 6 punts sabelts hebben me veel meer gekost.
Daarbij rijd ik zeer weinig kilometer met deze auto. Als hij nu ook echt heel erg veel gebruikt werd kocht ik waarschijnlijk wel veel betere/duurdere stoelen :D
ik ben je project helemaal aan het doorlezen.
stop vandaag ff bij blz 10.
wat een gaaf ding zeg.
ook leuk hoe veel je zelf doet.
het geluid klinkt ook leuk man, dikke golf........tot zo ver ha,ha,ha.
heb nu je hele topic gelezen.
van af het moment dat je begon te zagen in de wielkasten vond ik het wat minder.
je zei "het moet wel een straat auto blijven" ik vind het nu geen straat auto meer.
wel vind ik het heel mooi dat je zo ver gaat.......en hoe !
ik zou zelf of die e90 zetten of een turbo bij plaatsen.
dan wel i.c.m andere zuigers, die decompressie plaat heeft zat te voorduren zo.
ook het uiterlijk van je golf vond ik top met je roze stalen velgen.
ga zo door, ik blijf je volgen.
Sven-GTI
19-09-2014, 23:45
Dankjewel!
Ja ieder z'n ding he, bij mij is het nog een straatauto. Anders had ik de slijptol in veel meer delen van de auto gezet :D
Ik twijfel nog steeds over die M90 of een turbo. Want na wat berekeningen en modificaties kan ik nog best wel meer uit die m62 halen, dus wellicht ga ik daarvoor. Dat is momenteel even het makkelijkst en goedkoopst :D
Ga je uit van een VE van 100%in je berekeningen?
Wat zou je moeten kunnen halen denk je en wat zou nu je botleneck zijn ?
Kop flowen ?
En denk je dat de decompressie plaat nadelige gevolgen heeft voor de vorm van je verbrandingskamer?
Kijk, dat zijn nou interessante vragen. Post die berekeningen hier anders even. :D Decrompressieplaat heeft alleen invloed op de squish lijk mij?
t3fastbackt4
20-09-2014, 17:37
Weet ik wel zeker. Dus plaat eruit. En andere zuigers en drijfstangen erin.
Word de motor ook sterker van.
Sven-GTI
20-09-2014, 19:26
Berekeningen zal ik nog wel een keer posten, zijn op 'mijn manier' gedaan dus heel chaotisch denk ik :P haha
Maar de decompressieplaat was gewoon lekker cheap. Zuigers en drijfstangen, dan ben ik alweer meer dan 1000 euro kwijt..
Een kennis van me is bezig een Eaton M90 op een 2.2 16v Boxer motor aan het bouwen. Alles heeft moeten wijken, van een vergrote carterpan, gesmede zuigers, brandstofdrukregelaar, extra spanrollen om een klapperende riem tegen te gaan, Adaptronic ECU en regelbare wastegate. We weten allemaal nog niet wat het qua pk en koppel gaat doen..
Een M90 kan een 2liter 16v prima vullen mits goed gebouwd ;)
http://i57.tinypic.com/123uozq.jpg
Maar de decompressieplaat was gewoon lekker cheap. Zuigers en drijfstangen, dan ben ik alweer meer dan 1000 euro kwijt..
snap ik, je hebt ook duidelijk verteld waarom je hier voor koos.
maar ik vraag me af hoeveel je had berekend te "kunnen" halen met deze compressor en wat je nu draait.(zie uitdraai)
dat je het niet helemaal haalt is niet raar.
maar als daar 50 pk verschil in zit gaat er iets niet helemaal goed.
had je je aandrijfverliezen wel mee genomen in je berekening ?
ik heb me op dit forum aangemeld omdat ik graag meer wil leren over dit soort projecten.
super gaaf allemaal.
Sven-GTI
22-09-2014, 13:05
Ik zal al mijn berekingen en documentatie eens netjes in een compleet bestandje maken en doorsturen ;)
Mijn berekeningen kwamen 25pk hoger uit, maar dit is ook te verklaren, want volgens mijn berekingen zou ik op 0.7bar draaien ipv op 0.6bar :D dit kwam uiteindelijke weer door een rekenfoutje met de decompressieplaat, hierbij was mijn compressie 0.6 minder dan ik had berekend (compressieplaat was iets te dik).
Maar goed, na het banken kwam ik er thuis achter dat ik een kleine lekkage had in mijn uitlaat van de compressor. Na die gerepareerd/aangepast te hebben had ik 0.62bar ipv 0.57 toen ik de auto ophaalde. Het verschil zal niet extreem groot zijn, maar toch...
Zo zie je maar weer wat 1 rekenfoutje teweeg brengt :D
Daarnaast was ik erg benieuwd hoe de compressor zich zou houden omdat er altijd een hoop spookverhalen rondgaan over de hitte ontwikkeling bij zo'n Eaton. Die vallen bij mij erg mee dus kan het toerental ook weer een stuk omhoog :D.
giuliettaevo
22-09-2014, 20:23
Pas bij hogere drukken gaat de temp hard omhoog bij een Eaton.ze zijn juist heel efficiënt bij dit soort drukken, mits de goede maat compressor wordt gebruikt.
Kennis van mij heeft een m62 op een 3.0 v6 zitten en die draait 0.75 bar,je hebt dus nog wel wat ruimte.
Audi1981
22-09-2014, 20:27
Krijgt je tussenkoeler het niet meer aangekoeld dan Sven?
t3fastbackt4
23-09-2014, 02:16
Blijft een dikke auto sven. Toppie.
Ben zelf ook nog steeds bezig met de eaton.
Maar bijna klaar dat wel.
Dan moeten we eens meeten.
MartinW0527
18-02-2015, 17:50
Hoe staat het hiermee?
Sven-GTI
19-02-2015, 00:34
Tsja, helaas op een laag pitje. Ik heb zelf de auto ook al zeker 3 maanden niet gezien :D
Maar volgende week heb ik vakantie en wil ik er weer aan werken :thumbup:
Het is allemaal niet heel erg veel werk meer:
Uitlaat er terug onder
Interieur erin
6-punts gordels nog monteren
Luchtfilterhuis maken
Oliekoeler ertussen bouwen
Grote beurt aan de motor
En nog wat kleine dingetjes.
Helaas gewoon zeer weinig tijd, en ik heb weinig zin om ff 300km te rijden om een paar uur aan m'n auto te sleutelen :D Dus ik probeer het zo te plannen dat ik er maximaal aan kan werken en daar nog kan blijven slapen :P
MartinW0527
21-12-2015, 21:43
Hoe staat het hier mee eigenlijk?
Heb dit project altijd met veel plezier gevolgd maar zie het al een tijd(je) niet meer voorbij komen.
Sven-GTI
26-01-2016, 13:57
Heel 2015 bijna niet aan gewerkt ivm tijdgebrek. Laatst weer 2x aan gewerkt en het begint eindelijk ergens op te lijken.
Ik heb eigenlijk maar 2 dagen 'vrij' per week. En vaak werk ik dan nog, als student kan ik dat extra geld wel gebruiken van een bijbaantje. Het is erg lastig dat ik zo ver weg woon zodat ik niet 's avonds eventjes aan m'n auto kan werken, ik moet dit echt inplannen in het weekend als ik een keer tijd heb.
Ik heb besloten de auto zo spoedig mogelijk rijdend te maken zodat ik deze mee kan nemen naar m'n eigen huis. Dan kan ik daar de rest afwerken zoals het interieur etc.
Pedaalemmer
26-01-2016, 15:02
kan me voorstellen dat ff op en neer er vaak niet inzet en je daarom vrij weinig aan je project kan werken, dat is jammer want het is een dikke project!
Sven-GTI
26-01-2016, 15:33
Het goede nieuws is dat ik weer erg veel zin heb gekregen om deze auto klaar te maken :D
Dus ik ga zoveel mogelijk eraan werken zodat deze hopelijk binnen binnenkort weer de weg op kan :thumbup:
Sven-GTI
27-01-2016, 11:11
Hier nog wel een paar plaatjes die ik op m'n telefoon vond :D
http://myalbum.com/photo/HTwN57Aakbng/720.jpg
http://myalbum.com/photo/kfMWXYwQBPfs/720.jpg
http://myalbum.com/photo/gZ2iYLdNklZI/720.jpg
Ah finally!!!!!!!!! mooi man... blijf het een mooi ding vinden.
succes en fotos posten natuurlijk :D
heb nu je hele topic gelezen.
van af het moment dat je begon te zagen in de wielkasten vond ik het wat minder.
je zei "het moet wel een straat auto blijven" ik vind het nu geen straat auto meer.
wel vind ik het heel mooi dat je zo ver gaat.......en hoe !
ik zou zelf of die e90 zetten of een turbo bij plaatsen.
dan wel i.c.m andere zuigers, die decompressie plaat heeft zat te voorduren zo.
ook het uiterlijk van je golf vond ik top met je roze stalen velgen.
ga zo door, ik blijf je volgen.
Waar ik persoonlijk meer twijfels bij heb, is dat een zeldzame 20 jahre verbouwd wordt en dit tussen mond en lippen door geen verschil maakt welke basis je gebruikt.
Een 1.4 Golf 3 is op iedere straathoek te vinden, een 16V is ook nog best veel te koop, en het eindproduct is exact hetzelfde, behalve dat er een originele 20 jahre minder is.
Maar goed, dit is niet persoonlijk bedoeld richting Sven of iets, maar dit zie ik ook vaker met bv. Rallye's.
Uiteindelijk zit er aan beide zoveel werk aan en geld dat je net zo goed een 1.3 kunt pakken en deze om kunt bouwen naar Rallye spec, zonder een Rallye er direct voor op te offeren, hooguit een of twee die al in kreukels zijn gereden.
Verder wel een tof project, blijf deze volgen :thumbup:
Altijd beter dan dat ie afgestampt word en op de grote hoop eindigd, waar trouwens alle auto's vaak eindigen.
Auto's genoeg op onze aardbol, dus geen paniek :D
Echt leuk project dit, binnenkort te bewonderen op het circuit?? Ik houd het in de gaten...... :thumbup:
Jos.
Altijd beter dan dat ie afgestampt word en op de grote hoop eindigd, waar trouwens alle auto's vaak eindigen.
Auto's genoeg op onze aardbol, dus geen paniek :D
Nja, dat klopt weliswaar maar voor de hobby is het wel weer klote, 5 jaar geleden kocht je 3 Golfjes 2 G60 waar je nu net 1 van kunt kopen.
NielsDub
02-02-2016, 21:33
Nja, dat klopt weliswaar maar voor de hobby is het wel weer klote, 5 jaar geleden kocht je 3 Golfjes 2 G60 waar je nu net 1 van kunt kopen.
Over dat onderwerp is hier een leuke discussie gevoerd:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=134912&highlight=klassieke
Mijn Golf 1 GTI is ook verre van origineel. Ori NL Plus GTI in zeldzame kleur. Zonde, ja enerzijds wel. Anderzijds heb ik er nu minstens zoveel lol van en daar gaat het toch om met de hobby :thumbup:
Hoe staat het met deze wagen :D ?
Sven-GTI
15-11-2016, 10:23
Ja goed, staat nog mooi op dezelfde plek haha.
Helaas heb ik er al hele lange tijd niet aan gewerkt. Staat nu al langere tijd opgeslagen in een verwarmde garage.
Naast auto's waren motoren al erg lang een hobby, en die liefde voor motoren is eigelijk veel groter geworden. Afgelopen jaar ook veel circuit gereden.
Aan de ene kant wil ik deze auto erg graag klaar maken, aan de andere kant weet ik niet zo goed wat ik er verder mee moet. Kan 'm moeilijk eeuwig opgeslagen laten...
Het is lastig aangezien dit m'n eerste auto is en ik deze al meer dan 10 jaar in bezit heb.
Interesse veranderen in de loop der jaren. Maar verkopen vind ik lastig aangezien ik er waarschijnlijk zeer weinig voor kan vangen, dan kan ik 'm nog beter in onderdelen verkopen denk ik....
Gertjan-G60
10-06-2017, 21:49
Het klinkt allemaal zo bekend..
Teveel hobbies, te weinig tijd en ruimte. Ondertussen zoveel geld en liefde er in gestopt dat het bijna je kind is :screwy: en ja je kind verkoop je niet.
Succes met je beslissing over de toekomst (lot) van je fantastische creatie. Ik heb in ieder geval het hele verhaal gelezen en bewondering voor je kunsten. :thumbup:
Groet,
Gertjan
The Skinnmeister
26-06-2017, 12:21
Klinkt idd zeer bekend, bij twijfel nooit inhalen. Als het kan lekker laten staan en rustig overdenken wat je wil en gaat doen......
Pedaalemmer
27-06-2017, 08:36
Blijft lastig zoiets, ik heb zelf altijd spijt gekregen van alle VW's die ik heb gehad na de verkoop tot op de dag van vandaag.
Het is een afweging tussen tijd, geld, energie en de doelen die je stelt.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.