View Full Version : cilinderkop 1.6 diesel
dennisjuh01
23-10-2012, 21:58
he mensen,
heb een golfje 1 diesel van 81 erbij gekocht,
voor de winter en mooi in de buurt goedkoop rond tuffen.
nu stopt die na 3 dagen er al mee bouwde enorme druk op enz...
nu heb ik de kop vanavond er even af gehaald en is die tussen elke cilinder gescheurd k*t dus, ik dacht alleen FF pakking vervangen en kop te vlakken.
hmm einde oefening dus.... is dit een kwaaltje dat die koppen van die 1.6 diesels scheuren ?
gr dennis
Lijkt me meer een gevalletje dikke pech.
Die blokken zijn normaal oersterk en rijden met gemak 4 ton, mits een beetje redelijk onderhouden.
Blokken zijn idd oersterk maar dat de cilinderkop scheurt is een kwaaltje. Hangt er natuurlijk vanaf hoe je ermee omgaat. Netjes warmrijden is de boodschap :thumbup:
Kleine scheurtjes zijn ok, hebben alle dieselkoppen! En vlakken doen we volgens mij niet met dieseltjes.. :)
Erik Baas
24-10-2012, 14:50
Kleine scheurtjes zijn ok, hebben alle dieselkoppen! En vlakken doen we volgens mij niet met dieseltjes.. :)
Eh, hier schrik ik van! Is dat werkelijk zo?
Johan1982MK1
24-10-2012, 15:45
ja haarscheurtjes zie je meestal, vooral als ze al aardig km hebben maar ook met minder km komt t voor.
Zo heb ik het ook geleerd ja. Alle dieselkoppen zijn gescheurd. Niks ergs aan
Rallyegek
25-10-2012, 16:53
de kop van me diesel heb ik nog nooit laten vlakken.
heb er 2 keer een andere kop opgezet en 1x bij een lekkage.
Wat gebeurde er als je bij een koude, lopende motor de koelwaterdop eraf had ?
Johan1982MK1
25-10-2012, 18:48
Ik heb ook nog nooit een kop van een 1.6diesel gevlakt.
Bij fiat en peugeot wel vaker meegemaakt dat ze krom waren.
Maar daar zitten ook koppakkingen tussen als plee-papier.
Audi1981
25-10-2012, 19:09
Vlakken alleen als het nodig is en de fabrikant het toe staat :thumbup:
Niet gaan vlakken "omdat ie er toch af ligt" :shake:
dennisjuh01
26-10-2012, 08:21
euhmmm... tja... ik haalde de kop eraf en de kop kleefde niet zoals vaak maar pakte hem er zo vanaf.
toen keek ik beter is het onderblok brandschoon geen pakkingresten ofzo en de kop had korrel 80 of 100 schuurkrassen erin.
dit duid erop dat de kop er recent nog af geweest is...
het probleem van mij was heb 300km gereden zonder problemen en plots bouwt die enorme druk op.
dus de kop is er niet gewoon even af en was een probleem...
met koude motor borrelt het boven potje uit als dop eraf is. en de slangen zie je gewoon opzwellen als je de dop erop gedraait hebt.
maar heb de kop nu weggebracht om af te laten persen en de te vlakken zie daarna wel weer,
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.