![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() he mensen,
heb een golfje 1 diesel van 81 erbij gekocht, voor de winter en mooi in de buurt goedkoop rond tuffen. nu stopt die na 3 dagen er al mee bouwde enorme druk op enz... nu heb ik de kop vanavond er even af gehaald en is die tussen elke cilinder gescheurd k*t dus, ik dacht alleen FF pakking vervangen en kop te vlakken. hmm einde oefening dus.... is dit een kwaaltje dat die koppen van die 1.6 diesels scheuren ? gr dennis |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lijkt me meer een gevalletje dikke pech.
Die blokken zijn normaal oersterk en rijden met gemak 4 ton, mits een beetje redelijk onderhouden.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#3
|
|||
|
|||
![]() Blokken zijn idd oersterk maar dat de cilinderkop scheurt is een kwaaltje. Hangt er natuurlijk vanaf hoe je ermee omgaat. Netjes warmrijden is de boodschap
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Kleine scheurtjes zijn ok, hebben alle dieselkoppen! En vlakken doen we volgens mij niet met dieseltjes..
![]()
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Eh, hier schrik ik van! Is dat werkelijk zo? |
#6
|
||||
|
||||
![]() ja haarscheurtjes zie je meestal, vooral als ze al aardig km hebben maar ook met minder km komt t voor.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Zo heb ik het ook geleerd ja. Alle dieselkoppen zijn gescheurd. Niks ergs aan
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#8
|
|||
|
|||
![]() de kop van me diesel heb ik nog nooit laten vlakken.
heb er 2 keer een andere kop opgezet en 1x bij een lekkage. Wat gebeurde er als je bij een koude, lopende motor de koelwaterdop eraf had ?
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ook nog nooit een kop van een 1.6diesel gevlakt.
Bij fiat en peugeot wel vaker meegemaakt dat ze krom waren. Maar daar zitten ook koppakkingen tussen als plee-papier. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Vlakken alleen als het nodig is en de fabrikant het toe staat
![]() Niet gaan vlakken "omdat ie er toch af ligt" ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#11
|
|||
|
|||
![]() euhmmm... tja... ik haalde de kop eraf en de kop kleefde niet zoals vaak maar pakte hem er zo vanaf.
toen keek ik beter is het onderblok brandschoon geen pakkingresten ofzo en de kop had korrel 80 of 100 schuurkrassen erin. dit duid erop dat de kop er recent nog af geweest is... het probleem van mij was heb 300km gereden zonder problemen en plots bouwt die enorme druk op. dus de kop is er niet gewoon even af en was een probleem... met koude motor borrelt het boven potje uit als dop eraf is. en de slangen zie je gewoon opzwellen als je de dop erop gedraait hebt. maar heb de kop nu weggebracht om af te laten persen en de te vlakken zie daarna wel weer, Last edited by dennisjuh01 : 26-10-2012 at 08:23. |