View Full Version : schakelindicator brand bijna continue
arno2000
09-10-2012, 16:23
Hallo,
Ivm roestige relais heb ik alle slechten relais vervangen.
Hierna deed mijn schakelindicator het ook gelijk weer. maar hij brand bijna continue. Heeft iemand een idee hoe dit kan? Is het relais lam?
Groet, Arno
ook in de 5e? Dan zou er iets mis zijn met de bedrading..
arno2000
09-10-2012, 21:27
Nee bijna gelijk maar als je hem doortrapt na de 2500 toeren gaat hij weer uit.
Gaat dus gewoon te vroeg aan denk ik.
Arno
Erik Baas
09-10-2012, 22:53
Ik ken dat systeem helemaal niet, hoe zou die schakelindicator behoren te werken?
Ik had er een op mn diesel, maar heb ik weggehaald.
Op de diesel had je sensoren voor stationair of volgas (op de hevel op de pomp). En het W-signaal werd gebruikt.
Als je niet staionair draaide en niet volgas gaf, én het W-signaal (toeren) was even constant, dan ging ie branden. Dan is het economischer om op te schakelen, als je toch niet accelereert. In de 5e versnelling deed ie het niet (sensor op de bak)
Ik had het ook op mn Santana 1.6, maar weet niet hoe die daar werkte...
arno2000
10-10-2012, 07:14
Bij mij is hij gaan werken nadat ik roest in een aantal relais had en deze heb vervangen.
In eerst einstantie een verassing dat hij weer werkt maar helaas van korte duur.
Zodra je gas geeft begint hij te branden en gaat uit als je het gas loslaat. wel gaat hij bij 2500 toeren weer uit. Maar zollie volgens jou is het dus een sensor die de verkeerde singalen afgeeft?
oettinger_18
10-10-2012, 09:29
Op de versnellingsbak heb je een stekker voor de indicator/achteruitrij die gaan soms ook wel kapot als je die vervangt zal hij het waatschijnlijk doen
arno2000
10-10-2012, 19:13
Op de versnellingsbak heb je een stekker voor de indicator/achteruitrij die gaan soms ook wel kapot als je die vervangt zal hij het waatschijnlijk doen
Thanks zal eens kijken. Zag ook dat er een vacuumslang boven op gescheurt was.
Als ie nu niet brandt in de hoogste versnelling, zal die schakelaar op de bak wel ok zijn. Ik weet niet hoe het werkt op benzine, maar kapotte slangetjes vervangen is altijd een goed idee, misschien wel de oplossing :)
Michaelknight
10-10-2012, 19:55
ik heb het ook werkte eerst ook niet ff alle vacuum slangen vervangen/goed aangesloten en nu werkt het ook weer, vind het vrij irritant zo'n oranje lampje op je dash.
ik heb het ook werkte eerst ook niet ff alle vacuum slangen vervangen/goed aangesloten en nu werkt het ook weer, vind het vrij irritant zo'n oranje lampje op je dash.
Moet je opschakelen, gaat ie weg ;)
Dat is precies het idee van dat lampje :D
Michaelknight
10-10-2012, 20:29
ja maar 50 in zn 5de versnelling is niet best
Bij mij gaat hij al aan met 1500 toeren
En in 5 komt de meter niet omhoog
arno2000
13-10-2012, 20:45
Welk relaisnummer hoort erin. Ik zag dat ik 19 erin had gedaan maar volgens mij kwar er iets van 5 uit.
Dat kan natuurlijk het probleem zijn geweest.
Arno
The_Maxx
13-10-2012, 22:54
Relais 19 is ruitenwisser interval. Vind het niet vreemd dattie dan kuren heeft ;)
passatje2
14-10-2012, 10:21
dat ding word aangestuurt door vacuum,een slangetje in de cockpit gaat naar de slang rembekrachtiger naar inlaatspruitstuk,daar zitten 2 plastic aansluitingen op met sons groene dopjes erop daar is het mis ,kijken op afgebroken aansluitingkjes en of het slangetje erop zit
arno2000
14-10-2012, 20:45
Passatje dat duidelijk. Daar gaat het waarschijnlijk fout.
Hier zit bij mij een schroef in.
Ik moet sowiso nog een nieuw relais hebben hiervoor.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FGEBRJHI.jpg
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.